Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 52)

17-07-2021 00:17 4090 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 18.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 189 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 4 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 18 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 3 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51
Alle reacties Link kopieren
Goede reactie van de knmg.

https://www.knmg.nl/actualiteit-opinie ... eiders.htm
He bah, ben al een paar uur flink aan het snotteren en als het morgen niet over is maar bellen voor een test. Waarschijnlijk komt het gewoon door het weer, huisstofmijt of misschien toch een verkoudheid maar beter iets te vaak testen dan iets te weinig. Er zijn hier de laatste paar weken wat kleine evenementen geweest en ondanks dat ik zoveel mogelijk afstand houd, drukte vermijd en dergelijke zou het me niks verbazen als hier wat meer besmettingen komen.

Ik ben wel benieuwd of we hier straks daadwerkelijk meer Duitsland gaan volgen met meer testen voor toegang en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-09-2021 02:07
He bah, ben al een paar uur flink aan het snotteren en als het morgen niet over is maar bellen voor een test. Waarschijnlijk komt het gewoon door het weer, huisstofmijt of misschien toch een verkoudheid maar beter iets te vaak testen dan iets te weinig. Er zijn hier de laatste paar weken wat kleine evenementen geweest en ondanks dat ik zoveel mogelijk afstand houd, drukte vermijd en dergelijke zou het me niks verbazen als hier wat meer besmettingen komen.

Ik ben wel benieuwd of we hier straks daadwerkelijk meer Duitsland gaan volgen met meer testen voor toegang en dergelijke.
Hé vervelend! Ik hoop dat het gewoon een verkoudheid is...
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-09-2021 02:07
He bah, ben al een paar uur flink aan het snotteren en als het morgen niet over is maar bellen voor een test. Waarschijnlijk komt het gewoon door het weer, huisstofmijt of misschien toch een verkoudheid maar beter iets te vaak testen dan iets te weinig. Er zijn hier de laatste paar weken wat kleine evenementen geweest en ondanks dat ik zoveel mogelijk afstand houd, drukte vermijd en dergelijke zou het me niks verbazen als hier wat meer besmettingen komen.

Ik ben wel benieuwd of we hier straks daadwerkelijk meer Duitsland gaan volgen met meer testen voor toegang en dergelijke.
ja rottig is dat he? Ik test ook nog steeds om de zoveel tijd, omdat ik weer aan het snuffen ben.

Maarre, als je toch hier bent, open ff een nieuw topic :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
nicole123 schreef:
06-09-2021 14:04
Iedereen in de zin van een vaccinatiegraad van 100%? Dat zal denk ik niet nodig zijn nee, wie zegt dat dan? Ik denk dat 80-90% (in de totale bevolking, dus met kinderen meegerekend) voldoende zal zijn, op grond van de R0 van Delta en wat daar bij hoort aan percentage voor groepsimmuniteit. En daar zijn we nog niet, dus werk aan de winkel voor iedereen die nog niet gevaccineerd is.
Solomio schreef dat.
nicole123 schreef:
06-09-2021 14:05
Maar waarom heb je het over een vaccinatieplicht, dat is toch helemaal niet aan de orde?
Omdat jij vroeg op welke manier je iedereen van 60 plus tot vaccineren kan laten overgaan. Dan lijkt mij dat de enige mogelijkheid, echter wel te laat nu om redenen die ik schreef.

Overigens lees ik dat het dwingen door meer eisen te stellen aan ongevaccineerden ook een negatief effect heeft omdat zelfs mensen die de eerste prik al hebben gezet vaker de tweede niet meer zetten.

Wat op zichzelf oliedom is, maar ook aangeeft wat je krijgt als je als overheid jezelf op deze manier gaat opstellen. Dan gaan de hakken in het zand.
nicole123 schreef:
06-09-2021 14:11
Dat kan nou juist weer wel vind ik, want in bepaalde beroepen loop en ben je veel meer risico dan gewoonlijk. Een bouwvakker of een chirurg moet ook andere verplichte veiligheidsmaatregelen in acht nemen voor zijn werkzaamheden, dat soort dingen horen bij je vak. Ik heb zelf bepaalde vaccinaties verplicht op mijn werk gehad en zonder die vaccinaties had ik bepaalde werkzaamheden niet mogen uitvoeren. En terecht. Of ze me dan juridisch hadden mogen ontslaan weet ik niet, maar mijn proeftijd was ik denk ik niet doorgekomen.
Eens dat dit eenvoudiger is dan een bepaalde groep verplichten op basis van leeftijd, geslacht, enz. Maar ook dat kan. Sommige vaccins worden ook momenteel alleen aan vrouwen (meisjes) aangeboden. Al begrijp ik dat het enige voorbeeld dat ik ken nu ook aangeboden gaat worden aan jongens, waarbij ik meteen weer nieuwe varianten van ziektes leerde kennen die ik dan weer liever niet had geweten. ;)
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-09-2021 11:11
Eens dat dit eenvoudiger is dan een bepaalde groep verplichten op basis van leeftijd, geslacht, enz. Maar ook dat kan. Sommige vaccins worden ook momenteel alleen aan vrouwen (meisjes) aangeboden. Al begrijp ik dat het enige voorbeeld dat ik ken nu ook aangeboden gaat worden aan jongens, waarbij ik meteen weer nieuwe varianten van ziektes leerde kennen die ik dan weer liever niet had geweten. ;)
Ik weet dat ik als meisje een extra rode hond vaccinatie kreeg rond mijn 11e, omdat rode hond tijdens de zwangerschap een risico voor het kind is. En tegenwoordig zit voor zwangere vrouwen de kinkhoest vaccinatie in het RVP, ter bescherming van de baby kort na de geboorte. We gebruiken vaccinaties dus inderdaad soms apart voor mannen en vrouwen, en ook nog eens niet altijd voor de gevaccineerde zelf.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-09-2021 11:08
Omdat jij vroeg op welke manier je iedereen van 60 plus tot vaccineren kan laten overgaan. Dan lijkt mij dat de enige mogelijkheid, echter wel te laat nu om redenen die ik schreef.

Overigens lees ik dat het dwingen door meer eisen te stellen aan ongevaccineerden ook een negatief effect heeft omdat zelfs mensen die de eerste prik al hebben gezet vaker de tweede niet meer zetten.

Wat op zichzelf oliedom is, maar ook aangeeft wat je krijgt als je als overheid jezelf op deze manier gaat opstellen. Dan gaan de hakken in het zand.
En dat vroeg ik omdat jij dat als optie leek te zien, iedereen boven de 60 verplicht vaccineren zodat de rest dan niet hoeft. Maar in een liberaal land als Nederland kan dat helemaal niet. Jij stelt als alternatief voor een 'zachte dwang' aan iedereen een harde dwang op leeftijd. Omdat je pushen niet goed vindt dan maar dwingen dus. Compleet tegenstrijdig.

Waar heb je dat gelezen? Is daar onderzoek naar gedaan of zijn dat mensen die het zelf op Facebook of Twitter schrijven? Ik vind het zelf nogal treurig, als mensen die zeggen zo enorm zelf na te denken uit recalcitrantie geen vaccinatie halen. Alsof je dan niet juist beïnvloed bent. Mijn peuter doet dit ook, dat als je zegt "Niet je boterham opeten hoor!!!" Dat ze het dan expres juist wel doet. Wie dat als volwassene nog steeds doet is vrij diep gezonken in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-09-2021 11:11
Eens dat dit eenvoudiger is dan een bepaalde groep verplichten op basis van leeftijd, geslacht, enz. Maar ook dat kan. Sommige vaccins worden ook momenteel alleen aan vrouwen (meisjes) aangeboden. Al begrijp ik dat het enige voorbeeld dat ik ken nu ook aangeboden gaat worden aan jongens, waarbij ik meteen weer nieuwe varianten van ziektes leerde kennen die ik dan weer liever niet had geweten. ;)
Je haalt aanbieden en verplichten door elkaar en dat is nogal iets anders. Het aanbieden van vaccins aan een bepaalde leeftijdsgroep gebeurt bij vrijwel alle vaccins, daar is niks vreemds aan.

Maar als jij een beetje pushen al teveel vindt en dat indirecte dwang noemt, maar dan als alternatief komt met harde dwang voor een bepaalde leeftijdsgroep, dat is vrij absurd.
nicole123 schreef:
07-09-2021 11:34
En dat vroeg ik omdat jij dat als optie leek te zien, iedereen boven de 60 verplicht vaccineren zodat de rest dan niet hoeft. Maar in een liberaal land als Nederland kan dat helemaal niet. Jij stelt als alternatief voor een 'zachte dwang' aan iedereen een harde dwang op leeftijd. Omdat je pushen niet goed vindt dan maar dwingen dus. Compleet tegenstrijdig.

Waar heb je dat gelezen? Is daar onderzoek naar gedaan of zijn dat mensen die het zelf op Facebook of Twitter schrijven? Ik vind het zelf nogal treurig, als mensen die zeggen zo enorm zelf na te denken uit recalcitrantie geen vaccinatie halen. Alsof je dan niet juist beïnvloed bent. Mijn peuter doet dit ook, dat als je zegt "Niet je boterham opeten hoor!!!" Dat ze het dan expres juist wel doet. Wie dat als volwassene nog steeds doet is vrij diep gezonken in mijn ogen.
Ergens op geenstijl las ik dat. En eens met je dat je je dan als een peuter gedraagt, maar als een overheid de burgers als peuters gaat behandelen moet je ook weer niet gek opkijken dat ze zich als zodanig gaan misdragen.

Wat dat betreft zat Nederland op een veel betere lijn toen men gewoon vertrouwen hield in de bereidheid. Dat in vakantietijd het even minder druk is op de priklocaties is niet gek en als het inderdaad zo is dat de cijfers in het najaar weer gaan stijgen komen ook vanzelf meer mensen langs.

Voorlichting, voorlichting, voorlichting.

En ik ben nooit voor verplichten geweest, dat schreef ik ook, ik geef alleen aan dat dat een optie is. Meer niet.
nicole123 schreef:
07-09-2021 11:38
Je haalt aanbieden en verplichten door elkaar en dat is nogal iets anders. Het aanbieden van vaccins aan een bepaalde leeftijdsgroep gebeurt bij vrijwel alle vaccins, daar is niks vreemds aan.

Maar als jij een beetje pushen al teveel vindt en dat indirecte dwang noemt, maar dan als alternatief komt met harde dwang voor een bepaalde leeftijdsgroep, dat is vrij absurd.
Nee, ik geef slechts aan dat het geen discriminatie is om op basis van leeftijd/geslacht/enz andere routes te kiezen mbt vaccinatie.

Maar ik ben dus tegen een plicht omdat ik daar sowieso al niet voor ben tenzij absoluut noodzakelijk, wat naar mijn mening niet zo is, en bovenal omdat je dat tijdsgewijs helemaal niet gaat redden. Dan had je direct daarop in moeten zetten. Maar dat was ook wel gebeurt als het echt noodzakelijk was geweest, denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-09-2021 11:59
Nee, ik geef slechts aan dat het geen discriminatie is om op basis van leeftijd/geslacht/enz andere routes te kiezen mbt vaccinatie.

Maar ik ben dus tegen een plicht omdat ik daar sowieso al niet voor ben tenzij absoluut noodzakelijk, wat naar mijn mening niet zo is, en bovenal omdat je dat tijdsgewijs helemaal niet gaat redden. Dan had je direct daarop in moeten zetten. Maar dat was ook wel gebeurt als het echt noodzakelijk was geweest, denk ik dan.
Ik zeg ook niet dat ik het discriminatie vind om een vaccin aan een bepaalde groep aan te bieden, dat gebeurt sinds jaar en dag en ook bij covid al de hele tijd. Niemand stelt dat dat discriminatie is. Ik stel dat het onzinnig is om te mekkeren over zachte dwang en daar dan een alternatief tegenover te stellen dat nog veel verder gaat. En of dat over iedereen gaat of over een bepaalde leeftijd dat maakt daarin niet veel uit.

En over 'als het echt noodzakelijk was dan hadden ze dat wel gedaan': waarom denk je dat ze nu die zachte dwang gaan uitoefenen? Juist ja. Niet omdat ze het lollig vinden om ongevaccineerden te pesten, maar omdat de situatie zo is dat we er met de geheel vrijwillige vaccinaties zonder enige consequentie nog niet zijn.

Dan kun je gaan roepen dat mensen het dan helemaal niet meer doen, maar ze deden het al niet, dus daar heb je weinig verlies aan. Hoe het in Frankrijk ging toont trouwens aan dat het een vrij loos dreigement is dat mensen het dan helemaal niet doen, er kwam juist een run op het vaccin.
rosanna08 schreef:
07-09-2021 11:01
ja rottig is dat he? Ik test ook nog steeds om de zoveel tijd, omdat ik weer aan het snuffen ben.

Maarre, als je toch hier bent, open ff een nieuw topic :proud:
Ja nogal, het was vanmorgen weer helemaal over dus heb uiteindelijk geen afspraak gepland maar ik houd het in de gaten.

En ik heb eindelijk een nieuw topic gemaakt. Ik dacht steeds dat doe ik nog wel maar dat duurde een beetje lang hahaha:
coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/481829
nicole123 schreef:
07-09-2021 12:52
Ik zeg ook niet dat ik het discriminatie vind om een vaccin aan een bepaalde groep aan te bieden, dat gebeurt sinds jaar en dag en ook bij covid al de hele tijd. Niemand stelt dat dat discriminatie is. Ik stel dat het onzinnig is om te mekkeren over zachte dwang en daar dan een alternatief tegenover te stellen dat nog veel verder gaat. En of dat over iedereen gaat of over een bepaalde leeftijd dat maakt daarin niet veel uit.

En over 'als het echt noodzakelijk was dan hadden ze dat wel gedaan': waarom denk je dat ze nu die zachte dwang gaan uitoefenen? Juist ja. Niet omdat ze het lollig vinden om ongevaccineerden te pesten, maar omdat de situatie zo is dat we er met de geheel vrijwillige vaccinaties zonder enige consequentie nog niet zijn.

Dan kun je gaan roepen dat mensen het dan helemaal niet meer doen, maar ze deden het al niet, dus daar heb je weinig verlies aan. Hoe het in Frankrijk ging toont trouwens aan dat het een vrij loos dreigement is dat mensen het dan helemaal niet doen, er kwam juist een run op het vaccin.
Er was weldegelijk iemand die het leeftijdsdiscriminatie vond.

Verder denk ik dat je nu nuttig en noodzakelijk door elkaar haalt.

Maar zeg eens eerlijk: stel dat het inderdaad noodzakelijk is, vind jij dan ook niet dat het de overheid zou sieren om daarnaar te handelen en het dus te verplichting, in plaats van met het leven zuur maken van diegenen die niet willen het alsnog te proberen af te dwingen, waarmee je in dezen juist de leeftijdsgroepen raakt die veel minder het verschil maken?

Dat is toch op alle fronten verkeerd dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven