Slagroomtaarten

11-06-2021 09:03 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een onzintopic, want ik zie ze weer voor bij vliegen op Linkedin foto's.

Slagroomtaarten, wie vindt die dingen nou eigenlijk lekker??? Op een kinderfeestje is het tot daar en toe, dan zal ik ook nog wel een beleefdheidsstukje nemen. Maar in een professionele setting, bij een jubileum of wat voor mijlpaal dan ook....Ik snap dat ze praktisch/goedkoop zijn. Maar gruwelt niet iedereen er van als er weer zo'n ding wordt binnengedragen inclusief de stukjes mandarijn en kiwi op die eindeloze laag slagroom die zo stijf is dat je er bijna op moet kauwen??

Ik ben oprecht benieuwd :mrgreen:

Slagroomtaart, lekker??

Totaal aantal stemmen: 199

Heeeeerlijk (57%)
Walgelijk vies bah! (31%)
Anders??? (12%)
Patatje15 schreef:
11-06-2021 15:07
Ik heb het met doorgekookte broccoli, kan het oprecht niet tegenhouden
O Ja, 1x gehad, bruin gekookte broccoli.. brrrrr
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een land waar ze het fenomeen slagroomtaart niet kennen en nu heb ik er dus trek in. Die uit de diepvries vind ik niet zo maar de schnitt van Albert Heijn daarentegen...

Ik hou erg van taart dus ik haal het nooit in huis, uit zelfbescherming. Alleen mokkataart vind ik niet te hachelen dus die mag de bakker zelf opeten.
Alle reacties Link kopieren
MallePietje75 schreef:
11-06-2021 15:26
O Ja, 1x gehad, bruin gekookte broccoli.. brrrrr
Zachtgekookte broccoli wordt een beetje zalvig, dat trek ik ook niet. Ik heb ook eens spruiten (mijn favoriete groente nota bene) gegeten die zo zacht gekookt waren dat ze soort van taaiig draderig waren, zo vies. Dan snap ik ook wel dat mensen niet van spruiten houden, als je (moeder) die zo maakt.
Over taart. Mijn schoonmoeder heeft vaak luxe petit fours (heet dat zo?) op een bitterkoekje. Dat bitterkoekje vind ik heerlijk, het versierdingetjen van suiker of marsepein ook, maar ertussen zit vaak een hele bult botercreme. Dat is dan wel even werken. Mijn favoriete gebakjes zijn een aardbeienschuitje met gele room of spijs, kasteeltje of een mergpijp.
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
11-06-2021 15:22
Haha precies, de abrikozenvlaai is een ander speerpunt van mij, bah! Maar die krijg je gelukkig niet zo vaak aangeboden zoals die slagroomtaarten. Al had ik wel familie in Limburg, maar dat heeft vast niet iedereen...
Abrikozen vlaaien en kersen vlaaien met zo'n raster erover heen. Brrr!
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
11-06-2021 16:29
Abrikozen vlaaien en kersen vlaaien met zo'n raster erover heen. Brrr!
Ik lust sowieso al geen kersen. Dat vinden mensen heel raar want iederéén lust kersen.
Alle reacties Link kopieren
Slagroomtaart, nee daar word ik ook niet blij van. Heel af en toe neem ik het als er niets anders is en trek heb, maar meestal achteraf weer spijt.
Alle reacties Link kopieren
Kersenvlaai, lekker!!
Abrikozenvlaai mag je houden.
Alle reacties Link kopieren
O, heerlijk juist! Ik heb een paar bakkers in de familie en die maken de allerlekkerste.
Voordeel van slagroomtaart dat je er mooi een foto in kan bewerken. Bij andere taarten is dat lastig en minder mooi. Ik vind alleen de hoekjes lekker omdat er nootjes aanzitten. Verder vind ik supermarkt gebak niet lekker, maarja heb ook een babketbakkers achtergrond. Ik bak altijd mn eigen taart.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
11-06-2021 16:31
Ik lust sowieso al geen kersen. Dat vinden mensen heel raar want iederéén lust kersen.
Ik vind verse kersen, gewoon het fruit zeg maar, echt wel lekker. Maar kersenvulling of kersenvlaai of kersen op sap of wat je ook maar kan verzinnen echt niet.

Snap het wel als je geen kersen lust. Het is een best apart smaakje eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Abrikozenvlaai vind ik niet te eten
Alle reacties Link kopieren
Ik lust werkelijk alle soorten taart (en koek) maar slagroomtaart van de banketbakker is altijd mijn favoriet geweest. :kwijl:
Dus ik heb vanzelfsprekend gekozen voor heeeeerlijk :-D
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
vind ik ontzettend lekker, maar hoe lekker hangt af van wat ik die dag verder al gegeten heb. Als ik al helemaal vol zit dan smaakt het minder. Maar ik zeg toch maar zelden nee.

slagroompunt, maar dan met lekker veel slagroom, bij de bakker of bij de versafdeling vd supermarkt
slagroom-kersenflap o.a. bij Jumbo regulier verkrijgbaar (bladerdeeg/fruit/vette room)
appeltaart bij Aldi (diepvries; die is al in punten verdeeld)
harde mokka (bij de bakker)
moorkoppen en Bossche Bollen
hazelnootschuimgebak (is heel machtig, bij de betere bakker)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
kersenflap:

Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
zo ken ik de harde mokka:

Afbeelding

is een klein gebakje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Albert Heijn heeft ook kersenflappen, die zijn alleen driehoekig, helemaal dicht en voor zover ik inschat ook kleiner.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Parijse soezen vind ik ook lekker.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mijn favoriet: Jikkemiene (bolus gevuld met gele, luchtige banketbakkersroom).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind slagroomtaart lekker. Van de bakker, de Hema, de Aldi, uit de diepvries,...

Verder hou ik van:
- monchoutaart :kwijl:
- Multivlaai
- cheesecake
- sneeuwster
- appeltaart met slagroom
- chocoladetaart
- Schwarzwälder Kirschtorte (Is misschien wel mijn favoriet. :kwijl: )
Ik hou vooral van romig en chocola. :-D

Ik hou alleen niet zo van taarten met veel marsepein en fondant.
Ook had een keer een collega een taart gemaakt, een variant op een appeltaart, maar dan een zeer gezonde versie. Het was te droog, er was niets romigs aan, er zat geen of nauwelijks suiker in, oftewel ik vond het niet zo lekker. Al heb ik het wel vrolijk opgegeten. :-)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Het aller-, allerliefste: hazelnootcrèmetaart van Maison Kelder.
Maar verder zeg ik toch wel op alles ja :proud:
Vroeger had je ook vaak mokkagebak, dus dat men op verjaardagen ofwel slagroomtaart of mokkagebak had. Ik nam geen van beide. Tegenwoordig zie ik eigenlijk nooit meer mokkagebak.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
11-06-2021 19:40
Mijn favoriet: Jikkemiene (bolus gevuld met gele, luchtige banketbakkersroom).
Dat klinkt echt heerlijk!! :-9

Slagroomtaart: nee... ik ken het vooral sponzig en afgewerkt met die nootjes aan de achterkant. Vind het zelf zonde van de kcal. Mokkataart/schnitt en rijstevlaai heb ik dan wel weer graag. Van de multivlaai vind ik de boerenjongens-vlaai heel lekker en de roomvlaai. Sowieso dingen met banketbakkersroom :)

Mijn favorieten:
appeltaart/appelflap/appelbol
puddingbroodjes!!
koffiebroodjes
Zeeuwse bolus
Schwarzwalder kirsch (schnitt, diepvries Aldi ;-D , ze hadden in de diepvries van de Lidl ooit een hele Schwarzwalder kirsch taart, in groene doos. Die is helaas al heel lang niet meer maar die was echt de lekkerste!).

Ski-taart lijkt me ook lekker, maar nog nooit gehad.
De lekkerste vind ik appeltaart, cheesecake, kersenvlaai en blueberry crumble pie.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
11-06-2021 20:25
Het aller-, allerliefste: hazelnootcrèmetaart van Maison Kelder.
Maar verder zeg ik toch wel op alles ja :proud:
Die kreeg ik altijd bij m’n oma. Zo’n heel taartje als kind, veel te machtig. Wordt er nu nog een beetje misselijk van als ik er aan denk 😅
LaLoupe schreef:
11-06-2021 21:13
Die kreeg ik altijd bij m’n oma. Zo’n heel taartje als kind, veel te machtig. Wordt er nu nog een beetje misselijk van als ik er aan denk 😅
Dat is voor een volwassene al veel! Kelder taart was bij ons thuis de taart voor hele bijzondere gelegenheden. Veel te duur, maar heerlijk. Nog steeds!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven