Spijt?

20-06-2021 22:24 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik (25 jaar) heb recentelijk mijn relatie van 6 jaar verbroken. Dit had te maken met verschillende dingen. Zo groeide we al een tijd niet meer samen, we stonden als het ware stil, terwijl ik mij wel apart van hem ontwikkelde. Ook begon ik mij aan dingen te irriteren, had vaak het gevoel dat ik er alleen voor stond en waren we een beetje een oud stel geworden (qua gevoel). Na erg lang twijfelen, heb ik toen besloten de relatie te verbreken.

Nu het uit is voel ik eigenlijk weinig opluchting. Ik mis hem, zijn (met mij gedeelde) humor, het feit dat ik helemaal mezelf kon zijn bij hem. De gedeelde interesses die we hadden, hoe lief hij kon zijn... Heb ik nou spijt? Of is dit normaal? Verdwijnen deze gevoelens vanzelf, of heb ik nu een grote fout gemaakt? Heeft iemand hier ervaring mee?
lagertha wijzigde dit bericht op 22-06-2021 16:54
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen heb je na een relatie de neiging de goede dingen mooier te herinneren dan ze waren en zakken de slechte herinneringen wat weg. Dat is wel normaal. En na zes jaar heb je natuurlijk een dagelijkse routine met elkaar gehad. Dus dat missen is echt niet gek.

Vertrouw op jezelf en gun jezelf wat tijd. Het verbreken van een relatie doet gewoon zeer en daar moet je doorheen. Aan jou hoe. Soms een potje janken, soms afleiding zoeken. Na een tijdje zul je dan realistischer terug kunnen kijken. Eigenlijk kun je dan pas weten of je hem mist of dat je een relatie mist.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is dat normaal. Je was 21 toen je hem ontmoette, je hebt nauwelijks een volwassen leven zonder hem opgebouwd. Dat begint nu pas, en kan best heel spannend zijn. En het is bovendien niet altijd alleen maar leuk.
Helemaal niet gek wat je nu voelt. Laat het er zijn, niet te veel aandacht aan schenken, het gaat echt over.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om de relatie te verbreken. Ik voelde mijzelf wel enorm opgelucht nadat ik een punt had gezet achter mijn vorige relatie. Maar dat kwam doordat ik al ruim 1,5 jaar lang twijfelde, en toen was ik de relatie echt meer dan beu. Ik was hem meer dan beu. Het is goed dat je het niet zover hebt laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Nadal schreef:
21-06-2021 11:39
Over het algemeen heb je na een relatie de neiging de goede dingen mooier te herinneren dan ze waren en zakken de slechte herinneringen wat weg. Dat is wel normaal. En na zes jaar heb je natuurlijk een dagelijkse routine met elkaar gehad. Dus dat missen is echt niet gek.

Vertrouw op jezelf en gun jezelf wat tijd. Het verbreken van een relatie doet gewoon zeer en daar moet je doorheen. Aan jou hoe. Soms een potje janken, soms afleiding zoeken. Na een tijdje zul je dan realistischer terug kunnen kijken. Eigenlijk kun je dan pas weten of je hem mist of dat je een relatie mist.

Succes.
Hoe lang duurt zoiets gemiddeld? Het is nu 3 maanden uit. De eerste paar dagen gingen verschrikkelijke slecht, toen schoot het ineens omhoog. Ik ging leuke dingen doen, heb veel afleiding gezocht. De twijfels schoten nog wel door mijn hoofd, maar ik ontliep ze denk ik. Ja en toen ben ik vorige week eigenlijk ingestort. En nu denk ik weer aan niemand anders...
Jufjoke schreef:
21-06-2021 12:04
Natuurlijk is dat normaal. Je was 21 toen je hem ontmoette, je hebt nauwelijks een volwassen leven zonder hem opgebouwd. Dat begint nu pas, en kan best heel spannend zijn. En het is bovendien niet altijd alleen maar leuk.
Helemaal niet gek wat je nu voelt. Laat het er zijn, niet te veel aandacht aan schenken, het gaat echt over.
19 zelfs haha. Piepjong eigenlijk... en ook mijn eerste, serieuze vriendje. Ik ben nu inderdaad mezelf compleet opnieuw aan het uitvinden. Wie ben ik zonder hem eigenlijk? Helaas ook tot de conclusie gekomen dat mijn netwerk erg klein is en ik eigenlijk maar 3 goede vrienden heb die allemaal verder weg wonen.
d-purevision schreef:
21-06-2021 12:15
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om de relatie te verbreken. Ik voelde mijzelf wel enorm opgelucht nadat ik een punt had gezet achter mijn vorige relatie. Maar dat kwam doordat ik al ruim 1,5 jaar lang twijfelde, en toen was ik de relatie echt meer dan beu. Ik was hem meer dan beu. Het is goed dat je het niet zover hebt laten komen.
Heel eerlijk twijfelde ik al zo'n 3 jaar af en aan, dus zover heb ik het zeker laten komen haha... Twijfelde jij nog na de relatie? En heb je nooit spijt gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Het is net 3 maanden uit, natuurlijk mis je hem!
Heb je helemaal nooit opluchting gevoeld? Ook niet in het begin?

Het klinkt als hele goede redenen om een relatie te verbreken
Alle reacties Link kopieren
Het kan echt wel even duren hoor liefdesverdriet. En het was je eerste liefde ook nog eens. Je bent niet gek, je bent een mens. Je bent je los aan het maken van je oude leven en zoekt naar de vorm voor je nieuwe leven.

Als je al drie jaar getwijfeld hebt voordat je het uit hebt gemaakt, dan kan ik me haast niet voorstellen dat je je ex echt terug zou willen. Dan mis je echt de gewoontes, het vertrouwde, etc. wat je met hem had. En dat kan heel geborgen voelen. En nu sta je er weer alleen voor en voelt dat rot.

Twee stappen vooruit en af en toe een stapje achteruit is niet gek. Kijk hoe je je netwerk weer kunt vergroten, misschien is er een sport of een hobby die je eigenlijk wel zou willen doen, kijk of daar verenigingen of een clubje mensen voor is, zoek je weg.

Het komt goed. Echt.
Alle reacties Link kopieren
Dat je spijt hebt/voelt hoort erbij. aan de ene kant je bent nog jong en het was pas je 1e (serieuze relatie).
Aan de andere kant: iedere relatie wordt naar 6-7 jaar een soort van gewoonte. je moet er wel aan blijven werken. Kortom: ja, het gaat over en komt goed en pas in een volgende relatie op voor die valkuil. de 7years itch bestaat echt
Alle reacties Link kopieren
Berenliefde schreef:
21-06-2021 12:48
Het is net 3 maanden uit, natuurlijk mis je hem!
Heb je helemaal nooit opluchting gevoeld? Ook niet in het begin?

Het klinkt als hele goede redenen om een relatie te verbreken
Er zijn zeker momenten van opluchting geweest, maar juist niet in het begin. Toen wilde ik eigenlijk direct terugrennen. En wat het dan moeilijker maakt is dat ik weet dat hij nog graag wilt. Alsof er dan toch nog een deur op een kiertje staat :'-(

Ik ben blij dat je dat zegt! Helaas is niet iedereen het daarmee eens en dat maakt mij ook best onzeker.
Nadal schreef:
21-06-2021 13:03
Het kan echt wel even duren hoor liefdesverdriet. En het was je eerste liefde ook nog eens. Je bent niet gek, je bent een mens. Je bent je los aan het maken van je oude leven en zoekt naar de vorm voor je nieuwe leven.

Als je al drie jaar getwijfeld hebt voordat je het uit hebt gemaakt, dan kan ik me haast niet voorstellen dat je je ex echt terug zou willen. Dan mis je echt de gewoontes, het vertrouwde, etc. wat je met hem had. En dat kan heel geborgen voelen. En nu sta je er weer alleen voor en voelt dat rot.

Twee stappen vooruit en af en toe een stapje achteruit is niet gek. Kijk hoe je je netwerk weer kunt vergroten, misschien is er een sport of een hobby die je eigenlijk wel zou willen doen, kijk of daar verenigingen of een clubje mensen voor is, zoek je weg.

Het komt goed. Echt.
Klopt! En dat brengt een hoop onzekerheid met zich mee. En dan heb je ook nog zo'n angstige piekeraar zoals ik.

Kan het kloppen dat dit pijn uit mijn verleden oproept? Het plotselinge alleen ervoor staan zonder direct een arm om je heen als je verdrietig bent? Toen ik hem ontmoette had ik maar één vriendin en was mijn gezinssituatie niet erg warm, alleen de band met mijn moeder. Ook ben ik in mijn jeugd flink gepest en heb ik vaker periodes gehad zonder vrienden. Hij is het hechtste wat ik ooit met iemand ben geweest.

Bedankt voor de lieve woorden!
vittello69 schreef:
21-06-2021 17:45
Dat je spijt hebt/voelt hoort erbij. aan de ene kant je bent nog jong en het was pas je 1e (serieuze relatie).
Aan de andere kant: iedere relatie wordt naar 6-7 jaar een soort van gewoonte. je moet er wel aan blijven werken. Kortom: ja, het gaat over en komt goed en pas in een volgende relatie op voor die valkuil. de 7years itch bestaat echt
Ja, ergens deden we ook maar wat. En zijn er genoeg fouten onderweg gemaakt, door ons allebei. Dingen die ik nu totaal anders zou doen. Er was erg veel liefde en de eerste jaren ook veel plezier, maar vooral de laatste jaren slipte we allebei in een soort gat. We hadden allebei onze issues, waar we de ander niet (goed) mee konden helpen, ook omdat we zelf hulp nodig hadden. En dat doet pijn... :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je heel veel sterkte en geluk. Je lijkt mij een goed en fijn persoon....(en nee, voor de rare viva politie mensen hier, ik heb een prima relatie, ben te oud en hengel niet)
Alle reacties Link kopieren
Lagertha schreef:
21-06-2021 18:21
Er zijn zeker momenten van opluchting geweest, maar juist niet in het begin. Toen wilde ik eigenlijk direct terugrennen. En wat het dan moeilijker maakt is dat ik weet dat hij nog graag wilt. Alsof er dan toch nog een deur op een kiertje staat :'-(

Ik ben blij dat je dat zegt! Helaas is niet iedereen het daarmee eens en dat maakt mij ook onzeker
Helaas is niet iedereen het daarmee eens? Dat zou niets uit moeten maken het was jouw relatie en geluk

Maar nu heb je twijfels en dan moet je even bij jezelf gaan zoeken
Mis je het hebben van een relatie of echt hem?
Zie je hem in je leven over 10 jaar, zelfs als hij niks is veranderd?
Wat is jouw ideale relatie en past hij daar in zonder dat je zijn karakter zou moeten vervormen?
Alle reacties Link kopieren
vittello69 schreef:
21-06-2021 19:12
Ik wens je heel veel sterkte en geluk. Je lijkt mij een goed en fijn persoon....(en nee, voor de rare viva politie mensen hier, ik heb een prima relatie, ben te oud en hengel niet)
Dankjewel!! Die woorden had ik niet verwacht... En er is niks mis mee, altijd fijn om te horen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Berenliefde schreef:
21-06-2021 19:24
Helaas is niet iedereen het daarmee eens? Dat zou niets uit moeten maken het was jouw relatie en geluk

Maar nu heb je twijfels en dan moet je even bij jezelf gaan zoeken
Mis je het hebben van een relatie of echt hem?
Zie je hem in je leven over 10 jaar, zelfs als hij niks is veranderd?
Wat is jouw ideale relatie en past hij daar in zonder dat je zijn karakter zou moeten vervormen?
Dat is zeker waar. Misschien zoek ik te veel de bevestiging dat ik ook daadwerkelijk een goede keuze heb gemaakt.

Als hij over 10 jaar niks veranderd is, dan heb ik zeker de goede keuze gemaakt. Waar we heel erg in verschilden was het feit dat ik graag dingen onderneem, met vrienden afspreek, de wereld zie. Ook ben ik veel bezig met mezelf ontwikkelen, lezen, kennis opdoen. Hij is makkelijker tevreden, hoefde in het weekend niet zo nodig veel te ondernemen. Kwam niet vaak met leuke ideeën op te proppen en was ook niet erg sociaal. Nu ben ik ook niet super extravert, maar probeer hierin wel te groeien. Hij vroeg na 6 jaar nog steeds zelden aan mijn ouders hoe het met ze ging, terwijl ze het wel aan hem vroegen bijvoorbeeld en een gesprek probeerde aan te knopen. En daar irriteerde ik me dan weer aan. Kunnen dit soort karaktertrekken veranderen/groeien?
Alle reacties Link kopieren
Lagertha schreef:
21-06-2021 21:12
Dat is zeker waar. Misschien zoek ik te veel de bevestiging dat ik ook daadwerkelijk een goede keuze heb gemaakt.

Als hij over 10 jaar niks veranderd is, dan heb ik zeker de goede keuze gemaakt. Waar we heel erg in verschilden was het feit dat ik graag dingen onderneem, met vrienden afspreek, de wereld zie. Ook ben ik veel bezig met mezelf ontwikkelen, lezen, kennis opdoen. Hij is makkelijker tevreden, hoefde in het weekend niet zo nodig veel te ondernemen. Kwam niet vaak met leuke ideeën op te proppen en was ook niet erg sociaal. Nu ben ik ook niet super extravert, maar probeer hierin wel te groeien. Hij vroeg na 6 jaar nog steeds zelden aan mijn ouders hoe het met ze ging, terwijl ze het wel aan hem vroegen bijvoorbeeld en een gesprek probeerde aan te knopen. En daar irriteerde ik me dan weer aan. Kunnen dit soort karaktertrekken veranderen/groeien?
Hij is zoals hij is. Natuurlijk kunnen eigenschappen groeien, maar van nature wordt hij nooit heel sociaal of ondernemend.

Dat het niet meer past wil niet zeggen dat het nooit goed geweest is of dat er helemaal geen liefde meer is. Koester wat er was en ga verder met je leven. Het gaat over en het komt echt goed. :hug:
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Als je al 3 jaar twijfelde, heb je echt wel de juiste keuze gemaakt. Mis je hem of mis je het onderdeel zijn van een stel? Dat had ik namelijk toen mijn relatie uitging na ruim 3 jaar toen ik begin 20 was. Toen ik me dat realiseerde, werd het makkelijker.

Een oud collega zei ooit eens, het kost 1 maand voor elk jaar dat je samen was. Dat is natuurlijk geen ijzeren wet. Heb je leuke plannen voor de zomer?
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
22-06-2021 07:52
Hij is zoals hij is. Natuurlijk kunnen eigenschappen groeien, maar van nature wordt hij nooit heel sociaal of ondernemend.

Dat het niet meer past wil niet zeggen dat het nooit goed geweest is of dat er helemaal geen liefde meer is. Koester wat er was en ga verder met je leven. Het gaat over en het komt echt goed. :hug:
Precies wat HoB zegt, je kan van een introvert geen ondernemend, sociale, extravert maken. En dat moet je ook helemaal niet willen, daar wordt op lange termijn niemand gelukkig van

Maar die mannen bestaan wel! En jij hebt geleerd dat je dat fijn vind bij een partner

Liefdesverdriet moet je even uitzitten en 3 maanden is echt nog kort t.o.v 6 jaar, gun jezelf die tijd
:hug:
Zoals al meer mensen hebben gevraagd, mis je hem, of mis je iemand naast je? Ik persoonlijk denk als ik het zo lees, dat het het laatste is. Want met hem was je al een paar jaar niet gelukkig.

Ook al ben jij degene die de relatie verbreekt, het verdriet hoeft er niet minder om te zijn. Laat het toe, jij hebt net zoveel "recht" op dit verdriet, ook al ben jij degene die de relatie verbroken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Lagertha schreef:
21-06-2021 12:39
Heel eerlijk twijfelde ik al zo'n 3 jaar af en aan, dus zover heb ik het zeker laten komen haha... Twijfelde jij nog na de relatie? En heb je nooit spijt gekregen?
Ik heb geen enkel moment spijt gehad. Ik was hooguit een halve dag wat somber. Ik heb mij toen wel voorgenomen om me op zijn minst een half jaar op mezelf te focussen. Daar heb ik mij aan gehouden. Na dat halve jaar ben ik voorzichtig gaan daten. Ik merkte toen dat ik veel beter wist wat ik wel en niet zoek in een man. Dat is wat mij betreft in elk geval de winst die je uit elke relatie haalt. Je leert jezelf beter kennen, en je leert wat wel of niet goed bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
22-06-2021 07:52
Hij is zoals hij is. Natuurlijk kunnen eigenschappen groeien, maar van nature wordt hij nooit heel sociaal of ondernemend.

Dat het niet meer past wil niet zeggen dat het nooit goed geweest is of dat er helemaal geen liefde meer is. Koester wat er was en ga verder met je leven. Het gaat over en het komt echt goed. :hug:
Bedankt voor het inzicht! Diep van binnen weet ik dat het zo is, maar hoopte je toch ergens dat hij meer initiatief zou gaan tonen en ook eens lekker een gezellig gesprek zou aangaan met de belangrijke mensen uit je leven.

Maar het is zeker ook goed geweest. Veel (hele leuke dingen) meegemaakt en zeker de eerste jaren samen gegroeid en volwassen geworden. Bij elkaar 6 jaren die ik nooit zal vergeten. Bedankt voor de lieve woorden :hug:
Tijger32 schreef:
22-06-2021 08:26
Als je al 3 jaar twijfelde, heb je echt wel de juiste keuze gemaakt. Mis je hem of mis je het onderdeel zijn van een stel? Dat had ik namelijk toen mijn relatie uitging na ruim 3 jaar toen ik begin 20 was. Toen ik me dat realiseerde, werd het makkelijker.

Een oud collega zei ooit eens, het kost 1 maand voor elk jaar dat je samen was. Dat is natuurlijk geen ijzeren wet. Heb je leuke plannen voor de zomer?
Dat acht ik inderdaad al... Twijfel is normaal, maar 3 jaar af en aan? Ik mis hem zeker, maar hij was mijn maatje, de persoon met wie ik het hechtst was. En dat ben ik helaas ook kwijt. Maar of hij nog echt een liefdespartner voor me was? Ergens... Denk ik dat niet.

Hmm dus nóg 3 maanden haha. We gaan het zien. Leuke plannen heb ik zeker, ik ga een weekje weg met mijn beste vriendin en heb ook nog wat vrije dagen voor mezelf. Tja en verder uitjes plannen en lekker uiteten! Voel je vrij om je vakantieplannen met me te delen hoor, vind ik altijd leuk om te horen. Misschien heb je nog inspiratie :-P)
Berenliefde schreef:
22-06-2021 08:46
Precies wat HoB zegt, je kan van een introvert geen ondernemend, sociale, extravert maken. En dat moet je ook helemaal niet willen, daar wordt op lange termijn niemand gelukkig van

Maar die mannen bestaan wel! En jij hebt geleerd dat je dat fijn vind bij een partner

Liefdesverdriet moet je even uitzitten en 3 maanden is echt nog kort t.o.v 6 jaar, gun jezelf die tijd
:hug:
Nee, dat denk ik ook... Alsof je mij zou dwingen standaard elk weekend op de bank te hangen, dan zou ik ook helemaal kriegel worden :hyper:

Daar heb je gelijk in! Ik heb dan wel weer ontdekt wat ik zou zoeken in een volgende partner. Maar eerst: me even helemaal op mezelf focussen!
Alle reacties Link kopieren
fiorerosa schreef:
22-06-2021 14:43
Zoals al meer mensen hebben gevraagd, mis je hem, of mis je iemand naast je? Ik persoonlijk denk als ik het zo lees, dat het het laatste is. Want met hem was je al een paar jaar niet gelukkig.

Ook al ben jij degene die de relatie verbreekt, het verdriet hoeft er niet minder om te zijn. Laat het toe, jij hebt net zoveel "recht" op dit verdriet, ook al ben jij degene die de relatie verbroken heeft.
Hoe langer ik erover nadenk... Beide. Ik mis hem als maatje, als iemand met wie ik kan lachen, gek doen en op zondag lui kan zijn. Maar ik miste hem tijdens de relatie al als ik weer een nieuw uitje of avontuur aan het plannen was. En zo denk ik dat ik hem al een flinke tijd niet meer als echte partner zag. Dus op het romantische vlak mis ik hem denk ik niet...

Dankje voor de lieve woorden! :hug:
d-purevision schreef:
22-06-2021 20:45
Ik heb geen enkel moment spijt gehad. Ik was hooguit een halve dag wat somber. Ik heb mij toen wel voorgenomen om me op zijn minst een half jaar op mezelf te focussen. Daar heb ik mij aan gehouden. Na dat halve jaar ben ik voorzichtig gaan daten. Ik merkte toen dat ik veel beter wist wat ik wel en niet zoek in een man. Dat is wat mij betreft in elk geval de winst die je uit elke relatie haalt. Je leert jezelf beter kennen, en je leert wat wel of niet goed bij je past.
Fijn om te horen! En heel goed dat je het zo aangepakt hebt. Precies waar ik zelf aan zat te denken: even puur focussen op persoonlijke groei, zelfstandig(er) worden en toch ook wel wat meer zelfliefde creëren.

Wat heb je toen allemaal gedaan in dat halfjaar?
Lagertha schreef:
22-06-2021 22:04
Hoe langer ik erover nadenk... Beide. Ik mis hem als maatje, als iemand met wie ik kan lachen, gek doen en op zondag lui kan zijn. Maar ik miste hem tijdens de relatie al als ik weer een nieuw uitje of avontuur aan het plannen was. En zo denk ik dat ik hem al een flinke tijd niet meer als echte partner zag. Dus op het romantische vlak mis ik hem denk ik niet...




Dit wilde ik vragen maar je gaf het antwoord zelf al. Je mist hem dus als goede vriend en dat lijkt me helemaal niet vreemd. Jullie kennen elkaar al zo lang en zo goed, er is een band tussen jullie. Maar alleen vriendschap is niet genoeg voor een relatie dus ik denk dat je wel de goede keuze hebt gemaakt.
Lagertha schreef:
22-06-2021 22:04
Hoe langer ik erover nadenk... Beide. Ik mis hem als maatje, als iemand met wie ik kan lachen, gek doen en op zondag lui kan zijn. Maar ik miste hem tijdens de relatie al als ik weer een nieuw uitje of avontuur aan het plannen was. En zo denk ik dat ik hem al een flinke tijd niet meer als echte partner zag. Dus op het romantische vlak mis ik hem denk ik niet...





Dat je hem als vriend mist, is inderdaad niet gek. Maar een vriendschap alleen is niet genoeg voor een relatie. Wie weet als de scherpe kantjes er af zijn en je heb je eigen leventje weer op de rit, kan die vriendschap er ook zijn. Voor nu kan dat (nog) niet. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Nee, een vriendschap alleen is niet genoeg voor een relatie inderdaad. Op dit moment is het nog moeilijk om de band die ik nog steeds met hem voel en alles wat ik aan hem mis te onderscheiden van oprechte romantische gevoelens. De twijfels komen nog met vlagen, maar ik merk dat ze vooral opkomen wanneer ik me minder happy voel of onzeker ben over de toekomst. En vaak wanneer iets me aan hem herinnerd.

Daarom dat ik dit nu even aan het loslaten ben (of althans dat probeer ik). Ik focus me nu heel erg op mijn eigen ontwikkeling, hou me bezig met tevreden zijn met wat ik heb, meer rust in mijn hoofd creëren en onafhankelijker zijn. Ik denk echt dat we in een afhankelijkheidsrelatie terecht waren gekomen. Een waar hij er vanuit ging dat ik alles wel regelde, van vakanties, verjaardagscadeaus voor vrienden tot uitjes, en hij eigenlijk fungeerde als mijn baken, mijn veilige haven waar ik altijd op kon terugvallen. En dat in plaats van op mezelf. Ik moet nu leren om er voor mezelf te zijn en van mijn eigen kracht uit te gaan. Als ik dat uit deze situatie kan leren, is het toch best waardevol geweest ;-))
Alle reacties Link kopieren
Na drie jaar twijfelen een goed besluit inderdaad. Het zal wat tijd kosten en je vindt vast wel weer iemand die beter bij je past. Je hebt nu veel geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit twee keer meegemaakt en er ook twee keer heel veel pijn van gehad en bij 1 ook wel spijt (hoewel het echt de juiste keuze was). Geef het de tijd, het is gewoon heftig, helemaal voor een eerste relatie. Een van mijn exen mis ik heel af en toe nog wel eens. Of nee, hem niet, maar het gevoel wat hij me gaf aan het begin van onze relatie. Maar die mensen zijn we niet meer, dus dat gevoel bestaat niet meer.

Het gaat je zoveel zelfvertouwen geven als je straks alles weer op de rit hebt en gelukkig bent, daar kun je de rest van je leven op bouwen. Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven