Is er animo voor een nieuwe forum?

17-06-2021 12:28 356 berichten
Als er animo voor is dan wil ik namelijk best een nieuw forum opzetten.

Ik heb ervaring met het opzetten en coderen van fora en websites en vind het ook niet erg om de hosting kosten etc zelf te betalen. Mijn man is webdesigner dus aan kennis geen gebrek.

Mijn man bouwt dan zelf het forum. Zodat het een mooi maar vooral functioneel forum wordt wat niet vast zit aan de limieten en gebreken van bijvoorbeeld zo'n gratis forum builder. Ik kan mijn kennis als seo copywriter gebruiken om behalve de vaste viva leden die overstappen ook voldoende nieuwe leden te trekken.

Echter moet er dan wel voldoende animo zijn.
Er gaat best wat werk in zitten en het is een beetje zonde als na al het geld en moeite er 3 mensen komen posten.

Het doel is juist om de Viva community te behouden en ook nieuwe leden aan te trekken.
Dit forum wordt dan gewoon gratis toegankelijk voor iedereen.

Zou je mee verhuizen als er een nieuw forum wordt gemaakt?

Totaal aantal stemmen: 683

Ja (70%)
Nee (6%)
Alleen als er genoeg andere forummers mee gaan (24%)
anoniem_648f44f5bdae1 wijzigde dit bericht op 17-06-2021 12:59
25.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zie ook: overig/wie/list_messages/478856

Wanneer is er "voldoende animo"?
Ja, dat is een beetje een grijs gebied.

Minimaal 30 leden die overstappen en ook daadwerkelijk topics starten en reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou wel blij zijn met een mooi nieuw goed functionerend forum. Ik vind het erg jammer dat dit weggaat. Is alleen nog even de vraag hoe het gaat met modereren etc.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Op zich wel, maar anonimiteit wordt lastig als het niet gratis is.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel mee.
Mits er mensen zitten die graag kletsen over dezelfde onderwerpen als ik. Alleen dan kan het levendig worden denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er zeker gaan kijken en posten
Niet gratis? Dan zeker niet
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik het gemist, maar wie ben jij?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Even goed lezen hè? Het is geen gratis forum, maar Nieuwforum is bereid de kosten te dragen. Er staat nota bene letterlijk: Dit forum wordt dan gewoon gratis toegankelijk voor iedereen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Inderdaad, het wordt een gratis forum. Misschien wat onhandig geformuleerd.

Wat ik bedoel met geen gratis forum is dat wij het forum zelf bouwen en we dan dus niet vast zitten aan de gebreken en limieten van zo'n gratis forumbuilder.

Niemand hoeft te betalen voor het nieuwe forum. :)
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief aanbod! Tegelijkertijd heb ik "nee" gestemd omdat ik denk dat een platform niet voldoende is, het belangrijkste is volgens mij dat er goed gemodereerd wordt, dat er voldoende oud leden meegaan maar ook dat er voldoende nieuwe aanwas is. Ik twijfel daarover bij een nieuw forum.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
als het viva forum 2.0 wordt
graag
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het forum dezelfde lay out heeft als het Viva forum.
Dan verhuis ik wel mee om te lezen en soms te reageren.
Dit forum ervaar ik als fijn in gebruik dus hopelijk is dat forum in dat opzicht hetzelfde.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
17-06-2021 12:59
als het viva forum 2.0 wordt
graag
Dit
Karakter is wat je bent in het donker.
gioia82 schreef:
17-06-2021 12:58
Wat een lief aanbod! Tegelijkertijd heb ik "nee" gestemd omdat ik denk dat een platform niet voldoende is, het belangrijkste is volgens mij dat er goed gemodereerd wordt, dat er voldoende oud leden meegaan maar ook dat er voldoende nieuwe aanwas is. Ik twijfel daarover bij een nieuw forum.
Dat is een beetje een sneeuwbal effect. Als er 10 "bekende viva-ers" overstappen dan volgt de rest waarschijnlijk snel en wordt het al snel een gezellig en actief nieuw forum.

Ik heb voldoende kennis in online marketing om te zorgen dat het forum snel bovenaan komt te staan op Google.
Mijn man heeft alle nodige technische kennis.

Overigens, ik post hier duidelijk onder een nieuwe nick. Omdat bij een nieuw forum een hoop komt kijken en ook ideeen en meningen gewenst zijn. Ik wil dan wel graag anoniem blijven. Een forum maken staat voor mij los van de (persoonlijke) dingen die ik heb gedeeld hier.
En juist daarom wil ik dit forum en deze community een doorstart geven. Dit is mijn go to plek op internet en ik vind het verdrietig dat het stopt.
Exact dezelfde layout gaat hem niet worden. Maar we kunnen daar wel héél erg dichtbij komen.

Wat bedoelen jullie met viva 2.0? Wat maakt het een viva2.0?
Het design, dezelfde onderwerpen?
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf, wanneer het huidige forum wordt overgenomen niet, anders waarschijnlijk wel interesse.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel opletten dat er niet 10 initiatieven komen en dat dan alsnog alles uit elkaar valt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nieuwforum schreef:
17-06-2021 13:05
Exact dezelfde layout gaat hem niet worden. Maar we kunnen daar wel héél erg dichtbij komen.

Wat bedoelen jullie met viva 2.0? Wat maakt het een viva2.0?
Het design, dezelfde onderwerpen?
Het is al zo vaak geprobeerd, ik geloof er niet echt in dat het zal lukken. Viva had veel eerder veel harder op online moeten inzetten op een goede manier, nu het stuk is denk ik dat de kans klein is dat je iets nieuws neer kan zetten dat net zoveel trafic zal trekken.
Juist door nieuwe aanwas blijft het levendig.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je extra hulp nodig hebben op technisch vlak of bijvoorbeeld met moderatie zou ik graag mee willen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een gaaf aanbod, dus ik ben van de partij.
Mods zijn dan altijd welkom. :)

Ik vind het fijn om te lezen dat er veel mensen op zoek zijn naar een nieuwe plek.
Zelf heb ik namelijk geen idee wat ik moet doen wanneer Viva de stekker er uit trekt.
Bij welk forum kun je dan bijvoorbeeld terecht voor live commentaar op walchelijke tv programma's? :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 10 jaar gedaan, als eigenaar/moderator van een forum, en ik weet dus hoeveel (dankbaar) werk het is.
Wat een fijn initiatief dus en ik kom zeker kijken als er iets nieuws is. Ik ben dan wel een nieuweling hier maar probeer altijd iets positiefs te melden.
Over de kosten: 'mijn' forum kreeg gewoon af en toe een donatie van leden. Nooit om gevraagd maar ze regelden het gewoon. Toch lief, en zo duur is het gelukkig allemaal niet.
Bóvenaan de wensenlijst: de knop 'nieuwe berichten sinds laatste bezoek' :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven