Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vaccinatieoproep 1992 - 2003

10-06-2021 11:11 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yes, het gaat nu super snel met vaccineren dus het kan niet lang meer duren voordat de twintigers (en tieners) aan de beurt zijn! Praat hier gezellig mee!
Alle reacties Link kopieren
Sophia schreef:
11-06-2021 10:44
Ik hoop op uiterlijk half augustus de tweede prik bij mijn kinderen, we hebben op 1 september een vakantie gepland.

Hier in de regio is de wachttijd voor een 1e afspraak circa 5 weken.
Dat is wel heel lang zeg, het is meestal een week of twee. Welke regio zit je?
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-06-2021 10:47
Dat is wel heel lang zeg, het is meestal een week of twee. Welke regio zit je?
Rotterdam-Rijnmond.

Ik hoorde het ook van familie uit Limburg. Zij zijn uiteindelijk maar naar een locatie op ruim een uur rijden gegaan, daar kon het wel sneller.
Love is never wrong
Sophia schreef:
11-06-2021 11:03
Rotterdam-Rijnmond.

Ik hoorde het ook van familie uit Limburg. Zij zijn uiteindelijk maar naar een locatie op ruim een uur rijden gegaan, daar kon het wel sneller.
Ik kom (ook) uit Rotterdam. Afspraak 30 mei gemaakt en dinsdag as 1e vaccinatie, dus iets meer dan 2 weken.

Als dat nu is verdubbeld.... denk dat er dan heel veel mensen een afspraak maken, dat is positief :)
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je het gemiddeld aantal dagen de gemiddelde afspraakdag zien

https://twitter.com/YorickB/status/1402 ... 76131?s=20

En dat leidt dus tot deze voorspelling:

Afbeelding
anappleaday wijzigde dit bericht op 11-06-2021 11:58
42.62% gewijzigd
Ik ben heel benieuwd wat de opkomst gaat zijn in deze groep!
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
11-06-2021 11:56
Ik ben heel benieuwd wat de opkomst gaat zijn in deze groep!
Ik denk wel vrij hoog. Ik ken in mijn kring (vriendinnen, neefjes/nichtjes, broertje/zusje, collega's) (1999) niemand die zich niet laat vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
11-06-2021 11:52
Ik kom (ook) uit Rotterdam. Afspraak 30 mei gemaakt en dinsdag as 1e vaccinatie, dus iets meer dan 2 weken.

Als dat nu is verdubbeld.... denk dat er dan heel veel mensen een afspraak maken, dat is positief :)
Oh fijn, dan is de wachttijd nu een stuk korter dan eerst. Mijn man maakte begin mei een afspraak en kon pas afgelopen maandag terecht, en dan niet eens op de locatie hier om de hoek.

Twee weken is niet lang wachten, mijn kinderen zullen blij zijn :D
Love is never wrong
Alle reacties Link kopieren
eef-- schreef:
11-06-2021 12:35
Ik denk wel vrij hoog. Ik ken in mijn kring (vriendinnen, neefjes/nichtjes, broertje/zusje, collega's) (1999) niemand die zich niet laat vaccineren.
Verwacht ik ook.
Dit is een groep die echt liever gisteren dan vandaag terug gaat naar normaal en sowieso niet zo bezig is met ‘heeft het gevolgen voor de toekomst?’
Niet dat ik denk dat die gevolgen er zijn maar onder de ‘het is experimenteel!’-groep zie je weinig YOLO jongeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een Hugodansje doen, misschien mag 1992 vanavond dan een afspraak maken.

:cheer2: :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Oh ik hoop het voor je Ugli!
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
11-06-2021 11:56
Ik ben heel benieuwd wat de opkomst gaat zijn in deze groep!
Ben ik ook benieuwd naar!

Ik heb tot nu toe van 1 iemand gehoord dat ze het vaccin niet wil, maar wellicht (hopelijk) is die inmiddels bijgedraaid, aangezien een ongevaccineerd familielid van haar is overleden ten gevolgen van corona. Verder heb ik inderdaad niemand gehoord die hem niet neemt, ik heb wel vertrouwen in onze generatie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kennis die niet wil. Zijn vriendin (net zo oud maar werkt in de zorg) heeft een bloedprop in de hersenen gehad door Astra Zenica en kan nu alleen nog maar half verlamd op bed liggen, al maanden lang, dus die is angstig nu.
Alle reacties Link kopieren
Pfff ja dat snap ik wel. Weten ze zeker dat het door AZ komt? En durft hij/zij nu ook geen Pfizer of Moderna meer?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat was dat Hiit/ wat Astra Zenica triggert, een bloedprop die in de hersenen terecht gekomen is. Hij was sowieso al kritisch, vindt Corona niet meer dan een griepje en stond al niet echt te springen, maar nu dus al helemaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Bij zo iemand kan ik het wel begrijpen, zeker als hij niet actief anderen probeert af te houden van vaccinatie. Natuurlijk is de kans super klein en bij P/M ook nog eens anders dan bij AZ maar in zo'n geval is het geen rationale beslissing meer.

Komt ze er wel weer bovenop op termijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ook alleen laten vaccineren zodat je geen negatieve test hoeft te laten zien en niet in quarantaine hoeft en omdat ik niemand ziek wil maken. En ook mezelf niet. En omdat we in augustus op vakantie gaan naar Italië dus ook stukje eigenbelang :roll:
Alle reacties Link kopieren
Hier twee dochters, de ene van 2002 en de andere 2004 dus ik volg dit draadje! Ik hoop dat 2004 ook gevaccineerd mag gaan worden, en dat ze snel aan de beurt zijn. Vooral voor het voorkomen van corona via school. Voor vakantie komen de vaccinaties te laat, als ze 2 inentingen moeten hebben en ook nog eens 2 weken daarna moeten wachten.

wat opkomst betreft: ik heb van beide kinderen gehoord dat alle vrienden zo ongeveer staan te springen om in te laten enten, dus hoop dat het een hoge opkomst wordt.
Alle reacties Link kopieren
Voor de vakantiegangers:

Vanaf 21 juni keuze voor Janssen-vaccin mogelijk
Vanaf 21 juni kunnen alle 18-plussers vragen om met het Janssen-vaccin te worden ingeënt tegen corona, meldt het ministerie van VWS. Het vaccin heeft als voordeel dat één prik voldoende is voor volledige vaccinatie. Van de andere vaccins die in Nederland worden gebruikt zijn er twee nodig. Daarom wil minister De Jonge het Janssen-vaccin aanbieden aan elke volwassene die dat wil.

Ook mensen die al een afspraak hebben staan voor vaccinatie met een ander vaccin maar toch Janssen willen, kunnen bellen en hun afspraak omzetten naar een prik met het Janssen-vaccin.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
11-06-2021 11:56
Ik ben heel benieuwd wat de opkomst gaat zijn in deze groep!
Wat ik ervan hoor van mijn kinderen laat echt iedereen zich vaccineren.
Love is never wrong
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Janssen heel aantrekkelijk klinken om daarvoor te bellen over 1,5 week. In 1x klaar en zonder test op vakantie. Voordat mijn geboortejaar aan de beurt is zijn we 2 weken verder en voordat ik dan volledig gevaccineerd ben (met moderna of pfizer) zitten we in Augustus.
Alle reacties Link kopieren
Vakantie heeft overigens geen enkele rol gespeeld in mijn keuze om mij te laten vaccineren, niet eens een seconde aan gedacht. Vind het toch wel gek dat er soms geïnsinueerd wordt dat dat de enige reden zou zijn waarom jongeren zich laten inenten (hoewel het zeer zeker een grote rol speelt voor velen). De voornaamste reden waarom ik mij heb laten vaccineren is dat ik mijzelf en de mensen om mij heen wil beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Intie schreef:
11-06-2021 16:48
Ik vind Janssen heel aantrekkelijk klinken om daarvoor te bellen over 1,5 week. In 1x klaar en zonder test op vakantie. Voordat mijn geboortejaar aan de beurt is zijn we 2 weken verder en voordat ik dan volledig gevaccineerd ben (met moderna of pfizer) zitten we in Augustus.
Grappig, ik schreef dit precies hetzelfde net in een ander topic. Ik wil wel graag op vakantie en zonder pcr-test is wel heel fijn. Maar ik denk dat ik dit weekend al een Pfizer/Moderna afspraak kan maken. Zit even te twijfelen. Denk dat er best veel jongeren die nog niet geweest zijn graag Janssen willen om deze reden.
Intie schreef:
11-06-2021 16:48
Ik vind Janssen heel aantrekkelijk klinken om daarvoor te bellen over 1,5 week. In 1x klaar en zonder test op vakantie. Voordat mijn geboortejaar aan de beurt is zijn we 2 weken verder en voordat ik dan volledig gevaccineerd ben (met moderna of pfizer) zitten we in Augustus.
Ik heb net mijn reeds geplande afspraken afgezegd en kan 21 juni bellen voor het Janssen vaccin.
iroh schreef:
11-06-2021 16:50
Vakantie heeft overigens geen enkele rol gespeeld in mijn keuze om mij te laten vaccineren, niet eens een seconde aan gedacht. Vind het toch wel gek dat er soms geïnsinueerd wordt dat dat de enige reden zou zijn waarom jongeren zich laten inenten (hoewel het zeer zeker een grote rol speelt voor velen). De voornaamste reden waarom ik mij heb laten vaccineren is dat ik mijzelf en de mensen om mij heen wil beschermen.
Idem!
Alle reacties Link kopieren
hier gaat dochter waarschijnlijk ook voor Jansen. Dan is ze twee weken later klaar, en kan ze doen en laten wat ze wil in de vakantie. Geeft haar een gevoel van vrijheid, en dat is erg welkom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven