Niet zo jarig

22-07-2021 10:53 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even getwijfeld, maar toch een topic. Mogen jullie zeggen of ik zeur.

Ik ben vandaag jarig. Ben niet zo'n verjaardags-enthousiasteling, maar normaliter komen mijn ouders bijvoorbeeld wel even langs, en schoonouders willen ook wel. Echter: die afgezegd, want ik ben ziek. Vanochtend vroeg bericht dat de PCR-test negatief is. Dus geen corona, maar ja, nu ook geen plannen (meer) en dat is op zich prima. Omdat ik gisteren thuis moest blijven, ook
nog geen taart kunnen halen oid.

Maar: man heeft werkelijk niets gedaan aan verjaardag. Vanochtend bij het wakker worden zei ik dat de coronatest negatief was, mompelde hij 'oh ja en je bent jarig, gefeliciteerd liefie' en dat was het. Kinderen (bijna 2 en bijna 4) wisten het niet, hebben geen tekening of iets, geen kadootje, geen ontbijt op bed. Sterker, man zei tegen oudste 'weet ie wie er jarig is? Mama!' en oudste hoopte op een feestje; moest een beetje huilen, van de dissonantie, denk ik, toen er niets feestelijk bleek. Ze hebben wel "lang zal ze leven" opgezet op Spotify.

Nu zijn de kinderen op de opvang, man thuis aan het werk, ik een ziekte-dag (bijholte-ontsteking). We hebben samen afgesproken ze op tijd op te halen en vanavond verjaardag te vieren.

Maar er is natuurlijk nog steeds niets in huis, laat staan versierd of voorbereid. Ik kan zo wel even taart halen, maar eigenlijk heb ik er geen zin in om meer te doen dan dat.

Wat vinden jullie? Zeur ik, of ben ik met reden een beetje teleurgesteld? En: maak ik mijn eigen feestje (koop een kadootje van mij voor mij, dat de jongens mogen geven) of laat ik het hierbij?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! :gift: :rose: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
22-07-2021 12:34
Ben jij echt nog op het niveau dat er moet versierd worden? Manman....

En als ik dan lees dat je geen verjaardag-enthousiasteling bent!!! Hoe gaat dan iemand reageren die wel een verjaardagvierder is?

Heel je post is een klaagzang van wat er niet is gedaan, gezegd, .....

Ik wens je proficiat met je verjaardag. Maakt dat ook al wat goed?
Uh ja dat dacht ik ook.
Er is hier thuis in al die jaren dat we samenwonen nog nooit voor mij versierd.

Ik vind persoonlijk dat je wel een klein beetje zeurt enerzijds, want de dag is nog lang. Wie weet heeft hij vanochtend op het KDV wel gezegd dat je jarig bent en krijg je straks toch een knutsel. Of hij rijdt straks langs de bakker/boekhandel/bloemenzaak/juwelier als hij de kinderen ophaalt of wie weet wordt er vanavond wel wat voor je bezorgd in de vorm van een kado of een maaltijd.

Maar goed, in elk geval van harte!
Alle reacties Link kopieren
Nog meer felicitaties :) dank jullie.

Niet zo'n verjaardags-enthousiasteling, nee, en dat weet man. Toen we nog met z'n tweetjes waren, gingen we ergens eten als dat uitkwam, of deden we juist lekker niks, allemaal prima. Maar nu is 't toch anders. En we hebben juist samen afgesproken dat we er voor/met de kinderen wel iets mee willen doen, inderdaad opvoedkundig en tradities enzo.

Maar goed. Lekker met man geluncht met broodje van de bakker in de zon; taartje mee terug genomen. Ik haal zo even wat boodschappen en dan kookt hij straks. Kijk wel even voor iets kleins om in te pakken als kadootje, voor 't gebaar.

Vind jullie uiteenlopende reacties fijn, doen me beter bedenken wat ik ook al weer wel en niet in gedachten had. Of het is dat m'n antibiotica gaat werken, en ik me stukken beter begin te voelen. Weet even niet wie dat schreef, maar misschien maakte bonzende koppijn het geheel inderdaad ook niet rooskleuriger.

Hoe dan ook, eind goed al goed. :sun:
tunamelt wijzigde dit bericht op 22-07-2021 14:05
3.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het helemaal. Het gaat niet zo zeer om de verjaardag, maar om het feit dat iemand moeite voor je doet.
Ik zou hier echt heel verdrietig van zijn denk ik.

Van harte TO, ik hoop dat je toch nog een fijne avond zult hebben!
-
Alle reacties Link kopieren
Frikandelspeciaal schreef:
22-07-2021 13:37
Uh ja dat dacht ik ook.
Er is hier thuis in al die jaren dat we samenwonen nog nooit voor mij versierd.

Ik vind persoonlijk dat je wel een klein beetje zeurt enerzijds, want de dag is nog lang. Wie weet heeft hij vanochtend op het KDV wel gezegd dat je jarig bent en krijg je straks toch een knutsel. Of hij rijdt straks langs de bakker/boekhandel/bloemenzaak/juwelier als hij de kinderen ophaalt of wie weet wordt er vanavond wel wat voor je bezorgd in de vorm van een kado of een maaltijd.

Maar goed, in elk geval van harte!
Dat kan natuurlijk. Maar zelf zou ik dat dan tegen mn partner zeggen s morgens. Cadeau komt later op de dag. Gewoon, omdat het me anders ongemakkelijk lijkt als hij zou denken dat ik geen cadeau heb.

TO, lees net dat je geluncht hebt (was dat zijn idee of die van jou?) en dat je nu zelf een kleinigheidje inpakt voor de kinderen? Heb je dat gezegd dan tegen je man dat je dat gaat doen? Heb je gezegd dat het leuker zou zijn als hij iets had gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Frikandelspeciaal schreef:
22-07-2021 13:37
Wie weet heeft hij vanochtend op het KDV wel gezegd dat je jarig bent en krijg je straks toch een knutsel.

Van de leidsters daar, als ze puf hebben om vaders onachtzaamheid met bloedspoed goed te maken?
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
22-07-2021 14:54
Van de leidsters daar, als ze puf hebben om vaders onachtzaamheid met bloedspoed goed te maken?
Mwoah volgens mij ervaren ze dat niet zo hoor. Eerste keer dat ik jarig was en oudste naar de opvang was kreeg ik hem terug en vertelde ik dat ik jarig was en dat we daarom met zoveel mensen kwamen ophalen en toen was het ‘nou jaaaaaaaaa waarom heb je dat niet gezegd?! Dan hadden we met hem kunnen knutselen voor mama!’ Hij was toen 6 maanden dus het leek mij allemaal niet heel relevant, maar zij vonden het schijnbaar echt jammer.

Daarna hebben ze onze verjaardagen in de agenda gezet en zag je hem dan naarmate hij ouder werd gloeiend van trots met een of andere tekening ofzo thuiskomen, heel gewichtig want het was een ‘echt’ cadeau. Toen snapte ik het beter ;)
lux- wijzigde dit bericht op 22-07-2021 15:18
0.42% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hecht je man zelf wel aan zijn verjaardag? Of krijgt hij het liefst dan geen cadeau en geen aandacht voor zijn verjaardag?
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
22-07-2021 14:36
Dat kan natuurlijk. Maar zelf zou ik dat dan tegen mn partner zeggen s morgens. Cadeau komt later op de dag. Gewoon, omdat het me anders ongemakkelijk lijkt als hij zou denken dat ik geen cadeau heb.

TO, lees net dat je geluncht hebt (was dat zijn idee of die van jou?) en dat je nu zelf een kleinigheidje inpakt voor de kinderen? Heb je dat gezegd dan tegen je man dat je dat gaat doen? Heb je gezegd dat het leuker zou zijn als hij iets had gekocht?
Hij had geen plannen hoor, zo goed ken ik 'm wel. Samen lunchen hadden we al eerder afgesproken; wilden eigenlijk een terrasje doen, maar omdat ik nogal snotter beter van niet. Dus dit was conform afspraak :)

Heb de rest met man besproken, en hij was 't eens dat het leuker was geweest als hij iets had gekocht/'verrast' met de kinderen. Maar wat ik hier ook al schreef: hij had geen goed idee en hij was eerder ook ziek (dus kon ook niet lukraak de stad in met kind, ofzo) dus het was er niet van gekomen. Dus nu zo, is helemaal goed. Ik heb een mooie nagellak ingepakt, precies de kleur die ik wil, wat wisten ze dat goed! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zeker niet dat je zeurt!
Gefeliciteerd TO!
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
22-07-2021 15:30
Hecht je man zelf wel aan zijn verjaardag? Of krijgt hij het liefst dan geen cadeau en geen aandacht voor zijn verjaardag?
Man is hier een beetje dubbel in. Houdt er niet van het middelpunt van de belangstelling te zijn, maar wil wel graag mensen om zich heen met z'n verjaardag.

Cadeaus is moeilijk: je maakt hem niet blij met "frutsels" en hij vindt het heel ongemakkelijk, gênant bijna als mensen dan iets meenemen. Weet zich geen houding denkt dan dat de gevers doorhebben dat hij het maar een matig kado vindt, ofzo. Terwijl hij heel beleefd bedankt dus dat valt echt niet op (nouja, mij wel). Komt bij hem vanuit vroeger. Maar goed, dat is een ander topic.

Zelf weet ik meestal wel een kadootje dat hij echt waardeert, en iets zelfgeknutselds van de oudste is natuurlijk ook schitterend. Dus dat was andersom leuk geweest; volgend jaar nieuwe kansen ;)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd 🥳!!!

Ik denk dat ie een bijzettafeltje heeft..
Begrijp je gevoel wel hoor. Iets groots had niet gehoeven, maar hè-le-maal niets?

De traantjes van kind begrijp ik ook. Voor kinderen is een verjaardag van hen of van papa en mama mega belangrijk. Dat is echt heel wat. Ik herinner me nog dat hier een keer een verjaardag van mij in duigen viel. Ik was allerminst gechoqueerd. Maar kind……die huilde tranen met tuiten en was niet te troosten.

Uiteindelijk gaan jullie vanavond aandacht schenken aan jou verjaardag.
Ik lees wel eens tradities waarbij de jarige bepaald wat gegeten gaat worden.
Koop bij de bakker een gebakje voor de kids, stop daar een kaarsje in en laat ze die uitblazen, de kinderen zijn dan hartstikke blij.

Wat jouzelf betreft…..kies een leuke film uit die jullie gaan kijken, nestel je op de bank met wat hapjes die jij lekker vind en waar jij niets voor hoeft te doen of laat partner koken, of bestel wat lekkers. Ga in bad met een tijdschrift en een geurkaars.

Maak er op jou manier een mooie dag van.

PROFICIAT! :gift:
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
22-07-2021 11:45
Voorbij gaan aan de verjaardag van je partner is een manipulatietechniek. Het is een effectieve manier om je partner te laten voelen dat hij/zij niks waard is. Dat je geen moeite hoeft te doen en helaas praten veel partners dit gedrag nog goed ook.

:rofl: tuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Nog van harte gefeliciteerd! Hoop dat je alsnog een leuke dag hebt gehad.

En nee hoor je zeurt helemaal niet. Echt wel balen zeg! Maar zo te horen is het alsnog een fijne dag geweest.
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd. En beterschap.

Ik vind je geen aansteller. In een soortgelijk topic las ik eens dat iemand heel duidelijk tegen haar man was: ik ben volgende week jarig, ik verwacht een kado van jou, dus verras me maar. En sindsdien deed deze man moeite voor haar nadat ze eerst niets kreeg
Alle reacties Link kopieren
‘hij wist niks te bedenken” en “ik heb zelf maar een nagellakje ingepakt”. Tjonge wat een armoede en dan zeg je ook nog dat het helemaal goed zo is.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Tunamelt schreef:
22-07-2021 16:07
Man is hier een beetje dubbel in. Houdt er niet van het middelpunt van de belangstelling te zijn, maar wil wel graag mensen om zich heen met z'n verjaardag.

Cadeaus is moeilijk: je maakt hem niet blij met "frutsels" en hij vindt het heel ongemakkelijk, gênant bijna als mensen dan iets meenemen. Weet zich geen houding denkt dan dat de gevers doorhebben dat hij het maar een matig kado vindt, ofzo. Terwijl hij heel beleefd bedankt dus dat valt echt niet op (nouja, mij wel). Komt bij hem vanuit vroeger. Maar goed, dat is een ander topic.

Zelf weet ik meestal wel een kadootje dat hij echt waardeert, en iets zelfgeknutselds van de oudste is natuurlijk ook schitterend. Dus dat was andersom leuk geweest; volgend jaar nieuwe kansen ;)
Ja dit is dus helaas wel herkenbaar. Mijn man krijgt liever geen cadeautjes en zou het liefst geld krijgen. Ik regel toch altijd iets als cadeautje samen met onze kleine kinderen, maar omgekeerd is dat blijkbaar nogal lastig. En de kinderen waren vorig jaar echt teleurgesteld dat mama niks uit kon pakken, maar een enveloppe met geld kreeg. Ik heb dat natuurlijk aangekaart, maar volgens mij verandert het niet. Nu helpt het ook niet bepaald mee dat ik vaak niet weet wat ik wil hebben en ook niet echt van frutsels houd, maar ik word er ook echt verdrietig van. Ik had me voorgenomen om gewoon dit jaar echt te zeggen dat ik X wil hebben voor mijn verjaardag, maar ik kan tot nu toe weer niks vinden dat ik graag zou willen hebben... :(
Verder vieren we mijn verjaardag trouwens wel altijd met taart en een dagje weg, dus het is wel een feestdag voor ons en de kinderen, maar dat regel ik zelf, want 'de jarige trakteert'. (En straks maar weer googelen naar een verjaardagscadeau dat ik kan vragen ;-D )

Nog van harte gefeliciteerd, TO.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
22-07-2021 11:00
Ik zou dus als mijn partner niet lekker is en jarig is proberen iets extra’s te doen om het toch nog een beetje leuk te maken. Maar volgens mij is dat het mars Venus verhaal
Welnee. Dat zou mijn man ook doen. Die verzint geweldige cadeaus en vraagt wat hij voor me zal koken.
Dat Mars-Venus verhaal is zulke seksistische flauwekul.

https://timeline.com/men-are-from-mars- ... f61b20af86

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven