Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Duitsland wil Nederland morgen indelen op de lijst van landen met een hoog risico als het gaat om het coronavirus. Dat meldt het Duitse persbureau Funke Mediengruppen. Ook Spanje zou op die lijst komen. Het bericht is nog niet bevestigd door de autoriteiten en onduidelijk is wanneer de maatregel precies zou ingaan.

De aanpassing zou betekenen dat reizigers vanuit Nederland vijf dagen in quarantaine moeten als ze niet volledig zijn gevaccineerd. Een volledige vaccinatie betekent dat de laatste prik minimaal twee weken geleden is. Ook een bewijs van herstel na een coronainfectie volstaat om niet in quarantaine te hoeven.
Alle reacties Link kopieren
Waar las je dit over Duitsland? Wij moeten zondag door Duitsland heen rijden naar een Ferry in Kiel, man en zoon zijn niet volledig gevaccineerd dus we hadden al een test in de planning staan voor hen…. Irritant gedoe is dit toch allemaal😕
Alle reacties Link kopieren
Doorreis is geen probleem, zolang je maar niet 24 uur in Duitsland verblijft. Wel heb je een negatieve test nodig voor doorreis.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
22-07-2021 16:23
Waar las je dit over Duitsland? Wij moeten zondag door Duitsland heen rijden naar een Ferry in Kiel, man en zoon zijn niet volledig gevaccineerd dus we hadden al een test in de planning staan voor hen…. Irritant gedoe is dit toch allemaal😕
Nos. Voor korter dan 24 uur in DLD gelden extra maatregelen niet staat er maar het is nog even de officiele berichtgeving afwachten.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
22-07-2021 16:23
Waar las je dit over Duitsland? Wij moeten zondag door Duitsland heen rijden naar een Ferry in Kiel, man en zoon zijn niet volledig gevaccineerd dus we hadden al een test in de planning staan voor hen…. Irritant gedoe is dit toch allemaal😕
Doorreizen mag gewoon via de snelste route.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-07-2021 16:28
Doorreis is geen probleem, zolang je maar niet 24 uur in Duitsland verblijft. Wel heb je een negatieve test nodig voor doorreis.
Dat moeten we exact halen om minder dan 24h in Duitsland te zijn, overnachten op de boot. De testen staan al gepland voor man en kind, alleen voor mijzelf niet, ik ben volledig gevaccineerd dus ga er toch vanuit dat het dan niet nodig zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
22-07-2021 12:56
In welk land waren zij dan? En was dat verlicht in een quarantainehotel of zelfquarantaine?
In Frankrijk geldt zelfquarantaine dus situaties zoals jij beschrijft zullen daar niet plaatsvinden.
Ik heb inmiddels verschillende verhalen over Griekenland gezien.
Ik dacht dat het daar niet voor komt.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-07-2021 16:29
Nos. Voor korter dan 24 uur in DLD gelden extra maatregelen niet staat er maar het is nog even de officiele berichtgeving afwachten.

De maatregelen gelden ook bij verblijf korter dan 24 uur in DE (doorreizen valt hier niet onder), dus even dagje shoppen is er niet meer bij. Alle maatregelen staan in de corona-einreiseverordnung en dan geldt vanaf de datum die morgen bekend gemaakt wordt "Hochrisikogebiet" als je uit NL komt.

https://www.bundesgesundheitsministeriu ... 6.2021.pdf
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
22-07-2021 16:34
De maatregelen gelden ook bij verblijf korter dan 24 uur in DE (doorreizen valt hier niet onder), dus even dagje shoppen is er niet meer bij. Alle maatregelen staan in de corona-einreiseverordnung en dan geldt vanaf de datum die morgen bekend gemaakt wordt "Hochrisikogebiet" als je uit NL komt.

https://www.bundesgesundheitsministeriu ... 6.2021.pdf
Jouw bijlage is niet geupdate met een datum in juli, dus als je het niet erg vindt wacht ik nog even af. Er wordt namelijk overal gemeld wat de verwachtingen zijn, maar een officiele berichtgeving is er nog niet, die komt namelijk altijd op vrijdag vanuit Duitsland.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Duitsland maakt op vrijdag bekend welke maatregelen er op de daarop volgende zondag ingaan. Daar wordt nu ook van uit gegaan.

Morgen weten we dus meer, ik acht de kans op hoogrisico gebied wel groot.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-07-2021 16:39
Jouw bijlage is niet geupdate met een datum in juli, dus als je het niet erg vindt wacht ik nog even af. Er wordt namelijk overal gemeld wat de verwachtingen zijn, maar een officiele berichtgeving is er nog niet, die komt namelijk altijd op vrijdag vanuit Duitsland.
Snap ik, maar dit is de wetgeving die nu van kracht is en geldt tot 28 september, zie deze link: https://www.bundesanzeiger.de/pub/publi ... pdf?inline

Die verandert niet, het enige wat verandert zal zijn hoe een land aangeduid wordt. Als morgen bekend gemaakt wordt dat NL Hochrisikogebiet is dan gelden dus de maatregelen voor Hochrisikogebiet, op dit moment is NL nog Risikogebiet en gelden de maatregelen voor Risikogebiet. De maatregelen die in deze verordening staan wijzigen dus niet als morgen bekend gemaakt wordt dat de corona-status van NL wijzigt.
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
22-07-2021 16:56
Snap ik, maar dit is de wetgeving die nu van kracht is en geldt tot 28 september, zie deze link: https://www.bundesanzeiger.de/pub/publi ... pdf?inline

Die verandert niet, het enige wat verandert zal zijn hoe een land aangeduid wordt. Als morgen bekend gemaakt wordt dat NL Hochrisikogebiet is dan gelden dus de maatregelen voor Hochrisikogebiet, op dit moment is NL nog Risikogebiet en gelden de maatregelen voor Risikogebiet. De maatregelen die in deze verordening staan wijzigen dus niet als morgen bekend gemaakt wordt dat de corona-status van NL wijzigt.
Ik zie daar helemaal geen eisen m.b.t. testen / vaccineren / hersteld in staan. Weet jij waar die te vinden zijn?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-07-2021 17:00
Ik zie daar helemaal geen eisen m.b.t. testen / vaccineren / hersteld in staan. Weet jij waar die te vinden zijn?
Ja in mijn eerste link van de post erboven.


https://www.bundesgesundheitsministeriu ... 6.2021.pdf
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
22-07-2021 17:04
Ja in mijn eerste link van de post erboven.


https://www.bundesgesundheitsministeriu ... 6.2021.pdf
Ja 15 pagina's, had even geen zin die allemaal door te spitten ;-)
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-07-2021 17:08
Ja 15 pagina's, had even geen zin die allemaal door te spitten ;-)
paragrafen 3, 4 en 5 en de uitzonderingen staan in 6. Mocht je vragen hebben over de inhoud, ik ben inmiddels aardig op de hoogte van de regelgeving. Ik woon in Duitsland, werk in NL, familie woont in NL en Partner in Belgie, dus ik heb me er tot nu toe goed in moeten verdiepen wat wel en niet mag m.b.t. reizen tussen deze landen.

hier een kort overzicht, daar staan echter niet de uitzonderingen op.

https://www.bundesgesundheitsministeriu ... rsicht.pdf
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
22-07-2021 17:10
paragrafen 3, 4 en 5 en de uitzonderingen staan in 6. Mocht je vragen hebben over de inhoud, ik ben inmiddels aardig op de hoogte van de regelgeving. Ik woon in Duitsland, werk in NL, familie woont in NL en Partner in Belgie, dus ik heb me er tot nu toe goed in moeten verdiepen wat wel en niet mag m.b.t. reizen tussen deze landen.
Ja, sneller dan dat hele bestand lezen :mrgreen:

Vanaf, naar verwachting, morgen. Als NL hoogrisicogebied wordt en ik heb een overnachting met ongevaccineerde kinderen gepland in Duitsland, volstaat dan een negatieve test? Is wel doorreis natuurlijk, maar ik overnacht wel op Duits grondgebied.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
pffff, wij reizen zaterdag naar Duitsland voor een weekje vakantie...
Ik zit nu heel hard te hopen dat het pas zondag ingaat en wij nog wat dingen kunnen ondernemen.
Anders kunnen 2 van 6 personen met wie we reizen dus inderdaad 5 dagen in quarantaine. Helaas dekt de annuleringsverzekering niet, dus we gaan dan toch maar van de andere omgeving het "het er even uit zijn" proberen te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-07-2021 17:13
Ja, sneller dan dat hele bestand lezen :mrgreen:

Vanaf, naar verwachting, morgen. Als NL hoogrisicogebied wordt en ik heb een overnachting met ongevaccineerde kinderen gepland in Duitsland, volstaat dan een negatieve test? Is wel doorreis natuurlijk, maar ik overnacht wel op Duits grondgebied.
Zijn je kinderen 6 of ouder? Anders gelden de maatregel niet voor hun. Een overnachting geldt niet als doorreis, is een verblijf, dus quarantaine, en strikt gezien mag je dan dus niet verder reizen omdat je 5 dagen in quarantaine moet. Dus beste is geen overnachting in DE. Je mag alleen even stoppen langs de route om te rusten, benen te strekken bij de auto en tanken.
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
22-07-2021 17:21
Zijn je kinderen 6 of ouder? Anders gelden de maatregel niet voor hun. Een overnachting geldt niet als doorreis, is een verblijf, dus quarantaine, en strikt gezien mag je dan dus niet verder reizen omdat je 5 dagen in quarantaine moet. Dus beste is geen overnachting in DE. Je mag alleen even stoppen langs de route om te rusten, benen te strekken bij de auto en tanken.
Zo had ik het inderdaad ook begrepen. Ik overnacht zelf al in Oostenrijk, maar broer en gezin hadden overnachting in DLD gepland. Kinderen zijn 5 en 8, maar die van 8 heeft wel een hersteldbewijs en ouders allebei volledig gevaccineerd.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-07-2021 17:24
Zo had ik het inderdaad ook begrepen. Ik overnacht zelf al in Oostenrijk, maar broer en gezin hadden overnachting in DLD gepland. Kinderen zijn 5 en 8, maar die van 8 heeft wel een hersteldbewijs en ouders allebei volledig gevaccineerd.
Dan is er voor je broer en gezin niets aan de hand, want voor de 5 jarige gelden de maatregelen niet en de 8 jarige heeft een herstelbewijs.
Alle reacties Link kopieren
En heb je voor doorreis (je mag wel even naar de wc ook neem ik aan?), nou wel of geen test nodig? Tot vandaag volgens mij niet, maar vanaf komend weekend dan wel?
Alle reacties Link kopieren
Kolletje1 schreef:
22-07-2021 17:31
En heb je voor doorreis (je mag wel even naar de wc ook neem ik aan?), nou wel of geen test nodig? Tot vandaag volgens mij niet, maar vanaf komend weekend dan wel?
Zoals ik het begrijp heb je indien volledig gevaccineerd geen test nodig, indien niet hersteld/gevaccineerd wel als je op doorreis bent. Ik neem aan dat je toch gewoon langs de weg mag stoppen voor toilet/lunchen enzo. Wij hebben een elektrische auto en zouden het überhaupt niet halen zonder ergens te laden, haha.
Alle reacties Link kopieren
Op de reisapp staat nu nog dat doorreizigers uitgezonderd zijn van de regels. Voor Oostenrijk (eindbestemming) hebben wij geen test nodig. Wel volledig gevaccineerd volgende week, maar nog niet lang genoeg. We hoopten dus helemaal geen test nodig te hebben. Maar daar moeten we nu dan waarschijnlijk toch aan.
Alle reacties Link kopieren
Grrr.. dit gaat echt steeds meer voelen alsof we de spreekwoordelijke boot gaan missen.

Wij vertrekken dinsdag naar Italië. Zouden tussenstop in zuid-duitsland hebben. Ik lees nu dat een overnachting waarschijnlijk quarantaine betekent.. dat wordt hem dus niet.

Voor de zekerheid maar een budget
hotelletje voor de overnachting net over de grens met Zwitserland geboekt. Hopelijk blijven die vrij van maatregelen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Vanaf 6 augustus heb je een coronapas nodig in Italië. Geld voor iedereen vanaf 12 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven