Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1


Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.





Heftig dit wel..
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
22-07-2021 15:03
zo simpel is het misschien niet.
Spijt hebben en/of nee zeggen kan er voor zorgen dat jij zelf ook geliquideerd wordt

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -jap-tjong
Een goede aanvulling.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
22-07-2021 14:42
Ja, die energie, hoe deed hij dat?

Hij leefde zo gezond mogelijk zei hij. Wilde fysiek en mentaal in een zo goed mogelijke conditie blijven. Anders zou hij het allemaal niet volhouden.
Tja,, ontberen doet eren! Het is een cliché, maar zo waar!
In de dagen na de moordaanslag en na zijn overlijden, heb ik zoveel over hem gehoord wat ik niet wist.
Ik zag hem zoals Carlo Boszhard hem gekscherend immiteerde. Graag op tv komen en een tentje opgezet in de studio van Boulevard. Natuurlijk kende je hem van de grote zaken en namen, maar dat was het dan wel..
Maar nu er zoveel verhalen naar buiten komen. Mensen die vertellen: hij belde of mailde me echt terug. Gaf me adviezen, stuurde steeds weer dat kaartje, vroeg hoe het met me ging enzovoorts.
Alsmaar wordt mij pijnlijk duidelijker wat we zijn verloren.
Niet zomaar een bekende Nederlander. Zo ontzettend veel méér. En ik weet de juiste bewoording er niet eens aan te geven.
Misschien is Olcay wel bevriend met haar hoor weten wij veel. Zij en Peter kenden elkaar in ieder geval al langere tijd. Wellicht heeft Olcay haar gevraagd vind je het goed als ik er iets over zeg, dat jij er ook nog bent. Ik bedoel, met het interview laat de partner van Peter toch zien dat ze juist nu behoefte heeft om te laten 'zien' dat ze er is. Die voorletter was niet handig maar misschien is het wel helemaal niet de echte voorletter. We weten het niet, maar om Olcay nou zo af te branden...dat is nou precies waar Peter R. zo'n hekel aan had: iemand beschuldigen terwijl je niet weet hoe het zit.
Alle reacties Link kopieren
Klonkje schreef:
22-07-2021 15:16
Misschien is Olcay wel bevriend met haar hoor weten wij veel. Zij en Peter kenden elkaar in ieder geval al langere tijd. Wellicht heeft Olcay haar gevraagd vind je het goed als ik er iets over zeg, dat jij er ook nog bent. Ik bedoel, met het interview laat de partner van Peter toch zien dat ze juist nu behoefte heeft om te laten 'zien' dat ze er is. Die voorletter was niet handig maar misschien is het wel helemaal niet de echte voorletter. We weten het niet, maar om Olcay nou zo af te branden...dat is nou precies waar Peter R. zo'n hekel aan had: iemand beschuldigen terwijl je niet weet hoe het zit.
Ik heb de indruk dat de partner er wel in de berichtgeving omtrent zijn overlijden werd betrokken. Ik zag alleen naast de naam van zijn kinderen en kleinkinderen de naam van zijn ex-vrouw en niet een toevoeging voor zijn huidige vriendin als in "partner." Dat kwam ik in andere berichtgeving of als de familie een statement uitgaf werd zij aangeduid met "partner."
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
22-07-2021 12:19
Viets en DuBois, de 2 van Putten zijn mede dragers van de kist.
:'(

Wel heel mooi
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Zover ik het kan bekijken (als buitenstaander) is het afscheid van Peter R. de Vries bijzonder smaakvol, eervol en vol symboliek geweest. Zodat het leven en de nalatenschap van deze uitzonderlijke man als laatste groet nog een keer op z'n allermooist belicht zijn.
Iets van (hele) schrale troost.... :rose:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
22-07-2021 16:00
:'(

Wel heel mooi

Zeker. Ik zag het op een foto.
Wat een ervaring moet dat zijn. De man die jou heeft vrij gekregen, zich daar jaren lang voor heeft ingezet, zo op je schouder dragen naar zijn laatste rustplaats.
Wat heftig toch allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
22-07-2021 15:15
Hij leefde zo gezond mogelijk zei hij. Wilde fysiek en mentaal in een zo goed mogelijke conditie blijven. Anders zou hij het allemaal niet volhouden.
Tja,, ontberen doet eren! Het is een cliché, maar zo waar!
In de dagen na de moordaanslag en na zijn overlijden, heb ik zoveel over hem gehoord wat ik niet wist.
Ik zag hem zoals Carlo Boszhard hem gekscherend immiteerde. Graag op tv komen en een tentje opgezet in de studio van Boulevard. Natuurlijk kende je hem van de grote zaken en namen, maar dat was het dan wel..
Maar nu er zoveel verhalen naar buiten komen. Mensen die vertellen: hij belde of mailde me echt terug. Gaf me adviezen, stuurde steeds weer dat kaartje, vroeg hoe het met me ging enzovoorts.
Alsmaar wordt mij pijnlijk duidelijker wat we zijn verloren.
Niet zomaar een bekende Nederlander. Zo ontzettend veel méér. En ik weet de juiste bewoording er niet eens aan te geven.
Dit inderdaad en ik denk ook dat je als je de juiste modus hebt gevonden van energie verdelen je energie krijgt van alles wat je geeft aan anderen. Tenminste, als ik zwaai naar mijn bejaarde buurvrouw voor het raam en zij glimlacht en zwaait terug dan krijg ik daar ook energie van.
Of iets pakken voor iemand in de supermarkt die ergens niet bij kan, waar je dan een glimlach voor krijgt.

Dat is wel een les die wij hieruit kunnen halen, meer van zulke dingen doen. Hoe klein ook, wij krijgen er dan zelf meer energie van en de wereld zal een stuk mooier worden.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
De ouders van Nicky Verstappen en Tanja Groen :'(
Wat zal dit ontzettend zwaar voor hen zijn :cry:
calvijn1 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 17:11
3.96% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
22-07-2021 15:03
zo simpel is het misschien niet.
Spijt hebben en/of nee zeggen kan er voor zorgen dat jij zelf ook geliquideerd wordt

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -jap-tjong

Tja, als hij überhaupt al geen criminele dingen had gedaan was hij nooit in dit foute wereldje gekomen. Je kunt er ook voor kiezen een normale baan te nemen en je niet met moordenaars inlaten. Dan maar een stuk minder verdienen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
22-07-2021 16:30
De ouders van Nicky Verstappen en Tanja Groen :'(
Wat zal dit ontzettend zwaar voor hen zijn
😪😪 voor de ouders van alle kinderen van zaken waar hij mee bezig was. Hopelijk vinden ze steun bij elkaar.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
22-07-2021 16:30
Tja, als hij überhaupt al geen criminele dingen had gedaan was hij nooit in dit foute wereldje gekomen. Je kunt er ook voor kiezen een normale baan te nemen en je niet met moordenaars inlaten. Dan maar een stuk minder verdienen.
dit was een reactie op statement dat daders geen geweten hebben
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
22-07-2021 16:11
Zeker. Ik zag het op een foto.
Wat een ervaring moet dat zijn. De man die jou heeft vrij gekregen, zich daar jaren lang voor heeft ingezet, zo op je schouder dragen naar zijn laatste rustplaats.
Wat heftig toch allemaal.
Dat bezorgt mij kippenvel. Mooi inderdaad , te vroeg maar mooi.
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Klonkje schreef:
22-07-2021 15:16
Misschien is Olcay wel bevriend met haar hoor weten wij veel. Zij en Peter kenden elkaar in ieder geval al langere tijd. Wellicht heeft Olcay haar gevraagd vind je het goed als ik er iets over zeg, dat jij er ook nog bent. Ik bedoel, met het interview laat de partner van Peter toch zien dat ze juist nu behoefte heeft om te laten 'zien' dat ze er is. Die voorletter was niet handig maar misschien is het wel helemaal niet de echte voorletter. We weten het niet, maar om Olcay nou zo af te branden...dat is nou precies waar Peter R. zo'n hekel aan had: iemand beschuldigen terwijl je niet weet hoe het zit.

Welnee. Als je voor je eigen veiligheid anoniem moet blijven, zegt je niet 'Olc, prima hoor, vestig maar nog wat aandacht op mij op Insta'. Ze werd bij alle berichten al betrokken als 'partner van'. Dit was gewoon een idiote Olcay-actie.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben hem letterlijk op handen gedragen :"-(
Alle reacties Link kopieren
Veel aandacht op At5:
https://www.at5.nl/artikelen/210154/sur ... r-de-hemel
700 genodigden!
https://www.at5.nl/artikelen/210155/vee ... r-de-vries
Alle reacties Link kopieren
Klinkt misschien stom maar wat een mooie bloemstukken. Zie het nu bij rtl boulevard.
Alle reacties Link kopieren
Wat lijkt zijn broer uiterlijk veel op hem. Nu op RTL 4.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
MarindaH schreef:
22-07-2021 18:07
Welnee. Als je voor je eigen veiligheid anoniem moet blijven, zegt je niet 'Olc, prima hoor, vestig maar nog wat aandacht op mij op Insta'. Ze werd bij alle berichten al betrokken als 'partner van'. Dit was gewoon een idiote Olcay-actie.
Nou ja, twee dagen na zijn dood heeft ze een groot interview gegeven aan een landelijke krant. Dat is toch ook aandacht vestigen? (Geheel terecht overigens, dat terzijde, de liefde spat er ook vanaf) . Dus mss heeft ze olcay gesproken tussendoor hierover.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
22-07-2021 18:49
Wat lijkt zijn broer uiterlijk veel op hem. Nu op RTL 4.
Ja ook zijn stem lijkt op de stem van Peter.
Alle reacties Link kopieren
Lilly1234 schreef:
22-07-2021 18:43
Klinkt misschien stom maar wat een mooie bloemstukken. Zie het nu bij rtl boulevard.
Heel mooi en ontzettend indrukwekkend inderdaad.

Dat vind ik overigens ook van de bloemenzee in de Lange Leidsedwarsstraat waar ik vanochtend een foto van zag. Ben van plan er morgen na mijn werk langs te gaan om ook bloemen neer te leggen.
...
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
22-07-2021 18:49
Wat lijkt zijn broer uiterlijk veel op hem. Nu op RTL 4.
Ja, vond ik ook, pratend over Peter zonder R. Ook mooi gezegd!
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
22-07-2021 19:02
Ja, vond ik ook, pratend over Peter zonder R. Ook mooi gezegd!
Ja dat was mooi!

Bij boulevard worden bekende Nederlanders geïnterviewd en dan zie je allemaal mensen erbij staan en foto's maken. Dat snap ik echt niet. Er is ook oude man die je heel de tijd ziet, hij staat er letterlijk naast.
Alle reacties Link kopieren
Wat was Peter toch een lieve man. Zo ontzettend lief en mooi al die liefdesbriefjes voor zijn partner.
...
Alle reacties Link kopieren
Ontroerende fantastische uitzending van RTL boulevard......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven