Schuldgevoelens jegens ex

18-07-2021 16:05 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik leerden elkaar kennen toen het nog niet zo lang uit was met zijn ex. Hij had indertijd besloten om er komaf mee te maken nadat ze al jaren naast elkaar leefden.
Het probleem is nu dat hij niet van onze relatie kan genieten, dat het hem onrustig maakt omdat hij na een tijd last krijgt van schuldgevoelens.
Er is steeds een hevig verlangen om bij mij te zijn, maar dan wordt hij onrustig omdat hij zich realiseert dat hij haar ongelukkig gemaakt heeft.
Hij denkt dat hij zijn geluk niet verdient.
Lang verhaal kort: het is inderdaad zo dat hij niet steeds netjes is geweest tov haar, maar daar had zij ook aandeel in. Waar het niet botert ben je steeds met twee, toch? Ze zijn jaren blijven aanmodderen zonder dat één van de twee initiatief nam om er effectief iets aan te doen.
Alleen belaadt hij zichzelf nu met alle zonden van Israël.
Zijn er hier nog mensen die last hebben gehad van een schuldgevoel? En hoe ben je daar mee omgegaan?
Alle reacties Link kopieren
Hij is nog niet klaar met haar. En jij bent zijn rebound, dat realiseert hij zich nu.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem eerst met zijn keuzes en gedrag in het reine komen die man heeft zijn vorige relatie nog niet verwerkt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
18-07-2021 19:27
Hij is nog niet klaar met haar. En jij bent zijn rebound, dat realiseert hij zich nu.
Dat denk ik ook. Denk dat hij haar nog niet los kan laten en dat schuldgevoel niet het goede woord is.
Alle reacties Link kopieren
Jij weet toch alleen maar zijn kant van het verhaal denk ik? Hoe weet je dan dat zijn ex ook schuld aan de situatie heeft? Het lijkt me iig dat hij nog niet klaar is voor een andere relatie, hoe leuk hij jij ook vindt, misschien met wat tijd en afstand komt het wel goed
Alle reacties Link kopieren
Wat een drama-vent.
Alle reacties Link kopieren
Not that into you, vrees ik.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Laat hem maar terugkomen als hij zijn gevoelens heeft verwerkt. Het is best mogelijk dat hij niet terugkomt, omdat hij de schuld bij jou gaat leggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hoe uit hij die onrust? En kan hij echt niet genieten van jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
Wie is verantwoordelijk voor haar geluk?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Inderdaad, waar merk je het aan?
Wat voor negatieve invloed heeft het op jou en jullie? Hij is dus destructief bezig. Zo blaast hij de relatie op. Is dat wat hij wil? En is er nog contact met zijn ex?
Hoe lang zijn jullie nu samen en hoe lang is zij zijn ex?
Alle reacties Link kopieren
Bellinis schreef:
18-07-2021 20:08
Hoe uit hij die onrust? En kan hij echt niet genieten van jullie relatie?
Hij verlangt altijd heel erg naar het samenzijn, maar na een tijdje overvalt hem het idee dat hij haar tekort heeft gedaan en dan duwt hij me weg. Het is alsof hij zichzelf niet toelaat om gelukkig te worden, zegt hij.
Alle reacties Link kopieren
Koffieverkeerd schreef:
18-07-2021 20:14
Inderdaad, waar merk je het aan?
Wat voor negatieve invloed heeft het op jou en jullie? Hij is dus destructief bezig. Zo blaast hij de relatie op. Is dat wat hij wil? En is er nog contact met zijn ex?
Ze hebben een kind samen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook al gedacht dat ik een rebound was en had er hem mee geconfronteerd, maar hij zei dat hij stapelverliefd op me was geworden en dat dat niet te stoppen viel. Maar ik heb mijn bedenkingen.
Alle reacties Link kopieren
Carbonaatje schreef:
18-07-2021 20:33
Ik had ook al gedacht dat ik een rebound was en had er hem mee geconfronteerd, maar hij zei dat hij stapelverliefd op me was geworden en dat dat niet te stoppen viel. Maar ik heb mijn bedenkingen.
Een rebound is niet iets wat je zomaar beslist. Het is meer een verschijnsel dat zich voor kan doen na het afbreken van een relatie. Klinkt alsof hij zichzelf voor de gek houdt en zich wil aanpraten dat het schuld gevoel is, ipv gevoelens voor zijn ex.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt best stapelverliefd zijn op je rebound. Weet je zeker dat het echt al uit was met zijn ex. Of was het uit, maar moesten ze nog allerlei zaken regelen.

Wel bijzonder dat hij zich schuldig tov zijn ex voelt en minder tov zijn kind?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Het was uit maar er moest nog vanalles geregeld worden.
Uiteraard voelde hij zich ook schuldig tov zijn kind, dat spreekt voor zich.
Maar dat kind was de ruzies thuis zo beu dat ze bijna opgelucht was dat er een einde aan kwam.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als een bekend patroon. Ik zou eruit stappen voor hij dat met kleine stapjes doet en hij jou een tijd een steeds vervelender gevoel heeft. Wat hij nu zegt zijn al stapjes die hij neemt om eruit te stappen. Straks wordt het te veel, heeft hij rust nodig etc. Sterkte to, stel ten alle tijden je eigen welzijn bovenaan.
Alle reacties Link kopieren
Lastig TO… ik zou luisteren naar je gevoel. Maar weggeduwd worden, vind ik wel een rode vlag. Tuurlijk kunnen er nog wat onafgemaakte zaken zijn, maar als dat je belemmert om volledig voor je nieuwe relatie te gaan, dan ben je er vaak gewoon nog niet klaar voor.
Alle reacties Link kopieren
Orbifolia schreef:
18-07-2021 21:17
Dit klinkt als een bekend patroon. Ik zou eruit stappen voor hij dat met kleine stapjes doet en hij jou een tijd een steeds vervelender gevoel heeft. Wat hij nu zegt zijn al stapjes die hij neemt om eruit te stappen. Straks wordt het te veel, heeft hij rust nodig etc. Sterkte to, stel ten alle tijden je eigen welzijn bovenaan.
Klopt! Rust heeft hij al een paar keer laten vallen.
Na de 'rust' komt hij dan weer aandraven.
Versta ook niet zo goed waarom hij schuldgevoelens heeft. Relaties mislukken nu eenmaal en het ging al jaren niet meer goed.
Zij zag ook liever zijn hielen dan zijn tenen. Een kennis vertelde hem een tijdje terug nog dat ze zich had laten ontvallen dat ze blij was dat hij zoveel uithuizig was. Ze liet ook alles maar zijn gangetje gaan. Kwam hij thuis doordeweeks om 3 uur 's nachts dan stelde ze zich daar helemaal geen vragen bij.
Dochter van net 12 wil kunstnagels en krijgt die. Vraagt een hond waar een kind van haar leeftijd eigenlijk niet mee overweg kan en krijgt die ook. Met als resultaat dat het kind compleet gestresseerd wordt van het beest. Onlangs vroeg ze een tattoo aan haar papa en had de goedkeuring van mama al gekregen.
Enorm op zichzelf gefocust en niet doorhebben dat je dan op den duur naast elkaar leeft. En ervan schrikken wanneer hij zijn biezen pakt.
Dus waar komt het schuldgevoel dan vandaan? En indien het niet gaat om schuldgevoel, wat mist hij dan zo?
Alle reacties Link kopieren
Bellinis schreef:
18-07-2021 21:51
Lastig TO… ik zou luisteren naar je gevoel. Maar weggeduwd worden, vind ik wel een rode vlag. Tuurlijk kunnen er nog wat onafgemaakte zaken zijn, maar als dat je belemmert om volledig voor je nieuwe relatie te gaan, dan ben je er vaak gewoon nog niet klaar voor.
Ik had inderdaad al eerder naar mijn buikgevoel moeten luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Carbonaatje schreef:
18-07-2021 21:57
Klopt! Rust heeft hij al een paar keer laten vallen.
Na de 'rust' komt hij dan weer aandraven.
Versta ook niet zo goed waarom hij schuldgevoelens heeft. Relaties mislukken nu eenmaal en het ging al jaren niet meer goed.
Zij zag ook liever zijn hielen dan zijn tenen. Een kennis vertelde hem een tijdje terug nog dat ze zich had laten ontvallen dat ze blij was dat hij zoveel uithuizig was. Ze liet ook alles maar zijn gangetje gaan. Kwam hij thuis doordeweeks om 3 uur 's nachts dan stelde ze zich daar helemaal geen vragen bij.
Dochter van net 12 wil kunstnagels en krijgt die. Vraagt een hond waar een kind van haar leeftijd eigenlijk niet mee overweg kan en krijgt die ook. Met als resultaat dat het kind compleet gestresseerd wordt van het beest. Onlangs vroeg ze een tattoo aan haar papa en had de goedkeuring van mama al gekregen.
Enorm op zichzelf gefocust en niet doorhebben dat je dan op den duur naast elkaar leeft. En ervan schrikken wanneer hij zijn biezen pakt.
Dus waar komt het schuldgevoel dan vandaan? En indien het niet gaat om schuldgevoel, wat mist hij dan zo?
Heeft hij haar bedrogen met jou?
Alle reacties Link kopieren
Proetel schreef:
18-07-2021 22:12
Heeft hij haar bedrogen met jou?
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Proetel schreef:
18-07-2021 22:12
Heeft hij haar bedrogen met jou?
Maakt dat dan een verschil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven