Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 53)

07-09-2021 13:10 5645 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 18.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 221 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 4 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 22 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 5 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor het openen! Hopelijk is dit echt de laatste die we nodig hebben. Niet dat ik denk dat het over een week voorbij is, meer dat het gewoon een aflopende zaak is tot we het er bijna niet meer over hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
TVP
Ja ik ben ook benieuwd hoeveel topics er nog vol komen want ik had nooit verwacht dat er 53 delen zouden komen. Ik dacht ach na een jaar is alles weer normaal maar nu denk ik dat het met kerst nog niet 'normaal' is. Niet dat we dan nog veel maatregelen hebben maar corona gaat wellicht nooit helemaal weg.
:-9

TGV
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-09-2021 13:20
Ja ik ben ook benieuwd hoeveel topics er nog vol komen want ik had nooit verwacht dat er 53 delen zouden komen. Ik dacht ach na een jaar is alles weer normaal maar nu denk ik dat het met kerst nog niet 'normaal' is. Niet dat we dan nog veel maatregelen hebben maar corona gaat wellicht nooit helemaal weg.
En als je dan het eerste topic terugleest. "Het virus boeit mij niet" "zal wel aan mijn deur voorbij gaan" "aan de griep gaan ook mensen dood".
We hadden geen idee....
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-09-2021 13:20
Ja ik ben ook benieuwd hoeveel topics er nog vol komen want ik had nooit verwacht dat er 53 delen zouden komen. Ik dacht ach na een jaar is alles weer normaal maar nu denk ik dat het met kerst nog niet 'normaal' is. Niet dat we dan nog veel maatregelen hebben maar corona gaat wellicht nooit helemaal weg.
Ik verwacht er nog welk een paar, al hoop ik van niet.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-09-2021 13:25
Er was weldegelijk iemand die het leeftijdsdiscriminatie vond.

Verder denk ik dat je nu nuttig en noodzakelijk door elkaar haalt.

Maar zeg eens eerlijk: stel dat het inderdaad noodzakelijk is, vind jij dan ook niet dat het de overheid zou sieren om daarnaar te handelen en het dus te verplichting, in plaats van met het leven zuur maken van diegenen die niet willen het alsnog te proberen af te dwingen, waarmee je in dezen juist de leeftijdsgroepen raakt die veel minder het verschil maken?

Dat is toch op alle fronten verkeerd dan?
Ik haal niks door elkaar. Er is gerede dreiging van overstroming van de ziekenhuizen door ongevaccineerden als ze massaal covid oplopen in een korte periode. Je doet aan wishful thinking als je doet dat het allemaal wel voorbij is en extra vaccinaties alleen maar nuttig zijn en niet noodzakelijk. Het is niet 'wel nuttig' als meer mensen zich laten vaccineren, daarvoor zouden ze ook niet van alles uit de kast halen.

Ik vind dat het de overheid siert dat ze:
A. Geen verplichting instellen, maar een veel mildere aanpak kiezen met een alternatief (testen) en eigen keuze.
B. Mensen die zichzelf al (voor een groot deel, zeker tegen ziekenhuisopname) beschermd hebben door vaccinatie geen regels op te leggen die voor hen helemaal niet meer nodig zijn en niet meer mee te laten betalen voor keuzes van anderen (testen).
C. Ondernemers de gelegenheid geven om eindelijk weer volle bak te kunnen hebben, zonder 1,5 meter restricties.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
07-09-2021 13:25
En als je dan het eerste topic terugleest. "Het virus boeit mij niet" "zal wel aan mijn deur voorbij gaan" "aan de griep gaan ook mensen dood".
We hadden geen idee....
Nou inderdaad, en maar goed ook dat we niet wisten wat er allemaal zou komen.. En waar we nu zouden staan.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
07-09-2021 14:08
Nou inderdaad, en maar goed ook dat we niet wisten wat er allemaal zou komen.. En waar we nu zouden staan.
Ja, toen werd ik al onwel in mijn hoofd bij het idee dat het echt nog weken zou gaan duren. Ik weet nog dat mijn vader zei: 'Volgens mij word jij helemaal fysiek onpasselijk bij het idee dat de scholen langer dichtblijven dan drie weken.' Ik voelde me er zo door overvallen toen.

Het was trouwens niet dat ik het erg vond om ze thuis te hebben, maar ik was bang voor de gevolgen voor hun ontwikkeling.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
07-09-2021 14:10
Ja, toen werd ik al onwel in mijn hoofd bij het idee dat het echt nog weken zou gaan duren. Ik weet nog dat mijn vader zei: 'Volgens mij word jij helemaal fysiek onpasselijk bij het idee dat de scholen langer dichtblijven dan drie weken.' Ik voelde me er zo door overvallen toen.

Het was trouwens niet dat ik het erg vond om ze thuis te hebben, maar ik was bang voor de gevolgen voor hun ontwikkeling.
Bij de eerste keer schoolsluiting dacht ik nog, die paar weken dat doen we even, dat komt wel goed.. Maar elke keer verlengen en alles wat er achteraan kwam gaf steeds meer een o help hoe ga ik dit zo blijven doen gevoel.
De tweede schoolsluiting gaf pas echt dikke stress. En zeker omdat je toen ook wist het word toch weer verlengd. Ontwikkeling was ik niet direct bang voor, pas later met schoolsluiting 2 had ik dat. Maar ook hoe lang gaat dit nog zo, toen was het einde nog zeker niet in zicht, en toen was ik daar meer bewust van, net als ongetwijfeld iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
07-09-2021 14:31
Bij de eerste keer schoolsluiting dacht ik nog, die paar weken dat doen we even, dat komt wel goed.. Maar elke keer verlengen en alles wat er achteraan kwam gaf steeds meer een o help hoe ga ik dit zo blijven doen gevoel.
De tweede schoolsluiting gaf pas echt dikke stress. En zeker omdat je toen ook wist het word toch weer verlengd. Ontwikkeling was ik niet direct bang voor, pas later met schoolsluiting 2 had ik dat. Maar ook hoe lang gaat dit nog zo, toen was het einde nog zeker niet in zicht, en toen was ik daar meer bewust van, net als ongetwijfeld iedereen!
Ik was juist bij die eerste heel bang, van hoe moet dat in godsnaam, en toen vond ik die periode achteraf best gaan. De tweede keer voelde ik me juist heel krachtig en voorbereid en toen viel die periode best wel tegen, ook omdat het zulk somber weer was, snel donker, de rek was er veel meer uit, de mensen waren veel moedelozer, en toen inderdaad weer een verlenging. Het maakte me toen ook zo pissig op het kabinet dat die school weer dicht was en dat het blijkbaar ook nog was om volwassen kantoorlui aan huis te binden. De eerste keer was ik niet boos, alleen overdonderd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het heel lang duurt voor dit topic vol is, het vorige deel heeft ongeveer 50 dagen dienst gedaan. Ik hoop dat deze de 100 dagen haalt. Zou mooi zijn.
Hoe weinig dagen was het kortste topic en hoeveel dagen het langste? Iemand die dat zo kan zien?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
https://www.skipr.nl/nieuws/david-jong ... latleggen/
ninanoname schreef:
07-09-2021 15:15
Ik hoop dat het heel lang duurt voor dit topic vol is, het vorige deel heeft ongeveer 50 dagen dienst gedaan. Ik hoop dat deze de 100 dagen haalt. Zou mooi zijn.
Hoe weinig dagen was het kortste topic en hoeveel dagen het langste? Iemand die dat zo kan zien?
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat er topics zijn die binnen 3 dagen vol waren. Maar dat kwam ook omdat er een groepje was wat steeds overal tegenaan trapte met het is maar een griepje enzo. En dan waren er weer pagina's met irritaties en modder gooien. En toen hadden we ook veel meer de drang om echt alle nieuwe informatie te delen en alles bij te houden. In het begin volgde ik echt dagelijks de filmpjes van John Campbell en nu al maanden niet meer. Kijk soms hier en daar nog een filmpje dat wel. Vind het echt knap van die man dat hij het al zo lang volhoud. Deze week nog een filmpje gekeken en de reacties, wat krijgt die man een hoop bagger over zich heen zeg.
Alle reacties Link kopieren
Meer aandringen op vaccinatie lijkt nauwelijks te werken, zoals we hier hebben kunnen lezen zijn er genoeg die daardoor juist met de hakken in het zand gaan. Versoepelingen uitstellen lijkt me wel een prima plan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
ik vrees dat die versoepelingen uitstellen bijna niet meer te doen is. Als het aantal besmettingen de komende dagen niet al te hard oplopen, valt het echt niet meer te verkopen. Helaas.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-09-2021 13:20
Ja ik ben ook benieuwd hoeveel topics er nog vol komen want ik had nooit verwacht dat er 53 delen zouden komen. Ik dacht ach na een jaar is alles weer normaal maar nu denk ik dat het met kerst nog niet 'normaal' is. Niet dat we dan nog veel maatregelen hebben maar corona gaat wellicht nooit helemaal weg.
Dit is ook mijn eerste gedachte. Hopelijk komen we niet tot deel 100 @(
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
07-09-2021 17:16
ik vrees dat die versoepelingen uitstellen bijna niet meer te doen is. Als het aantal besmettingen de komende dagen niet al te hard oplopen, valt het echt niet meer te verkopen. Helaas.
Dan moeten we er misschien voor kiezen om het risico te lopen dat de zorg vast gaat lopen en daar keuze’s te maken. Dan is het niet anders.
Plus dat je in de praktijk niets meer van maatregelen merkt. Mensen houden geen afstand meer. Ik was zaterdag in een restaurant dat volgepropt was met tafeltjes. Je kon de buren zo aanraken en een gezondheidscheck was er al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
07-09-2021 17:22
Dan moeten we er misschien voor kiezen om het risico te lopen dat de zorg vast gaat lopen en daar keuze’s te maken.
Het is dan wel kut dat "we" geen keuzes kunnen maken. Persoonlijk heb ik 100.000 keer liever een zorg die goed beschikbaar is dan dat de maatregelen die er nu nog zijn komen te vervallen. Ja, die maatregelen zijn vervelend, maar niet naar het ziekenhuis kunnen nog veel vervelender. Ik voel me soms echt machteloos als het om dat soort dingen gaat. Want persoonlijk zou ik allesbehalve kiezen voor een vastgelopen zorg en liever nog een aantal maanden leven zoals nu. En ik denk dat mensen die op een uitgestelde ingreep wachten dat des te meer vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik dat als bij nader inzien blijkt dat, door meerdere factoren bij elkaar genomen, de zorg alsnog dreigt vast te lopen, dat prima te verkopen is. Daar hebben we het toch al die tijd voor gedaan? Waarom zouden we dat nu opeens aan onze laars lappen, omdat het voor leken lijkt of er niks meer fout kan gaan? Dat klopt dan dus gewoon niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
rosanna08 schreef:
07-09-2021 17:16
ik vrees dat die versoepelingen uitstellen bijna niet meer te doen is. Als het aantal besmettingen de komende dagen niet al te hard oplopen, valt het echt niet meer te verkopen. Helaas.
Ik denk ook dat ze de versoepelingen niet lang meer kunnen uitstellen al vind ik dat persoonlijk geen probleem. Zou het ook geen probleem vinden als er aan de ene kant meer versoepelingen komen en aan de andere kant meer testen voor toegang al is dat ook zo lek als een zeef.

Ik denk niet dat ze het nog lang kunnen verkopen dat bepaalde dingen dicht moeten blijven terwijl er steeds meer kleinere evenementen plaats vinden en de F1 en kermis ook door mochten gaan. De afgelopen weken is hier het een en ander georganiseerd voor o.a. studenten en dan moet de kroeg en het nachtleven dicht blijven. En de F1 mag wel maar er mag geen groot concert plaats vinden in bijvoorbeeld de arena waarbij ze het dak kunnen open laten.
Ik vind het nog steeds stom dat die grand prix gewoon door mocht gaan maar daar speelden zoveel grote belangen mee dat het kabinet bijna niet anders kon. Al is het wel knap lullig voor een Lowlands ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Grand Prix door laten gaan en al die andere dingen niet vond ik eigenlijk behoorlijk schandalig, ook de laconieke reactie toen mensen allesbehalve op hun stoel bleven zitten terwijl HdJ een paar weken daarvoor nog zei: 'Geplaceerd betekent op je kont zitten.' En dan nu: het is niet zoals het moet, maar ja, we kijken er nog wel een keer naar. Ik kan me de kwaadheid van artiesten onderhand goed voorstellen, helemaal na die stunt dat ze ook nog eens voor nop mochten komen optreden bij de GP.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven