Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positiviteitstopic #3: It only gets better!

08-06-2021 17:53 5015 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ruim een maand hebben we een heel topic volgepostivo'd maar het is nog niet voorbij.
We blijven positief al het goede nieuws delen!

:cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer:



Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdenkend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.


Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie


p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.

Afbeelding

Afbeelding
anappleaday wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:01
7.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We moeten zo langzamerhand stoppen met vaccineren. De groene blokjes raken in de meerderheid. Das jammer.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat voor nut heeft die pleisterverplichting? Ik had wel die pleister maar ook een mouw eroverheen. Lijkt me nuttiger als ze het protocol wijzigen en je niet als gevaccineerd te boek staat zodra ze je gegevens ingevoerd hebben, maar pas als de prikker ook aangeeft dat hij daadwerkelijk gezet is.




Solomio schreef:
22-07-2021 21:26
We moeten zo langzamerhand stoppen met vaccineren. De groene blokjes raken in de meerderheid. Das jammer.

:there:
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
22-07-2021 21:31
Wat voor nut heeft die pleisterverplichting? Ik had wel die pleister maar ook een mouw eroverheen. Lijkt me nuttiger als ze het protocol wijzigen en je niet als gevaccineerd te boek staat zodra ze je gegevens ingevoerd hebben, maar pas als de prikker ook aangeeft dat hij daadwerkelijk gezet is.








:there:
Dan moet je je mouw weer opstropen. Gok ik.

Of een vaccinatieshirt dragen.
Afbeelding
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dat mensen frauderen bij vaccinatie las ik laatst ook al. Bizar. Op onze locatie kan dat niet eens. Je meldt je bij de balie en de enige manier om weer bij de uitgang te komen is om.een route langs het prikken te lopen. Dan de wachtruimte in en via daar eruit. Andere weg kan echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
22-07-2021 21:34
Dan moet je je mouw weer opstropen. Gok ik.

Betwijfel of je dat kunt afdwingen. En vaccinatieweigeraar zal niet vrijwillig die mouw opstropen, dus wat dan? Politie erbij? En op welke grond? Die persoon doet niets illegaals. Verder dan een gesprekje kom je niet toch? Zelfs dreigen met die persoon weer uit het systeem halen (als dat technisch al kan) zal niet werken, want op welke grond zou je dat dreigement uit willen voeren?

Gelukkig zal dit trucje niet heel massaal gebeurd zijn, maar zou wel handiger zijn als ze mijn advies opvolgen ( :proud: ) ipv het met een pleister af proberen te doen.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
22-07-2021 20:53
Ik vind het bizar. Dus dan sta je met je papieren voor dat raampje, laat je alles invoeren en vervolgens verdwijn je stiekem?
Ik heb daar wel een geintje over staan maken met de mevrouw die me invoerde O mag ik nu gelijk weg? Heb niet uitgeprobeerd of het zou lukken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
21-07-2021 07:16
266
87 IC

Zou het zo blijven? Of is het nog te vroeg om te denken dat de ziekenhuisbezetting laag zal blijven?
287
83 IC

Hier stijgen de besmettingen wel nog steeds, maar niet enorm snel ofzo. Reproductiegetal ook boven 1.

Als het zo blijft, prima!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Het vaccinatieeffect in het VK
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wow geweldig!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-07-2021 08:35
Het vaccinatieeffect in het VK
Afbeelding
Wow, super positief! Het werkt dus zeker :-D
Van de NOS-site
Helft van volwassenen EU volledig ingeënt
53 procent van de volwassen bevolking van de Europese Unie, zo'n 200 miljoen mensen, is volledig ingeënt tegen het coronavirus. Dat blijkt uit een vaccinatie-update van de Europese Commissie.

De verschillen tussen EU-lidstaten lopen behoorlijk uiteen: in Malta is 84 procent volledig gevaccineerd, terwijl Bulgarije met zo'n 16,5 procent onderaan bungelt in het vaccinatie-overzicht van het Europese gezondheidsinstituut ECDC. Nederland zit met 56 procent boven het Europees gemiddelde. 83 procent van de Nederlanders heeft één prik gehad, na Malta het hoogste percentage van de EU.

Donderdag werd bovendien bekend dat de EU-lidstaten ruim 200 miljoen coronavaccins zullen doneren aan arme landen. Eerder ging het nog om 100 miljoen vaccins. Tot nu toe zijn er 4 miljoen doses gedoneerd, met name AstraZeneca-vaccins. Daarnaast helpt de Europese Unie vaccinproductielocaties op te zetten op het Afrikaanse continent.
Alle reacties Link kopieren
België, besmettingen en ziekenhuisopnames stijgen nog, maar aan een langzamer tempo. Persconferentie vandaag ipv woensdag omdat het een feestdag was. Gemiddelde patiënt in de ziekenhuizen is jonger dan 50. Heel weinig overlijdens.

O, dit was de laatste persconferentie! Steven van Gucht heeft er alle vertrouwen in dat het goed komt. Wow.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
23-07-2021 11:22
België, besmettingen en ziekenhuisopnames stijgen nog, maar aan een langzamer tempo. Persconferentie vandaag ipv woensdag omdat het een feestdag was. Gemiddelde patiënt in de ziekenhuizen is jonger dan 50. Heel weinig overlijdens.

O, dit was de laatste persconferentie! Steven van Gucht heeft er alle vertrouwen in dat het goed komt. Wow.
Fijn nieuws!
Staat het bij jullie ergens op de planning om alles open te gooien? Of is daar nog geen datum voor?
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-07-2021 11:29
Fijn nieuws!
Staat het bij jullie ergens op de planning om alles open te gooien? Of is daar nog geen datum voor?
Er stond wel iets van 1 september, maar ik denk dat ze nog voorzichtig willen blijven. Pukkelpop is afgelast, dat zou het eerste massa evenement worden. Lijkt me ook nog iets te vroeg om 60000 mensen dagenlang op elkaar gepakt laten feesten.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
23-07-2021 11:55
Er stond wel iets van 1 september, maar ik denk dat ze nog voorzichtig willen blijven. Pukkelpop is afgelast, dat zou het eerste massa evenement worden. Lijkt me ook nog iets te vroeg om 60000 mensen dagenlang op elkaar gepakt laten feesten.
Ja en ik neem aan dat ze ook naar Nederland en nu Frankrijk kijken. Vandaar dat ik het me afvroeg.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
23-07-2021 11:55
Er stond wel iets van 1 september, maar ik denk dat ze nog voorzichtig willen blijven. Pukkelpop is afgelast, dat zou het eerste massa evenement worden. Lijkt me ook nog iets te vroeg om 60000 mensen dagenlang op elkaar gepakt laten feesten.
Dat festival in Tjechië is prima verlopen. Het kan dus blijkbaar best als je goede maatregelen neemt en controles echt serieus neemt.

Hopelijk zakt het aantal besmettingen hier in een lekker tempo door en kan er over een aantal weken opnieuw bekeken worden wat wel en niet kan.
Solomio schreef:
22-07-2021 21:24
Long = long. Op z'n Nederlands. Ik spreek niks op z'n Engels uit.

Oh, jullie zijn er nog verder op doorgegaan. Nou dit dus, en het wordt op het nieuws ook helemaal niet op zn Engels uitgesproken. Zoals zoveel Engelse uitdrukkingen gewoon met Nederlands accent worden uitgesproken. En als je dan een woord hebt wat in het Nederlands ook voorkomt maar iets anders betekent, dan is het toch niet raar dat er verwarring ontstaat.
De nieuwslezers etc. spreken het uit als 1 woord: longcovid. Dan maak ik de connectie met longkanker, longemfyseem etc. Een aandoening in de longen dus. Maar ja je schrijft het dus los van elkaar, en daarom viel uiteindelijk het kwartje bij mij: long=lang :whistle:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-07-2021 11:59
Ja en ik neem aan dat ze ook naar Nederland en nu Frankrijk kijken. Vandaar dat ik het me afvroeg.
Yep, dat denk ik ook.

Eerst mocht de test max 72 u oud zijn, maar dan krijg je teveel besmette mensen binnen. Nieuwe regels, max 48u oud en dat was niet te doen voor de organisatie. Dan zouden ze heel veel jongeren elke dag moeten testen. Dus afgelast.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
23-07-2021 12:06
Dat festival in Tjechië is prima verlopen. Het kan dus blijkbaar best als je goede maatregelen neemt en controles echt serieus neemt.

Hopelijk zakt het aantal besmettingen hier in een lekker tempo door en kan er over een aantal weken opnieuw bekeken worden wat wel en niet kan.
Welk festival? Ook zo groot?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk EXIT festival in Servië. Naar ik op daarover las was 95% van de bezoekers gevaccineerd. (ook las ik op festivalfora dat die organisatie in voorgaande jaren nogal losjes omging met de waarheid over bijvoorbeeld het aantal incidenten op het festivalterrein).

Het Pukkelpop-publiek is echter jong tot zeer jong en is dus in grote meerderheid nog niet volledig gevaccineerd. Dat de organisatie serieus dacht dat 7.000 testen per dag voldoende ging zijn en dat ook als enige scenario voor mogelijk hield is echt van een hallucinant misplaatst optimisme.

Ik vermoed eigenlijk dat bijvoorbeeld Lowlands en DTRH ook niet door zullen gaan. Hopelijk kunnen wat kleinschaliger evenementen of eendaagse festivals mét TvT en mét beperktere capaciteit zodat iets meer afstand houden mogelijk is, nog wel doorgaan, maar op meer hoeven we vermoed ik deze festivalzomer niet te hopen.
Alle reacties Link kopieren
Opnamestijging neemt verder af

Afbeelding

In dit tempo zouden de opnames over een dag of 3/4 weer moeten gaan dalen.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
23-07-2021 08:56
Van de NOS-site
Helft van volwassenen EU volledig ingeënt
53 procent van de volwassen bevolking van de Europese Unie, zo'n 200 miljoen mensen, is volledig ingeënt tegen het coronavirus. Dat blijkt uit een vaccinatie-update van de Europese Commissie.

De verschillen tussen EU-lidstaten lopen behoorlijk uiteen: in Malta is 84 procent volledig gevaccineerd, terwijl Bulgarije met zo'n 16,5 procent onderaan bungelt in het vaccinatie-overzicht van het Europese gezondheidsinstituut ECDC. Nederland zit met 56 procent boven het Europees gemiddelde. 83 procent van de Nederlanders heeft één prik gehad, na Malta het hoogste percentage van de EU.

Donderdag werd bovendien bekend dat de EU-lidstaten ruim 200 miljoen coronavaccins zullen doneren aan arme landen. Eerder ging het nog om 100 miljoen vaccins. Tot nu toe zijn er 4 miljoen doses gedoneerd, met name AstraZeneca-vaccins. Daarnaast helpt de Europese Unie vaccinproductielocaties op te zetten op het Afrikaanse continent.
Goh en wat een kritiek was er begin dit jaar over dat vaccinatie tempo. Hoor je nu niemand meer over ;)
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-07-2021 14:18
Opnamestijging neemt verder af

Afbeelding

In dit tempo zouden de opnames over een dag of 3/4 weer moeten gaan dalen.
O dat zou fijn zijn!
Hopelijk vandaag weer mooi laag besmetting cijfers.
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
23-07-2021 14:29
Goh en wat een kritiek was er begin dit jaar over dat vaccinatie tempo. Hoor je nu niemand meer over ;)
Nou inderdaad.
Ik ben inmiddels volledig gevaccineerd en ben met dochter mee gereden naar haar eerste vaccinatie. Ik heb de mensen daar nog een compliment gegeven hoe goed en strak het allemaal georganiseerd was.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
23-07-2021 14:50
Nou inderdaad.
Ik ben inmiddels volledig gevaccineerd en ben met dochter mee gereden naar haar eerste vaccinatie. Ik heb de mensen daar nog een compliment gegeven hoe goed en strak het allemaal georganiseerd was.
Goed he!
Ik ben ook 2x gevaccineerd inmiddels, wat me echt opviel was hoe gestroomlijnd het allemaal ging. Snel, niets geen gedoe, vriendelijke mensen, ik weet nog dat ik thuis tegen mijn man zei hoe knap ik het toch vind dat ze het zo voor elkaar hebben gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven