Werk & Studie alle pijlers

Mis je je collega’s?

23-06-2021 23:41 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen hebben hun collega’s een maand of 15 niet meer in het echt gezien. Mis je dat? Zou je op een vrije dag een uurtje rijden om met een groepje collega’s koffie/een biertje te drinken op een terras?
Alle reacties Link kopieren
Een uur rijden zou ik wat ver vinden, net zoveel reistijd als naar werk is prima.
Alle reacties Link kopieren
Beslist niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn collega's gewoon gezien, maar als ik ze niet gezien had zou ik wel een uurtje willen rijden voor terrasje en bijkletsen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik mis vooral het spontane biertje na werktijd.
Collega's heb ik door mijn soort werk niet hoeven missen. De informele momenten en contacten met andere ploegen en andere afdelingen mis ik wel.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Zeker wel! Sterker nog, met sommige collega's heb ik dat al gedaan.

Maar ik heb dan ook zulke leuke collega's, dat we wel eens met een hele grote groep een weekend weg zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ah, niet alles negatief :) Ik ben een middagje aan het plannen voor mijn team, maar het loopt niet storm. De deeltijders willen er niet voor komen op hun vrije dag en twee willen niet omdat ze nog niet volledig gevaccineerd zijn. Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat iedereen zou staan te springen, maar kennelijk waren de voorstanders luider tijdens het werkoverleg.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-06-2021 23:54
Ah, niet alles negatief :) Ik ben een middagje aan het plannen voor mijn team, maar het loopt niet storm. De deeltijders willen er niet voor komen op hun vrije dag en twee willen niet omdat ze nog niet volledig gevaccineerd zijn. Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat iedereen zou staan te springen, maar kennelijk waren de voorstanders luider tijdens het werkoverleg.
Hier hebben ze een poging tot team-dag ondernomen voor komende vrijdag.
In openlucht.

De helft komt.

Liever met de helft gaan die wél willen, dan met 90 % waar 40 % er geen zin in heeft.


En tja, sommige deeltijdsers hebben nu éénmaal andere dingen te doen op hun vrije dagen en kunnen niet zomaar switchen.
2de job, mantelzorg, kinderen, ...

Er komt bij ons ook 3 man niet omdat ze net toevallig vrijdag hun spuit krijgen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Nee, eigenlijk niet.

Ik heb vrijwel de hele coronatijd op kantoor doorgewerkt in een kritisch proces. Ongeveer driekwart van de collega's zag ik nog steeds. Sommige dagelijks, anderen 1x per week.

De andere collega's heb ik niet meer gezien sinds maart vorig jaar. In het begin miste ik ze wel, maar dat is weggezakt. Het werk kunnen we ook zonder hen op de werkvloer doen en met de rest van het team hebben we een bijzondere en intensieve tijd gehad op kantoor. Daar stonden zij buiten en het is toch wel een beetje uit het oog, uit het hart.

Ik verwacht ze pas weer terug na de zomervakantie. Dat zal eerlijk gezegd ook voor mij best weer wennen zijn.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-06-2021 23:54
Ah, niet alles negatief :) Ik ben een middagje aan het plannen voor mijn team, maar het loopt niet storm. De deeltijders willen er niet voor komen op hun vrije dag en twee willen niet omdat ze nog niet volledig gevaccineerd zijn. Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat iedereen zou staan te springen, maar kennelijk waren de voorstanders luider tijdens het werkoverleg.
Dit is denk ik een smoes. Jammer dat je collega's niet zo enthousiast zijn! :( wij hebben binnenkort een etentje, volgens mij heeft iedereen daar wel zin in
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Nee ik mis mijn collega's eigenlijk niet. We mogen vanaf volgende week ineens weer naar kantoor om te werken. Ik voel me hier een soort van door overvallen. Het thuiswerken gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor bijna niemand een uur (en weer een uur terug) rijden alleen om een watertje te drinken op een terras.
Misschien als er iets leuks aan toegevoegd zou worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit echt leuke collega's gehad, dus nee.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
24-06-2021 00:35
Dit is denk ik een smoes. Jammer dat je collega's niet zo enthousiast zijn! :( wij hebben binnenkort een etentje, volgens mij heeft iedereen daar wel zin in
Waarom zou dat een smoes zijn?

Ik zou het om die reden ook nog niet doen. Bij dat soort dingen vergeten mensen namelijk al heel snel om op afstand te letten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Als je als bedrijf niets georganiseerd hebt om teamgenoten elkaar de afgelopen 15 maanden af en toe fysiek te laten zien dan is er echt iets helemaal mis gegaan in je management…
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
24-06-2021 00:57
Als je als bedrijf niets georganiseerd hebt om teamgenoten elkaar de afgelopen 15 maanden af en toe fysiek te laten zien dan is er echt iets helemaal mis gegaan in je management…
Het mocht niet.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
24-06-2021 00:52
Waarom zou dat een smoes zijn?

Ik zou het om die reden ook nog niet doen. Bij dat soort dingen vergeten mensen namelijk al heel snel om op afstand te letten.
Ik hoor die smoes nu ook te pas en te onpas. Maar de rest van het jaar het die mensen nooit horen zeggen: dan hadden ze een kuchje en wilden ze even wachten tot de testuitslag.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
24-06-2021 00:57
Als je als bedrijf niets georganiseerd hebt om teamgenoten elkaar de afgelopen 15 maanden af en toe fysiek te laten zien dan is er echt iets helemaal mis gegaan in je management…
Op ons personeels-event komende vrijdag hebben ze 60 man uitgenodigd.
(Er komen er 30 of wat.)

Dat mocht midden in Corona toch écht niet zomaar samenkomen.
Los nog van dat er gewoon niets open was.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou zeker komen. Ik heb sommige collega's ook al lang niet meer gezien en ik mis ze best. Ik ga zelf wel naar kantoor net zoals een aantal anderen maar sommigen werken al meer dan een jaar vanuit huis en zullen pas na de zomer terugkomen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet voor komen - ik zie ze allemaal wel weer als we weer op locatie gaan werken toch?

Moet erbij zeggen dat ik nooit zo heel dol ben geweest op gezellig doen met collega's. Ik vind het zeker wel heel leuk om te werken met mensen en ik heb hele leuke collega's, maar ik heb het altijd wel graag inhoudelijk, ik heb een hekel aan koetjes en kalfjes. Dus op een terras zitten, liever niet gewoon. Ik vind dat vermoeiend en het voegt voor mij niks toe.

En nu het al zo lang niet gehoeven heeft, dat soort sociale verplichtingen, is het ook wel ietsje makkelijker geworden om nee te zeggen tegen dat soort dingen. En het is ook veel makkelijker om nee te zeggen van een afstand, dan als je elkaar in de ogen kijkt - dan krijg je toch dat 'aaaah toe nou, dat is toch leuk!' en moet je kiezen of je je energie erin steekt om voet bij stuk te houden, of je te laten uitputten op dat terras. Even gechargeerd gezegd, maar zo werkt het gewoon wel.

Ik vind de framing 'mis je je collega's dan niet' ook wel randje emotionele chantage, eerlijk gezegd. Daar gaat het helemaal niet om. De mensen die zo'n terrasmiddagje met collega's wel graag willen, willen dat omdat ze dat type contact missen. En dat type contact, nee, dat mis ik dus niet, maar dat betekent helemaal niet dat ik niet gehecht ben aan mijn collega's, want dat ben ik wel.
Ik mis mijn collega's totaal niet. Ik heb een bloedhekel aan ze. En ik kan mij dan ook niets voorstellen bij contact buiten werk. Wat kan het mij schelen wat die mensen in hun eigen tijd doen? Wat dat betreft vind ik thuiswerken een heel fijn! Maar je moet toch geld verdienen he. En deze baan betaalt te goed om een andere baan te zoeken.
Werk in de zorg dus heb collega's op het werk gewoon gezien. Altijd al gewend dat je de 1 vaker zie dan de ander met vlagen (is maar net hoe je rooster is en met wie je werkt).
Buiten werktijd spreek ik af en toe met 1 collega af om te lunchen.
Sluit verder niet aan bij uitjes die in eigen tijd zijn. Zorg er wel voor dat ik werk (lang leve 24 uur zorg) of anders geef ik wel aan dat ik er geen zin in heb.
Als ze willen dat gehele team mee ga moeten ze het maar vooraf met rooster meenemen en uitbetalen. Ga niet vrijwillig in eigen tijd met team iets doen
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn collega's elke dag, maar als er weer wat mag gebeurd dat bij ons op werk ook wel.
...dus dan ga ik zeker mee.

We gaan zie hoe het loopt.
Voorlopig ben ik vanaf vandaag even niet vd partij op werk.
Wij gaan onder werktijd wat afspreken met lokaal team (5-6 man), reistijd voor mij waarschijnlijk half uur. Er wordt qua locatie - terecht - vooral rekening gehouden met degene zonder eigen vervoer.

Wij werken 100% thuis sinds Corona. Heb enkel keer koffie gedronken met manager, verder alles digitaal. Ik heb ook aangegeven nog niet volledig gevaccineerd te zijn en een bepaalde activiteit afgewezen omdat 1,5 m afstand houden daarbij lastig is. En ik kijk er best naar uit om elkaar weer te zien, maar missen is een groot woord.
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega's zijn mijn collega's, niet mijn vrienden. Dus dat zijn niet de mensen met wie ik op een terrasje moet gaan zitten. Het grootste deel van mijn mannelijke collega's veranderd binnen 2 uur in een groepjes schreeuwerige ouwe mannen en dan ben ik er wel weer klaar mee.
Ik vind het vooral leuk als het een beetje spontaan gebeurd. Zo ben ik vlak voor de eerste lockdown nog eens pizza gaan eten met twee collega's omdat we alle drie aangaven daar zin in te hebben.
Valhalla! Where the brave may live Forever!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven