Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1


Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.





Heftig dit wel..
Alle reacties Link kopieren
heel mooi!

Dan is hij nu echt weg :cry:
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
De Singi Neti, wat prachtig :heart: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
22-07-2021 18:49
Wat lijkt zijn broer uiterlijk veel op hem. Nu op RTL 4.
Jaaah echt he, en Peter heeft hem wel eens een pak rammel gegeven in hun jonge jaren.
Heel leuk dat hij dat aanhaalt .
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Boulevard aan her terug kijken.
Schiet vol bij de broer van Peter.

Ben ook blij dat het hele programma hieraan gewijd wordt en dat er geen geneuzel is over besmette Olympische Spelers of andere ongein
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
22-07-2021 19:34
De Singi Neti, wat prachtig :heart: :heart: :heart:

Ja he, heel leuk dat dit georganiseerd is.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
mevrouwiglesias schreef:
22-07-2021 18:49
Wat lijkt zijn broer uiterlijk veel op hem. Nu op RTL 4.
Ja verbazend en volgens mij ook heel lief.
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
22-07-2021 19:34
De Singi Neti, wat prachtig :heart: :heart: :heart:
Ze zingen onder andere "A sa de wan dé, te wi miti na hemel", dat betekent "Er komt een dag, dat we je weer zullen zien in de hemel" .

Wat mooi dat die vrouw zei "hij is niet dood, hij leeft! hij krijgt een standbeeld, een straat, een school, allemaal genoemd naar Peter R. de Vries"

Daar heeft ze natuurlijk gelijk in. Je bent pas dood als je naam niet meer genoemd wordt en dat zal in zijn geval nog heel lang duren.
Am Yisrael Chai!
Mosterd zie ik
anoniem_64f462a7702e2 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 20:09
89.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
22-07-2021 19:43
Ik ben Boulevard aan her terug kijken.
Schiet vol bij de broer van Peter.

Ben ook blij dat het hele programma hieraan gewijd wordt en dat er geen geneuzel is over besmette Olympische Spelers of andere ongein
Ik heb ook echt diepe, diepe bewondering voor het team van Boulevard en dan in het bijzonder Luuk Ikink die geen uitzending gemist heeft sinds de aanslag en daar elke keer weer zo beheerst staat te vertellen. Echt petje af voor hen en ook enorm voor het team achter de schermen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-07-2021 19:48
Ik heb ook echt diepe, diepe bewondering voor het team van Boulevard en dan in het bijzonder Luuk Ikink die geen uitzending gemist heeft sinds de aanslag en daar elke keer weer zo beheerst staat te vertellen. Echt petje af voor hen en ook enorm voor het team achter de schermen.
Ik ook
Fijne ploeg mensen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Kippenvel als je dat artikel van zijn partner leest. Die foto's ook, en die appjes😪
Hartverscheurend.
Ze zouden gaan samenwonen en een huis bezichtigen na afloop van de uitzending. Bah bah bah.
Alle reacties Link kopieren
Dit liedje al gehoord ?
https://www.gids.tv/video/356100/bjorgen
Alle reacties Link kopieren
William Rutten was blijkbaar gevraagd om foto’s te maken vandaag.
Hij heeft er een paar gepubliceerd: heel
mooi en indrukwekkend.
Op 1 ervan zie je de partner overigens wel staan; weliswaar van grote afstand en daardoor niet direct herkenbaar.

Maar goed, de 700 genodigden vandaag weten allemaal wie zij is; aan steun zal het haar niet ontbreken.
En dat Truus bij de AH niet weet wie zij is, lijkt me alleen maar prettig. Op dat gefluister en die blikken zit je ook niet echt te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt onder de indruk van wat voor een lieve man er achter dat stoere voorkomen schuilging. Al die verhalen over brieven die hij schreef voor zijn partner, maar ook voor zijn kinderen, de krant voorlezen voor zieke collega’s. Wat een fantastische man.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-07-2021 19:46
Ze zingen onder andere "A sa de wan dé, te wi miti na hemel", dat betekent "Er komt een dag, dat we je weer zullen zien in de hemel" .

Wat mooi dat die vrouw zei "hij is niet dood, hij leeft! hij krijgt een standbeeld, een straat, een school, allemaal genoemd naar Peter R. de Vries"

Daar heeft ze natuurlijk gelijk in. Je bent pas dood als je naam niet meer genoemd wordt en dat zal in zijn geval nog heel lang duren.
Ohh zo mooi! Toen ze dat zei, hij is niet dood, toen schoot ik ook echt vol. Echt prachtig dit. Ik heb het naar heel veel mensen doorgestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Koffieverkeerd schreef:
22-07-2021 20:03
Kippenvel als je dat artikel van zijn partner leest. Die foto's ook, en die appjes😪
Hartverscheurend.
Ze zouden gaan samenwonen en een huis bezichtigen na afloop van de uitzending. Bah bah bah.
Hier moest ik ook even bij slikken…
Zijn vriendin was al onderweg naar de bezichtiging toen hij plots niet meer reageerde.. :cry:
Elegantic schreef:
22-07-2021 20:18
Hier moest ik ook even bij slikken…
Zijn vriendin was al onderweg naar de bezichtiging toen hij plots niet meer reageerde.. :cry:
Toen ik die appjes zag voelde ik haar pijn. De shock. Het ongeloof.
Ze gingen een mooie toekomst tegemoet samen en opeens is alles weg. Ga er maar aan staan.
Ze schreef ook dat ze al genoeg had meegemaakt. Sommige mensen hebben echt veel pech.
Hoe verwerk je zoiets als dit?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-07-2021 19:48
Ik heb ook echt diepe, diepe bewondering voor het team van Boulevard en dan in het bijzonder Luuk Ikink die geen uitzending gemist heeft sinds de aanslag en daar elke keer weer zo beheerst staat te vertellen. Echt petje af voor hen en ook enorm voor het team achter de schermen.
Ik moet dit even zeggen. Ik vind het echt zo fijn om te lezen hoe jij aan hem denkt en herdenkt. Ik voel mij ook zo. Ik ben sowieso blij dat ik dit forum kon lezen de afgelopen dagen want ik kon niet onder woorden brengen waarom, en hoe ik mij voelde. Ik vind het ontzettend erg dat de wereld hem kwijt is.
girasole3 schreef:
22-07-2021 20:05
William Rutten was blijkbaar gevraagd om foto’s te maken vandaag.
Hij heeft er een paar gepubliceerd: heel
mooi en indrukwekkend.
Op 1 ervan zie je de partner overigens wel staan; weliswaar van grote afstand en daardoor niet direct herkenbaar.

Maar goed, de 700 genodigden vandaag weten allemaal wie zij is; aan steun zal het haar niet ontbreken.
En dat Truus bij de AH niet weet wie zij is, lijkt me alleen maar prettig. Op dat gefluister en die blikken zit je ook niet echt te wachten.
Ik vind het erg mooi en fijn dat zij nu erkenning krijgt als partner van. Oa door dat interview. Ze heeft bestaansrecht, ook al weet verder niemand wie zij is. We weten dat er een partner is met wie hij zielsgelukkig was. En dat is fijn voor haar, dat dat nu gedeeld kan worden.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
22-07-2021 19:43
Ik ben Boulevard aan her terug kijken.
Schiet vol bij de broer van Peter.

Ben ook blij dat het hele programma hieraan gewijd wordt en dat er geen geneuzel is over besmette Olympische Spelers of andere ongein
Hele mooie aflevering inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
22-07-2021 20:14
Ohh zo mooi! Toen ze dat zei, hij is niet dood, toen schoot ik ook echt vol. Echt prachtig dit. Ik heb het naar heel veel mensen doorgestuurd.
ik heb wel vaker op dit forum verteld over wat een mooie rouwrituelen de Surinaamse cultuur kent, maar als ik dan zo'n filmpje van die Singi Neti zie, of op de dag van de aanslag dat bazuinkoor dat spontaan kwam spelen in de Lange Leidsedwarsstraat, dan ben ik ook zo ontzettend trots op wat ook mijn cultuur is.

Er is echt meer dan voldoende kritiek op de Surinaamse / Creoolse cultuur te leveren, maar 1 ding kunnen we echt heeeeel erg goed en dat is onze geliefden begraven, eren en herdenken en onze nabestaanden steunen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
SpreadLove schreef:
22-07-2021 20:22
Ik moet dit even zeggen. Ik vind het echt zo fijn om te lezen hoe jij aan hem denkt en herdenkt. Ik voel mij ook zo. Ik ben sowieso blij dat ik dit forum kon lezen de afgelopen dagen want ik kon niet onder woorden brengen waarom, en hoe ik mij voelde. Ik vind het ontzettend erg dat de wereld hem kwijt is.
Dank je wel, en dat laatste ben ik echt enorm met je eens.
Am Yisrael Chai!
SpreadLove schreef:
22-07-2021 20:22
Ik moet dit even zeggen. Ik vind het echt zo fijn om te lezen hoe jij aan hem denkt en herdenkt. Ik voel mij ook zo. Ik ben sowieso blij dat ik dit forum kon lezen de afgelopen dagen want ik kon niet onder woorden brengen waarom, en hoe ik mij voelde. Ik vind het ontzettend erg dat de wereld hem kwijt is.


Ik zit nu RTLB te kijken. De brieven, het geld dat hij mensen gaf, de jarenlange contacten met mensen die iemand zijn verloren.... Ik schiet echt vol en hij is een groot gemis. Word eigenlijk ook weer zo boos op degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn.
Hij kon soms zo arrogant en betweterig overkomen. Hoe vaak ik mij niet verbaasd heb over zijn sms gedrag bij RTL b dat ik hem soms wel eens ongeïnteresseerd vond overkomen. Maar achteraf wie weet met wie hij zat te appen, familie Verstappen of Groen, misschien om ze een hart onder de riem te steken omdat ze het op dat moment nodig hadden. Of de zussen Holleeder. Of wie dan ook.

Ik vind het ook zo bijzonder dat er een aantal mensen die niets met de showbizz te maken hebben een plek kreeg vandaag. De kist mogen dragen, een toespraak houden. Ze zijn niet vergeten, zelfs niet door de familie. Zelfs niet na zoveel jaar. Hoe bijzonder moet dit voor hun zijn dat zij iets mochten bijdragen vandaag en gezien zijn als vriend van Peter.

God ik zit gewoon weer met tranen nu.
Alle reacties Link kopieren
Juliette schreef:
22-07-2021 20:48

Hij kon soms zo arrogant en betweterig overkomen. Hoe vaak ik mij niet verbaasd heb over zijn sms gedrag bij RTL b dat ik hem soms wel eens ongeïnteresseerd vond overkomen.
oh, dat vond ik altijd juist zo ontzettend grappig, ik heb wat keren in mijn eentje hardop zitten schateren voor de TV. Dan ging het over het koningshuis, of over het Songfestival, of over mode, en ja hoor, dan ging die camera naar Peter en die zat dan met zo'n kop van "ik kan echt niet naar dat domme gelul luisteren hoor" doodleuk te sms'en in de studio. En dan opeens toch, terwijl hij niet eens de moeite nam om op te kijken, ineens een mega-sneer over hetgeen Marc van der Linden of Aran Bade bloedserieus stond te verkondigen.
Nou, dan kon je me echt wegdragen. :D

Dat vind ik wel jammer dat dat de afgelopen dagen wat onderbelicht is gebleven (al snap ik dat wel hoor). Ik vond hem echt hilarisch grappig, ik kon echt hardop in de lach schieten om dingen die hij zei.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven