Met auto naar Frankrijk, wat als uitslag test niet op tijd i

21-07-2021 21:43 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij gaan over 1,5 met auto naar Frankrijk. Mijn man en ik zijn volledig gevaccineerd, maar de 3 kinderen(pubers) nog niet. Volgens de regels zullen wij hen laten testen; de uitslag mag niet ouder zijn dan 24 uur. De dag voor vertrek zullen wij ze laten testen, maar wat als uitslag er niet op tijd is? Dan toch vertrekken? En dan komt hopelijk de uitslag snel...Wij willen 's morgens op tijd weg namelijk. Jullie al ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Mag het een antigeen test zijn? Daarvan heb je de uitslag sneller. Moet je alleen wel voor betalen
Alle reacties Link kopieren
La_Galette schreef:
21-07-2021 21:45
Mag het een antigeen test zijn? Daarvan heb je de uitslag sneller. Moet je alleen wel voor betalen
Ja, maar ik heb de afspraken al in laten plannen. Betreffen PCR-testen. Volgens mij accepteert Frankrijk ook antigeentesten. Misschien dat dan toch wijzigen?
De test mag niet ouder zijn dan 24 uur. Het moment van afname dus.
Niet de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
tammie28 schreef:
21-07-2021 21:48
Ja, maar ik heb de afspraken al in laten plannen. Betreffen PCR-testen. Volgens mij accepteert Frankrijk ook antigeentesten. Misschien dat dan toch wijzigen?
Zou ik wel doen, dan heb je de uitslag vaak binnen een of twee uur.
Alle reacties Link kopieren
Wij vertrekken dinsdag en ik heb mijn PCR test omgezet naar een antigeentest. Die wordt ook geaccepteerd door Frankrijk voor het inreizen.

Om 08.00 test, binnen 3 uur uitslag lees ik voornamelijk en dan zijn wij nog lang niet bij de Franse grens ;-) Ik hoop dan net in Belgie te rijden!
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 21-07-2021 21:51
2.11% gewijzigd
tammie28 schreef:
21-07-2021 21:48
Ja, maar ik heb de afspraken al in laten plannen. Betreffen PCR-testen. Volgens mij accepteert Frankrijk ook antigeentesten. Misschien dat dan toch wijzigen?
Ja dat zou ik ook doen. De avond voor vertrek bv.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
21-07-2021 21:50
Wij vertrekken dinsdag en ik heb mijn PCR test omgezet naar een antigeentest. Die wordt ook geaccepteerd door Frankrijk voor het inreizen.

Om 08.00 test, binnen 3 uur uitslag lees ik voornamelijk en dan zijn wij nog lang niet bij de Franse grens ;-) Ik hoop dan net in Belgie te rijden!
Dan ga ik de PCR testen toch ook nog maar om laten zetten. De 24 uur gaat in vanaf moment van testen he?
Wij hadden na intensieve voorbereiding zoals tijdig vaccineren, QR aanmaken, pcr inplannen, die omzetten naar een antigeen, alles uitprinten want je weet maar nooit, helemaal geen controle. Niet bij de grens, niet op de camping.
Alle reacties Link kopieren
tammie28 schreef:
21-07-2021 21:52
Dan ga ik de PCR testen toch ook nog maar om laten zetten. De 24 uur gaat in vanaf moment van testen he?
Ja klopt, ik laat de 27e testen om 08.00, test is tot 28-08 07.59 geldig om Frankrijk in te reizen.

En voor de pass sanitaire zelfs nog 24 uur later :) Daar zaten wij een beetje mee, omdat we overnachten en dus na die 24 uur aan gaan komen op de camping.
Gelukkig gelden daar weer andere regels, volgens de laatste update vanuit campingorganisatie en mogen we de camping op als we (ik) een negatieve antigeentest kunnen overleggen van max 48 uur oud.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 21-07-2021 21:57
9.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tammie28 schreef:
21-07-2021 21:52
Dan ga ik de PCR testen toch ook nog maar om laten zetten. De 24 uur gaat in vanaf moment van testen he?
Dat zou ik idd doen. De kans dat je de uitslag van de PCR test binnen 24 uur krijgt is toch wel onzeker en hij mag vanaf afname 24 uur oud zijn. Wij hebben hem ook om laten zetten naar de avond voor vertrek.
Alle reacties Link kopieren
Omzetten naar antigeen, en ik zou ook wat tijd vrijhouden voor vertraging qua uitslag.

Wij laten dochter om 12 u testen want we verwachten de dag erna om 12 u rond Parijs te zijn. En dan hebben we genoeg tijd voor uitslag (en evt een hertest)
Alle reacties Link kopieren
Tik bij de ANWB gewoon € 35,- euri de neus af per antigenen test en je heb je uitslag op tijd en ben verlost van alle stress die daar mee gemoeid is.
Wie denk je dat dat gaat controleren?

Niemand!

Er staan geen corona-controleurs aan de grens, de camping of het hotel zal worst wezen, die willen alleen je credit-card zien. Alleen bij het bezoek aan pretparken, theaters maar ook discotheken etc. moet je een QR code laten zien. De internationale QR in de corona-check-app, werkt daar ook voor.

Weet wel dat vanaf vandaag de bewegingsvrijheid van je pubers wel enorm beperkt is.

Camping en strand, en eventueel een boswandeling. Voor de rest is een QR code nodig. Officieel misschien niet maar de meeste bars, restaurants, discotheken, winkelcentra etc. kortom alles waar ook veel internationale toeristen komen, hebben hun toegangsbeleid al aangepast.

Ter info; ik typ dit vanuit mijn woning in Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
testen in Belgie?
hoi
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:09
Wie denk je dat dat gaat controleren?

Niemand!

Er staan geen corona-controleurs aan de grens, de camping of het hotel zal worst wezen, die willen alleen je credit-card zien. Alleen bij het bezoek aan pretparken, theaters maar ook discotheken etc. moet je een QR code laten zien. De internationale QR in de corona-check-app, werkt daar ook voor.

Weet wel dat vanaf vandaag de bewegingsvrijheid van je pubers wel enorm beperkt is.

Camping en strand, en eventueel een boswandeling. Voor de rest is een QR code nodig. Officieel misschien niet maar de meeste bars, restaurants, discotheken, winkelcentra etc. kortom alles waar ook veel internationale toeristen komen, hebben hun toegangsbeleid al aangepast.

Ter info; ik typ dit vanuit mijn woning in Frankrijk.
Er wordt idd nauwelijks gecontroleerd maar ik lees toch her en der op campingfora dat mensen bij aankomst op de camping een negatieve test of corona check app moesten kunnen tonen. Ik weet niet of ze je echt weigeren als je het niet laat zien maar het is niet uitgesloten dat een camping er naar vraagt.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:09
Wie denk je dat dat gaat controleren?

Niemand!

Er staan geen corona-controleurs aan de grens, de camping of het hotel zal worst wezen, die willen alleen je credit-card zien. Alleen bij het bezoek aan pretparken, theaters maar ook discotheken etc. moet je een QR code laten zien. De internationale QR in de corona-check-app, werkt daar ook voor.

Weet wel dat vanaf vandaag de bewegingsvrijheid van je pubers wel enorm beperkt is.

Camping en strand, en eventueel een boswandeling. Voor de rest is een QR code nodig. Officieel misschien niet maar de meeste bars, restaurants, discotheken, winkelcentra etc. kortom alles waar ook veel internationale toeristen komen, hebben hun toegangsbeleid al aangepast.

Ter info; ik typ dit vanuit mijn woning in Frankrijk.
Volgens mij mogen kinderen onder de 17 gewoon nog wel mee naar winkel etc, pas vanaf 30 augustus zullen de regels voor hen strenger worden begreep ik? Maar onze kinderen zullen merendeel op de camping verblijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren vertrokken naar Frank. Nu i. Lyon en nog nergens controle gehad
Alle reacties Link kopieren
La_Galette schreef:
21-07-2021 22:22
Er wordt idd nauwelijks gecontroleerd maar ik lees toch her en der op campingfora dat mensen bij aankomst op de camping een negatieve test of corona check app moesten kunnen tonen. Ik weet niet of ze je echt weigeren als je het niet laat zien maar het is niet uitgesloten dat een camping er naar vraagt.
Mijn schoonmoeder heeft hun camping gebeld en die gaven inderdaad aan wel echt te controleren. En als het niet in orde was, dan zijn ze niet welkom. Daar dus vrij streng. En dat is alleen maar een goeie zaak wat mij betreft.
tammie28 schreef:
21-07-2021 22:24
Volgens mij mogen kinderen onder de 17 gewoon nog wel mee naar winkel etc, pas vanaf 30 augustus zullen de regels voor hen strenger worden begreep ik? Maar onze kinderen zullen merendeel op de camping verblijven.
Nee.

Vanaf 12 testen. Mondkapjes vanaf 6. 1 meter afstand en horeca wil nu al je gezondheidspas zien.

Bovendiens stijgen de besmettingen in rap tempo. Welke regio ga je?

Ik denk dat Frankrijk vóór 1 augustus weer oranje is. Sommigw regio's zelfs wel rood.
Maakt het uit of er wel of niet gecontroleerd wordt?
Je wordt verzocht te testen voor je het land binnenkomt. Om de verspreiding van corona te voorkomen.
Dus dat doe je dan toch gewoon?
Waarom steeds weer de discussie over of het wel of niet gecontroleerd wordt?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
21-07-2021 22:34
Maakt het uit of er wel of niet gecontroleerd wordt?
Je wordt verzocht te testen voor je het land binnenkomt. Om de verspreiding van corona te voorkomen.
Dus dat doe je dan toch gewoon?
Waarom steeds weer de discussie over of het wel of niet gecontroleerd wordt?
Dat heb ik ook nooit begrepen. Wel op vakantie willen, maar als er dan regels zijn dan proberen sommige mensen daar toch weer onderuit te komen op de 1 of andere manier.
Beetje hetzelfde als een treinkaartje kopen en niet gecontroleerd worden en dan zeggen dat je hem net zo goed niet had hoeven kopen. Tja…
irregular_choice wijzigde dit bericht op 21-07-2021 22:44
12.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:33
Nee.

Vanaf 12 testen. Mondkapjes vanaf 6. 1 meter afstand en horeca wil nu al je gezondheidspas zien.

Bovendiens stijgen de besmettingen in rap tempo. Welke regio ga je?

Ik denk dat Frankrijk vóór 1 augustus weer oranje is. Sommigw regio's zelfs wel rood.
We gaan het vanzelf zien. Bedankt voor de informatie in ieder geval!
Rosalind schreef:
21-07-2021 22:34
Maakt het uit of er wel of niet gecontroleerd wordt?
Je wordt verzocht te testen voor je het land binnenkomt. Om de verspreiding van corona te voorkomen.
Dus dat doe je dan toch gewoon?
Waarom steeds weer de discussie over of het wel of niet gecontroleerd wordt?
Er zegt nergens iemand dat je je niet moet laten testen.

Alleen hoef je niet enorm in de stress te zitten over testuitslagen die iets later zijn.

Wat ík Niet begrijp: dat je vertrekt vóórdat je uitslag bekend is. Wat ga je doen als je halverwege Dijon leest dat je positief bent?

Daarnaast snap ik niet waarom mensen zo slecht voorbereid op vakantie gaan

TO dénkt dat kinderen tot 17 jaar alles kunnen, maar dat valt dus vies tegen in Frankrijk. Die kunnen straks voor elke Pizza een test gaan doen. Of door de McDrive.....
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:09
Wie denk je dat dat gaat controleren?

Niemand!

Er staan geen corona-controleurs aan de grens, de camping of het hotel zal worst wezen, die willen alleen je credit-card zien. Alleen bij het bezoek aan pretparken, theaters maar ook discotheken etc. moet je een QR code laten zien. De internationale QR in de corona-check-app, werkt daar ook voor.

Weet wel dat vanaf vandaag de bewegingsvrijheid van je pubers wel enorm beperkt is.

Camping en strand, en eventueel een boswandeling. Voor de rest is een QR code nodig. Officieel misschien niet maar de meeste bars, restaurants, discotheken, winkelcentra etc. kortom alles waar ook veel internationale toeristen komen, hebben hun toegangsbeleid al aangepast.

Ter info; ik typ dit vanuit mijn woning in Frankrijk.
Wat n onzin, de Gezondheidspas is vanaf 18 jaar. De berichten vanuit de campings zijn juist positief. Je moet de pas tonen bij aankomst ( vanaf 18) en kunt daarna gewoon overal op de camping vertoeven. Qr is verder nodig voor 18+, pubers daaronder hebben verder dus alle bewegingsvrijheid, uiteraard binnen de mogelijkheden en met gezond verstand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven