Geen overname forum bij Linda😪

18-06-2021 15:40 91 berichten
Hoi allemaal,

Ik maak er even een topic van, als een ter kennisname voor iedereen.
Ik heb namelijk de Linda gemaild met de vraag of ze ons evt willen overnemen of in gesprek wilden over mogelijkheden.

Dit is het antwoord ( helaas);

Hi .. .,

 

Dankjewel voor je mail. Wij vinden het erg spijtig voor het merk, de medewerkers en voor jou dat DPG Media besloten heeft dat VIVA zal ophouden te bestaan.  

VIVA was een iconisch blad en het forum een zeer toegankelijk platform waar vrouwen veel konden delen met elkaar. Ook is het voor de branche niet goed als er steeds meer tijdschriften verdwijnen.

Echter hebben wij als LINDA. geen interesse om het VIVA forum over te nemen. Wij focussen ons op ons eigen merk en platform.
Ik wens je veel succes met het vinden van een andere partij hiervoor.

 

Hartelijke groet,

 

Louise van Nispen

Managing Director
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
18-06-2021 15:47
Chantal Janzen misschien geïnteresseerd ? Eventueel aangevuld met een crowd funding
Zijn dit soort reacties nu echt serieus?

Dit is geen doordraven meer maar doorgalloperen wat hier de afgelopen dagen gebeurt ;-)
Honey, you should see me in a crown
safrat schreef:
18-06-2021 16:39
Dat heb je toch op elk forum? Dat vind ik niet echt een reden zo’n opmerking te maken.
Nouhou, echt hoor. Ik vraag me weleens af of de personen waar ik nu aan denk ook zo zijn irl en dat het alleen maar toetsenbordhelden zijn, want echt... Dan heb ik het niet eens over de notoire narren en negatievelingen.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
18-06-2021 16:03
Tuurlijk. Het is hier veel erger dan Fok en Geen Stijl bijvoorbeeld. :roll:

En bij Tweakers zijn ze ook al niet een tijdje ruzie aan het maken met de gebruikers over betaald forummen en hun moderatie. Uhuh.
Ja echt wat een reactie weer :rofl:
Honey, you should see me in a crown
Misschien hebben al die fora wel een slechte naam in de branche. Zou me niet verbazen.
makreel schreef:
18-06-2021 16:27
Ik denk:
- Weinig mensen op het forum hebben een Viva-abonnement.
- Als Viva eens wat qua content van het forum probeerde te plukken, bijvoorbeeld door van reacties in een topic een artikel te maken, werden de messen geslepen.
- Als Viva op het forum een oproepje zette of mensen een interview wilden geven: nul op rekest.
- De advertenties naast en boven het forum zijn niet populair.
- De stukjes die verwijzen naar de andere content op de site worden ook vaak bespot, en waarschijnlijk niet veel aangeklikt.

Terwijl er wel moderatoren aan het werk zijn, omdat het soms gierend uit de klauwen loopt - kijk maar op het biecht-topic.
Dus hoe ga je hier als uitgever geld aan verdienen?

In de hoogtijdagen van het forum (2005 - 2010 (?) ) geloofden ze denk ik wel in een positieve wisselwerking tussen het forum en het tijdschrift maar later werd het blad en de website voortdurend afgezeken (al dan niet terecht), op Viva's kosten..
Alle reacties Link kopieren
Goede poging, maar bij Linda kijken ze wel uit, die willen niet met zo'n loser titel als " Viva" geassocieerd worden.
Ze laten de gifbeker beleefd aan zich voorbij gaan.
De Linda zal wel gek zijn om zich dat op de hals te halen. Ze hebben een sterk merk en een duidelijke positie op de markt.
VanilleThee schreef:
18-06-2021 16:48
Goede poging, maar bij Linda kijken ze wel uit, die willen niet met zo'n loser titel als " Viva" geassocieerd worden.
Ze laten de gifbeker beleefd aan zich voorbij gaan.
Precies als er al een partij is, dan zou het een een partij moeten zijn die zich alleen op het runnen van een forum richt.
VanilleThee schreef:
18-06-2021 16:48
Goede poging, maar bij Linda kijken ze wel uit, die willen niet met zo'n loser titel als " Viva" geassocieerd worden.
Ze laten de gifbeker beleefd aan zich voorbij gaan.
Jeweetmaarnooit. Mail ook naar Chantals mensen gestuurd.
Antoon69 schreef:
18-06-2021 16:44
In de hoogtijdagen van het forum (2005 - 2010 (?) ) geloofden ze denk ik wel in een positieve wisselwerking tussen het forum en het tijdschrift maar later werd het blad en de website voortdurend afgezeken (al dan niet terecht), op Viva's kosten..
Zo alles bij elkaar snap ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
VanilleThee schreef:
18-06-2021 16:48
Goede poging, maar bij Linda kijken ze wel uit, die willen niet met zo'n loser titel als " Viva" geassocieerd worden.
Ze laten de gifbeker beleefd aan zich voorbij gaan.

Een hele nette manier van wat denk je zelluf.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ach, voor niks gaat de zon op. Had je echt verwacht dat ze ja zouden zeggen?

Er zit hier een flinke community en ja, ik ga het ook missen, maar het is wel belangrijk dat er geld mee te verdienen valt natuurlijk :)
Palmbomen-zijn-cool schreef:
18-06-2021 17:07
Ach, voor niks gaat de zon op. Had je echt verwacht dat ze ja zouden zeggen?

Er zit hier een flinke community en ja, ik ga het ook missen, maar het is wel belangrijk dat er geld mee te verdienen valt natuurlijk :)
Ik had niks verwacht, maar proberen kan altijd. Niksdoen is ook een optie, maar ik probeer iig iets.
En graag gedaan!😉
safrat schreef:
18-06-2021 16:52
Zo alles bij elkaar snap ik het wel.

Het tijdschrift is zich ook altijd op jonge vrouwen blijven richten, terwijl het forum dezelfde leden hield en met de jaren steeds meer "insular" en in bepaalde zin best bekrompen werd. Nieuwelingen (jonge vrouwen) konden hier geen aansluiting meer vinden en hebben andere manieren voor online contacten gekregen.
Misschien had het tijdschrift vanaf een bepaald moment mee moeten gaan met hun ouder wordende (maar trouwe) lezers en niet meer moeten proberen nieuwe jonge vrouwen te interesseren. Net als dat Veronica nu een ouwe lullen zender is.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 18-06-2021 17:14
3.42% gewijzigd
Julus schreef:
18-06-2021 17:09
En graag gedaan!😉
Haha sorry, ik bedoelde het niet rot :)

Voor mij is het VF ook een belangrijk onderdeel van mijn leven. Maar tegelijkertijd spendeer ik er veel te veel uur en heb ik er een haat/liefde verhouding mee :proud:
Palmbomen-zijn-cool schreef:
18-06-2021 17:13
Haha sorry, ik bedoelde het niet rot :)

Voor mij is het VF ook een belangrijk onderdeel van mijn leven. Maar tegelijkertijd spendeer ik er veel te veel uur en heb ik er een haat/liefde verhouding mee :proud:
Geldt ook voor mij. Ik heb nog niet besloten of ik mee verhuis, of gewoon het ijzer nu smeed en keihard ga afkicken van forummen.
Julus schreef:
18-06-2021 17:15
Geldt ook voor mij. Ik heb nog niet besloten of ik mee verhuis, of gewoon het ijzer nu smeed en keihard ga afkicken van forummen.

Hoeveel tijd denk je dat het ons zou opleven? En hoeveel geld? Ik koop altijd dingen omdat ik hier lees dat het werkt/bestaat :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
18-06-2021 17:12
Het tijdschrift is zich ook altijd op jonge vrouwen blijven richten, terwijl het forum dezelfde leden hield en met de jaren steeds meer "insular" en in bepaalde zin best bekrompen werd. Nieuwelingen (jonge vrouwen) konden hier geen aansluiting meer vinden en hebben andere manieren voor online contacten gekregen.
Misschien had het tijdschrift vanaf een bepaald moment mee moeten gaan met hun ouder wordende (maar trouwe) lezers en niet meer moeten proberen nieuwe jonge vrouwen te interesseren. Net als dat Veronica nu een ouwe lullen zender is.
Er zijn heel veel ouwe lullen dus dat zou een interessant verdien model kunnen opleveren?
Maar voor bejaarde dames heeft DPG al de Libelle en de Margriet, dus daar kon Viva zich niet op richten.
Alle reacties Link kopieren
Ouder online wil ons wel graag hebben, ze willen er zelfs een apart forum voor starten.

https://www.ouders.nl/forum/off-topic-d ... viva-leden
We lazen de comments op het Viva Forum over de doelgroep 'ouders', wat niet bij iedereen goed aansluit of gevoelig ligt - heel begrijpelijk.

Achter de schermen zijn wij bezig geweest met wat ideëen voor een tweede forum / nieuw forum en we zijn nu op zoek naar forummers op Ouders.nl die ook (actief) deelnemen op Viva om hun mening te vragen.

Dus, ben jij ook actief lid van Viva en wil je ons helpen bij een mogelijk toekomstig platform voor oud-Viva leden?

Stuur dan even een mailtje naar info@ouders.nl dan kunnen we er samen wat moois van maken!
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
18-06-2021 17:09
Ik had niks verwacht, maar proberen kan altijd. Niksdoen is ook een optie, maar ik probeer iig iets.
Je doet het prima!

Ik had me enorm verheugd om op het Linda Forum iedere dag die ouwe taart van een Linda de Mol af te zeiken maar dat gaat nu helaas niet door :cry:
Palmbomen-zijn-cool schreef:
18-06-2021 17:18
Hoeveel tijd denk je dat het ons zou opleven? En hoeveel geld? Ik koop altijd dingen omdat ik hier lees dat het werkt/bestaat :mrgreen:
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Maar inderdaad zeg! Aan de andere ga ik ook een hoop info missen.
Maar ook meer tijd overhouden en op tijd op mijn werk komen😁
VanilleThee schreef:
18-06-2021 17:24
Er zijn heel veel ouwe lullen dus dat zou een interessant verdien model kunnen opleveren?
Maar voor bejaarde dames heeft DPG al de Libelle en de Margriet, dus daar kon Viva zich niet op richten.

Maar oud-viva lezeressen gaan niet de libelle lezen hoor.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
18-06-2021 17:25
Ouder online wil ons wel graag hebben, ze willen er zelfs een apart forum voor starten.

https://www.ouders.nl/forum/off-topic-d ... viva-leden
Wat leuk! Voordat ik het viva forum ontdekte zat ik heel veel op oudersonline. En voor issues met mijn zoon open ik er sporadisch nog wel eens een topic. De sfeer is er wat softer dan op viva (hier zou ik nevernooit een topic over mijn kind openen) - maar ook wel wat saaier en humorlozer, daarom ben ik indertijd afgehaakt. Maar in de gloriejaren was het er enorm levendig, met een zelfde soort dynamiek als bij Viva. Inmiddels is het een beetje ingedut en nog maar een schim van wat het ooit was. Maar wie weet kunnen we als Viva forummers een nieuwe impuls geven. Zou best interessant kunnen zijn.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Julus, dat je dit hebt geprobeerd! Dankje!
Ik had het juist een hele goede combi gevonden, denk dat er hier véél meer forummers zijn met een LINDA-abonnement dan met een VIVA-abbo.
(Ik wel in ieder geval!)
metallover wijzigde dit bericht op 18-06-2021 18:29
6.14% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven