Werk & Studie alle pijlers

Vanaf welk bedrag kun je spreken van een hoog salaris?

20-06-2021 10:25 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een medior professional van 35-45 jaar. Exclusief vakantiegeld en bonussen

Voor mij persoonlijk:
< €3,000 laag
< €4,750 gemiddeld
< €6,000 hoog
Vanaf €8,000 heel hoog.

Edit: Dit betreft bruto maandsalaris exclusief bonussen en eindejaarsuitkering tot 1 maandsalaris of 13de maand, eventuele reiskosten, opleidingsbudget en telefoonkosten.

Wat is een hoog salaris? Vanaf:

Totaal aantal stemmen: 350

€3,000 (19%)
€4,000 (18%)
€5,000 (27%)
€6,000 (12%)
€7,000 (5%)
€8,000 (9%)
€9,000 (1%)
€10,000 (4%)
€12,000 (1%)
Ander (4%)
vraaghetaanviva wijzigde dit bericht op 20-06-2021 17:31
42.48% gewijzigd
Cecilie schreef:
25-06-2021 21:35
Psies! En ook: dat 3000 euro voor veel mensen hier juist als een laag salaris wordt gezien.
Ik zie hier gescheiden werelden.
De meeste mensen kijken niet zozeer naar de hoogte van het bedrag maar wat ze van dat bedrag kunnen doen. In de huidige huizenmarkt is 3000 bruto een laag salaris, opgeteld met energie en ziektekosten die hoger worden en dan merk je dat het bedrag een te laag salaris is om voor een redelijk bedrag fatsoenlijk te wonen.

Er is dus geen gescheiden wereld, de realiteit is dat de kosten van een huishouding enorm zijn en het stijgt maar door.
Stampertje12 schreef:
25-06-2021 20:23
Net als iemand die heeft gestudeerd. Die heeft geen hoge opleiding maar gewoon een goede opleiding.
Dat is geen Nederlands, bedoel je dat er nog een hogere opleiding na de universiteit of gaat het niet om de hoogte van de opleiding maar over de kwaliteit of bedoel je dat iemand niet naar de universiteit gaat maar naar een praktijkschool? En om misverstanden te voorkomen spreken we bij opleidingen over laag, midden en hoger onderwijs, dat zijn vaste afspraken die in een taal worden gebruikt.
Cecilie schreef:
25-06-2021 21:31
Tja, ik vertelde al dat ik zes jaar van bijstand heb moeten leven. Inmiddels is dit totaal anders. Al geruime tijd trouwens.
En juist daarom intrigeert mij dit. Ik heb tot de minima behoord, nu ben ik iemand die zeer goed verdient. Maar ik ben precies dezelfde persoon.
Ik heb heel vroeger ook 2 jaar bijstand gehad en nu veel meer en ook niet verandert. Maar wie zegt dat iedereen die veel geld verdient ook verandert? Een groter huis of een auto die echt fijn zit en rijdt, vaker op vakantie kunnen, kasjmier trui i.p.v. schapenwol, dat zijn spullen, dat vindt je wel of niet leuk maar om dan te zeggen dat het karakter van die mensen is verandert. Het is wel typisch Nederlands om het prijzenswaardig te vinden om geen onnodig geld uit te geven, tenzij het bij de Action vandaan komt. Doodvermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
27-06-2021 01:18
Dat is geen Nederlands, bedoel je dat er nog een hogere opleiding na de universiteit of gaat het niet om de hoogte van de opleiding maar over de kwaliteit of bedoel je dat iemand niet naar de universiteit gaat maar naar een praktijkschool? En om misverstanden te voorkomen spreken we bij opleidingen over laag, midden en hoger onderwijs, dat zijn vaste afspraken die in een taal worden gebruikt.
Lees mijn bericht even in de context van de quote die erbij stond.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
27-06-2021 01:43
Ik heb heel vroeger ook 2 jaar bijstand gehad en nu veel meer en ook niet verandert. Maar wie zegt dat iedereen die veel geld verdient ook verandert?

Volgens mij denkt Cecilia dat er op mensen met een lager inkomen neergekeken wordt, daarom zegt ze dat ze nu nog steeds dezelfde is als toen ze in de bijstand zat. Ik denk dat het wel meevalt. Waardering of respect heeft natuurlijk niets met salaris te maken.

Maar sommige forummers blazen wel wat hoog van de toren in dit topic. Stellingen als 'bij 80-100k per maand kan je pas spreken van een hoog inkomen' of 'als je universiteit hebt gedaan heb je geen hoge opleiding' komen op mij ook erg aanmatigend over.
Alle reacties Link kopieren
Het zal vast al gemeld zijn maar dat is voor iedereen anders, rekening houdend met uitgavenpatroon en leefstijl.

Ik vind zelf dat ik een hoog salaris heb.
Bij mijn vorige baan verdiende ik 1600 bruto obv 37,5 uur. 4 jaar geleden overgestapt en begonnen met 2450 obv 38 uur, nu 4100 obv 38 uur.

Ik ben meer dan dik tevreden :) en voor mijn gevoel win ik elke maand de jackpot. Een ander zal denken: ik zou er 2000 bij willen, dan ben ik tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Mina81 schreef:
27-06-2021 08:52
... Ik ben meer dan dik tevreden :) en voor mijn gevoel win ik elke maand de jackpot.

Maar jij hebt dan ook een paar flinke stappen gemaakt, mooi hoor. Zolang mogelijk vasthouden dat gevoel.
*Moxxie* schreef:
27-06-2021 08:41
Maar sommige forummers blazen wel wat hoog van de toren in dit topic. Stellingen als 'bij 80-100k per maand kan je pas spreken van een hoog inkomen' of 'als je universiteit hebt gedaan heb je geen hoge opleiding' komen op mij ook erg aanmatigend over.
En daarmee is het dan ook wel gezegd :), maar 't is wel aandoenlijk hoe snel sommigen zich hier wel niet aangesproken of zelfs aangevallen voelen.

Dus ja, 80k-100k, dan kan je spreken van een hoog loon en nee, je hebt niet per definitie een hoge opleiding als je universiteit hebt gedaan. Genoeg opleidingen aan de unief waar ze de straat mee kunnen plaveien.
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
25-06-2021 21:35
Psies! En ook: dat 3000 euro voor veel mensen hier juist als een laag salaris wordt gezien.
Ik zie hier gescheiden werelden.
Uiteindelijk hangt het allemaal af van wat je er voor moet doen. Als je de verantwoordelijkheid hebt over een middelgroot team is het heel weinig. Maar als parttimende (ik noem maar wat) web-developer is het heel veel. Je kunt die dingen niet los van elkaar zien.
3000 bruto, dat is 2400 netto.

Als je 25 bent en je verdient, in de ogen van heel veel mensen op dit topic dus, héél erg veel met die 3000 bruto.....

dan betaal je intussen 1.200 huur (want: sociale huur heeft te lange wachttijd)
250 studielening (want waarschijnlijk heb je gestudeerd voor dat inkomen), 200 gwl, 150 gemeentebelastingen, 80 internet en tv, 125 telefoon en verzekeringen...

dan heb je nog 395 per maand over voor vervoer, uitstapjes, vakantie, eten, drinken, kleding, huisdieren, cadeautjes etc.

Hoe kan dat veel zijn?
Het kan volgens mij echt alleen maar veel zijn voor mensen die veel goedkoper wonen. Door familie, relaties, leeftijd of meer van dat soort factoren.
ludwina schreef:
27-06-2021 14:16
3000 bruto, dat is 2400 netto.

Nee toch? Gaat er maar zo weinig belasting af bij 3000 bruto?

Voor de duidelijkheid: dat ik 3000 bruto weinig vond komt doordat ik dacht dat je daar maximaal 2000 netto aan overhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
27-06-2021 13:13
En daarmee is het dan ook wel gezegd :), maar 't is wel aandoenlijk hoe snel sommigen zich hier wel niet aangesproken of zelfs aangevallen voelen.

Waarom nou aangesproken of aangevallen? Snap je echt niet dat 'een hoog salaris is geen 12k per maand, maar begint pas bij 80-100k per maand' een beetje hautain overkomt?
Perlala_Gadeon schreef:
27-06-2021 14:20
Nee toch? Gaat er maar zo weinig belasting af bij 3000 bruto?

Voor de duidelijkheid: dat ik 3000 bruto weinig vond komt doordat ik dacht dat je daar maximaal 2000 netto aan overhoudt.
Je bent niet de enige, in dat geval stel ik ook mijn mening bij.
Perlala_Gadeon schreef:
27-06-2021 14:20
Nee toch? Gaat er maar zo weinig belasting af bij 3000 bruto?

Voor de duidelijkheid: dat ik 3000 bruto weinig vond komt doordat ik dacht dat je daar maximaal 2000 netto aan overhoudt.
Klopt hoor, wel kan je pensioenafdracht zo nog weer 200 zijn.
Ik ging er in de eerste instantie vanuit dat het om nettobedragen ging, waarschijnlijk heb ik ergens overheen gelezen. Maar toch!
Niet alle mensen wonen in koophuizen, niet alle mensen hebben hoge vaste lasten. Waar vind ik deze mensen terug in deze vraagstelling? En waarom wordt deze grote groep overgeslagen, we zijn hier echt niet allemaal veelverdieners en er zijn genoeg mensen op dit forum die van een minimuminkomen rond moeten komen.

Ik vond de opmerkingen aan mijn adres in de trant van: " Jij kent waarschijnlijk geen mensen die een hoger inkomen hebben" niet heel prettig overkomen. Alsof ik tot een bepaalde groep mensen zou behoren omdat ik ooit in de bijstand heb gezeten. Niet prettig, net zo min als dat ik het niet tof vind dat de lagere inkomens hier volledig genegeerd worden. Het riekt naar misplaatste arrogantie.

En dan mag het gaan om brutobedragen, een inkomen van 2000 netto is voor mij ooit een onbereikbaar hoog maandbedrag geweest. Ik denk dat dat voor veel mensen geldt, maar die houden zich koest, die zullen hier niet heel snel toegeven dat ze het heel arm hebben, of hebben gehad.

Wat ik nu ga zeggen is niet om op te scheppen, of om me beter voor te doen, maar ik verdien nu aardig boven modaal. Ik ken beide kanten van de inkomensmedaille heel erg goed. De bijstandsuitkering was toen ik alleen kwam te staan met drie heel kleine kinderen en kinderopvang niet zomaar te realiseren was. Ik ben verhuisd naar een stad waar dat beter geregeld was en vanaf dat punt ben ik steeds meer gaan werken. Fulltime met kleine kinderen en geen flexibele back up kon ik niet aan, maar naarmate ze groter werden werden alle spanningen rond werken en zorgen minder.
De meeste mensen komen niet voor niets in een bijstandssituatie terecht en iets dergelijks geldt ook voor de "werkende armen".

Mede mijn eigen ervaring maakt dat ik me erger aan dat gepoch over geld en opleiding. En al helemaal aan de manier waarop iemand het waagde met mijn kritiek op de bedragen om te gaan.
Cecilie schreef:
28-06-2021 08:10
Ik ging er in de eerste instantie vanuit dat het om nettobedragen ging, waarschijnlijk heb ik ergens overheen gelezen. Maar toch!
Niet alle mensen wonen in koophuizen, niet alle mensen hebben hoge vaste lasten. Waar vind ik deze mensen terug in deze vraagstelling? En waarom wordt deze grote groep overgeslagen, we zijn hier echt niet allemaal veelverdieners en er zijn genoeg mensen op dit forum die van een minimuminkomen rond moeten komen.

Ik vond de opmerkingen aan mijn adres in de trant van: " Jij kent waarschijnlijk geen mensen die een hoger inkomen hebben" niet heel prettig overkomen. Alsof ik tot een bepaalde groep mensen zou behoren omdat ik ooit in de bijstand heb gezeten. Niet prettig, net zo min als dat ik het niet tof vind dat de lagere inkomens hier volledig genegeerd worden. Het riekt naar misplaatste arrogantie.

En dan mag het gaan om brutobedragen, een inkomen van 2000 netto is voor mij ooit een onbereikbaar hoog maandbedrag geweest. Ik denk dat dat voor veel mensen geldt, maar die houden zich koest, die zullen hier niet heel snel toegeven dat ze het heel arm hebben, of hebben gehad.

Wat ik nu ga zeggen is niet om op te scheppen, of om me beter voor te doen, maar ik verdien nu aardig boven modaal. Ik ken beide kanten van de inkomensmedaille heel erg goed. De bijstandsuitkering was toen ik alleen kwam te staan met drie heel kleine kinderen en kinderopvang niet zomaar te realiseren was. Ik ben verhuisd naar een stad waar dat beter geregeld was en vanaf dat punt ben ik steeds meer gaan werken. Fulltime met kleine kinderen en geen flexibele back up kon ik niet aan, maar naarmate ze groter werden werden alle spanningen rond werken en zorgen minder.
De meeste mensen komen niet voor niets in een bijstandssituatie terecht en iets dergelijks geldt ook voor de "werkende armen".

Mede mijn eigen ervaring maakt dat ik me erger aan dat gepoch over geld en opleiding. En al helemaal aan de manier waarop iemand het waagde met mijn kritiek op de bedragen om te gaan.
Iedereen spreekt vanuit zijn eigen perspectief. Het perspectief vanuit de bijstand is compleet anders dan vanuit Zonnedael (ken uw klassiekers).

Als je meningen persoonlijk gaat opvatten, dan wordt een discussie over dit soort zaken al snel een mijnenveld.
Alle reacties Link kopieren
Het is subjectief en ook heel erg afhankelijk van je sociale omgeving. Als je 3000 verdient en iedereen om je heen verdient 2000 voel je je al snel rijk. als je 3000 verdient en iedereen om je heen verdient 6000 voel je je minder rijk terwijl dit hetzelfde inkomen is.
Cecilie schreef:
28-06-2021 08:10
Ik ging er in de eerste instantie vanuit dat het om nettobedragen ging, waarschijnlijk heb ik ergens overheen gelezen. Maar toch!
Niet alle mensen wonen in koophuizen, niet alle mensen hebben hoge vaste lasten. Waar vind ik deze mensen terug in deze vraagstelling? En waarom wordt deze grote groep overgeslagen, we zijn hier echt niet allemaal veelverdieners en er zijn genoeg mensen op dit forum die van een minimuminkomen rond moeten komen. De vraag is anders duidelijk, "VANAF WELK BEDRAG KUN JE SPREKEN VAN EEN HOOG SALARIS?", iedereen kan en mag daar zijn mening over hebben zonder dat het over eigen inkomen gaat.

Ik vond de opmerkingen aan mijn adres in de trant van: " Jij kent waarschijnlijk geen mensen die een hoger inkomen hebben" niet heel prettig overkomen. Alsof ik tot een bepaalde groep mensen zou behoren omdat ik ooit in de bijstand heb gezeten. Niet prettig, net zo min als dat ik het niet tof vind dat de lagere inkomens hier volledig genegeerd worden. Het riekt naar misplaatste arrogantie. Mijn hemel, je doet alsof je de enige Nederlander bent die bijstand heeft gehad en niemand wordt genegeerd, jij wil graag iets lezen wat nergens staat dus interpreteer je er lekker op los.

En dan mag het gaan om brutobedragen, een inkomen van 2000 netto is voor mij ooit een onbereikbaar hoog maandbedrag geweest. Ik denk dat dat voor veel mensen geldt, maar die houden zich koest, die zullen hier niet heel snel toegeven dat ze het heel arm hebben, of hebben gehad. Mag ik je er op wijzen dat je mensen die hard werken voor een bedrag onder de 2000 netto en de bijstandsgerechtigden, nu in een slachtofferrol dwingt terwijl deze mensen gewoon ook hun trots hebben? Over misplaatste arrogantie gesproken.

Wat ik nu ga zeggen is niet om op te scheppen, of om me beter voor te doen, maar ik verdien nu aardig boven modaal. Ik ken beide kanten van de inkomensmedaille heel erg goed. De bijstandsuitkering was toen ik alleen kwam te staan met drie heel kleine kinderen en kinderopvang niet zomaar te realiseren was. Ik ben verhuisd naar een stad waar dat beter geregeld was en vanaf dat punt ben ik steeds meer gaan werken. Fulltime met kleine kinderen en geen flexibele back up kon ik niet aan, maar naarmate ze groter werden werden alle spanningen rond werken en zorgen minder. Naar je eigen normen is dit wel degelijk opscheppen of als ik jouw zienswijze zou hanteren dan zou ik je kunnen beschuldigen van het feit dat mensen dus helemaal niet in de bijstand hoeven te zitten als ze maar gaan verhuizen en gewoon steeds meer uren gaan werken.
De meeste mensen komen niet voor niets in een bijstandssituatie terecht en iets dergelijks geldt ook voor de "werkende armen". :facepalm: Goh, wat een eyeopener

Mede mijn eigen ervaring maakt dat ik me erger aan dat gepoch over geld en opleiding. En al helemaal aan de manier waarop iemand het waagde met mijn kritiek op de bedragen om te gaan. Wat jij als pochen ervaart is voor anderen misschien doodgewoon een uitwisseling van informatie, wat jij wil is dat iedereen met een hoog salaris en/of opleiding, monddood moeten worden gemaakt want anders mag je ze vrij beschuldigen van arrogantie, wereldvreemd gedrag en opschepperij omdat jij liever niet leest dat het VF geen homogene pap is. Misschien moet je onder een steen gaan leven waar de wereld is zoals jij het wil.
Nounou Gero, wat ga jij tekeer! Ik heb niet eens de gelegenheid om alles te lezen!
Op het laatste ga ik in, ik heb echt, echt geen tijd om alles te lezen/ op alles in te gaan nu, maar ik zeg nergens dat mensen met een hoog salaris monddood moeten worden gemaakt. Ik zeg dat mensen met een laag inkomen niet genegeerd moeten worden.

Laatste deel verwijderd, verkeerd gelezen. Nu aan het werk, sorry
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
28-06-2021 08:10
Ik ging er in de eerste instantie vanuit dat het om nettobedragen ging, waarschijnlijk heb ik ergens overheen gelezen. Maar toch!
Niet alle mensen wonen in koophuizen, niet alle mensen hebben hoge vaste lasten. Waar vind ik deze mensen terug in deze vraagstelling? En waarom wordt deze grote groep overgeslagen, we zijn hier echt niet allemaal veelverdieners en er zijn genoeg mensen op dit forum die van een minimuminkomen rond moeten komen.

Ik vond de opmerkingen aan mijn adres in de trant van: " Jij kent waarschijnlijk geen mensen die een hoger inkomen hebben" niet heel prettig overkomen. Alsof ik tot een bepaalde groep mensen zou behoren omdat ik ooit in de bijstand heb gezeten. Niet prettig, net zo min als dat ik het niet tof vind dat de lagere inkomens hier volledig genegeerd worden. Het riekt naar misplaatste arrogantie.

En dan mag het gaan om brutobedragen, een inkomen van 2000 netto is voor mij ooit een onbereikbaar hoog maandbedrag geweest. Ik denk dat dat voor veel mensen geldt, maar die houden zich koest, die zullen hier niet heel snel toegeven dat ze het heel arm hebben, of hebben gehad.

Wat ik nu ga zeggen is niet om op te scheppen, of om me beter voor te doen, maar ik verdien nu aardig boven modaal. Ik ken beide kanten van de inkomensmedaille heel erg goed. De bijstandsuitkering was toen ik alleen kwam te staan met drie heel kleine kinderen en kinderopvang niet zomaar te realiseren was. Ik ben verhuisd naar een stad waar dat beter geregeld was en vanaf dat punt ben ik steeds meer gaan werken. Fulltime met kleine kinderen en geen flexibele back up kon ik niet aan, maar naarmate ze groter werden werden alle spanningen rond werken en zorgen minder.
De meeste mensen komen niet voor niets in een bijstandssituatie terecht en iets dergelijks geldt ook voor de "werkende armen".

Mede mijn eigen ervaring maakt dat ik me erger aan dat gepoch over geld en opleiding. En al helemaal aan de manier waarop iemand het waagde met mijn kritiek op de bedragen om te gaan.
jij voelt je heel erg aangesproken en aangevallen. waarom ?
dit soort topics zijn juist leuk om een inkijk te krijgen in de verschillende werelden, om het maar zo te zeggen. ik bedoel er verder niets mee.
ik zou niet weten waarom mensen die veel verdienen arrogant zijn of de mensen die wat minder verdienen zich minderwaardig zouden moeten voelen?
Cecilie schreef:
28-06-2021 08:10


Ik vond de opmerkingen aan mijn adres in de trant van: " Jij kent waarschijnlijk geen mensen die een hoger inkomen hebben" niet heel prettig overkomen. Alsof ik tot een bepaalde groep mensen zou behoren omdat ik ooit in de bijstand heb gezeten. Niet prettig, net zo min als dat ik het niet tof vind dat de lagere inkomens hier volledig genegeerd worden. Het riekt naar misplaatste arrogantie.
Ik denk dat je hier mij mee bedoelt? Je zoekt veel te veel achter wat ik zei. Ik gebruikte letterlijk jouw woorden, waarin je het had over mensen met een hoog inkomen die zeker niemand 'in hun actieradius hadden' met een lager inkomen, en daarom wereldvreemd zijn. Maar zelf ben je op je teentjes getrapt als ik stel dat het omgekeerde dan óók kan.

Zullen we dan concluderen dat niemand hier wereldvreemd, arrogant of wat dan ook is, maar dat we van mening verschillen en dat dat gewoon mag?
*Moxxie* schreef:
27-06-2021 15:15
Waarom nou aangesproken of aangevallen? Snap je echt niet dat 'een hoog salaris is geen 12k per maand, maar begint pas bij 80-100k per maand' een beetje hautain overkomt?
Euh nee :-)

Moest ik nou stellen dat ik zelf 80k+ heb per maand en dat je je toch echt pas bij de hoge verdieners mag rekenen als je dat ook hebt, dan mag je dat hautain noemen want dan ben ik anderen vanuit een ivoren torentje aan het "bekampen".
Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat geen van ons beiden in de categorie 80k+ zitten dus nee, ik zie niet direct in hoe het desondanks hautain zou zijn dat ik stel dat je vanaf 80k-100k en meer jezelf als hoge verdiener kan bestempelen.
ludwina schreef:
27-06-2021 14:16
3000 bruto, dat is 2400 netto.

Als je 25 bent en je verdient, in de ogen van heel veel mensen op dit topic dus, héél erg veel met die 3000 bruto.....

dan betaal je intussen 1.200 huur (want: sociale huur heeft te lange wachttijd)
250 studielening (want waarschijnlijk heb je gestudeerd voor dat inkomen), 200 gwl, 150 gemeentebelastingen, 80 internet en tv, 125 telefoon en verzekeringen...

dan heb je nog 395 per maand over voor vervoer, uitstapjes, vakantie, eten, drinken, kleding, huisdieren, cadeautjes etc.

Hoe kan dat veel zijn?
Het kan volgens mij echt alleen maar veel zijn voor mensen die veel goedkoper wonen. Door familie, relaties, leeftijd of meer van dat soort factoren.
Mijn huur is 500. En ik ken niemand die zoveel (3000) verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
28-06-2021 16:54
Euh nee :-)

Moest ik nou stellen dat ik zelf 80k+ heb per maand en dat je je toch echt pas bij de hoge verdieners mag rekenen als je dat ook hebt, dan mag je dat hautain noemen want dan ben ik anderen vanuit een ivoren torentje aan het "bekampen".
Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat geen van ons beiden in de categorie 80k+ zitten dus nee, ik zie niet direct in hoe het desondanks hautain zou zijn dat ik stel dat je vanaf 80k-100k en meer jezelf als hoge verdiener kan bestempelen.

Nee dat is waar, ik heb je nergens horen beweren dat je zelf een hoog salaris hebt. Het is andersom. Je plaatst jezelf niet boven anderen, maar je stelling doet geen recht aan de groep tot 80k.

Als je 50k per mnd verdient als medior professional van 35-45 jr dan doe je echt iets heel erg goed hoor, dat zijn er niet veel die dat binnenharken. Het is meer dan het tienvoudige van het gemiddelde voor die groep en dat zegt toch wel iets over hoogte.

Als je beweert dat het geen hoog salaris is dan klinkt dat voor mij alsof je je best doet om te laten weten dat jij het allemaal heel normaal vindt en écht niet onder de indruk bent van dat soort bedragen. Dat bedoel ik met aanmatigend of hautain.

Ik voel me trouwens niet aangesproken of aangevallen want ik hoor niet bij die groep. I wish, dat dan weer wel :euro:
Liptonicetea schreef:
28-06-2021 19:49
Mijn huur is 500. En ik ken niemand die zoveel (3000) verdiend.
Maar dat is het punt. Mensen die nu jong zijn, krijgen nooit meer een huur van 500 euro. Of ze moeten een appartement delen met huisgenoten of op kamers zitten.

Ik denk dat je meer mensen kent dat je denkt met een inkomen van meer dan 3000 euro bruto. Alleen praat men meestal niet over inkomens. 3000 bruto is lager dan modaal (modaal is namelijk 36500 excl. vakantiegeld per jaar, dus dat is 3.285 bruto per maand).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven