Denemarken

21-07-2021 15:19 80 berichten
Hi,
Rijkelijk laat maar we willen dit jaar toch echt even eruit.

Ik zit te kijken naar een paar dagen/midweek naar Denemarken, maar ik ken dat hele land niet.

Wij houden van wandelen, natuur, rust maar we willen zeker ook ergens lekker een hapje kunnen eten of een bezienswaardigheid te bezoeken.

Waar kunnen we het beste naar toe?

Ik zat te kijken naar Odense, is dat wat?
Is er veel wandelgelegenheid in de buurt?
chocolol schreef:
21-07-2021 21:13
Gelukkig staat in de OP dat ze op zoek is naar wandelen, rust en natuur. Nou, blijkbaar toch niet.
Ja, want je kan alleen in Denemarken genieten van wandelen, rust en natuur.

Denemarken klinkt het als een fijne plek, waar ik zeker wel een keer naar toe zal gaan.

Maar gezien de reacties, ook mbt Covid, denk ik niet dat dit deze zomer zal zijn.

Bedankt voor alle reacties en tips, ik heb er veel aan gehad.
Irregular_Choice schreef:
21-07-2021 17:46
Je moet wel nog aan antilichamentest doen dan die 90 dagen geldig is.
Welnee. Ik ben er nu. Gewoon een formulier invullen dat je corona hebt gehad en stempel van je huisarts. Klaar.
Een QR code waarin staat dat je het gehad hebt telt ook. Als je destijds bij de GGD hebt getest, kun je gewoon een ‘genezen’ in je QRcode krijgen.

Een antilichamen test hoeft alleen als je geen formulier met huisarts stempel hebt of destijds geen test bij de GGD hebt gedaan, waarmee er ‘genezen’ in je coronapaspoort komt te staan.
Aangezien wij destijds allemaal bij de GGD teststraat positief testten, hebben we niks meer nodig. Super-fijn.
Alle reacties Link kopieren
Huidige regels voor Denemarken

Reizigers uit EU- en Schengenlanden mogen naar Denemarken reizen als zij 14 dagen of langer geleden voor aankomst in Denemarken volledig gevaccineerd zijn tegen COVID-19 of als zij kunnen laten zien dat ze genezen zijn van COVID-19.

Alle andere reizigers moeten om Denemarken in te reizen een negatieve COVID-19-test laten zien (sneltesten zijn toegestaan). Dit geldt ook voor personen die in transit zijn (lees de voorwaarden). De PCR-test mag niet langer dan 72 uur voor vertrek zijn afgenomen, voor sneltesten geldt 48 uur. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven niet getest te worden.

Bij de Duits/Deense grens wordt geen Nederlandstalige test geaccepteerd. Deze moet in een Scandinavische taal, Duits, Engels, Frans, Italiaans of Spaans zijn. Naam van de geteste persoon, het tijdstip wanneer de test is afgenomen en wie het certificaat heeft afgegeven moeten duidelijk vermeld zijn. De politie mag personen weigeren, als zij twijfelen of het certificaat echt is.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
22-07-2021 17:55
Welnee. Ik ben er nu. Gewoon een formulier invullen dat je corona hebt gehad en stempel van je huisarts. Klaar.
Een QR code waarin staat dat je het gehad hebt telt ook. Als je destijds bij de GGD hebt getest, kun je gewoon een ‘genezen’ in je QRcode krijgen.

Een antilichamen test hoeft alleen als je geen formulier met huisarts stempel hebt of destijds geen test bij de GGD hebt gedaan, waarmee er ‘genezen’ in je coronapaspoort komt te staan.
Aangezien wij destijds allemaal bij de GGD teststraat positief testten, hebben we niks meer nodig. Super-fijn.
Ah, duidelijk! Ik zou dat dus wel moeten, want ben destijds niet bij de ggd getest. Ze hebben het toen wel doorgegeven aan de ggd, want die hebben me plat gebeld ook nog toen. Maar er staat bij de ggd helemaal niks over mijn besmetting in. Dat is ook de reden dat ik me toch maar 2 keer laat vaccineren, gedoe allemaal.
Irregular_Choice schreef:
22-07-2021 18:19
Ah, duidelijk! Ik zou dat dus wel moeten, want ben destijds niet bij de ggd getest. Ze hebben het toen wel doorgegeven aan de ggd, want die hebben me plat gebeld ook nog toen. Maar er staat bij de ggd helemaal niks over mijn besmetting in. Dat is ook de reden dat ik me toch maar 2 keer laat vaccineren, gedoe allemaal.
Voor Oostenrijk kun je ook het formulier van de Oostenrijkse overheid printen en een stempel erop laten zetten door je huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven