Liefdesverdriet als een domme puber

21-06-2021 09:04 139 berichten
Na 3 jaar alleen weer iemand tegengekomen en ineens weer zo smoorverliefd, ik wist niet dat ik me nog zo kon voelen. Eerlijke, open gesprekken, voorzichtige toekomstplannen, elkaar over en weer aan de belangrijke mensen in ons leven voorstellen en een paar geweldige dagen samen weg. Als je het me vorige week had gevraagd dan had ik gezegd: zevende hemel tot en met.
Maar in de korte tijd van 4,5 maand heeft hij me nu voor de derde keer op exact dezelfde manier gekwetst, dus ik weet dat de vorige twee keer geen toeval of uitzondering waren maar kennelijk gewoon zijn zoals hij is. En ik daarmee niet kan dealen dus dat de relatie hier moet stoppen. Dus jullie hoeven me niet te vertellen dat ie in het kanaal moet en dat ik voor mezelf moet kiezen want dat weet ik wel. Maar nu viva er nog heel even is zoek ik voor een laatste keer steun want wat voel ik me verrot.

Al een paar nachten slecht geslapen van de hele toestand, vandaag heb ik een dag vrij en ik wil eigenlijk mijn bed niet uitkomen. Ik loop zo ontzettend met mijn ziel onder mijn arm en ik voel me vooral zo’n belachelijke idioot. Dat ik het drie kansen heb gegeven, dat ik er echt in geloofde, dat het nu zo’n pijn doet.
Ga zo maar naar de sportschool, goddank is die weer open. Zit hier achter een ontbijt dat niet smaakt en kan wel wat wijze raad gebruiken :"-(
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je hem 3 kansen hebt gegeven en nu ziet dat het bij HEM ligt dat het niet werkt! Dat je het niet bij jezelf zoekt, omdat het niet van jou is. Chapeau!
Wat goed dat je daarmee voor jezelf kiest, dat hoe leuk de rest ook is, dit niet iets is waar jij mee wil omgaan.

De relatie met jezelf is de belangrijkste die je hebt en zo te lezen pas jij heel goed op jezelf! En nu je dit weet van jezelf, kun je veel sneller een echte goede gezonde relatie aangaan.

Blijft natuurlijk volkomen kut, dat hij zo is. Maar echt top dat je je niet laat verblinden door de andere dingen die wél goed gaan, en je helder ziet dat dit niet gaat werken.

Succes en sterkte. Jij komt er wel!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend!

Het blijft toch pijnlijk elke keer.
Gun jezelf even de tijd om je ellendig te voelen met veel chocolade (of wat jou opvrolijkt). Voor mij helpt het om me na een paar dagen vol te plannen met leuke dingen met vriendinnen, afleiding!

Voor nu in elk geval een dikke knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren
He jakkes wat naar.

Ik neem nu even aan dat je hem ook gezegd hebt dat zijn gedrag je kwetst, en dat hij er niets aan kan of wil doen.

In dat geval: applaus dat je je niet in de luren laat leggen, dat je jezelf genoeg waardeert en jezelf belangrijk genoeg vindt om niet vaker gekwetst te willen worden.

Maar natuurlijk doet het pijn. Misschien niet eens het afscheid van die persoon zelf, maar wel het afscheid van de fantasie van wat mogelijk had kunnen zijn als hij de persoon was geweest die je aanvankelijk dacht.
Alle reacties Link kopieren
Je kan alleen maar trots zijn op jezelf. Alleen voelt dat nu zo nog niet maar dat komt nog. Ik spreek uit ervaring.
Zo goed dat je ondanks je sterke gevoelens voor hem, voor jezelf en wat het beste voor jou is kiest. Velen blijven jaren doodongelukkig in zo'n relatie hangen, jij niet. Jij vind jezelf te belangrijk daarvoor.
Sterkte, je komt er wel!
Oh wat lief Doreia dankjewel <3
Ik ben zo aan het vechten in mijn hoofd tussen ‘probeer het nog een laatste keer’ en ‘drie kansen was twee te veel wat ben je toch een malloot’.
Ik ben nog zo verliefd :(

Sabbieeehh ik weet dat het beter is om iets te gaan doen, vandaar ook dat ik zo offline ga en naar de sportschool ga, even lekker zo’n hele warme yoga les als een warm bad. Stomme is dat ik behoorlijk druk ben op werk, bijna geen tijd nu (of ruimte in mijn hoofd) voor ‘leuke dingen’. Bovendien wil ik eigenlijk nog steeds leuke dingen met hem doen.
En mijn werk kan soms behoorlijk heftig en veeleisend zijn. Dat was de afgelopen dagen ook weer het geval en dat was onder andere voor mij de druppel: ik kan dan een prille relatie met nu al drama en gedoe er niet bij hebben.
Tegelijkertijd voel ik me schuldig dat ik wegloop van iemand alleen maar omdat het moeilijk is/omdat hij met issues worstelt.
De weinige dingen die hierover kunnen gezegd worden, zijn geschreven.
Dus niks meer toe te voegen.

Alleen een begripvolle arm om je heen terwijl ik je met die arm even tegen me aantrek. En jij mijn schouder mag gebruiken om even tegen aan te huilen.

Sterkte en het gaat lukken, even tijd geven.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-06-2021 09:16
Oh wat lief Doreia dankjewel <3
Ik ben zo aan het vechten in mijn hoofd tussen ‘probeer het nog een laatste keer’ en ‘drie kansen was twee te veel wat ben je toch een malloot’.
Ik ben nog zo verliefd :(

Sabbieeehh ik weet dat het beter is om iets te gaan doen, vandaar ook dat ik zo offline ga en naar de sportschool ga, even lekker zo’n hele warme yoga les als een warm bad. Stomme is dat ik behoorlijk druk ben op werk, bijna geen tijd nu (of ruimte in mijn hoofd) voor ‘leuke dingen’. Bovendien wil ik eigenlijk nog steeds leuke dingen met hem doen.
En mijn werk kan soms behoorlijk heftig en veeleisend zijn. Dat was de afgelopen dagen ook weer het geval en dat was onder andere voor mij de druppel: ik kan dan een prille relatie met nu al drama en gedoe er niet bij hebben.
Tegelijkertijd voel ik me schuldig dat ik wegloop van iemand alleen maar omdat het moeilijk is/omdat hij met issues worstelt.
Ik snap je helemaal, ik ben zelf gestopt na een maand of 7 omdat dezelfde patronen terug bleven komen, hij erkende dit ook maar kon het echt niet veranderen door bepaalde issues, het gaf mij na de eerste pijn een gevoel van opluchting en vrijheid. Ik hoop dat jij ook snel bij dit gevoel komt.

Veel plezier vandaag en succes met alle drukte die er ook nog bijkomt.
Alle reacties Link kopieren
He wat jammer dat hij je zo kwetst elke keer. Kan het me voorstellen hoor, je zag het helemaal voor je....
Even uithuilen en lief zijn voor jezelf.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het Super knap dat je ondanks de verblindende werking van verliefdheid, toch je grenzen in het vizier weet te houden. Dat is echt heel moeilijk en lees ik ook in je laatste post. Natuurlijk is het ook naar voor hem dat hij issues heeft, maar 3 x in 4,5 maand zo erg gekwetst worden is veel te vaak en veel te snel en een voorbode van veel ellende...Nu doet het pijn, maar het wordt echt beter.
Alle reacties Link kopieren
Je bent dapper en een voorbeeld voor al wie zijn grenzen niet zorgvuldig bewaakt. Een paar rotweken heb je nu voor de boeg, maar daarna sta je recht als een sterker en mooier mens. En De Ware Liefde loert vroeg of laat om de hoek want je lijkt me iemand die de moeite waard is.
mammezel schreef:
21-06-2021 09:21
De weinige dingen die hierover kunnen gezegd worden, zijn geschreven.
Dus niks meer toe te voegen.

Alleen een begripvolle arm om je heen terwijl ik je met die arm even tegen me aantrek. En jij mijn schouder mag gebruiken om even tegen aan te huilen.

Sterkte en het gaat lukken, even tijd geven.

:hug:
Tja, dat maakt me ook zo machteloos nu. Het is verder niet ingewikkeld, het is wat het is en het is niet goed. Het valt niet uit te rekenen of op te lossen. Ik wil altijd zo graag de dingen repareren.
Alle reacties Link kopieren
Ach, toen haalde jouw laatste relatie alsnog het forum. Wat jammer :hug:

Als de signalen zo vroeg in de relatie al op rood staan, is het echt het verstandigst om daar naar te luisteren, ook al zegt je gevoel iets heel anders.

Sterke! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je het goed hebt gedaan.
Ondanks zijn leuke kanten en de fijne momenten die er ook waren, heb je deze trekjes van hem in korte tijd al 3x gezien... en als iemand je zijn ware gezicht heeft laten zien, geloof hem dan.
De pijn die je nu voelt is mede de strijd tussen je gevoel en je verstand die in situaties als deze zo héérlijk 'niet' met elkaar op één lijn zitten. Dat is echt die zure appel waar je doorheen zult moeten. En dat lukt je natuurlijk, het is alleen even zwaar klote in het begin. Ik ben zelf heel erg van het afleiding zoeken op momenten dat ik me zo voel.
Wandelen, visite plannen etc. Bezig blijven is voor mij een medicijn.
Sterkte, dit gaat echt weer voorbij.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-06-2021 09:16
Oh wat lief Doreia dankjewel <3
Ik ben zo aan het vechten in mijn hoofd tussen ‘probeer het nog een laatste keer’ en ‘drie kansen was twee te veel wat ben je toch een malloot’.
Ik ben nog zo verliefd :(

Sabbieeehh ik weet dat het beter is om iets te gaan doen, vandaar ook dat ik zo offline ga en naar de sportschool ga, even lekker zo’n hele warme yoga les als een warm bad. Stomme is dat ik behoorlijk druk ben op werk, bijna geen tijd nu (of ruimte in mijn hoofd) voor ‘leuke dingen’. Bovendien wil ik eigenlijk nog steeds leuke dingen met hem doen.
En mijn werk kan soms behoorlijk heftig en veeleisend zijn. Dat was de afgelopen dagen ook weer het geval en dat was onder andere voor mij de druppel: ik kan dan een prille relatie met nu al drama en gedoe er niet bij hebben.
Tegelijkertijd voel ik me schuldig dat ik wegloop van iemand alleen maar omdat het moeilijk is/omdat hij met issues worstelt.


Wil je een relatie of een project?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Wees niet te hard voor jezelf, je hebt het prima gedaan. Die eerste fase van een relatie is juist om dit soort dingen uit te testen. Het is ook heel normaal dat je je geliefde meer dan 1 kans geeft en jezelf daarbij de tijd geeft om uit te zoeken of hij zo in elkaar zit, of dat het een incident is.

Als je dan concludeert dat hij zo in elkaar zit, dan passen jullie dus niet bij elkaar. Dat is naar en verdrietig. Maar je hoeft jezelf niet gek te maken met gedachtes dat het anders had kunnen lopen. Ja, als hij een ander persoon was. Daarom neem je nu dus ook afscheid van hem.

Een maand van nu kijk je alweer heel anders tegen de wereld aan.
Alle reacties Link kopieren
Je verdriet is natuurlijk stom, maar jij niet hè. Probeer te voelen waarom je hem niet meer wilt, dan krijg je een tegenwicht voor dat verliefde gevoel en dan ontaardt het niet in zo’n “verstand versus gevoel”-strijd van binnen. Ik krijg nu het idee namelijk dat je op verstandelijk niveau snapt dat je zijn gedrag niet pikt (heel goed!!) maar een niveau verder is dat je ook voelt wat het met je doet.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-06-2021 09:28
Tja, dat maakt me ook zo machteloos nu. Het is verder niet ingewikkeld, het is wat het is en het is niet goed. Het valt niet uit te rekenen of op te lossen. Ik wil altijd zo graag de dingen repareren.
Eerst nog even wat emoties loslaten in je warme yoga-les. :hug:
Aan de ene kant voel ik met je mee, de teleurstelling dat je verliefdheid strandt is gewoon ronduit kut. Aan de andere kant wil ik je een bokaal overhandigen waarop staat "in de liefde kan je nog steeds gewoon je hersens gebruiken!". Het is ongelooflijk verdrietig maar heel slim dat je gekapt bent, het VF stopt dus je kan hier niet over een jaar schrijven dat je tot je oren in de ellende zit omdat je het niet eerder hebt uitgemaakt. :hug:
Alle reacties Link kopieren
nvm
nadal wijzigde dit bericht op 22-06-2021 21:30
98.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen liefdesverdriet als van een domme puber. Bij rouwverwerking (want dat is dit), hoort wat je nu doormaakt TO: verdriet, wanhoop en vertwijfeling. Verzet je er niet tegen, laat het gaan, hier moet je doorheen om straks jezelf weer bijeen te pakken en verder te gaan. Soms helpt het om met jezelf een tijd af te spreken dat dit mag duren.
elfjetwaalfje wijzigde dit bericht op 21-06-2021 11:38
8.27% gewijzigd
Love is the meaning of life
Nummer*Zoveel schreef:
21-06-2021 09:32
Ach, toen haalde jouw laatste relatie alsnog het forum. Wat jammer :hug:
Ja, bizar he. Die zag ik niet aankomen: bijna 40 en ik snap nog steeds geen iota van het leven.
Ik gooi het er hier dan maar even uit hoor. Het voelt ook zo fysiek: woensdagochtend opgestaan en hem gedag gezoend en omhelsd toen ik naar m’n werk ging - geen idee dat dat de laatste keer zou zijn want geen vuiltje aan de lucht alleen maar vooruitzicht op goeie en fijne dingen.
En nu heb ik zo’n knoop in mijn maag en ik voel me zo ontzettend niet aangeraakt.

Tegelijkertijd boos op mezelf dat dit (alweer) zo binnen komt. En dat het zo ontzettend als een harde afwijzing voelt.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-06-2021 11:41

Tegelijkertijd boos op mezelf dat dit (alweer) zo binnen komt. En dat het zo ontzettend als een harde afwijzing voelt.

Nee, dat binnenkomen moet je juist koesteren. Het raakt je zo omdat je nog geloof hebt in de liefde en omdat je nog zo kunt genieten van dat gevoel. Als je dat kwijt zou raken… je wil toch niet veranderen in een oude verbitterde eenzame vrouw?
Alle reacties Link kopieren
Niet boos zijn op jezelf..
Je hebt hem 2 keer het voordeel van de twijfel gegeven en nu is de grens bereikt.
Ik herken het heel erg, als het aan de ene kant zo leuk, fijn enz is blijf ik steeds maar weer mijn grenzen verleggen..
Jij doet dat nu dus niet en dat is heel knap!

Knuffel voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven