Cadeautjes wel of niet meer geven?

10-06-2021 23:23 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin en haar vriend was jarig toen had ze mij ook uitgenodigd voor zijn verjaardag, was een soort van seprice feestje. Ik had een pakket met cadeautjes voor hem gemaakt grote mand met allemaal mannen dingen erin. Toen belde ze een half uur van te voren op en zei mijn vriend vroeg komt paardje ook toen zei ze ja en toen zei hij dat hij dat niet wilde. Dus daar zat ik dan met mijn man vol cadeautjes. Voor mijn gevoel had ik altijd goed contact met hem, maar blijkbaar mag hij mij dan toch niet? Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Voel me er best rot over had mezelf al helemaal aangekleed en opgemaakt krijg ik dat telefoontje totaal onverwachts. Maar goed wat moet ik nu met die mand? Toch maar aan haar een keer mee geven? Of maar niets over zeggen en alles weer uitpakken en terug naar de winkel brengen. Ik kan zelf niets met de spullen echte mannen dingen. Beetje triest is het wel, haha! Had er echt mijn best op gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk niet alsnog geven.

Ik lees inmiddels dat je dat ook niet meer van plan bent. Je “vriendin” is trouwens ook een potje onbeschoft tegen je hoor. Moet bekennen dat ik er wel klaar mee zou zijn. Die hoeft van mij iets meer te verwachten qua contact en reacties. Bah wat een nare mensen.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
11-06-2021 04:34
Blokjes-verjaardagsfeestjes mogen niet, dus je aan welke regels houd je je wel?
Ik ben zo iemand die overal mijn masker op heeft zelfs als ik mijn flat in en uit ga. In de supermarkt met handschoenen loopt, omdat ik het toch raar vind wel een masker op maar gewoon alles aanraken. Heb geen een keer meer in een groep afgesproken. Maar dacht met een prik en met afstand in een grote tuin is hetzelfde als buiten een praatje maken richting de ah ofzo. Dus beetje vervelende reactie als je niet weet hoe ik me aan de regels houd.
Alle reacties Link kopieren
Louise70 schreef:
11-06-2021 08:07
Seprice.... Omg.... TO leg eens uit, wat voor woord dat is?
Haha, ja komt mega dom over. Komt omdat ik met telefoontje schrijf. Lukt mij niet helemaal met de toetsen, dus teksten vaak wazig en verkeerde worden. Sorry!
Paardje4paardje schreef:
11-06-2021 15:26
Ik ben zo iemand die overal mijn masker op heeft zelfs als ik mijn flat in en uit ga. In de supermarkt met handschoenen loopt, omdat ik het toch raar vind wel een masker op maar gewoon alles aanraken. Heb geen een keer meer in een groep afgesproken. Maar dacht met een prik en met afstand in een grote tuin is hetzelfde als buiten een praatje maken richting de ah ofzo. Dus beetje vervelende reactie als je niet weet hoe ik me aan de regels houd.
Jij wel, die ‘vriendin’ niet ;)
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn gevoel had ik niet echt oppervlakkig contact met de vriend van mijn vriendin. We laten wel eens samen de hond uit dat kletsen we uitgebreid en als ik bij hun op visite kwam kletsen we ook gewoon gezellig. Hij heeft me een keer uitgenodigd om zijn nieuwe zaak te komen bekijken toen ik in de buurt was. Dus, nee snap het niet helemaal. Niets voor gevallen en door corona ook al tijd niet gezien ( wel app contact) dus geen recente irritatie of wat dan ook.

Die mand vinden sommige beetje overdreven. Maar in het echt zag hij er gewoon leuk uit niet echt zwaar over de top ofzo. En had tijd over en dacht een keer laat ik er iets leuks van maken al zolang geen verjaardag of wat dan ook gehad maanden binnen gezeten, dus misschien wel eens leuk. Maar voortaan houd ik het ook wel weer bij een simpel cadeautje, haha!
Alle reacties Link kopieren
Paardje4paardje schreef:
11-06-2021 15:28
Haha, ja komt mega dom over. Komt omdat ik met telefoontje schrijf. Lukt mij niet helemaal met de toetsen, dus teksten vaak wazig en verkeerde worden. Sorry!
Hier gaat ie alweer woorden😄
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lief dat je zo je best hebt gedaan TO. Blijf dit ook gewoon doen als je daar zin in hebt. Hij verdiend het gewoon niet. En geef het inderdaad aan iemand die het wel kan waarderen
Als je het zo omschrijft zou hij een vriend zijn van je en niet alleen maar de vriend van je vriendin. Raar hoe ze met je omgaan. Zo doen vrienden niet. Misschien speelt er toch meer. Ga je met je vriendin nog in gesprek hierover of laat je het gaan, en de vriendschap ook?
Alle reacties Link kopieren
Wat lief en attent van je paardje. Aan jou ligt het echt niet.
Maar je vriendin en haar vriend zouden zich moeten schamen door zo met je om te gaan. En wat een rare actie van die vriend, hoezo ben jij niet welkom?
Ik noem zoiets respectloos en onfatsoenlijk en ik zou, als ik jou was, ook benoemen naar je vriendin hoe het voor jou voelt. Al die goedbedoelde moeite die je hebt gedaan, je laat hen daar toch niet zomaar, zonder iets van te zeggen, mee wegkomen?
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Officieel is zij mijn vriendin en ging ik natuurlijk meer met haar om, maar met hem kon ik het gewoon goed vinden en anders zou ik dat ook wel merken denk ik als ik op visite was en hij mocht mij echt niet en zou hij ook niet met de hond uit laten uitgebreid kletsen enz. Dus begrijpen doe ik het niet, maar laat het hierbij geen zin in gezeik en vind de boodschap wel duidelijk ik was niet welkom. En om dat te gaan vragen waarom eigenlijk niet? Is ook een beetje sneu en maak ik het alleen maar vervelender. Dus klaar zo en weer verder😉. Maar ga er in de toekomst niet meer uitgebreid mee kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Jij klinkt echt heel lief TO.

Snap je waarom iedereen hier zoveel moeite heeft met wat je vriendin gedaan heeft?

Zou jij zelf ook zoiets doen bij haar?
Alle reacties Link kopieren
Je komt nogal conflictvermijdend over. Raakt de houding van je vriendin je helemaal niet? Verwacht jij zo weinig van je vriendschappen?
Je mag best een beetje voor jezelf opkomen hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Had het nog niet zo bekeken dat het eigenlijk ook niet heel netjes van mijn vriendin is. Hoorde alleen hij wil niet dat je komt, dus vond het stom vanuit hem zo op het laatst. Maar als ik jullie lees klopt het ook wel dat het niet heel erg leuk is van mijn vriendin.

Had het zelf idd anders aangepakt als ik haar was. Zou niet zo hard tegen iemand zijn en al helemaal niet half uur van te voren nee.
Alle reacties Link kopieren
Maar wordt het zo niet nog veel vervelender? Want met niet benoemen is het natuurlijk niet weg. En wat doe je als je haar vriend ziet? Is dat nog gezellig dan?
En vind je zelf ook niet dat jouw vriendin je een lelijke loer gedraaid heeft en blijft dat niet tussen jullie instaan?

Ik snap best dat het bespreken ongemakkelijk is maar je laat dan wel heel makkelijk over je heenlopen hoor. Of dat nou de oplossing is? Ben je niet gewoon ook boos en teleurgesteld?
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Paardje4paardje schreef:
11-06-2021 15:50
En om dat te gaan vragen waarom eigenlijk niet? Is ook een beetje sneu en maak ik het alleen maar vervelender.
Je hoeft natuurlijk helemaal niet om een reden te vragen. Dat is eigenlijk minder interessant.
Het gaat erom dat je ze je op het laatste moment zo afserveren. Daar zou ik pissig om zijn en dat zeker ook laten weten.
Kom nou zeg, zo ga je als vriendinnen toch niet met elkaar om?
Ik word daar zelfs plaatsvervangend boos om.... :wtf:
*sikkepit* wijzigde dit bericht op 11-06-2021 16:18
5.47% gewijzigd
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Was niet eens echt boos eerder teleurgesteld en verdrietig. Maar je hebt gelijk zo ga je niet met vrienden om. Zal het wel een keer zeggen dat ik het echt niet leuk vond zo op het laatste moment. Verder ga ik er zo min mogelijk over zeggen en kijk ik wel een beetje anders tegen ze aan ja. Soms kun je met een telefoontje een hoop kapot maken helaas.
Alle reacties Link kopieren
Paardje4paardje schreef:
11-06-2021 16:18
Was niet eens echt boos eerder teleurgesteld en verdrietig. Maar je hebt gelijk zo ga je niet met vrienden om. Zal het wel een keer zeggen dat ik het echt niet leuk vond zo op het laatste moment. Verder ga ik er zo min mogelijk over zeggen en kijk ik wel een beetje anders tegen ze aan ja. Soms kun je met een telefoontje een hoop kapot maken helaas.
Daar moet je dan weer niet te lang mee wachten natuurlijk, want dan heeft het geen zin meer en wordt het een oude koe die je uit de sloot haalt.
Benoemen dat je teleurgesteld en verdrietig bent is op z'n minst een logische reactie en je kunt ook gelijk kijken hoe ze met die reactie omgaat. Ook dat zal je weer wat zeggen over deze vriendschap.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens vanavond koop avond ga gewoon de dingen terug brengen en een groot ijsje voor mezelf halen😀 Zit ik er niet meer mee en van ijs word ik altijd blij.
Alle reacties Link kopieren
Paardje4paardje schreef:
11-06-2021 16:23
Het is trouwens vanavond koop avond ga gewoon de dingen terug brengen en een groot ijsje voor mezelf halen😀 Zit ik er niet meer mee en van ijs word ik altijd blij.
Dat is sowieso een goed idee! ;-)
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt in elk geval lekker opgeruimd. Geniet van je ijsje!
Alle reacties Link kopieren
Ja, top idee! En zal er niet te lang mee wachten en zeggen dat ik het echt niet leuk vond. Dank je wel voor het mee denken. Misschien dat ik haar wel bel met grote coupe ijs voor mij vanavond😉. Bedankt allemaal echt lief.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
10-06-2021 23:26
Een seprice met een paard. Ik heb veel fantasie, maar kom er niet uit.
Juist.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Paardje4paardje schreef:
11-06-2021 16:29
Ja, top idee! En zal er niet te lang mee wachten en zeggen dat ik het echt niet leuk vond. Dank je wel voor het mee denken. Misschien dat ik haar wel bel met grote coupe ijs voor mij vanavond😉. Bedankt allemaal echt lief.
Laat dat ijs een aanmoediging zijn om voor jezelf op te komen.
Assertief zijn is goed voor je zelfgevoel en zelfvertrouwen en dwingt respect af bij de ander (want hé, ik laat niet over me heenlopen hoor!) :whip:
Je klinkt als een lieve meid, laat anderen daar geen misbruik van maken. Dat verdien je niet. :rose:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Thanx *sikkepit* x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven