Ik ga op reis en ik neem mee.... (Landal)

10-06-2021 22:54 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij (ik + man + peuter + baby) gaan binnenkort naar Landal het Land van Bartje.

Het is ongeveer een eeuw geleden dat ik op zo'n vakantiepark ben geweest.
Volgens mij is zo'n beetje alles wat je nodig hebt daar wel aanwezig, dus is het gewoon een tas kleding inpakken en gaan?
(Plus een volksverhuizing aan babyspullen natuurlijk)

Of zijn er nog gouden tips voor onze inpaklijst?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Toevallig afgelopen zomer op het land van Bartje geweest. WiFi was perfect, met eigen router.
Wat wij wel meenemen zijn een paar afwasmiddel tabletten, vaat doekjes, en extra stekkerblokken. Ook inderdaad een scherp mes.
De AH is dichterbij dan bij ons thuis, ik meen op 5 minuten rijden, ook is er een redelijke park winkel. Dus levensmiddelen nemen w bijna niet mee, behalve levensmiddelen die wij haast niet gebruiken, zodat we niet met resten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
11-06-2021 07:54
Handzeep, goede koekenpan en een stekkerdoos.

Alles wat je verder mist is een goede reden om in je eentje naar de supermarkt te gaan. Of uit eten.
Uit eten met een baby en een peuter..... naar de febo wellicht :biggrin:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
10-06-2021 22:58
Schoonmaakmiddel….? Soms vind ik die huisjes echt niet fris en zeker met een baby die misschien al kruipt zou ik dat zeker willen weten.
Wij nemen ook hoeslakens mee als we een huisje huren, vaak worden bedden opgemaakt met lakens die nooit lekker om matrassen blijven zitten.
Goede tip! Maar baby kruipt nog niet, dus het is sowieso nog wel te overzien.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
10-06-2021 23:16
Boodschappen! In ieder geval voor de eerste 24-36 uur. Er is op die parken vaak wel een supermarkt, maar die zijn heel duur.

Vermaak: boek, tijdschrift, puzzelboekje, spelletjes, knutselproject… iets te doen is altijd fijn. Zowel voor de kinderen als voor jezelf.

Als jullie veel apparaten meenemen die opgeladen moeten worden, zou ik ook een stekkerblok met snoer meenemen. Niet alle huisjes zijn wat betreft stopcontacten al in 2021 ;-)

Citronellakaars (als jullie buiten willen zitten) en lucifers/aansteker.

Als er een bad is: wat badspeelgoed voor de kinderen. Als het zwembad open is: zwemspullen en eigen handdoeken.

Met jonge kinderen zou ik ook pleisters en paracetamol meenemen, plus een tekentang en anti-muggenspul.

En bekers. Vaak hebben ze geen echte bekers, alleen maar van die kleine begrafenis-kopjes. Prima als je alleen maar espresso drinkt, maar voor een kop thee wel wat klein.
Tekentang etc. is wel een hele goede, die liggen wel bij onze kampeerspullen maar zou ik nu zo vergeten (ligt ook aan mijn post- zwangerschap dementie, vandaar ook dit topic.... :( )

Badspeelgoed zeeeeeker weten. Daar heb ik het huisje zelfs op uitgezocht haha (hebben we thuis niet).

En haha, begrafeniskopjes. Fantastische omschrijving. Ik post straks een foto van wat ik aantref. :lol:
flipje2 wijzigde dit bericht op 11-06-2021 11:03
8.74% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
11-06-2021 10:55
Uit eten met een baby en een peuter..... naar de febo wellicht :biggrin:
Dat deden en doen wij altijd op vakantie. Je doet er wel verstandig aan om vroeg te boeken, al om 17, 17:30 u.
Alle reacties Link kopieren
mwaris schreef:
11-06-2021 11:02
Dat deden en doen wij altijd op vakantie. Je doet er wel verstandig aan om vroeg te boeken, al om 17, 17:30 u.
Ja wij dachten dat misschien voor de lunch nog wel lukt. Of om 16u30 ofzo.

Maar peuter zit momenteel even in de maximaal dwarse fase plus de maximale "lust ik niet" fase.... :-|
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
11-06-2021 11:04
Ja wij dachten dat misschien voor de lunch nog wel lukt. Of om 16u30 ofzo.

Maar peuter zit momenteel even in de maximaal dwarse fase plus de maximale "lust ik niet" fase.... :-|
BIj Bartje kun je ook eten afhalen om mee naar je huisje te nemen. Het is allemaal niet heel culi maar een patatje of een pizza zijn er echt wel te hachelen. Fijn park verder, jullie gaan vast genieten!

O ja, naar Landal neem ik ook vaatwastabletten en mijn eigen koks- en tomatenmesje mee. Voor de rest zijn de voorzieningen helemaal prima.

Hebben jullie een kinderbungalow? Daar zit inderdaad al veel speelgoed bij. Wij hadden dat niet en sleepten dus ook een tas vol Duplo, boekjes en ballen mee.

Voor de rest zit je best dicht bij de bewoonde wereld, dus ik zou niet al te veel meeslepen.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
11-06-2021 10:59
Goede tip! Maar baby kruipt nog niet, dus het is sowieso nog wel te overzien.
Hoe oud is hij? Mijn jongste verraste me door al met 5 maanden als een salamandertje door de kamer te tijgeren. Ik had toen een vakantie in een stacaravan met veranda geboekt, dus dat was echt opletten. Mijn oudste kon pas vanaf 12 maanden verplaatsen, dus ik had dit echt niet verwacht :)
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
11-06-2021 11:04
Ja wij dachten dat misschien voor de lunch nog wel lukt. Of om 16u30 ofzo.

Maar peuter zit momenteel even in de maximaal dwarse fase plus de maximale "lust ik niet" fase.... :-|
Wij gaan regelmatig uit eten met de kinderen. Zoeken iets uit met/bij speelgelegenheid, oudste krijgt patat of pannenkoeken en de jongste een stuk stokbrood. Oudste heeft ook een fase gehad dat ‘ie alleen stokbroodjes at en ijs als we uit eten gingen. Ach nou en. Gaat ‘ie niet dood van ;)

Verwacht geen Michelinwaardig etentje of meerdere gangen maar Febo is wel weer het andere uiterste.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
- schoonmaakdoeken, theedoeken, handdoeken
- afwasmiddel
- handzeep
- vuilniszakken
- toiletpapier

Dan kom je al een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
Als je pannenkoeken wil bakken je eigen vertrouwde pan.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
10-06-2021 23:16
Boodschappen! In ieder geval voor de eerste 24-36 uur. Er is op die parken vaak wel een supermarkt, maar die zijn heel duur.

Vermaak: boek, tijdschrift, puzzelboekje, spelletjes, knutselproject… iets te doen is altijd fijn. Zowel voor de kinderen als voor jezelf.

Als jullie veel apparaten meenemen die opgeladen moeten worden, zou ik ook een stekkerblok met snoer meenemen. Niet alle huisjes zijn wat betreft stopcontacten al in 2021 ;-)

Citronellakaars (als jullie buiten willen zitten) en lucifers/aansteker.

Als er een bad is: wat badspeelgoed voor de kinderen. Als het zwembad open is: zwemspullen en eigen handdoeken.

Met jonge kinderen zou ik ook pleisters en paracetamol meenemen, plus een tekentang en anti-muggenspul.

En bekers. Vaak hebben ze geen echte bekers, alleen maar van die kleine begrafenis-kopjes. Prima als je alleen maar espresso drinkt, maar voor een kop thee wel wat klein.
Landal heeft glazen theebekers, dus dat zou ik zeker niet doen. Wel theedoek, handdoek voor in de keuken, handdoeken voor in de badkamer en voor het zwembad. Extra stekkerdoos. Hygiënische doekjes zijn handig en handzeep. Wij nemen meestal ook de spelcomputer mee voor regenachtige dagen (maar dat zal nu wel mee vallen). Verbanddoos en wat medicijnen. Zwemkleding, er is ook een buitenbad op rabbit hill. En bij ons zijn de knuffels van de kinderen altijd erg belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een fijn topic dit, ik lees even mee :proud: Ik ga volgende maand een midweekje weg, niet naar een landal of centerparks maar wel een bungalowpark. Handige tips staan er tussen!
- Handdoeken (of apart bijboeken)

- Afwasborstel en afwasmiddel (Ook als je een vaatwasser hebt is het handig als je even 1 pan ofzo kan afwassen)

- Checken wat voor soort koffiezetapparaat er is. Ik heb wel eens een zak senseo pads meegenomen... Bleek er zowel een filter apparaat als een dolce gusto te staan, maar geen senseo.
Volgende keer dus speciaal een pak koffie en filters meegenomen; stond er een senseo... :facepalm:
En over uit eten gaan... als er nou één plek is waar je prima met kinderen uit eten kan is het wel zo'n landal park. Als je er zelf zin in hebt dan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat nemen sommigen van jullie veel spullen mee zeg! Hier nu een kind en peuter. Wij nemen gewoon voor iedereen wat kleding mee en een handdoek, en dan nog de verbanddoos. Dat is het eigenlijk wel. Ik zou echt niet weten waarom ik een chromekast en speelgoed enzo zou meeslepen. Nooit gemist. Maar wij zijn wel minimalistisch ingesteld geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Maledive schreef:
11-06-2021 13:20
- Handdoeken (of apart bijboeken)

- Afwasborstel en afwasmiddel (Ook als je een vaatwasser hebt is het handig als je even 1 pan ofzo kan afwassen)

- Checken wat voor soort koffiezetapparaat er is. Ik heb wel eens een zak senseo pads meegenomen... Bleek er zowel een filter apparaat als een dolce gusto te staan, maar geen senseo.
Volgende keer dus speciaal een pak koffie en filters meegenomen; stond er een senseo... :facepalm:
Of je koopt gewoon pas koffie als je er bent? Ik geloof dat ik nu eindelijk snap waarom mensen zo gestresst raken van op vakantie gaan :lol: zo zou ik ook gestresst raken.

Wij nemen wat kleding mee en misschien het favoriete speelgoed. We redden ons altijd prima. Je hebt zo weinig nodig.

We kopen ook nooit echt bij ofzo. Kinderen vermaken zich desnoods met een pan en een pollepel, dus ik heb alsnog altijd teveel mee en pak nog niet de helft van wat hier genoemd wordt :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Schone afwasborstel plus klein flesje afwasmiddel zit in het schoonmaakpakket wat in je bungalow ligt.Als er een vaatwasser in je bungalow is niet meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Er zitten wel altijd te weinig vaatwasblokjes in het schoonmaakpakketje dus die neem ik altijd extra mee, 3-5 in een boterhamzakje.
En handzeep plus handdoekjes voor he handenwassen.
Verder alleen kleding, handdoeken en toiletspullen en spullen voor je kinderen.

Voor de rest is alles wat wij nodig zouden hebben daar, en óók in Drenthe zijn er supermarkten.

Die lakens zijn inderdaad irritant maar ik zou zelf niet mijn eigen meenemen van huis, dat vind ik persoonlijk weer niet nodig.

Edit: en een pakje allesreinigerdoekjes om na het eten even de tafel af te nemen.
Alle reacties Link kopieren
kylie_ schreef:
11-06-2021 07:29
Team Lux. Jeetje als je al die meegesleepte zooi weer allemaal moet opruimen thuis na je vakantie, ben je al weer toe aan de volgende vakantie. @(

Babybedje altijd aanwezig, stopcontacten zijn beveiligd, er zijn gewoon theeglazen en als je mes niet meer scherp is, haal je gewoon een nieuwe bij de receptie.

Fijne vakantie!
Ja we hebben ook maximaal dingen bij besteld ter plekke.

Als het goed is staat er dus al een tweede kinderbedje, een kinderstoel en een box klaar in het huisje! :worship:

En boodschappen inderdaad... dat halen we daar wel.

Topic was bedoeld voor die typische dingen die je net mist als je daar bent.
De stekkerdoos vind ik wel een hele goede hoor
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
11-06-2021 12:06
Wij gaan regelmatig uit eten met de kinderen. Zoeken iets uit met/bij speelgelegenheid, oudste krijgt patat of pannenkoeken en de jongste een stuk stokbrood. Oudste heeft ook een fase gehad dat ‘ie alleen stokbroodjes at en ijs als we uit eten gingen. Ach nou en. Gaat ‘ie niet dood van ;)

Verwacht geen Michelinwaardig etentje of meerdere gangen maar Febo is wel weer het andere uiterste.
.
Ja maar het moet wel gezellig blijven he. Dat is met peuter op dit moment ongeveer maximaal 30 minuten hahahahaha

Dus voordat het eten op tafel staat, is zij er alweer klaar mee. Met een speeltuin / speelhoek oid erbij lukt dat vast wel, die plekjes moet ik nog een beetje ontdekken.

En ik noem hier wel gekscherend de Febo, maar ze eet zelfs momenteel geen patat meer.... :rofl:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
11-06-2021 12:18
Als je pannenkoeken wil bakken je eigen vertrouwde pan.
.
Nou, zelfs in de meest schrale pan kun je pannenkoeken bakken toch? :lol:

Als een pan zó slecht is dat zelfs dat niet meer mogelijk is, dan is er wel een heel gegronde reden om een nieuwe te vragen bij de receptie lijkt me.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Landal fan hier, al onze weekendjes weg en afgelopen jaar en dit jaar zelfs zomervakantie gaan naar Landal.
Wat wij naast gewoon kleding meenemen:

- theedoeken/handdoek (je pakt toch al in en ik vind dat echt bizar duur om bij te huren, zelfde geldt voor douchehanddoeken)
- babyfoon (wil toch ook lekker buiten kunnen borrelen als kindje in bed ligt)
- boodschappen. Zeker voor een weekendje weg heb ik geen zin om dan als we er zijn boodschappen te doen, doe ik liever dan vooraf thuis dat als we daar zijn niet iemand nog weer weg hoeft maar we gelijk lekker met z'n drietjes kunnen gaan zwemmen/wandelen etc. Als we langer dan een weekend ga neem ik natuurlijk niet alles mee maar gewoon 1 tas met wat dingen.
- lege plastic tas voor ondergoed/rompers/sokken was, vind ik zelf gewoon frisser om dat daar in te doen.

verder dingen als messen, kopjes etc dat neem ik allemaal niet mee hoor> Daar huur ik juist een huisje voor ipv dat ik ga kamperen.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
11-06-2021 15:10
.
Nou, zelfs in de meest schrale pan kun je pannenkoeken bakken toch? :lol:

Als een pan zó slecht is dat zelfs dat niet meer mogelijk is, dan is er wel een heel gegronde reden om een nieuwe te vragen bij de receptie lijkt me.
En die krijg je bij Landal dan ook gewoon mee, ze proberen sws zaken op te lossen, bij andere vakantieparken (die met dat konijn) heb ik daar minder goede ervaringen mee.
Alle reacties Link kopieren
1 keer is genoeg
maki15 wijzigde dit bericht op 11-06-2021 15:30
Reden: Bug
93.87% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven