Tips Bloemendaal/Haarlem

04-08-2021 11:21 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier vaak heel nuttige tips voorbijkomen, dus ik roep ook even jullie hulp in: volgende week vertrekken we voor een vakantie naar Bloemendaal, samen met onze zoon van 5. Het wordt geen super-weer, dus we zijn alvast aan het nadenken over de invulling van onze dagen. We willen sowieso een dagje naar Haarlem (Teylers Museum) en naar Amsterdam (NEMO).

Wie woont in die omgeving (Bloemendaal/Zandvoort/Haarlem e.o.) of is er recent geweest en heeft goede tips voor geschikte uitjes, restaurantjes, activiteiten voor ons en onze 5-jarige? We hebben de auto mee. Mijn dank is alvast groot :)
Alle reacties Link kopieren
Naar duinmeer het Wed, lekker wandelen of fietsen in de duinen, naar het strand, winkelen en wat drinken op een terrasje in Haarlem.
Alle reacties Link kopieren
Haarlem stikt van de leuke terrasjes en restaurants, hier vind je leuke voor met kinderen: https://www.kidsproof.nl/haarlem/uit-eten/diner
Alle reacties Link kopieren
Leuke zorg/kinderboerderij: https://www.spaarnwoude.nl/zorgvrij/over-zorgvrij
Alle reacties Link kopieren
linnaeushof ? (gigantische speeltuin, ik weet niet of het nog bestaat).
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
kraantje lek? (gewoon een cafetaria met een speeltuin, maar lijkt erg populair onder mensen met jonge kinderen).
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Er zijn genoeg leuke dingen te doen in omgeving Haarlem gelukkig. Speeltuin Groenendaal (in Heemstede, grenst aan Haarlem en Bloemendaal) is heel leuk voor een kind van 5, het omliggende bos en de kinderboerderij overigens ook. In Zandvoort (mochten jullie een dagje strand toch leuk vinden) is er bij strandtent Thalassa een leuke speeltuin waar een kind van 5 zich wel eventjes kan vermaken als jullie koffiedrinken. :) Maar jullie kunnen ook fietsen huren en lekker door de duinen bij Bloemendaal fietsen of lekker uiteten gaan in Haarlem. Een bootje huren is ook leuk, maar wellicht wat minder geschikt met kleine kinderen (kun je zelf denk ik het beste inschatten haha) en daar moet het wel wat mooier weer voor zijn. Verder zijn er veel leuke parken in Haarlem (bijvoorbeeld de Hout, daar zit ook een kinderboerderij).
Alle reacties Link kopieren
docotrandus schreef:
04-08-2021 11:51
linnaeushof ? (gigantische speeltuin, ik weet niet of het nog bestaat).
Jazeker, heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Top, dank voor de tips tot zover! Aanraders qua strandtenten zijn zeker ook welkom, ook bij wat minder weer is strand fijn. Thalassia gaat dus op het lijstje.

Linnaeshof had ik al gezien, maar zo’n hele dag kinderverhaal vind ik zelf dan weer niet zoveel aan :) Meest ideaal zijn uitstapjes die voor ons allemaal leuk zijn. Kinder- en zorgboerderij: leuk!
Alle reacties Link kopieren
Fietsen hebben we trouwens niet mee, maar ik ga overwegen om ze een dagje te huren.
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
04-08-2021 12:00
Top, dank voor de tips tot zover! Aanraders qua strandtenten zijn zeker ook welkom, ook bij wat minder weer is strand fijn. Thalassia gaat dus op het lijstje.

Linnaeshof had ik al gezien, maar zo’n hele dag kinderverhaal vind ik zelf dan weer niet zoveel aan :) Meest ideaal zijn uitstapjes die voor ons allemaal leuk zijn. Kinder- en zorgboerderij: leuk!
Actuele leuke strandtenten met kinderen: https://www.google.nl/amp/s/reistipsmet ... zandvoort/

Bij de Linneushof is een groot terras waar je lekker kunt zitten en een waterspeeltuin waar je ook als volwassene mag, en je hoeft natuurlijk niet de hele dag te gaan. Wij hadden een abonnement toen kind nog klein was en hebben ons daar vele uren vermaakt. Ook voor een dagdeel.
Alle reacties Link kopieren
Even aanhakend (misschien heeft TO er ook iets aan): ik heb een kind die graag door wat dichtere bossen banjert. Wat zijn leuke bossen om echt even uit te waaien, liefst met wat rustigere plekken rondom Haarlem/Amsterdam?
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Nationaal park Zuid Kennemerland, heerlijke bossen, Muze84
Alle reacties Link kopieren
In Haarlem zijn de kleinere winkelstraten erg leuk: Warmoesstraat, Schagchelstraat, Gierstraat, Korte Houtstraat, Kleine Houtstraat, Zijlstraat. Dolhuys is ook een leuk museum, over psychiatrie / de geest. "By Lima" en "SLA" vind ik leuke plekken om te lunchen, of Spaarne66 bij mooi weer (terras aan de gracht). Er is vlakbij het station ook een stadsstrandje. Bar Boef heeft veel bordspellen.

Als je wel mooi weer hebt is het leuk om door de Kennemer duinen te fietsen (Zuid-Kennemerland) met kans dat je Schotse hooglander runderen tegenkomt.

Voor Amsterdam: https://www.iamsterdam.com/nl/zien-en-d ... n-kinderen
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

Kraantje lek is twee jaar geleden helemaal opgeknapt en erg leuk geworden.
Wed is een leuk duinmeertje, ik ga ook graag naar de veerplas. Daar zit een leuk tentje en is met mooie dagen minder druk dan het strand en de duinen.

In de stad vind ik meneer paprika en brownies by downies gezellig
In de Haarlemmerhout zit theehuis de Haarlemmerhout daar vind ik het ook fijn zitten. Vlakbij de kinderboerderij en hertjes.

Op het strand van Bloemendaal zit naast Bloomingdales een trampoline park, even lekker springen vindt mijn dochter altijd erg leuk. Op uit Paulines keuken staan vaak tips voor leuke strandtenten.
De kweektuin in Haarlem is leuk met een kind en er is daar ook een lunchplek.

Verder is het wed ook leuk om in de omgeving te fietsen.
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
04-08-2021 12:00
Top, dank voor de tips tot zover! Aanraders qua strandtenten zijn zeker ook welkom, ook bij wat minder weer is strand fijn. Thalassia gaat dus op het lijstje.

Linnaeshof had ik al gezien, maar zo’n hele dag kinderverhaal vind ik zelf dan weer niet zoveel aan :) Meest ideaal zijn uitstapjes die voor ons allemaal leuk zijn. Kinder- en zorgboerderij: leuk!
Je kunt bij die kinderboerderij ook lekkere pannenkoeken eten ( of wat anders) ;-)
Alle reacties Link kopieren
JEMMER schreef:
04-08-2021 11:55
Wat leuk! Er zijn genoeg leuke dingen te doen in omgeving Haarlem gelukkig. Speeltuin Groenendaal (in Heemstede, grenst aan Haarlem en Bloemendaal) is heel leuk voor een kind van 5, het omliggende bos en de kinderboerderij overigens ook. In Zandvoort (mochten jullie een dagje strand toch leuk vinden) is er bij strandtent Thalassa een leuke speeltuin waar een kind van 5 zich wel eventjes kan vermaken als jullie koffiedrinken. :) Maar jullie kunnen ook fietsen huren en lekker door de duinen bij Bloemendaal fietsen of lekker uiteten gaan in Haarlem. Een bootje huren is ook leuk, maar wellicht wat minder geschikt met kleine kinderen (kun je zelf denk ik het beste inschatten haha) en daar moet het wel wat mooier weer voor zijn. Verder zijn er veel leuke parken in Haarlem (bijvoorbeeld de Hout, daar zit ook een kinderboerderij).
Zo vaak geweest en heel handig een terras(je) vlak voor de speeltuin, ook een treintje (heel klein) en mogelijkheid tot wat te eten en drinken. Echt top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven