Mag ik nog wel vrouw zijn?

01-08-2021 21:49 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het circulerende artikel over moedermelk/mensenmelk vroeg ik mij af of ik nog wél een vrouw mag zijn.

Mag een trotse vrouw zijn nog wel? Is het erg als ik in bepaalde situaties juist níet over 1 kam geschoren wil worden met een man juist omdat ik een vrouw ben?

Ik wil een vrouw blijven!


https://www.telegraaf.nl/vrouw/56700203 ... m-aandacht
Alle reacties Link kopieren
Volgens het artikel gaat het alleen om de mensen die hier behoefte aan hebben, die hier om vragen. Ieder ander wordt dus nog gewoon als moeder aangesproken en het blijft het gewoon moedermelk. Lijkt mij nou niet bepaald een reden om meteen voor op de barricade te gaan. Kleine moeite om bij die persoon die dat vraagt te spreken van mensenmelk.
Alle reacties Link kopieren
Sierkussentje schreef:
01-08-2021 22:07
Biologisch gezien kunnen mannen dat niet.
Sommige mannen hebben (nog) een baarmoeder en eierstokken, en menstrueren.
Alle reacties Link kopieren
LientjeLindelaan schreef:
01-08-2021 22:04
Ik begin me inmiddels ook danig te storen aan het hele woke gebeuren. Kijk, ieder mens verdient respect maar als je het hebt over transseksuelen of mensen die zich niet man of vrouw voelen dan heb je het wel over een minderheid. Die minderheid heeft rechten en uiteraard behandel je die met respect, maar een hele grote groep het gevoel geven dat zij niet meer mogen zijn wat ze zijn gaat daarin te ver. Wanneer je een transseksueel, iemand met beide genders of genderloos iemand in de praktijk krijgt anticipeer je daarop, maar om dan in de regel maar te spreken over mensenmelk en dat soort ongein gaat me te ver.

Het hele woke gebeuren gaat me te ver, het lijkt niet meer de draaien om wederzijds respect, integendeel zelfs. Ik vind het vervelende vormen aannemen.
Hoe heb jij daar dan last van? Ik ben totaal niet geïnteresseerd in melk, zelfs niet als het uit een koe komt
Alle reacties Link kopieren
Ach jee, Hester zit vast in de Britse nieuwscycle van afgelopen februari.
Heeft ze haar oude kranten doorgespit op zoek naar een Telegraaf-waardig relletje?

Wat-een-troela.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me een column van Maxim Februari die enigszins aangedaan was toen hij door de NS werd aangesproken als beste reiziger ipv beste dames en heren. Had ie zoveel doorstaan om eindelijk als man door het leven te gaan, werd ie niet meer als heer aangesproken.
Alle reacties Link kopieren
Sierkussentje schreef:
01-08-2021 22:09
Wat niet is, kan nog komen. Het slaat door.
Waar ben je bang voor dan?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
01-08-2021 22:11
Ach jee, Hester zit vast in de Britse nieuwscycle van afgelopen februari.
Heeft ze haar oude kranten doorgespit op zoek naar een Telegraaf-waardig relletje?

Wat-een-troela.

Komkommertijd, latem we de J.K. Rowling rel nog even hergebruiken
Alle reacties Link kopieren
https://www.bsuh.nhs.uk/maternity/wp-co ... rvices.pdf

Dit zijn de opgestelde guidelines. Het is idd niet vervangen van, maar de mogelijkheid bieden tot alternatieven. Het is opgesteld in samenspraak mét verschillende lgbtqia+ organisaties.

https://katelynburns.medium.com/no-that ... ca19fde8b0
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Sierkussentje schreef:
01-08-2021 22:09
Wat niet is, kan nog komen. Het slaat door.
Vast.

Het komt op mij zo over:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
01-08-2021 22:12
Waar ben je bang voor dan?
Bang is een groot woord maar we slaan volledig door, met zoveel dingen. Kijk nu al naar dit topic, elke zin doodanalyseren.
Alle reacties Link kopieren
Sierkussentje schreef:
01-08-2021 22:09
Wat niet is, kan nog komen. Het slaat door.
Waar ben je bang voor?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
.
sierkussentje wijzigde dit bericht op 01-08-2021 22:17
98.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ch86 schreef:
01-08-2021 21:59
Nee nog steeds betaalmuur . Is het dezelfde strekking als dit artikel? : https://www.ad.nl/gezin/brits-ziekenhui ... ~a8e35663/
Als het dezelfde strekking is dan is er toch helemaal niks aan het handje?
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
01-08-2021 22:12
Ik herinner me een column van Maxim Februari die enigszins aangedaan was toen hij door de NS werd aangesproken als beste reiziger ipv beste dames en heren. Had ie zoveel doorstaan om eindelijk als man door het leven te gaan, werd ie niet meer als heer aangesproken.
De ophef over ‘beste reiziger’ was enorm op Twitter , nu let niemand er meer op en weten we niet beter.
Liv8 schreef:
01-08-2021 22:10
Volgens het artikel gaat het alleen om de mensen die hier behoefte aan hebben, die hier om vragen. Ieder ander wordt dus nog gewoon als moeder aangesproken en het blijft het gewoon moedermelk. Lijkt mij nou niet bepaald een reden om meteen voor op de barricade te gaan. Kleine moeite om bij die persoon die dat vraagt te spreken van mensenmelk.
Dat zei ik ook al.
Maar sowieso: hoe vaak heb je het nou over moedermelk? Meestal noem je het gewoon melk of borstvoeding. En das gewoon genderneutraal (hoe plat of vol die borsten ook zijn).
Alle reacties Link kopieren
Sierkussentje schreef:
01-08-2021 22:16
Bang is een groot woord maar we slaan volledig door, met zoveel dingen. Kijk nu al naar dit topic, elke zin doodanalyseren.
Maar waarin slaan ‘we’ dan door? En hoe beperkt dat doorslaan jouw vrouw-gevoel?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
01-08-2021 22:11
Sommige mannen hebben (nog) een baarmoeder en eierstokken, en menstrueren.
Ja dat zijn transgenders, geen biologische mannen. Ophouden hoor.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
01-08-2021 22:16
De ophef over ‘beste reiziger’ was enorm op Twitter , nu let niemand er meer op en weten we niet beter.
Al denk ik dat dat meer over het medium twitter zegt dan over de aanspreektitel ‘beste reizigers’
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een beweging die erover gaat om mensen niet meer aan te spreken als vrouw terwijl ze dat niet willen, er niet ineens voor gaat zorgen dat een andere groep wel gedwongen gaat worden tot een soort genderneutraal schrikbeeld (of ik weet niet precies wat voor vreselijke taferelen je voor je ziet als je het hebt over 'doorslaan')
Dus je hoeft daar niet bang voor te zijn. Je mag gewoon vrouw zijn en blijven in alle glorie. Dat bepaal je namelijk helemaal (voor je)zelf. Dat is het hele punt. Dat anderen je daarin niets opleggen of afdwingen.
Laat je niet zo opfokken door hoe de media alles opblaast. Als dit soort dingen niet breed uitgemeten werden op internet was je er nooit van je leven mee geconfronteerd, terwijl het voor andere mensen een prettige ontwikkeling is. Het is gewoon stoken. Niemand valt jou of je vrouwelijkheid aan.
smulrol schreef:
01-08-2021 22:11
Hoe heb jij daar dan last van? Ik ben totaal niet geïnteresseerd in melk, zelfs niet als het uit een koe komt
Het gaat niet alleen om melk, het gaat om een heleboel verschillende dingen waarbij je het linksom of rechtsom gewoon nooit goed doet. En dat irriteert mij mateloos.
Alle reacties Link kopieren
LoiseauVélo schreef:
01-08-2021 22:17
Dat zei ik ook al.
Maar sowieso: hoe vaak heb je het nou over moedermelk? Meestal noem je het gewoon melk of borstvoeding. En das gewoon genderneutraal (hoe plat of vol die borsten ook zijn).
In de Engelse ziekenhuis zouden ze het dan chestmilk noemen. Als de specifieke patiënt dat prettig vindt.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
01-08-2021 22:21
Ik denk dat een beweging die erover gaat om mensen niet meer aan te spreken als vrouw terwijl ze dat niet willen, er niet ineens voor gaat zorgen dat een andere groep wel gedwongen gaat worden tot een soort genderneutraal schrikbeeld (of ik weet niet precies wat voor vreselijke taferelen je voor je ziet als je het hebt over 'doorslaan')
Dus je hoeft daar niet bang voor te zijn. Je mag gewoon vrouw zijn en blijven in alle glorie. Dat bepaal je namelijk helemaal (voor je)zelf. Dat is het hele punt. Dat anderen je daarin niets opleggen of afdwingen.
Laat je niet zo opfokken door hoe de media alles opblaast. Als dit soort dingen niet breed uitgemeten werden op internet was je er nooit van je leven mee geconfronteerd, terwijl het voor andere mensen een prettige ontwikkeling is. Het is gewoon stoken. Niemand valt jou of je vrouwelijkheid aan.
Wat je schrijft, kan ik mij in vinden maar ik word wel een beetje recalcitrant van alle berichtgeving in de (opgeblazen) media over genderneutraliteit. Dat ik dat vind, doet helemaal niets af aan het feit dat iedereen mag zijn die die wil zijn.

Dat ik aan het stoken ben, zo zie ik het niet maar had (heb) wel de behoefte om een beetje te boel op te poken (ipv stoken).
sierkussentje wijzigde dit bericht op 01-08-2021 22:29
6.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sierkussentje schreef:
01-08-2021 22:26
Wat je schrijft, daar kan ik mij helemaal in vinden.

Misschien word ik inderdaad wel een beetje recalcitrant van alle berichtgeving in de (opgeblazen) media. Dat ik aan het stoken ben, zo zie ik het niet maar had (heb) wel de behoefte om een beetje te boel op te poken (ipv stoken).
ik bedoel dat de media stookt, niet jij
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
01-08-2021 21:50
Nee. Jij mag geen vrouw meer zijn. Je bent vanaf nu krulandijvie. Wen er maar aan.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Sierkussentje schreef:
01-08-2021 22:06
Nou, dit is een artikel waarvan ik niet wist dat bijna niemand het kan lezen. Niets geks aan hoor, rustig maar ;-) En sommige columnisten van de Telegraaf kunnen ook gewoon leuk schrijven. Ook al zo apart, ik weet het :facepalm:
Er mogen hier geen linkjes geplaatst worden naar een artikel achter een betaalmuur en natuurlijk mag de tekst hier ook niet geplakt worden. Mods zijn hier tegenwoordig best scherp op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven