Mode & Beauty alle pijlers

Olievrije vochtinbrengende creme met spf 30 of hoger

31-07-2021 22:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren last van kleine bultjes op m’n voorhoofd. Denk zelf aan gistpuistjes? Vooral in de zomer. Nu las ik dat ik dan het beste een olievrije vochtinbrengende creme kan gebruiken. Ik wil alleen wel graag een creme met een goede spf erin. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hè, Misz81, wat vervelend. Ik zou als ik jou was eerst een bezoek brengen aan een dermatoloog. Natuurlijk heb je sowieso wat aan een goede spf, maar als je echt gistpuistjes hebt, gaat dat ze niet doen verdwijnen. Hier wat tips over wat je zelf kan doen, maar als het echt om gistpuistjes gaat, heb je een dermatoloog nodig.

https://huidtherapie-eemland.nl/blog/he ... -puistjes/

Een goede spf vind ik afhankelijk van je huidtype. Voor de vette of gecombineerde huid vind ik deze top, met een tintje tegen de witte waas:

https://www.johnbeerens.com/australian- ... u6EALw_wcB

Verder heeft Paula's Choice een aantal hele goede. Op de site keurig gerangschikt op huidtype.

In het huidverzorging topic staan nog veel meer tips voor goede spf, exfoliant of moisturizer.
Alle reacties Link kopieren
Ga voor een consult naar een huidtherapeut.
Alle reacties Link kopieren
Als je je huid reinigt en dus ontvet, is het wel beter voor je huid als het vet meteen weer aangevuld wordt door een substituut van het natuurlijke huidvet (talg).

Als je heel jong bent dan kan je huid er nog wel tegen dat je er niets op doet na het wassen, maar boven de 27 zou ik dat niet meer doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf dat plantaardige olie uit de keuken het huidvriendelijkste is in die zin dat de poriën daarmee niet dichtgesmeerd kunnen worden. Dat gebeurt wel met creme, of die nu duur is of goedkoop.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
31-07-2021 22:47
Hè, Misz81, wat vervelend. Ik zou als ik jou was eerst een bezoek brengen aan een dermatoloog. Natuurlijk heb je sowieso wat aan een goede spf, maar als je echt gistpuistjes hebt, gaat dat ze niet doen verdwijnen. Hier wat tips over wat je zelf kan doen, maar als het echt om gistpuistjes gaat, heb je een dermatoloog nodig.

https://huidtherapie-eemland.nl/blog/he ... -puistjes/

Een goede spf vind ik afhankelijk van je huidtype. Voor de vette of gecombineerde huid vind ik deze top, met een tintje tegen de witte waas:

https://www.johnbeerens.com/australian- ... u6EALw_wcB

Verder heeft Paula's Choice een aantal hele goede. Op de site keurig gerangschikt op huidtype.

In het huidverzorging topic staan nog veel meer tips voor goede spf, exfoliant of moisturizer.
Hmm een dermatoloog vind ik gelijk zo heftig haha. Ze zijn kleurloos en het zijn er niet heel erg veel. Zomers erger dan ‘s winters. Het is dus niet dat ik er heel veel last van heb. Een ander ziet het waarschijnlijk niet eens, vind het eerder irritant voor mezelf. Ik zal eens even kijken in het andere topic. Bedankt!
(Vetvrij én) Vochtinbrengend bestaat niet. Een huid kan namelijk niet van buitenaf hydrateren. Je moet er een laagje vet op hebben/aanbrengen, zodat de huid haar eigen vocht niet verliest. Vandaar ook de regel: droog op droog (vet op droge huid), nat op nat (lotions op nattende huid die moet indrogen).

Ik zou het advies van Jufjoke opvolgen en toch een keertje met de dermatoloog bespreken.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 01-08-2021 09:40
0.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
misz81 schreef:
01-08-2021 08:27
Hmm een dermatoloog vind ik gelijk zo heftig haha. Ze zijn kleurloos en het zijn er niet heel erg veel. Zomers erger dan ‘s winters. Het is dus niet dat ik er heel veel last van heb. Een ander ziet het waarschijnlijk niet eens, vind het eerder irritant voor mezelf. Ik zal eens even kijken in het andere topic. Bedankt!
Dan is een huidtherapeut ook een goede tip, zoals iemand hier al voorstelde. Die drempel is net wat lager misschien.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
01-08-2021 06:45
Ik vind zelf dat plantaardige olie uit de keuken het huidvriendelijkste is in die zin dat de poriën daarmee niet dichtgesmeerd kunnen worden. Dat gebeurt wel met creme, of die nu duur is of goedkoop.
Dat eerste is waar, met de toevoeging dat het niet om willekeurige olie uit de keuken gaat, maar vooral jojoba olie en squalane zijn hier goede opties voor. Mits je huid daar wel bij vaart, het is niet voor iedereen.
Dat tweede is gewoon echt niet waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven