Zwanger worden - augustus 2020

11-08-2020 17:36 622 berichten
In/vlak voor deze hittegolf is voor vele van ons een spannende periode aangebroken. Wij gaan voor een 1e of 2e kindje. Hopelijk snel een tabel vol met :cheer2:

Stuur een berichtje naar Neweve voor het algemene wachtwoord
Aanpassingen kunnen anders dikgedrukt in je post gezet worden, dan nemen we het mee.
Naam Leeftijden KindjeRonde NOD / UDBijzonderheden
Flowerlilly 29/321
Floor78928/302ntb :rose:
Morange33/3121?
gebruikersnaambestaatal130/301105-10
Mikla 25/271307-12
kleinvosje33/371:cheer2:
Danya12326/331424-12
Jools8732/332425-12
*Metta*38/422 4Feb MK 5+0 & 10+5
Elena_26/291:cheer2:27-03-21pretecho: 5 oktober
Blauwblikje 29/301:cheer2: 24-0430-11 20 weken echo
Sannee-Y9228/321 :cheer2:
Dahliaknol30/371 :cheer2:
neweve30/301 :cheer2: 22-0710-12 echo
anoniem_64bb9a92678d4 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 10:54
49.78% gewijzigd
Blauwblikje, sorry voor de late reactie, maar van harte gefeliciteerd! Hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn :)
Alle reacties Link kopieren
@sanee, hoe gaat het nu bij jou?

@morange, in Nederland is het AMC het centrum met de HG experts. Misschien kan je daar nog naar vragen. Of is de misselijkheid is inmiddels over/draagbaar?

Hier de laatste werkweken, voelt wel raar. Ik ben dus druk aan het overdragen. Baby is inmiddels gedraaid naar een stuit maar nog een maand waarin dit ook weer makkelijk terug kan (al heb ik nu wel een set yoga oefeningen om te doen/proberen).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Neweve, gaat goed! Heb al een paar weekjes verlof en dat bevalt echt goed haha. Dit weekend de laatste dingen in huis afmaken en dan mag hij komen! Al zou het ook nog een maand kunnen duren haha. Hij ligt er zelf in ieder geval klaar voor!

Ah de laatste werkweken alweer. Fijn! Jammer van die stuit.. hopelijk draait de baby nog. Flink oefeningen doen maar.. :)
Alle reacties Link kopieren
Neweve De misselijkheid en overgeven zijn vooral erg voor mezelf. En ik vind het lastig, omdat ik al een peuter heb rondlopen. Ik heb wel al een week niet overgegeven, dus hopelijk betekent dit dat de misselijkheid binnenkort ook afneemt.

Vervelend dat je baby in stuit ligt, gelukkig heeft hij/zij nog even om terug te draaien.

Sanne Wanneer ben je uitgerekend?
Fijn dat het verlof goed bevalt!

Ik ben inmiddels het eerste trimester door, morgen 14 weken. Ben nog wel in afwachting van de nipt uitslag.
Morange, half juni! Dus dat schiet aardig op.. vanaf volgende week ‘mag’ hij komen in principe.
Fijn, het eerste trimester achter de rug! Hoop dat de nipt goed was :)
Alle reacties Link kopieren
Blauwblikje van mij ook nog een dikke proficiat!!

Morange; hopelijk inderdaad stilletjes aan ook beter en beter met de misselijkheid dan. Lijkt me pittig, zeker als je al een kindje hebt rondlopen.

Sanne jij ook aftellen dan, spannend!

Hier vandaag de 20 weken echo gehad, dus al over de helft. Schiet op ineens! Alles was helemaal goed en ik voel me goed :).
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie?

Nog iemand bevallen of flink aan het aftellen? Of andere nieuwtjes
Alle reacties Link kopieren
Hier druk aan het aftellen, nog 1.5e week. Verlof is heerlijk en saai tegelijkertijd. Ik geniet van de vrije tijd maar de vermoeidheid beperkt me wel in hoeveel dingen in kan doen. Verder gelukkig niet veel klachten dus ik overschat mezelf regelmatig.

Alles is er klaar voor, nu de baby nog (al mag een weekje blijven zitten ook).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
07-07-2021 20:42
Hier druk aan het aftellen, nog 1.5e week. Verlof is heerlijk en saai tegelijkertijd. Ik geniet van de vrije tijd maar de vermoeidheid beperkt me wel in hoeveel dingen in kan doen. Verder gelukkig niet veel klachten dus ik overschat mezelf regelmatig.

Alles is er klaar voor, nu de baby nog (al mag een weekje blijven zitten ook).
Ooh dat is inderdaad aftellen, wat leuk! Fijn dat je niet veel klachten hebt.

Ik ben intussen 21 weken zwanger, nog lang niet af tellen, maar iig de helft al gehad.
Alle reacties Link kopieren
Die 20 weken vond ik ook echt wel een mijlpaal. En op de echo is het dan gewoon al een compleet kindje. :love: Heb jij de 20 weken echo al gehad?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
08-07-2021 07:40
Die 20 weken vond ik ook echt wel een mijlpaal. En op de echo is het dan gewoon al een compleet kindje. :love: Heb jij de 20 weken echo al gehad?
Ja ik heb de echo gehad, alles zag er goed uit, een hele opluchting! En we krijgen een meisje.
Alle reacties Link kopieren
Neweve, wat spannend!!! Zo dichtbij!!!! :heart:

Morange, wat fijn dat het goed gaat!! Een meisje. :heart:

Jools, leuk zo'n goed nieuws en dat alles goed gaat.

Sannee hoe gaat het nu?

Toch gek dat het forum gaat stoppen hè? Ik hoop dat het alternatieve forum net zo goed gaat lopen. Zal het anders wel echt gaan missen. Gaan jullie naar het nieuwe forum (en welke)?

Ondertussen heb ik meer duidelijkheid. Uit de onderzoeken van het ziekenhuis is bij mij en mijn vriend niks raars uitgekomen (gelukkig!). Waarschijnlijk ligt het probleem bij mijn onregelmatige cyclus en ik heb daarvoor medicatie gekregen. Ik hoop zo dat het ons deze maand (of heel snel) ook gegund is. Ik/we zijn er zo erg aan toe en we kijken er zo naar uit. Mijn vriend is echt de allerliefste. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sorry voor mijn lange afwezigheid! Ik had een tijdje weinig te melden maar daar is vandaag verandering in gekomen; ik had vanmorgen namelijk een positieve test! Kan het nog niet helemaal bevatten dat het na ongeveer 11 rondes eindelijk raak is. Nu hopen dat alles goed gaat in de komende tijd!

Vraagje, hebben jullie de verloskundige meteen gebeld na een positieve test of een een paar dagen gewacht?
Alle reacties Link kopieren
Neweve, hoe gaat het nu met je? Spannend die laatste loodjes!

Morange, wat leuk, een meisje!

Jools, nog gefeliciteerd! Hoe gaat het met jullie?

Sannee, ben ook benieuwd hoe het met je gaat!

Gebruikersnaambestaatal, goed om te horen dat jullie al een eerste onderzoek hebben gehad en een goede uitslag wat betreft je vriend. Hoop dat de medicatie voor jou gaat helpen!
Alle reacties Link kopieren
kleinvosje schreef:
22-07-2021 11:11
Hoi allemaal,

Sorry voor mijn lange afwezigheid! Ik had een tijdje weinig te melden maar daar is vandaag verandering in gekomen; ik had vanmorgen namelijk een positieve test! Kan het nog niet helemaal bevatten dat het na ongeveer 11 rondes eindelijk raak is. Nu hopen dat alles goed gaat in de komende tijd!

Vraagje, hebben jullie de verloskundige meteen gebeld na een positieve test of een een paar dagen gewacht?
Wow wat een goed nieuws! Gefeliciteerd

Gebruikersnaam
Wat fijn dat er niets slechts uit de onderzoeken van je vriend kwam. Hopelijk hebben jullie gauw een positief resultaat van jou medicatie.
Wow wat een goed nieuws kleinvosje!!!
Bij mijn verloskundige moet je online een formulier invullen waarnaar zij je vervolgens bellen voor een afspraak. Dit was dezelfde dag als mijn positieve test haha.

Hoe is het met iedereen? Ik heb ook allang niets meer geplaatst in dit topic, beetje druk geweest. Ben zelf bijna 26 weken zwanger en gelukkig gaat tot nu toe alles goed. De tijd begint echt te vliegen!
Alle reacties Link kopieren
(Oeps, dubbele post. Delete)
kleinvosje wijzigde dit bericht op 24-07-2021 15:35
Reden: Per ongeluk dubbel gepost
87.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel morange en danya!

Ook goed om weer eens van je te horen, Danya. Fijn dat alles goed gaat met je zwangerschap!

Ik heb inmiddels contact gehad met de verloskundigenpraktijk bij mij in de buurt en de eerste echo is al ingepland! :D
Alle reacties Link kopieren
Danya123 schreef:
23-07-2021 23:23
Hoe is het met iedereen? Ik heb ook allang niets meer geplaatst in dit topic, beetje druk geweest. Ben zelf bijna 26 weken zwanger en gelukkig gaat tot nu toe alles goed. De tijd begint echt te vliegen!
Fijn dat alles goed gaat!
Ik ben bijna 24 weken zwanger. Gaat wel oké, heb helaas alweer last van bekkeninstabiliteit (1e zwangerschap ook veel last van gehad). Hoop dat de weken lekker snel voorbij blijven gaan.
Alle reacties Link kopieren
Proficiat Kleinvosje!! Wanneer hebben jullie je eerste afspraak? Spannend he, in het begin gaat de tijd zo traag vind ik :).

Hier al weer 31 weken nu, moet nog 6 weken werken hierna. Gaat er zo snel zijn!
Alles prima hier, heel weinig kwaaltjes dus ik heb niks te klagen :).

Neweve, is jouw kindje er al ondertussen?

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Jools87 schreef:
30-07-2021 14:48
Proficiat Kleinvosje!! Wanneer hebben jullie je eerste afspraak? Spannend he, in het begin gaat de tijd zo traag vind ik :).
Dankjewel! 10 augustus hebben we de eerste echo en morgen een telefonische intake. Het kan mij niet snel genoeg gaan :P
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd kleinvosje, wat leuk om te lezen! Nog maar heel even geduld tot de eerste echo :)

Fijn Gebruikersnaam dat er niks geks uit de testen is gekomen. Ik hoop voor jullie dat de medicatie zijn werk doet!

Goed om te horen dat het met de andere zwangerschappen ook goed gaat. Zeker bij Jools schiet het al behoorlijk op zeg.

Neweve en Sanne hoe is het met jullie?

Hier gaat het goed. Onze lieve zoon is al 3 maanden en ik ben alweer begonnen met werken. De weken zijn echt voorbijgevlogen. En hij heeft de afgelopen 3 nachten doorgeslapen... Hopen dat hij dat de komende tijd blijft doen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven