Mag ik nog wel vrouw zijn?

01-08-2021 21:49 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het circulerende artikel over moedermelk/mensenmelk vroeg ik mij af of ik nog wél een vrouw mag zijn.

Mag een trotse vrouw zijn nog wel? Is het erg als ik in bepaalde situaties juist níet over 1 kam geschoren wil worden met een man juist omdat ik een vrouw ben?

Ik wil een vrouw blijven!


https://www.telegraaf.nl/vrouw/56700203 ... m-aandacht
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 12:56
Wat ik me afvraag is of al deze aandacht het juist niet lastiger maakt om jezelf te accepteren.
Waarom denk je dat het daardoor lastiger zou kunnen worden?
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren
Cauvechront schreef:
11-09-2021 13:10
Waarom denk je dat het daardoor lastiger zou kunnen worden?
Allereerst omdat ik denk dat we allemaal vrouwelijke en mannelijke elementen in ons hebben en wanneer we daarmee onszelf moeten identificeren dan wordt de groep non-binair erg groot en gaan we over een paar jaar ongetwijfeld opnieuw analyseren.

Ten tweede valt het mij op dat dit door de media opgepikt wordt bij zeer jonge kinderen, ik heb daar moeite mee omdat die kinderen nog heel veel jaren ontwikkeling nodig hebben. (Wel blij dat we daarmee beter om kunnen gaan met LHBTQ in het algemeen).

Daarnaast heeft woke NL dit weer opgepikt met alle excessen tot gevolg.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 13:22
Allereerst omdat ik denk dat we allemaal vrouwelijke en mannelijke elementen in ons hebben en wanneer we daarmee onszelf moeten identificeren dan wordt de groep non-binair erg groot en gaan we over een paar jaar ongetwijfeld opnieuw analyseren.

Ten tweede valt het mij op dat dit door de media opgepikt wordt bij zeer jonge kinderen, ik heb daar moeite mee omdat die kinderen nog heel veel jaren ontwikkeling nodig hebben. (Wel blij dat we daarmee beter om kunnen gaan met LHBTQ in het algemeen).

Daarnaast heeft woke NL dit weer opgepikt met alle excessen tot gevolg.
Welke excessen?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-09-2021 13:25
Welke excessen?
Ik werd getriggerd door ‘mensenmelk’ ipv ‘borstvoeding’.
Wel een exces voor mij.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 13:31
Ik werd getriggerd door ‘mensenmelk’ ipv ‘borstvoeding’.
Wel een exces voor mij.
Dat zegt toch niemand? Het artikel in dit topic praat over chestmilk bij iemand in transitie die een kind baart en dat eventueel zou willen. Het woord gaat niets anders vervangen, maar is een toevoeging voor wie dat wil.

Wat is daar een exces aan?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-09-2021 13:36
Dat zegt toch niemand? Het artikel in dit topic praat over chestmilk bij iemand in transitie die een kind baart en dat eventueel zou willen. Het woord gaat niets anders vervangen, maar is een toevoeging voor wie dat wil.

Wat is daar een exces aan?
Omdat ik het een zinloze toevoeging vind.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 13:37
Omdat ik het een zinloze toevoeging vind.
Dat jij iets zinloos vindt maakt het geen exces. Er verandert voor jou niets, dat blijft allemaal hetzelfde.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-09-2021 13:39
Dat jij iets zinloos vindt maakt het geen exces. Er verandert voor jou niets, dat blijft allemaal hetzelfde.
In dit geval mogelijk wel, al vind ik het ook moeilijk te begrijpen dat je een vrouw in transitie bent die toch een kind wil baren om vervolgens als vader door te willen gaan.
Begrijp ik het zo goed?

Over toekomstige identiteitsissues gesproken.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 13:45
In dit geval mogelijk wel, al vind ik het ook moeilijk te begrijpen dat je een vrouw in transitie bent die toch een kind wil baren om vervolgens als vader door te willen gaan.
Begrijp ik het zo goed?

Over toekomstige identiteitsissues gesproken.
Tsja, daarom is aandacht hiervoor dus juist zo goed. Dat er verschillende mensen bestaan die hun leven op verschillende manieren inrichten. Dat jij dat moeilijk te begrijpen vindt is je goed recht, maar mensen mogen zijn wie ze willen zijn en educatie kan iig dingen uit de taboesfeer halen en ervoor zorgen dat iemand voor vol wordt aangezien ongeacht de pronouns.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-09-2021 13:54
Tsja, daarom is aandacht hiervoor dus juist zo goed. Dat er verschillende mensen bestaan die hun leven op verschillende manieren inrichten. Dat jij dat moeilijk te begrijpen vindt is je goed recht, maar mensen mogen zijn wie ze willen zijn en educatie kan iig dingen uit de taboesfeer halen en ervoor zorgen dat iemand voor vol wordt aangezien ongeacht de pronouns.
Hoe zou dat met de identiteit van die opgroeiende baby zijn dan?
Wanneer je een man wilt zijn kun je toch geen babies baren?
Je bent moeder maar toch ook weer niet?

Ik vind ook dat je mag zijn wie je wilt zijn maar dat houdt wat mij betreft niet in dat je eigen identiteit ten koste mag gaan van een baby die je wel wilt maar waar je niet de moeder van wilt zijn want je bent nu eenmaal de vader of toch ook weer niet.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 12:56
Ja, dat is een behoorlijk aantal voor zo maar een bubbel ergens in het land.

Wat ik me afvraag is of al deze aandacht het juist niet lastiger maakt om jezelf te accepteren.
juist niet

maar k gok, dat jij denkt, dat alleen 100%mannetjes of vrouwtjes zichzelf echt accepteren?
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 14:11
Hoe zou dat met de identiteit van die opgroeiende baby zijn dan?
Wanneer je een man wilt zijn kun je toch geen babies baren?
Je bent moeder maar toch ook weer niet?

Ik vind ook dat je mag zijn wie je wilt zijn maar dat houdt wat mij betreft niet in dat je eigen identiteit ten koste mag gaan van een baby die je wel wilt maar waar je niet de moeder van wilt zijn want je bent nu eenmaal de vader of toch ook weer niet.
En waarom zou dat uitmaken? Het woord ouders is toch ook prima? Als je een kind adopteert ben je ook vader/moeder en toch ook weer niet. Een kind met lesbische ouders heeft 2 moeders of toch maar 1.

Zolang ouders een kind liefdevol kunnen opvoeden hoeft dat toch allemaal niet uit te maken?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2021 14:40
juist niet

maar k gok, dat jij denkt, dat alleen 100%mannetjes of vrouwtjes zichzelf echt accepteren?
Wat een ongelooflijk vooringenomen houding voor iemand die de schijn ophoudt verlichtend te zijn.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 21:27
Wat een ongelooflijk vooringenomen houding voor iemand die de schijn ophoudt verlichtend te zijn.
Klassieke manier om de vraag te ontwijken...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-09-2021 14:58
En waarom zou dat uitmaken? Het woord ouders is toch ook prima? Als je een kind adopteert ben je ook vader/moeder en toch ook weer niet. Een kind met lesbische ouders heeft 2 moeders of toch maar 1.

Zolang ouders een kind liefdevol kunnen opvoeden hoeft dat toch allemaal niet uit te maken?
Ik zal nooit vergeten dat ik, in de auto, met 6 jochies van elk 7 jaar een geanimeerd gesprek voerde over meisjes.
Het gesprek nam een onverwachte wending toen de mannetjes zich keerden tegen het ene jongetje wat 2 moeders had.
Uiteraard schoot ik het jongetje te hulp en hadden we er een goed gesprek over.
Het ging me echt aan het hart hoe verdrietig het jochie was.

Daarmee zeg ik niet dat we dit niet moeten doen maar wel dat we iets verder mogen denken dan de indentiteit of verhouding binair/non binair.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Debora schreef:
11-09-2021 21:31
Klassieke manier om de vraag te ontwijken...
Okay..
Ik kan iedereen accepteren voor wie hij of zij wilt zijn maar ik ben ook nuchter en zit niet te wachten op halfbakken verhalen over wie je wilt zijn of hoe iemand tegen een ander aan moet kijken.

Antwoord genoeg?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 21:27
Wat een ongelooflijk vooringenomen houding voor iemand die de schijn ophoudt verlichtend te zijn.
Ik denk dat je verlicht bedoelt ipv verlichtend.
Maar ik snap nog steeds niet hoe meer voorlichting en aandacht negatief kan zijn voor iemand die zich dingen afvraagt over eigen genderidentiteit en/of geaardheid? Dan is het toch fijn dat je ‘gezien’ wordt en dat je laagdrempelig informatie kunt vinden?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-09-2021 14:58
En waarom zou dat uitmaken? Het woord ouders is toch ook prima? Als je een kind adopteert ben je ook vader/moeder en toch ook weer niet. Een kind met lesbische ouders heeft 2 moeders of toch maar 1.

Zolang ouders een kind liefdevol kunnen opvoeden hoeft dat toch allemaal niet uit te maken?
Het is misschien een gekke gedachte maar kinderen maken wel degelijk onderscheid tussen een vader en moeder.
Die doen niet aan woke.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 21:35
Ik zal nooit vergeten dat ik, in de auto, met 6 jochies van elk 7 jaar een geanimeerd gesprek voerde over meisjes.
Het gesprek nam een onverwachte wending toen de mannetjes zich keerden tegen het ene jongetje wat 2 moeders had.
Uiteraard schoot ik het jongetje te hulp en hadden we er een goed gesprek over.
Het ging me echt aan het hart hoe verdrietig het jochie was.

Daarmee zeg ik niet dat we dit niet moeten doen maar wel dat we iets verder mogen denken dan de indentiteit of verhouding binair/non binair.
Begrijp ik nu goed dat je het zielig vond voor dat jongetje dat hij gepest werd omdat hij 2 moeders had en dat je daarom denkt dat het beter was geweest als het jongetje niet 2 moeders had?

Dat is de zaak wel omdraaien. De pesters zijn fout in deze, niet de 2 moeders.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
01-08-2021 21:50
Nee. Jij mag geen vrouw meer zijn. Je bent vanaf nu krulandijvie. Wen er maar aan.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 21:41
Okay..
Ik kan iedereen accepteren voor wie hij of zij wilt zijn maar ik ben ook nuchter en zit niet te wachten op halfbakken verhalen over wie je wilt zijn of hoe iemand tegen een ander aan moet kijken.

Antwoord genoeg?
Waarom zoek je het dan op door op dit topic te schrijven?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-09-2021 21:41
Ik denk dat je verlicht bedoelt ipv verlichtend.
Maar ik snap nog steeds niet hoe meer voorlichting en aandacht negatief kan zijn voor iemand die zich dingen afvraagt over eigen genderidentiteit en/of geaardheid? Dan is het toch fijn dat je ‘gezien’ wordt en dat je laagdrempelig informatie kunt vinden?
Inderdaad. Autocorrect. 🙄

Dit is precies wat ik bedoel.
Het gaat dieper dan jou als persoon.
Lees mijn Posts erop terug.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-09-2021 21:44
Begrijp ik nu goed dat je het zielig vond voor dat jongetje dat hij gepest werd omdat hij 2 moeders had en dat je daarom denkt dat het beter was geweest als het jongetje niet 2 moeders had?

Dat is de zaak wel omdraaien. De pesters zijn fout in deze, niet de 2 moeders.
Ik vond het zielig dat het jongetje verdrietig was.
Mag jij invullen waarom hij verdrietig was.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 21:47
Inderdaad. Autocorrect. 🙄

Dit is precies wat ik bedoel.
Het gaat dieper dan jou als persoon.
Lees mijn Posts erop terug.
Wat schrijf jij onduidelijk. Jij stelt dat meer aandacht het lastiger maakt jezelf te accepteren en ik schrijf dat meer aandacht juist prettiger kan zijn. En nu is dat wat ik schrijf ook ineens precies wat je bedoelt? Make up your mind.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit topic wel een voorbeeld van ‘toxic femininity’, dit is net zo fragiel doen over wat het betekent om vrouw te zijn als we soms bij macho mannen zien. Echt hoor hoe moeilijk is het om rekening te houden met andere mensen zodat die zich onderdeel voelen van de maatschappij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven