Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
:-D
Sterkte Ttroeteltje. Ik had alleen twee keer een dikke arm maar ik voel aan die kant toch bijna niets meer. Take that Pfizer :puh:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
19-07-2021 18:17
Daar heb ik laatst ergens iets over gehoord. De meeste mensen corrigeren hun hond niet als ze aan de telefoon zijn. Ze willen gewoon het gesprek voeren en houden de hond dus rustig met aaien en snoepjes, als die iets doet. Dus ze leren honden om aandacht op te eisen als er getelefoneerd wordt.
Geen idee of het klopt.
Dat klinkt best aannemelijk AbsoFabso, alleen in mijn geval negeer ik nakomertje volkomen haar aandachttrekken levert haar dus niets op ;)
Nou heeft ze zichzelf wel meer "bijzondere" dingen aangeleerd waar ik geen oorzaak voor kan vinden, misschien is dit er ook gewoon een.

Beterschap Ttroeteltje :rose:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap troeteltje

Papa witje is gisteravond opgehaald.
Het is stilletjes in huis.
Zelfs puber witje is wat uit haar doen.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
I am back!
Voel me fit en fruitig.
Vanochtend de wereld al onveilig gemaakt op mijn mountainbike, ingehaald wat ik gisteren achterwege heb gelaten. Gisteren was ik echt enorm ziek, mijn lichaam was volledig de weg kwijt.

Hier in huis gebeurde vanochtend iets wat iets minder gezellig was.
Ik was even boven, ineens hoorde ik kind gillen. Blij Ei had het rapport van het aanrecht gegrist (had het extra ver weg achterdoor gelegd) en heeft dit opgegeten. Er is nog een mooi rapporthoekje van een cm of 5 over. Krokodillentranen over kinds wangen, hond kwispelend en blij met zijn gevulde buik en de wens om kind te troosten…..en ik die de gemoederen mocht kalmeren. Heeft even geduurd kan ik jullie zeggen voor de rust een beetje terug gekeerd was.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier mee kletsen?

9 weken oude (jonge) mechel teef hier, en ondanks dat de wallen tot onder m'n kin hangen doet ze het geweldig. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ach wat sneu voor kind Ttroeteltje.

Ik zit al de hele ochtend in ‘conference calls’ op mijn vrije dag omdat het managersvolk pas gisteravond reageerde op mijn mails die ik al wekenlang verstuur met ‘let op’. Pas als je de opperbazen in de cc zet i.p.v. bcc komt er actie. In de laatste schoolweek. Ga nu nog maar een paar gekken vinden die willen komen voor een paar uurtjes vak A en een paar uurtjes vak B.

Jongedame is not amused en springt gewoon op stoelen om te kunnen kijken tegen wie ik het heb. Had er ook nog eentje het gore lef om bedekt iets van ‘hoe onprofessioneel’ te laten doorschemeren. Nou die heb ik op de meest backstabbing manier die mij ter beschikking stond toch wel vier keer zijn excuses laten aanbieden. Jongedame vond de excuses te mager en gromde iedere keer als zijn gezicht in beeld was/zijn stem te horen was. Tot groot vermaak van nog een pissige collega die met twee dreumessen op schoot ook haar vrije ochtend in rook zag op gaan. (En die dreumessen gelijk ‘Ondje…woef! Ondje mama’)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Lemoos, jij en Jongedame zijn een sterk team lees ik. Girlpower rules!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met het verlies van een goede vriend, Nummerzoveel.
mama-inge schreef:
19-07-2021 21:44
Iones waar is die paardenolie voor?

Voor de vacht, en voor de smaak over hun brokken, en voor de juiste omega's geloof ik. Het gaat mij er eigenlijk om, dat het over de brokken gaat zodat ze het lekker vinden. Maar het schijnt gezond te zijn.
Ttroeteltje schreef:
20-07-2021 16:50
Iones, huwelijkscadeau?
Vertel, hebben we wat te vieren?

Niet gek dat je het niet bij kunt houden.
Met al die ongegeneerde veelschrijvers hier. :proud:
Nee, zelf ben ik allang getrouwd. Het is voor een kennis van ons.

Welkom in het hondentopic Glittertje! Waarom heb je voor de Mechelaar gekozen? Ga je er ook echt mee aan de slag?
Alle reacties Link kopieren
Goed om te weten iones

Wij zijn vandaag het water op geweest
Eerste keer voor puber witje en ze vond het in het begin erg spannend
Ook even aan alle kanten haar snoet het water in en ze wou eigenlijk ook wel even uit de boot en zwemmen
Uiteindelijk ging ze languit in de boot liggen genieten
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Mijn parson terrier zou een aarde hond moeten zijn. Maar ze is een waterrat. En varen heeft ze nog nooit gedaan, mijn andere honden wel. En die vinden het allemaal best. Ik denk dat het met Pippa ook goed zou gaan.
Hier gaan de honden elke dag het water in als we gaan wandelen wanneer het warm is. Vandaag gingen we naar een mooie bron in Uelsen. Daar hebben ze heerlijk gezwommen.
Leuk lijkt me dat, een keer met Blijerd zwemmen. Nog niet gedaan. Geen idee hoe hij daarop reageert.
Alle reacties Link kopieren
Suppen met de hond lijkt me ook erg leuk.
Nog nooit gedaan, maar wie weet, ooit...
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
@iones Thanks! Dat is wel de bedoeling inderdaad. We zijn wezen kijken bij een hondensport club voor de IGP maar dat is qua uren die je daar aanwezig 'moet' zijn niet te combineren met mijn werk (nachtdiensten). Maar we gaan wel aan de slag in de obedience, mantrailing en tzt zou ze mijn hardloopmaatje moeten worden. :hyper:

Het water op met de hond vind ik ook fantastisch, mijn vorige hond was er gek op. 7 augustus heb ik een sup workshop met de spruit, heel erg benieuwd.

Vanmiddag het eerste DA bezoekje gehad, na het onderzoek en d'r spuit ging mw op d'r gemak liggen tukken. Niet onder de indruk. :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk nog een Mechelaar!

De bijnamen ‘Malimaatje’ en ‘Maligator’ zijn al in gebruik :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan hier thuis goed op de bijnamen Pukkie en Smurf omdat ze zo enorm klein is :) (lees: nu 4,2 kg en nét 3 kg toen we d'r ophaalde :there: )
Voor een Mechelaar is dat klein, toch?

Mijn Blij Ei (Mijn Sta Mij Bij) woog al bijna 5,5 kilo toen ik hem ophaalde toen hij exact 8 weken oud was. Nou is hij echt groot, dat wisten we al vanaf de eerste kennismaking. We hebben kennis gemaakt op oa de hondenschool met rasgenoten en daar staat hij te boek als de hond die Pokon eet.
Hij weegt nu al meer dan zijn rasstandaard gemiddeld weegt wanneer deze volgroeid is. Hij is een half jaar nu.

Als ik dan toch bezig ben maak ik even gebruik van de gelegenheid om een beetje op te scheppen. :proud:

Hij is prachtig. Hij is hoog, gespierd, heeft een prachtige glanzende vacht, grote bruine kijkers en een hele brede natte neus.
Zijn verhoudingen zijn nog een beetje op zoek naar de juiste verdeling. Zijn achterpoten zijn nog ietsje hoger dan de voorpoten lijkt het soms en zijn wangen/lippen hangen nog een beetje. Zijn lichaam moet nog verder in het vel groeien zeg maar. Ik denk dat hij nog een paar cm de hoogte in zal gaan en dan voornamelijk gaat “uithangen” en breedte zal gaan maken. Hij is mooi slank en gespierd.
Zei ik al dat ie knap is?
Hij is zoooooooo knap! Als ik een meisjeshond zou zijn wist ik het wel.
Nou ja, ik ben in ieder geval hartstikke verliefd.

:flirting:
Neem me niet kwalijk, ik zou het topic in mijn eentje kunnen volschrijven, zo verzot ben ik op mijn mannetje. Helpt natuurlijk mee dat hij ook zo ontzettend veel complimenten krijgt over zijn looks. Hij hoort voortdurend dat hij zo knap is en een prachtige bouw heeft. Er zijn zelfs hondeneigenaren van hetzelfde ras die hun eigen hond in zijn schaduw plaatsen. Die zeggen: boah, wat is dat een mooie hond! Die bouw! Wat een kerel! Die van ons valt in het niet bij hem. Veel kleiner, veel ieler. En als hij die complimenten hoort dan hoor ik ze ook, want ik sta er dan bij. En ik groei en bloei dan van trots!

Maar omdat de andere schrijvers mij af en toe weten af te leiden met verhalen en foto’s van hun lieverds lukt het me me in te houden. Ik keer dan terug op aarde. Want die hebben ook ge-wel-dige honden!


Wees welkom in dit topic en schrijf mee. Je mag best elke dag even de liefde verklaren aan Smurf…hier…in dit topic. ;)
Alle reacties Link kopieren
Dank allen voor de lieve berichtjes :rose:

En tsja… als we over formaat op gaan scheppen… :proud:
Hahaha……mijn Blijerd is groot voor zijn ras, jouw lieverd is groot voor de algehele hondenbevolking op de gehele aardbol!
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
22-07-2021 13:28
Hahaha……mijn Blijerd is groot voor zijn ras, jouw lieverd is groot voor de algehele hondenbevolking op de gehele aardbol!

:rofl:

Nou, dat valt dan ook wel weer mee. Er zijn nog grotere honden. Maar op dit topic loopt hij denk ik wel vooraan.
Ik weet het niet hoor, ik heb volgens mij nog geen even zware of zwaardere hond gezien in het echte leven. Hoe groot hij is qua hoogte geen idee natuurlijk, maar volgens mij is het een beer.
Hoe lang ben jij en tot waar komt de hond N*Z bij jou met zijn schofthoogte? Om een beeld te hebben van jullie twee samen al wandelend.

Sjokken jullie, of zit er toch ook wat vaart in?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
22-07-2021 14:30
Ik weet het niet hoor, ik heb volgens mij nog geen even zware of zwaardere hond gezien in het echte leven. Hoe groot hij is qua hoogte geen idee natuurlijk, maar volgens mij is het een beer.
Hoe lang ben jij en tot waar komt de hond N*Z bij jou met zijn schofthoogte? Om een beeld te hebben van jullie twee samen al wandelend.

Sjokken jullie, of zit er toch ook wat vaart in?

Zijn hoogte valt wel mee. Hij past net (niet) onder de rand van de eettafel door, en die zit op 70 cm vanaf de grond. Hij moet iets inbuigen als hij eronder gaat, en als hij dan te enthousiast weer opspringt, schuift de tafel van zijn plek. Dus hij komt halverwege mijn dijbeen ongeveer (ik ben 1.69m).

Zijn gewicht zit hem vooral in zijn stevigere bouw (dat heeft hij van zijn moeder, een Bullmastiff) en in zijn diepe borstkas (dat heeft hij van zijn vader, een Engelse mastiff).

Oh, en hij kan wel rennen, maar hij is meer van het sjokken.
Dat is toch echt groot in mijn optiek!
Vwb verschijning dwingt hij ontzag af. Zijn karakter is dat van een dwergmarmotje. Fluffy en pluschy.
Heerlijk.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 15:46
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
22-07-2021 15:22
Dat is toch echt groot in mijn optiek!
Vwb verschijning dwingt hij ontzag af. Zijn karakter is dat van een dwengmarmotje. Fluffy en pluschy.
Heerlijk.

Volgens mij heb ik dat hier al eens eerder verteld, maar mijn vriendin had jaren geleden een Bordeaux Dog van een kilo of 55, en Mr Zoveel en ik waren toen echt diep onder de indruk van die hond. Zo groot! Maar als ik nu naar mijn eigen hond kijk, dan heb ik dat dus helemaal niet. Ik zie een pup, een schoothondje, een knuffeldier. Het is echt heel raar hoe je perspectief kan veranderen als je zelf een hond hebt. Ik weet verstandelijk natuurlijk best dat hij fors moet zijn, maar met de beste wil ter wereld kan ik het niet zo voelen en zien. En ergens ben ik daar ook wel blij om, want het is natuurlijk niet echt handig als je zo onder de indruk zou zijn van je eigen hond.
Snap ik. Dat is onderandere die roze wolk waarover ik eerder schreef die mede maakt dat jij jouw hond zo bekijkt.
Maar toch……jij kent hem. En jij weet dat in dat indrukwekkende lichaam een lief zieltje schuilt. Dat hij net zo hond is als de 5 kilo Jongedame van Lemoos en andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven