raar gedrag ex

22-07-2021 12:23 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal maanden geleden heb ik een heel foute rebound relatie beëindigd.
Mijn ex was hier absoluut niet van gediend en kwam nadien nog 2 keer ongevraagd naar mijn huis. Mijn huis ligt ongeveer 40 km enkele reis van bij hem vandaan.
Hij kwam dan aanbellen en zei dat hij het niet vond kunnen dat we geen relatie meer hadden, stak zijn voet voor de deur en weigerde om weg te gaan. Uiteindelijk met veel moeite heb ik hem dan toch weg gekregen...

Gisteren reed ik in mijn auto naar een bepaalde plaats (een groot natuurpark) wat ongeveer net tussen onze woonplaatsen in ligt. Onderweg kwam ik mijn ex met de fiets tegen, ik was bijna aangekomen in het park toen ik hem voorbij reed.

Ik reed de parking op en parkeerde me. Er was heel veel volk. Ik heb nog snel iets anders aangetrokken en stapte uit.

Ik was op weg naar de ingang toen ik opeens mijn ex zoekend zag kijken naar alle wagens. Hij had mij dus ook gezien en was mij gevolgd. De schrik sloeg mij echt om het hart.
Ik ben vlug tussen 2 auto's gedoken zodat hij mij zeker niet zou zien.
Op het moment dat ik zag dat hij de volgende parkeerstrook aan het onderzoeken was, ben ik vlug het park in gegaan en heb dan vlug een route genomen die enkel toegankelijk is voor voetgangers en niet voor fietsers.

Ik had tijdens de wandeling enorm veel schrik dat hij niet zou weggaan als hij mijn auto zou zien en gewoon zou blijven wachten tot ik terug was. Uiteindelijk bleek dat niet zo te zijn toen ik na een 3 tal uurtjes terugkeerde.

Maar wat als hij mij wel gevonden had/blijven wachten was? Gelukkig was er op dat moment veel volk in het park maar ik ga er soms ook heen als het heel rustig is.
Ik heb al de 112 app gedownload. Weten jullie nog soms tips hoe je zulke engerds kan wegjagen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je telefoon eens terugzetten naar fabrieksinstellingen, dan weet je in ieder geval zeker dat hij je niet trackt!

Wat een engerd!
Alle reacties Link kopieren
Pepperspray?
Ik zou even kijken of hij niet je google maps delen of een andere trackers heeft aangezet toen jullie nog wel samen waren.

En mocht je hem nog een keer zien en dus ook spreken zeggen dat je aangifte gaat doen.

Raar gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp het sturen van een stopbrief (stalker) naar hem en zijn directe omgeving.

https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurte ... stopbrief/

Deze brief heb ik aangepast en stuurde ik ook naar het email adres van zijn werk en meteen ook naar meerdere algemene email adressen van zijn werk(gever). Met een bijlage erbij met een lange lijst van ALLE gebeurtenissen op datum.
Bewust stuurde ik deze brief naar zoveel mogelijk mensen in ZIJN omgeving, omdat stalkers denken dat ze dit stiekem/verborgen kunnen blijven doen, en stoppen pas als ze door hebben dat je alles openbaar gaat (blijven) maken in zijn omgeving.

Via het werk van die stalker zijn hierdoor meerdere slachtoffers opgedoken en is hij uiteindelijk gestopt.

Als ik de mogelijkheid had, dan had ik het ook gestuurd naar zijn kinderen en andere familieleden, klanten, leveranciers, studenten, sportschool, restaurants/stamkroeg, etc. Stalker vol in het kruis raken.
aardbeitje8 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 12:44
0.10% gewijzigd
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
Wat een creap! Misschien kan je op de site van de politie wel tips vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hij stond een keer aan de deur en je kwam hem toevallig tegen in het park waar hij was toen jij aan kwam. Lijkt me geen stalking.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Was hij altijd al zo?
Alle reacties Link kopieren
Is dit niet al te paniekerig ineens?
Het is niet oke dat hij toen zijn voet tussen de deur stak, en als zoiets weer gebeurt bel je de politie.
Maar dat van dat park was dus toevallig, hij is je niet daarheen gevolgd.
Alle reacties Link kopieren
aardbeitje8 schreef:
22-07-2021 12:43
Bij mij hielp het sturen van een stopbrief (stalker) naar hem en zijn directe omgeving.

Dat is strafbaar en is net zo goed stalkgedrag.
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
22-07-2021 13:08
Hij stond een keer aan de deur en je kwam hem toevallig tegen in het park waar hij was toen jij aan kwam. Lijkt me geen stalking.

Dit dus. Hij is 2x aan de deur geweest en uiteindelijk beide keren weer vertrokken, en je kwam hem nog een keer toevallig tegen. Waarom word je daar zo angstig van?
Alle reacties Link kopieren
ik kan me voorstellen dat je ontzettend schrok, maar ik vind een toevallige ontmoeting geen stalker gedrag.
hoi
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
22-07-2021 13:08
Hij stond een keer aan de deur en je kwam hem toevallig tegen in het park waar hij was toen jij aan kwam. Lijkt me geen stalking.
dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Hoe trek je snel iets anders aan? Ik heb nooit andere kleding zomaar in de auto liggen...
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
22-07-2021 12:35
Pepperspray?
Is verboden. Stel dat ze hem gepepperd had en plein public dat was zij de lul geweest. Het is geen stalking, hij heeft geen dreigementen geuit, niks. . Dat hij je auto zoekt is gek maar als hij wat slechts in de zin had dan was hij wel blijven wachten in de buurt van je auto.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Nummer*Zoveel schreef:
22-07-2021 13:38
Dit dus. Hij is 2x aan de deur geweest en uiteindelijk beide keren weer vertrokken, en je kwam hem nog een keer toevallig tegen. Waarom word je daar zo angstig van?
Omdat hij 2x speciaal naar haar huis is gereden en niet weg wilde gaan, zijn voet tussen de deur deed en bij de toevallige ontmoeting in het park vervolgens de hele parkeerplaats afzocht naar haar auto misschi?en
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
22-07-2021 13:38
Dit dus. Hij is 2x aan de deur geweest en uiteindelijk beide keren weer vertrokken, en je kwam hem nog een keer toevallig tegen. Waarom word je daar zo angstig van?
Hij stak zijn voet tussen de deur en vond het niet kunnen dat ze geen relatie meer hadden. Na het toevallig tegenkomen is hij haar auto gevolgd en liep op de parkeerplaats te zoeken naar haar. Komt dat over als gezond gedrag?

Hou op met dit soort gedrag te bagatelliseren.
DeSlager schreef:
22-07-2021 13:08
Hij stond een keer aan de deur en je kwam hem toevallig tegen in het park waar hij was toen jij aan kwam. Lijkt me geen stalking.
Haha, jij bent ook zo'n type? Of gewoon een rellert?
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
22-07-2021 13:51
Hoe trek je snel iets anders aan? Ik heb nooit andere kleding zomaar in de auto liggen...
Naast dat er nauwelijks ruimte is om een andere broek aan te doen en ander shirt: 40% van je auto bestaat uit glas

2x naar je huis is irritant maar als het hier stopt nog geen stalking.

Een keer toevallig tegen komen kan gebeuren. Gingen jullie ook samen naar dat park?
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
22-07-2021 14:09
Hij stak zijn voet tussen de deur en vond het niet kunnen dat ze geen relatie meer hadden. Na het toevallig tegenkomen is hij haar auto gevolgd en liep op de parkeerplaats te zoeken naar haar. Komt dat over als gezond gedrag?

Hou op met dit soort gedrag te bagatelliseren.

Je hoeft mij niet te commanderen.

Ik heb zelf jarenlang een vreselijk enge stalker gehad, dus stalkergedrag is mij helaas niet onbekend en begataliseer ik zeker niet.

Maar vooralsnog lees ik dat niet in haar bericht. Twee bezoekjes nèt nadat het uit ging, vind ik niet heel raar. Die voet is niet netjes, maar hij is daarna alsnog vertrokken. En iemand die je kent even opzoeken nadat je hem/haar toevallig ergens tegenkomt vind ik ook niet gek.

Dus daarom de vraag waarom TO daar angstig van wordt. Wellicht is er meer voorgevallen dat haar aanleiding geeft voor een angstig gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je gevoel hoor. Hopelijk ebt het gauw weg.
Heeft hij je nog proberen contacteren nadat je hem tegenkwam gisteren? Zoniet denk ik niet dat je ongerust moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het omkleden: ik had speciaal andere kleding meegenomen van thuis omdat ik vrij warm gekleed was om te wandelen in een park.
En ja, een auto bestaat uit glas maar het duurt nu ook geen 10 min om een andere top en broek aan te trekken. Het was vlug topje uit, ander topje aan, lange broek uit en short aan.

Ik heb hem overal geblokkeerd toen het een week uit was ofzo dus hij kan me niet contacteren. Eerst deed hij dit wel.

Wat betreft de "bezoekjes" die waren niet net nadat het uitging. Het ene bezoek was een maand nadat het uitging en het andere was vorige maand...

Ik heb ook niet het gevoel dat ik gestalkt wordt maar het voorval van gisteren vond ik eng. Ik snap ook niet waarom hij nog met mij zou willen praten of naar mij toe zou willen komen. Ik ben de vorige keer heel duidelijk geweest dat ik hem nooit meer wil zien, ook niet vriendschappelijk. Hij ziet dit anders, volgens hem ben ik de vrouw van zijn leven.
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
22-07-2021 13:56
Is verboden. Stel dat ze hem gepepperd had en plein public dat was zij de lul geweest. Het is geen stalking, hij heeft geen dreigementen geuit, niks. . Dat hij je auto zoekt is gek maar als hij wat slechts in de zin had dan was hij wel blijven wachten in de buurt van je auto.
Was ook niet echt meteen serieus bedoeld eigenlijk...
Een knietje dan.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
22-07-2021 14:58
Was ook niet echt meteen serieus bedoeld eigenlijk...
Een knietje dan.
Sorry. Ik neem bepaalde teksten soms te letterlijk, ligt aan mij (autisme). Knietje is zeker altijd een goede opties voor engerds! Deo ipv pepperspray ook trouwens.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Vervelend gedrag, passend bij hoe hij in de relatie was. Waarom was je angstig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven