Gescheiden maar niet vrij om contact te maken.

22-07-2021 00:19 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden zijn mijn ex-man en ik officieel gescheiden. Vanwege de kinderen ( 2 pubers) zien wij elkaar nog geregeld.
Mijn ex heeft het, net als ik, nog steeds erg moeilijk met de scheiding.
Wel met het verschil dat ik wil proberen om het leven weer op te pakken en door te gaan.
Op zich al moeilijk genoeg....
Mijn ex heeft al verschillende keren duidelijk gemaakt dat hij het niet kan accepteren en het van mij asociaal zal vinden als ik via een dating site of social media contact zou leggen met wie dan ook.
Hij vindt dit schaamteloos en een gebrek aan respect naar hem toe.

Ik weet dat hij een paar vrijgezelle vrienden heeft die actief zijn binnen bepaalde sites en en op social media en daar voor hem in de gaten houden of ik aanwezig ben.
Voor mij voelt dit als beklemmend en zelfs nu ik vrijgezel ben alsof ik alsnog in een relatie zit.
Wat moet ik hiermee?
Hem zeggen dat ik dit zelf moet weten veroorzaakt een drama dus dat werkt niet
Wat zou wel kunnen werken? Of heeft hij gelijk en moet ik wachten tot over een half jaar of jaar?
Alle reacties Link kopieren
Het is schaamteloos en een gebrek aan respect naar jou toe dat hij jou verbied te doen wat je wil. Daarnaast ook (mogelijk?) vrienden inzet om jou te checken of je ergens op een dating app zit.
Hij was altijd al zo bepalend?
Jullie zijn uit elkaar, en je voelt je nog gecontroleerd (wat hij in feite ook doet)
Bang voor drama als je doet wat jij wil? hij heeft geen zak over je te vertellen en zal het bij zichzelf moeten zoeken.
Zolang je je kinderen nergens bij betrekt, zou ik hem dat haarfijn vertellen.

Dat het wel erg vroeg en vers is na een paar maanden, snap ik, hoewel een huwelijk vaak al veel langer is doodgebloed voor er knopen worden doorgehakt, laat staan een scheiding officieel is.

Wees duidelijk want hij is wel erg met jouw leven bezig, en als je geen grens trekt bepaald hij straks ook nog wat je moet eten.
Ik weet dat hij een paar vrijgezelle vrienden heeft die actief zijn binnen bepaalde sites en en op social media en daar voor hem in de gaten houden of ik aanwezig ben.

Is dit serieus? En zo ja, hoe weet je dat zij het voor hem in de gaten houden?

En verder, wat hij in dit geval vindt moet hij weten. Wat een mafketel.
Gewoon daten. Ik zou alleen niet te snel een nieuwe date aan je kinderen voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of hij altijd al zo was, maar hij oefent macht op je uit en betrekt daar nog vrienden bij ook. Ik zou dat haast ziek gedrag noemen. Lijkt me dat die vrienden zich daar ook uiterdt oncomfortabel bij voelen.

Jullie zijn uit elkaar dus je kunt doen wat je wil, in principe. Het enige belang waar je rekening mee moet houden is dat van je kinderen, masr je ex-man is je ex-man om een reden. Behalve dat heb ik niet echt advies voor je. Wees je ervan bewust dat daten na een scheiden niets schaamtevols of respectloos aan is.
Hij zit nog volop in zijn emotie en het wrange gevoel. Hij heeft de scheiding nog niet verwerkt en is zelf nog totaal niet toe aan een nieuwe partner in zijn leven.

Ikzelf zou dat overigens ook nog niet zijn vermoed ik. Zo kort ( jij hebt het over een paar maanden, dat kunnen er ook 2 zijn dus) gescheiden. Ik zou eerst tijd voor mezelf nodig hebben. Tijd om mezelf weer beter te leren kennen als persoon. In een relatie ontwikkel je je toch vaak onbewust en ongemerkt naar elkaar toe. Eerst tijd nemen om weer mezelf te worden lijkt me in dat geval hartstikke gezond.

Iedereen is anders, maar ik geloof dat ik een lange tijd geen geëmmer aan mijn hoofd en mijn lijf zou willen.

Buiten het feit dat hij niets meer over jou en je leven te zeggen heeft, vraag ik me af hoe het voor je kinderen zou zij.
Rekening houden met andermans gevoel is iets anders dan je laten bespieden of iets laten verbieden. Probeer daar ook consensus in te vinden in het belang van allen.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens je huwelijk ben je vast ook van dit soort controlerend onredelijk gedrag tegen gekomen. Na een scheiding wordt het geen andere man. Alleen nu ben je vrij. Je hoeft niets uit te leggen.

Heel even heb ik op datingsites gestaan en de vrienden van mijn ex maakten hier screenshots van. Mijn ex liet deze vervolgens aan de kinderen zien.

Op dat moment bleek ik ook helemaal niet toe te zijn aan een relatie. En wilde stabiliteit voor de kinderen. Daarom ben ik er vanaf gegaan. Tijd is wat ik nodig had om te helen. Bovendien had ik leuke vrienden genoeg.
Hoe ik jouw OP lees is als volgt:

Je bent een paar maanden gescheiden en ex vind het niet netjes als je nu al zou gaan daten.

Ik weet niet hoe lang jullie getrouwd waren, maar een ik zou het denk ik ook niet leuk vinden als mijn man al gelijk na een paar maanden weer op zoek gaat.

Ga eerst eens even tot rust komen. Uit respect voor jezelf en misschien ook wel een beetje voor de vader van je kinderen

Dat gezegd hebben, hij heeft helemaal niets te willen of eisen.
Felidaes schreef:
22-07-2021 06:40
Hoe ik jouw OP lees is als volgt:

Je bent een paar maanden gescheiden en ex vind het niet netjes als je nu al zou gaan daten.

Ik weet niet hoe lang jullie getrouwd waren, maar een ik zou het denk ik ook niet leuk vinden als mijn man al gelijk na een paar maanden weer op zoek gaat.

Ga eerst eens even tot rust komen. Uit respect voor jezelf en misschien ook wel een beetje voor de vader van je kinderen

Dat gezegd hebben, hij heeft helemaal niets te willen of eisen.
Niet leuk vinden, dat kan. Maar dat is helemaal aan TO. Ook als zij bv alleen seks zoekt heeft hij daar niks mee te maken.
En als je vrienden inschakelt om te checken of ze op daling sites staat, dan is het argument "uit respect voor de ex" meteen van tafel

Ik zou het daten wel doen wanneer de kinderen bij de vader zijn en niet dates al thuis uitnodigen. Dus doe rustig aan
anoniem_405006 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 07:07
6.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een creep. Ik zou gewoon mijn eigen gang gaan. Het is niet aan hem om te bepalen wanneer jij toe bent aan een nieuwe relatie. Gescheiden is gescheiden.

Volgens mij is er bij Tinder een optie om je profiel niet te tonen aan de contacten die je kent.
Alle reacties Link kopieren
Drama of niet, ik zou richting ex toch heel duidelijk een grens trekken dat hij zich niet met zulke dingen hoeft te bemoeien.
Je moet jullie levens gaan ontvlechten. Goed contact in belang van de kinderen, maar hij heeft verder niets meer over jou te zeggen. Waarom denk je dat zijn vrienden in de gaten houden of jij aan het daten bent? En hoeveel contact hebben jullie en wat doen jullie nog als ‘gezin’ met de kinderen?
Kussensloop schreef:
22-07-2021 07:02
Niet leuk vinden, dat kan. Maar dat is helemaal aan TO. Ook als zij bv alleen seks zoekt heeft hij daar niks mee te maken.
En als je vrienden inschakelt om te checken of ze op daling sites staat, dan is het argument "uit respect voor de ex" meteen van tafel

Ik zou het daten wel doen wanneer de kinderen bij de vader zijn en niet dates al thuis uitnodigen. Dus doe rustig aan
Natuurlijk heb je gelijk, ik had trouwens over het deel van de vrienden van ex gelezen, echt idioot, als het waar is natuurlijk.

Maar ik neem aan dat je ook mijn laatste zin hebt gelezen?

Ex heeft niets te eisen of te willen en TO moet natuurlijk zelf weten wat ze doet.
Felidaes schreef:
22-07-2021 07:25
Natuurlijk heb je gelijk, ik had trouwens over het deel van de vrienden van ex gelezen, echt idioot, als het waar is natuurlijk.

Maar ik neem aan dat je ook mijn laatste zin hebt gelezen?

Ex heeft niets te eisen of te willen en TO moet natuurlijk zelf weten wat ze doet.
In die laatste zin heb jij weer gelijk :-D
Respect werkt twee kanten op hè. Het gaat hem niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk wil je na een scheiding, vooral voor de kinderen, op goede basis verder met je ex.
Maar dat betekent niet dat je van alles maar moet accepteren en je moet aanpassen aan hem. En hoewel ik kan begrijpen dat het voor hem heel lastig is dat zijn jij binnen een paar maanden al op zoek zou gaan naar dates, heeft hij daar echt niks over te zeggen.
Ik denk dat het belangrijk is om nu direct heel duidelijk jouw grenzen aan te geven. Ook om eventueel ander gezeik te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 2 jaar bij m'n ex weg en hij 'kan het nog steeds niet accepteren als ik een ander zou hebben' als je hoort wat m'n ex er allemaal uitkraamt :facepalm: als het niet zo triest was dan zou het lachwekkend zijn.

Je bent een volwassen alleenstaande vrouw, je hebt zijn toestemming niet nodig
cookie84 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 07:53
6.40% gewijzigd
2 maanden gescheiden. Dan ben je, gezien de termijn die scheiden kost, al een jaar niet meer bij elkaar of zo?

Hoe dan ook: je mag gewoon daten. En het is handig om je dates niet voor te stellen aan je ex of aan je kinderen, het komende jaar. Maar het is niet verboden en je ex gaat daar in elk geval NIET over.

En verder: gefeliciteerd dat je van hem af bent! Nu nog even die laatste draadjes doorknippen. Hij moet nog even gaan beseffen dat hij jouw leven niet meer bepaalt.
Alle reacties Link kopieren
Maakt toch niet uit wat hij zegt? Jij bent gewoon vrij en doet wat je wil, dat bekenden jou op een datingsite kunnen tegenkomen moet jij je helemaal niet aantrekken.

Wat ik me afvraag is: waarom heb jij zo’n gesprekken met je ex? Het is duidelijk dat jullie nog aan het loskomen zijn van elkaar. Waarom beperk je het contact niet tot het absolute minimum? Hoezo jullie hebben 2 pubers en zien elkaar daarom vaak? Jullie moeten toch niet bij elkaar over de vloer komen of zo?
Ik zag mijn ex amper, was er iets ivm kind dan belden we even of stuurden een berichtje. Als jullie beide gewend zijn aan jullie nieuwe leven en accepteren dat jullie niets meer te vertellen hebben over elkaars leven kunnen jullie eventueel het contact op een ontspannen manier weer aanhalen maar nu lijkt het mij het beste dat jullie afstand nemen en loskomen van elkaar.
attraverso wijzigde dit bericht op 22-07-2021 07:59
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
22-07-2021 07:52
2 maanden gescheiden. Dan ben je, gezien de termijn die scheiden kost, al een jaar niet meer bij elkaar of zo?
Een echtscheiding onderlinge toestemming duurt in B 2 maand.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zit ex hier heel erg fout. Maar ik zou zelf geen zin hebben in drama en gedoe en lekker een halfjaartje wachten.
Alle reacties Link kopieren
Dit hoeft helemaal geen gespreksonderwerp te zijn, kap het af als hij er weer over begint. En als zijn vrienden jou bespioneren dan is dat zo, daar doe je toch niks aan.

Binnen een paar maanden met jezelf gaan lopen leuren op een datingsite vind ik wel heel erg snel, is die behoefte al zo sterk? Ik vind het eerlijk gezegd lastiger voor je kinders dan voor je ex.
...
Alle reacties Link kopieren
Niet daten heeft niets met respect te maken, maar met de macht die jouw ex over jou heeft.

Daten en discreet hier over blijven, is wel respectvol naar je ex toe.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit een zelfde soort scheiding. Je zegt dat je hem nog geregeld ziet. Wat id dat voor contact? Julie kinderen zijn pubers en kunnen een hoop zelf. Ik zie mijn ec 2x per week aan de deur bij het brengen van de soullen van de kinderen rest van contact gaat via de mail.

Ik wil verder ook niks meer met hem te maken hebben. Ik zal hem met resepct behandelen omdat het de vader van mijn kinderen is maar ecbt meer dan dat.....echt niet meer.

Ik vjnd dat heel jamme maar iemand die zelfs na een scheiding mjjn leven nig wilde bepalen is echt niks meer waard dan dan.

Ik kan je maar 1 tip geven. Je miet duidelijk zijn naar hem. Dat nu jullie gescheiden zijn jullie ieder een eigen weg miete gaan vinden zonder elkaar. Dat jij niet gaat over zijn manjer van leven en zijn keuzes en dsat je van hem verwacht dat hjj dat okk niet zal doen.
Hjj zal nog even hewl vervelend gaan doen ben jk bang. Maar mocht je njet zo sterk in je schoenen staan, zoek daar dan hulp bij.
Kom.voor je zelf op anders heb je over een paar jaar nog geen leven.

Vergeet niet, het is niet respectloos van jku4als je eeer gaat daten. Hjj is buiten dat het de vader van je kjnderen is, niks meer van jou. Het is respectloos dat hjj zo met jou omgaat!
Alle reacties Link kopieren
En op zoek naar een daten hoeft al helemaal niet via een app. Dus hij heeft de illusie jou te kunnen controleren op iets waar hij totaal geen invloed en al überhaupt geen zeggenschap over heeft.
Attraverso schreef:
22-07-2021 07:55
Een echtscheiding onderlinge toestemming duurt in B 2 maand.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar met complexere scheidingen (met kinderen is sowieso al complexer), een combinatie met geen overeenstemming, kinderen en een koophuis wordt het bijvoorbeeld langer dan zonder die dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven