Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Geen mondkapjes meer op meeste plekken.

18-06-2021 20:17 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgend week geen mondkapjes meer, wat vinden jullie ervan? Of blijven jullie deze gebruiken omdat het een gevoel van veiligheid geeft.

Ik persoonlijk ben er heel erg blij mee en vind het zeker met deze warme dagen eigenlijk niet te doen. Laat staan de mensen die ze de hele dag om moeten hebben voor hun werk.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
19-06-2021 00:03
Voordeel van een mondkapje was wel dat je gewoon ongegeneerd kon gapen in de winkel. Of meeplaybacken met muziek
haha, ja er waren voordelen. Een dagje later mijn bovenlip harsen of minder letten op mijn onderkin :$
Alle reacties Link kopieren
Heel blij mee!
Ik had me voorgenomen om tot in ieder geval 2 weken na mijn 2e vaccinatie (eind juli) een mondkapje te blijven dragen in bijvoorbeeld de supermarkt dus dat blijf ik gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stop er dan ook direct mee! Wat een ellende vond ik het zeg. En dan heb ik het nog niet eens over al dat afval.
Ik denk wel dat we er als zorgpersoneel nog lang aan vast zitten. Heel jammer, maar dit is een goed begin.
Datdachtikniet schreef:
19-06-2021 05:44
Ik stop er dan ook direct mee! Wat een ellende vond ik het zeg. En dan heb ik het nog niet eens over al dat afval.
Ik denk wel dat we er als zorgpersoneel nog lang aan vast zitten. Heel jammer, maar dit is een goed begin.
Volgende week bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd wat ze op mijn werk gaan doen. Vorige week hebben ze laten weten dat maatregelen van kracht blijven tot 1 september.
Ik reis dagelijks met ov dus voor mij blijven de mondkapjes sowieso nog even.
Alle reacties Link kopieren
Zoals al meerderen aangeven, ik ben benieuwd hoe ze t in de zorg gaan doen.
Contactberoepen zolas masseurs en kappers mogen ze af. Maar zorgmedewerkers dan ook?
Ik blijf mijn mondkapje nog gebruiken totdat ik volledig gevaccineerd ben. Niet overal meer als het niet hoeft maar vind het nog wel fijn op drukke plekken of de supermarkt.

En ik blijf um gebruiken als ik verkouden ben en me niet lekker voel. Wat dat betreft hebben de maatregelen wel geholpen. Ben ruim een jaar niet meer echt verkouden geweest. Wel een paar keer tegenaan gehikt met een dag of 2 wat keelpijn enzo maar kan niet zeggen dat ik echt ziek ben geweest sinds maart 2020. Behalve dan die vage verkoudheid die eind januari 2020 begon en pas in april 2020 echt over was.
Flashy schreef:
18-06-2021 23:29
Ik ben geen voorstander van nu al afschaffen in winkels. Ik geloof er niks van dat mensen daar afstand houden.

Vandaag moest ik toevallig met de bus en iemand deed het kapje af om even goed te hoesten. Dat soort mensen snap ik ook echt niet.
Ik was gister in een winkel en daar zette een klant het mondkapje af om iets met zijn vrouw te bespreken. Medewerker zag het en verzocht de man het weer op te zetten. Antwoord van de man: Mevrouw, met mondkapje op kan ik niet praten :facepalm: Hij zette het wel weer op maar ze liepen snel de winkel uit. Volgens de medewerker kwam het regelmatig voor dat mensen het toch weer af doen.

Wel fijn voor de winkels dat ze nu zelf mogen beslissen en dat er geen maximum meer is voor in de winkel. Er waren nog steeds mensen die helemaal in discussie gingen als ze heel even moesten wachten.
TsumTsum schreef:
19-06-2021 08:33
Ik blijf mijn mondkapje nog gebruiken totdat ik volledig gevaccineerd ben. Niet overal meer als het niet hoeft maar vind het nog wel fijn op drukke plekken of de supermarkt.

En ik blijf um gebruiken als ik verkouden ben en me niet lekker voel. Wat dat betreft hebben de maatregelen wel geholpen. Ben ruim een jaar niet meer echt verkouden geweest. Wel een paar keer tegenaan gehikt met een dag of 2 wat keelpijn enzo maar kan niet zeggen dat ik echt ziek ben geweest sinds maart 2020. Behalve dan die vage verkoudheid die eind januari 2020 begon en pas in april 2020 echt over was.

Dan moet je thuisblijven en je laten testen (en bij de testlocaties zal een mondkapje verplicht blijven, denk ik).
TsumTsum schreef:
19-06-2021 08:33
Ik blijf mijn mondkapje nog gebruiken totdat ik volledig gevaccineerd ben. Niet overal meer als het niet hoeft maar vind het nog wel fijn op drukke plekken of de supermarkt.

En ik blijf um gebruiken als ik verkouden ben en me niet lekker voel. Wat dat betreft hebben de maatregelen wel geholpen. Ben ruim een jaar niet meer echt verkouden geweest. Wel een paar keer tegenaan gehikt met een dag of 2 wat keelpijn enzo maar kan niet zeggen dat ik echt ziek ben geweest sinds maart 2020. Behalve dan die vage verkoudheid die eind januari 2020 begon en pas in april 2020 echt over was.
Je concludeert enerzijds dat de maatregelen geholpen hebben omdat je niet verkouden bent geweest en vervolgens geef je aan de eerste 4 (!) maanden van het jaar verkouden te zijn geweest…
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
19-06-2021 08:56
Je concludeert enerzijds dat de maatregelen geholpen hebben omdat je niet verkouden bent geweest en vervolgens geef je aan de eerste 4 (!) maanden van het jaar verkouden te zijn geweest…
In januari-april 2020 ;-)
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-06-2021 08:46
Ik was gister in een winkel en daar zette een klant het mondkapje af om iets met zijn vrouw te bespreken. Medewerker zag het en verzocht de man het weer op te zetten. Antwoord van de man: Mevrouw, met mondkapje op kan ik niet praten :facepalm: Hij zette het wel weer op maar ze liepen snel de winkel uit. Volgens de medewerker kwam het regelmatig voor dat mensen het toch weer af doen.

Wel fijn voor de winkels dat ze nu zelf mogen beslissen en dat er geen maximum meer is voor in de winkel. Er waren nog steeds mensen die helemaal in discussie gingen als ze heel even moesten wachten.
Ik was van de week in zo'n pakket afleverpunt, kwam een oude man zonder mondkapje, die werd weggestuurd door de medewerkster. Ondanks dat hij aangaf al 2x gevaccineerd te zijn ("bewijs heb ik mij me" zei hij) en benauwd te zijn in de hitte. En ik was verder de enige daar.
Dat vond ik echt lullig, je zag dat hij al veel moeite had gedaan om daarheen te komen hij was helemaal kortademig. Ging hij weer met zn pakketje.

Ben blij dat die dingen straks niet meer hoeven.
Al hoop ik niet dat winkelpersoneel ze uit "klantvriendelijkheid" wel op moeten houden van hun werkgevers.
Ritueel verbranden die ondingen.

De combinatie hooikoorts en hitte maakte al dat ik ze de laatste dagen niet meer gebruikte.
Heeft trouwens niemand wat van gezegd maar ik voelde me er wel een soort van schuldig onder.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
19-06-2021 09:34
Ritueel verbranden die ondingen.

De combinatie hooikoorts en hitte maakte al dat ik ze de laatste dagen niet meer gebruikte.
Heeft trouwens niemand wat van gezegd maar ik voelde me er wel een soort van schuldig onder.
Ik heb afgelopen week heel veel mensen zonder kapje in de supermarkt gezien dus je was vast niet de enige. Zo lang je afstand houdt lijkt me dat er niet zoveel aan de hand is.

Wat ik zelf heel irritant vond was een groep kakelende vrouwen die geen kapje droegen en bij mijn zelfscan gingen hangen (ze gingen allemaal 1 voor 1 een flesje water afrekenen bij de kassa naast me). Dat je geen kapje draagt is 1 ding maar geef mij wel de ruimte. Kreeg nog wel gratis een grote bek toen ik vroeg of ze even aan de kant wilden gaan. Ze waren er namelijk heeeeeelemaal klaar mee, die Gerda's.
Lady_Day schreef:
19-06-2021 09:37
Ik heb afgelopen week heel veel mensen zonder kapje in de supermarkt gezien dus je was vast niet de enige. Zo lang je afstand houdt lijkt me dat er niet zoveel aan de hand is.

Wat ik zelf heel irritant vond was een groep kakelende vrouwen die geen kapje droegen en bij mijn zelfscan gingen hangen (ze gingen allemaal 1 voor 1 een flesje water afrekenen bij de kassa naast me). Dat je geen kapje draagt is 1 ding maar geef mij wel de ruimte. Kreeg nog wel gratis een grote bek toen ik vroeg of ze even aan de kant wilden gaan. Ze waren er namelijk heeeeeelemaal klaar mee, die Gerda's.
Die zijn altijd irritant :biggrin:
Dahlia74 schreef:
19-06-2021 08:57
In januari-april 2020 ;-)
Ik was op het verkeerde been gezet met de sinds maart 2020… ;)
Ik blijf voorlopig nog wel een mondkapje dragen in winkels ed. Ook al ben ik volledig gevaccineerd inmiddels.
Een vriendin van mij draagt tegenwoordig buiten standaard een mondkapje. Ze heeft normaal heel veel last van hooikoorts en heeft gemerkt dat ze door het dragen van een mondkapje buiten veel minder hinder heeft.
Wat ik wel stom vind, is dat meerdere mensen het dan blijkbaar nodig vinden om daar commentaar op te leveren. We fietsten laats samen ergens en er waren los van elkaar twee mannen die iets riepen in de trant van “ je kan ook overdrijven, haal dat ding van je gezicht”.
Echt, bemoei je lekker met je eigen leven en laat een ander met rust.
Yasha schreef:
19-06-2021 09:55
Ik blijf voorlopig nog wel een mondkapje dragen in winkels ed. Ook al ben ik volledig gevaccineerd inmiddels.
Een vriendin van mij draagt tegenwoordig buiten standaard een mondkapje. Ze heeft normaal heel veel last van hooikoorts en heeft gemerkt dat ze door het dragen van een mondkapje buiten veel minder hinder heeft.
Wat ik wel stom vind, is dat meerdere mensen het dan blijkbaar nodig vinden om daar commentaar op te leveren. We fietsten laats samen ergens en er waren los van elkaar twee mannen die iets riepen in de trant van “ je kan ook overdrijven, haal dat ding van je gezicht”.
Echt, bemoei je lekker met je eigen leven en laat een ander met rust.
Ik snap wel dat mensen het overdreven vinden. Hoef je niets van te zeggen natuurlijk, dat is meer de frustratie over deze onzinmaatregel, maar dat het idioot is aangezien het buiten sowieso niets doet (ook niet tegen hooikoorts), staat voor mij als paal boven water.

Nog idioter is dat er landen zijn waar het verplicht is in de buitenlucht (en ook in Roermond heb je een rare burgemeester die het verplichtte).
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-06-2021 08:46
Ik was gister in een winkel en daar zette een klant het mondkapje af om iets met zijn vrouw te bespreken. Medewerker zag het en verzocht de man het weer op te zetten. Antwoord van de man: Mevrouw, met mondkapje op kan ik niet praten :facepalm: Hij zette het wel weer op maar ze liepen snel de winkel uit. Volgens de medewerker kwam het regelmatig voor dat mensen het toch weer af doen.

Wel fijn voor de winkels dat ze nu zelf mogen beslissen en dat er geen maximum meer is voor in de winkel. Er waren nog steeds mensen die helemaal in discussie gingen als ze heel even moesten wachten.
Ik werk zelf ook in een winkel, en dit gebeurt inderdaad zo vaak. Of ze zetten hem af om iets te vragen, en als ik ze dan vraag om hem weer op te zetten raken ze gefrustreerd…
Of ze lopen met zo!n mondkapje onder hun kin, en als ik vraag om het op te zetten zijn ze of 11, of ze zijn een medische uitzondering… ja dahag dan moet je dat ding ook niet onder je kin hangen.
En ook zoveel die dan vragen of ik er een voor ze heb omdat ze hem zijn vergeten… mijn winkel zit in een winkelcentrum dus daar moet je binnen al een mondkapje.

Ben zo blij als die discussies over zijn. Voor mezelf ben ik het zat, maar ook dat gezeik met klanten steeds.
Alle reacties Link kopieren
Panda, ik snap dat je dat gezeik met klanten helemaal zat bent. Ik zou daar ook geen zin in hebben, als een kleuterjuf een stel volwassenen instructies te geven. Te idioot voor woorden.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
19-06-2021 00:26
Dat vele landen in Europa mogen volgen. Volstrekt symbolische maatregel die ook nog eens bloedirritant was.
Hartgrondig eens dat het bloedirritant is en symbolisch. De hele maatregel heb ik nooit serieus kunnen nemen, maar voor de vorm en omdat er nu eenmaal mensen zijn die zweren dat het écht heul erg nodig is om ding te gebruiken en ik geen zin heb in gezanik met hen er waar per se nodig één opgezet.
Ik heb tot op de dag van vandaag niet kunnen wennen aan dat straatbeeld van mensen met mondkapjes op.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
19-06-2021 10:59
Panda, ik snap dat je dat gezeik met klanten helemaal zat bent. Ik zou daar ook geen zin in hebben, als een kleuterjuf een stel volwassenen instructies te geven. Te idioot voor woorden.
Nou dat is het inderdaad. Ik had het er toevallig van de week met een vriendin over die leerkracht is op een basisschool in groep 4, dat onze beroepen best veel overeenkomsten hebben. Allemaal kleine kinderen die niet luisteren en het beter denken te weten…
Case-je schreef:
19-06-2021 11:06
Hartgrondig eens dat het bloedirritant is en symbolisch. De hele maatregel heb ik nooit serieus kunnen nemen, maar voor de vorm en omdat er nu eenmaal mensen zijn die zweren dat het écht heul erg nodig is om ding te gebruiken en ik geen zin heb in gezanik met hen er waar per se nodig één opgezet.
Ik heb tot op de dag van vandaag niet kunnen wennen aan dat straatbeeld van mensen met mondkapjes op.
Ja dat ook. Het voelt unheimisch. Heel onnatuurlijk. Dat is natuurlijk ook de bedoeling. Iedereen eraan herinneren dat er iets heel ergs aan de hand is. Dan luisteren ze beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen last van die mondkapjes in het straatbeeld. Ik heb een tijdje in Azië gezeten, daar was het jaren geleden al heel normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven