Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Elf12345 schreef:
10-06-2021 22:11
Groot gelijk heb je! Ik heb ook echt nergens zin in met die warmte... Heb je misschien picnic of iets dergelijks in de regio dat gratis boodschappen bezorgd? Daar maak ik dankbaar gebruik van deze dagen. (Hoewel de airco in de supermarkt ook wel heel fijn is natuurlijk :) )

@Pingu, hier valt het mee. Brunette en niet heel lichte huid. Alsnog te licht voor het meeste commentaar want om nou "lekker" te liggen bakken in de zon... :sun:
Helaas, ik zal toch echt zelf moeten.
Er is niks wat hier bezorgd.

Ik moert nog gaan, maar gelukkig is het mistig de gehele ochtend en staat er een lekker windje!
Iets langer op bed gelegen dan ik wilde
Alle reacties Link kopieren
Stephanisaurus schreef:
10-06-2021 22:55
Zo ontzettend aso he. Is wel echt een typische nederlandse eigenschap. Zodra t warm is je hele hebben en houden buiten doen incl muziek
Troost je is een België ook zo net zoals er iedere lente/zomer een hele dag geklust moet worden en natuurlijk bij de minste zonnestraal/warmer weer moet er een barbecue gedaan worden
FeeLucifer01 schreef:
11-06-2021 07:47
2 uurtjes geslapen en toen ben ik van ellende maar naar beneden gegaan. Vind niet zo fijn in deze buurt maar ik heb de achterdeur open gehad, aircooler aan voor die deur, zo alle koele lucht naar binnen en heb op de bank gehangen.

Zere handen, dik gezicht en pijn. Overal pijn, vooral de zenuwpijn is echt erger dan normaal. En buikloop, misselijk.

De airco helpt echt beneden voor overdag. Echt fijn. :heart:

Maar moet ook iets voor de nachten gaan verzinnen, anders word ik toch nog te ziek na een weekje warmte. Vanavond een van de wappers proberen en anders beneden slapen en sneller doorsparen voor een vaste airco.
Ik weet geloof ik hoe je je voelt. Heb bijna de zelfde klachten, minus het gezicht plus nek en rug. Ik ben ook nog ongesteld geworden dus kan ook nog een warme luier toevoegen, bah.
Ik zou ook wel een vaste airco willen, maar ik hoop hier te verhuizen dus wij gaan daar niet in investeren. Het is ook een vrije sector huurhuis. Als ik een huis kan kopen wil ik er gelijk airco in laten plaatsen.

Het is nu wel aardig hier omdat er nog geen zon is, maar het wordt alsnog 26 graden vandaag.
Hogwarts schreef:
11-06-2021 08:19
Ik weet geloof ik hoe je je voelt. Heb bijna de zelfde klachten, minus het gezicht plus nek en rug. Ik ben ook nog ongesteld geworden dus kan ook nog een warme luier toevoegen, bah.
Ik zou ook wel een vaste airco willen, maar ik hoop hier te verhuizen dus wij gaan daar niet in investeren. Het is ook een vrije sector huurhuis. Als ik een huis kan kopen wil ik er gelijk airco in laten plaatsen.

Het is nu wel aardig hier omdat er nog geen zon is, maar het wordt alsnog 26 graden vandaag.
Dat is niet fijn. :-| En nu ongesteld zijn. :hug:


Ik heb een koophuis maar de wijk is echt vreselijk de laatste paar jaar. Vooral in de zomer. 6 maanden terreur.
En door mijn arbeidsongeschikheid een flinke inkomensdaling gehad. En geen vast inkomen volgens de bank.
Dus zomaar een vaste airco kopen of verhuizen in deze markt zit er niet meer in op moment.

Dan maar die vaste airco uiteindelijk. Even sparen dus.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 11-06-2021 09:15
0.86% gewijzigd
Sterrenstof :hug:
@ Lucifer, ja echt hoor. Ben een keer een week in Sevilla geweest in een hotel en daar was men nog luidruchtiger dan in Madrid en Barcelona. Ze schreeuwen veel meer, leven nog meer op straat en ik heb een week lang niet geslapen omdat men dus echt met de deuren van het hotel smeet midden in de nacht en liep te gillen op de gangen. Allemaal doodnormaal in zuid Spanje blijkbaar. In Napels had ik dat overigens ook ( plus toeterende auto's tot diep in de nacht ).

Mensen die zeuren over luidruchtige Nederlanders moeten maar eens naar de zuidelijke landen gaan. Dat is pas ellende. :P
En ze BBQ'en daar ook hoor, en veel ook.

Balen dat je weer zo rot geslapen hebt. Is het een idee om een wat goedkopere mobiele airco aan te schaffen voor op je slaapkamer? Het lijkt me echt zo lastig als je fysiek zo ziek wordt van de warmte. Veel sterkte ermee. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof, er wordt aan je gedacht :rose:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Hier maandag 29 graden, dinsdag 28 graden en woensdag 32 graden en dan worden de nachten ook zachter :furious:

Tot nu toe kon ik het allemaal nog verdragen maar als de tropische dagen en nachten gaan komen word ik niet vrolijk van
Alle reacties Link kopieren
Ga nog niet blind op de berichten hoor…ze kunnen amper de volgende dag goed voorspellen………
Alle reacties Link kopieren
kimmeke1983 schreef:
11-06-2021 12:27
Hier maandag 29 graden, dinsdag 28 graden en woensdag 32 graden en dan worden de nachten ook zachter :furious:

Tot nu toe kon ik het allemaal nog verdragen maar als de tropische dagen en nachten gaan komen word ik niet vrolijk van
Hier maandag 28. Bah!
Het is 1 keer gezakt naar 24, maar helaas is het weer gestegen naar 28.

Als ik lekker de hele dag binnen kon blijven vond ik het wel ''oké'' maar ik moet 's middags helaas de deur uit.
Ik ga wel iets vroeger weg en op mijn gemakje fietsen. De rest van de week gelukkig geen afspraken.

Sterkte vandaag Sterrenstof!
kimmeke1983 schreef:
11-06-2021 12:27
Hier maandag 29 graden, dinsdag 28 graden en woensdag 32 graden en dan worden de nachten ook zachter :furious:

Tot nu toe kon ik het allemaal nog verdragen maar als de tropische dagen en nachten gaan komen word ik niet vrolijk van
Hier (omgeving Brussel) maandag, dinsdag, woensdag tussen 29 en 33°....fff.
Dat zijn dus de voorspellingen, maar in realiteit wordt het hier altijd 1-2 graden warmer.
Ik verwacht me dus aan temperaturen tot wel 35° :"-( :"-(
Ik weet echt niet hoe ik dat ga overleven; ik slaap 's nachts amper 4-5 uurtjes!
Alle reacties Link kopieren
Ja wat een ellende dit zeg.. bah bah.
Het scheelt ook enorm per regio, hier is het gewoon weer 28 graden.
Ik voel me met vlagen gewoon warrig, kan niet eens meer helder nadenken, mega depri weer. Begint ook weer hoofdpijn op te komen..

Vanmorgen een sport les gedaan en daarna een huilbui gehad en zit nog steeds te janken.

Hier binnen is het zooo benauwd en nu staat er morgen ook iets gepland, ik denk niet dat ik dat ga trekken hoor :-?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wel eind volgende week dat de temperaturen naar beneden gaan en meer kans op regen.
Laten we het hopen! Vind het zo lastig om te denken dat het beter wordt.

Zit echt zo die depressieve bubbel, het gevoel geen kant op te kunnen, waardoor ik ook moeite heb met vooruit kijken..
Misschien helpt het als je 1 stapje vooruit kijkt @yesss. Je hoeft niet het hele pad te overzien. Morgen wordt het minder warm. Helpt het om je daar op te concentreren?
Alle reacties Link kopieren
Morgen lekker vroeg op staan en de boel opengooien en doorwaaien..hier zijn al wat wolken te zien…heerlijk
yesss schreef:
11-06-2021 15:41
Ik voel me met vlagen gewoon warrig, kan niet eens meer helder nadenken, mega depri weer. Begint ook weer hoofdpijn op te komen..

Drink je wel genoeg water?

Sterkte nog :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
11-06-2021 18:14
Misschien helpt het als je 1 stapje vooruit kijkt @yesss. Je hoeft niet het hele pad te overzien. Morgen wordt het minder warm. Helpt het om je daar op te concentreren?
Ik ga het proberen.. raak soms gewoon echt in paniek.
Het is hier nog bloedheet binnen maar de zon is in ieder geval even weg o_o
Wat een verademing rond dit tijdstip mijn hemel.
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
11-06-2021 20:14
Drink je wel genoeg water?

Sterkte nog :hug:
Dankjewel :hug:
Ja echt de hele dag door, net ook weer een flesje water weer gevuld en in de koelkast gezet.
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof, ook ik heb meerdere keren aan je gedacht vandaag, dikke knuffel :hug: :hug:


Heel erg warm vandaag, drukkend ook.
Ik heb er nu voor teerst dit jaar ook echt last van, kan m’n warmte niet kwijt (fysiek)
Zo even douchen en dan de 1e EK wedstrijd kijken maar daar zal ik het ook wel warm van krijgen, Italianen tegen Turken ooo la laaa :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook aan je gedacht Sterrenstof. Hopelijk hebben jullie je vader in deze verdrietige tijd een mooi eerbetoon kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Het was heel zwaar, maar ik denk dat hij het een heel mooi afscheid had gevonden: zijn dochter, zoon en kleinzoon hebben gesproken. Hij wist hoe vreselijk ik voor groepen staan vind. Maar ik deed het voor hem :heart:

Ik voel me nu raar. Ik heb afgelopen week zoveel slaap gemist en er moest zoveel geregeld worden...Nu is Er tijd voor 'rust', maar ik weet niet wat ik ermee moet :| Normaal gesproken zou ik gaan wandelen (zoals mijn vader ook graag deed), maar met dit k@tweer lukt me dat niet....

Mijn hoofd is een zeef en mijn lijf protesteert. Slapen is fijn, maar wakker worden (en dat gebeurt vaak en snel) is een hel. De eerste paar seconden zit je nog in de slaaproes en dan ineens....bám....dringt de realiteit binnen.

Lees hier dat het morgen wat minder warm wordt en daarna weer richting 30. Gatverdegatver. Sterkte allemaal :hug:
Ach Sterrenstof, het klinkt als een mooi maar zwaar afscheid. Wat mooi dat je gesproken hebt, waren er veel mensen?
Is hij begraven of gecremeerd? Hoef je niet te zeggen hoor. Ik heb helaas geen enkel graf wat ik kan bezoeken, mijn opa, oma en vader zijn allemaal gecremeerd. Ik vind dat best wel jammer eigenlijk. Dat ik nergens heen kan.
Ik had achteraf wel een ketting willen laten maken met mijn oma's as erin maar dat ben ik of vergeten of dat is gewoon langs me heen gegaan. Geen idee meer waarom ik dat niet gedaan heb.

Fijn dat al het geregel in elk geval klaar is, kan je daar wat rust uit halen.
Slapen is inderdaad fijn, dan vergeet je het even allemaal maar het wakker worden is een hel. Dat herken ik wel. Denk een beetje om jezelf meid, schrijf vooral van je af en ik hoop dat je deze koelere dag een beetje goed door komt. Vandaag en morgen is het gelukkig een stuk beter te doen ( tenminste hier wel ).
Dan nog een paar dagen echt heet en dan is het zo te zien voorlopig weer even klaar en normaal juni weer.

Wees lief voor jezelf. Dikke knuffel. :heart: :hug:
Sterrenstof, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Het enige wat ik kan doen is jou heel veel sterkte nogmaals wensen en :hug:
Een tijd niet op het forum geweest en wat lees ik nu. Heel veel sterkte de komende tijd Sterrenstof :hug:
Persoonlijk vind ik de dagen na de uitvaart altijd zwaarder dan de dagen ervoor, omdat je tot de uitvaart een beetje geleefd wordt. Omdat je nu ook mantelzorg verzorgt voor je ma, probeer het thuis dan zo rustig mogelijk te houden. Boodschappen bestellen, vrienden vragen om mee te eten dat soort dingen. Het is gewoon ontzettend rot.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Sterrenstof, ik weet niet goed wat te zeggen behalve heel veel sterkte en een dikke knuffel :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven