Symptomen voorafgaand 1e ongesteldheid

15-09-2021 18:07 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn dochter van net 13 heeft al langere tijd soms last van buikpijn. Vorige week had ze ook wat last onderin haar rug. Haar darmen rommelen ook. Ik denk zelf dat haar eerste ongesteldheid nadert, maar weet het ook niet zeker. De buikpijn komt en gaat en is ook net niet ernstig genoeg om zich heel ziek te voelen.
Ik was zelf ook 13 toen ik voor eerste keer ongesteld werd, maar ik weet niet meer of ik zo'n lange tijd van te voren last had.
Herkennen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is net voor het eerst ongesteld geworden. Ze had er weinig last van, maar wel twee weken ervoor veel steken in haar buik.
Alle reacties Link kopieren
Ik had voorafgaand ineens afscheiding. Vond het een erg rare plek voor snot dus m’n moeder geroepen, en een paar weken later werd ik ongesteld. Zomaar ineens, moest naar de wc en bij het afvegen was het rood. Ik was 12.

Vervelend dat je dochter zoveel last heeft, mocht het de menstruatie zijn hoop ik dat het mee valt wanneer die doorkomt. :hug:
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
15-09-2021 18:09
Mijn dochter is net voor het eerst ongesteld geworden. Ze had er weinig last van, maar wel twee weken ervoor veel steken in haar buik.
Toevallig hier precies hetzelfde verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Als ze al langere tijd last heeft van buikpijn dab zou ik dat niet zomaar op naderende ongesteldheid gooien.

Als ze zoveel last heeft van haar darmen dan zou ik eerst eens goed naar haar voedingspatroon kijken. Verbeterd er dan nog niets dan zou ik haar toch eens naar de dokter laten gaan.
Misschien is ze wel intolerant voor bepaald voedsel. Er bestaan ook darmziekten. Van stress kan je ook buikpijn krijgen.

En evengoed kan het ook zo zijn dat ze buikpijn heeft omdat ze binnenkort ongesteld wordt.
Maar het is te kort door de bocht om het gelijk daar op af te schuiven.
ldp schreef:
15-09-2021 18:11
Toevallig hier precies hetzelfde verhaal.
Lijkt mij de eisprong geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte vooraf niks aan haar.

Ik weet nog dat ik zelf de avond voor de eerste menstruatie hoofdpijn had, maar of het ermee te maken heeft weet ik niet, kan ook toeval zijn. Geen buikpijn vooraf, voor zover ik me kan herinneren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hier twee dochters die ongesteld zijn. Zij hadden ook al maanden op en af last van buikpijn. Ze waren ook met vlagen erg chagrijnig. Sinds ze ongesteldheid zijn hebben ze daar veel minder last van.
Rommel in de darmen klinkt niet als menstruatie.
Mijn dochter had bij vlagen pijn onderin de buik, maar het duurde nog zeker anderhalf jaar voor de eerste menstruatie zich aandiende. En laat ze nou vlak daaarvoor helemaal geen buikpijn gehad hebben. Dus je weet het maar niet.

Ik zou in ieder geval zorgen dat je dochter mentaal enigszins voorbereid is, en dat je wat maandverband/tampons in huis hebt.

En als die darmklachten langer aanhouden toch maar even naar de dokter, want je kunt nou eenmaal niet alles afschuiven op de menarche.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me geen buikpijn herinneren maar wel vieze troep/vegen (nog geen bloed) in mijn onderbroek.
13 jaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is ook pas voor het eerst ongesteld geworden en zij had een paar dagen ervoor buikpijn maar vooral fel hoofdpijn. Op dat moment legde ik niet meteen de link maar toen ze een paar dagen later ongesteld werd natuurlijk wel
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
15-09-2021 18:48
Ze waren ook met vlagen erg chagrijnig. Sinds ze ongesteldheid zijn hebben ze daar veel minder last van.
Mijn dochter is al 5 jaar ongesteld en elke keer weer bloed chagrijnig.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd ongesteld toen ik 11, bijna 12 was en had de avond voorafgaand wel buikpijn. Kan me niet meer herinneren of ik eerder al last had. Wat ik wel weet is dat elke keer als ik zei dat ik buikpijn had, m’n moeder jubelde dat ik misschien wel ongesteld zou worden. Voor m’n gevoel heeft ze dat 3 jaar lang gezegd, maar het zullen een paar maanden zijn geweest gezien m’n leeftijd. Vond ik super irritant, dus doe dat vooral niet.

Veranderende afscheiding kan inderdaad een week of 2 van te voren al een signaal zijn dat het eraan zit te komen (want: vruchtbare periode).
Alle reacties Link kopieren
Pauline65 schreef:
15-09-2021 21:27
Mijn dochter is al 5 jaar ongesteld en elke keer weer bloed chagrijnig.
Ik ben al 20+ jaar ongesteld en ben nog steeds elke keer chagrijnig en onredelijk voorafgaand. Gezien mijn onregelmatigheid is het wel een goede aanwijzing dat het eraan zit te komen. Al mag man op dat moment absoluut niet zeggen ‘dat ik zeker ongesteld moet worden’, ondanks dat hij meestal wel gelijk heeft :$
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
15-09-2021 21:37
Ik ben al 20+ jaar ongesteld en ben nog steeds elke keer chagrijnig en onredelijk voorafgaand. Gezien mijn onregelmatigheid is het wel een goede aanwijzing dat het eraan zit te komen. Al mag man op dat moment absoluut niet zeggen ‘dat ik zeker ongesteld moet worden’, ondanks dat hij meestal wel gelijk heeft :$
Die exacte woorden kan ik altijd net inhouden tegen mijn dochter maar ik denk het dus altijd wel 😅
Denk een dag of 1 a 2 van te voren heeft ze altijd één dag dat ze bloed en bloed chagrijnig is, dan kunnen we echt niets goed doen.

Dochter had weken daarvoor meer afscheiding. Af en toe ook wat buikpijn. Ik had ook het gevoel toen dat het eraan ging komen en dat bleek dus te kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties tot nu toe. We wachten het gewoon nog even af. Blijft de buikpijn nou toch langer aanhouden dan gaab we toch even langs huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 12 bij mijn eerste ongesteldheid en had de avond ervoor steeds een zeurende buikpijn onderin. Moeder zei toen al: "Misschien moet je wel ongesteld worden". Ik had erom gelachen, want nog helemaal geen schaam- en okselhaar. Dat kreeg je toch eerst? Diezelfde nacht werd ik wakker van de buikpijn die veel erger was geworden. Naar de wc. Nog niks te zien in mijn onderbroek. Maar de volgende ochtend wel. Vlak voor ik naar school moest. Een bruine vlek. Niet rood. Ik dacht eerst dat ik in mijn slaap in mijn broek had gepoept. Alleen rook het niet naar poep. Beschaamd vertelde ik mijn vader (moeder was werken) over mijn vieze onderbroek. Hij heeft het bekeken en zei dat ik ongesteld geworden was. Mijn moeder had dus toch gelijk gehad. Een half jaar daarvoor ging mijn zweet sterker ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn stiefdochter is al 1,5jr 1x 4wk chagrijnig. Heeft al flink borstgroei en schaamhaar sinds haar tiende (is nu 12) maar nog steeds geen menstruatie.
Gelukkig maar ook hoor, ze is totaal nog niet fris op zichzelf.

Mijn oudste dochter had de dag ervoor last van hoofdpijn maar verder geen tekenen, zij was elf.

Zelf had ik de dag ervoor last van buikpijn en ‘s nachts ging ik naar de wc en toe lag er eerst een soort rood blokje in de wc, alsof er een stopje in had gezeten 😂. Volgende ochtend liep ik echt compleet leeg. Ik was 12

Mijn andere dochters van 13, 11 (en 9) zijn nog niet ongesteld. Bij dochter van 13 ook bijna nog geen lichamelijke puberteitskenmerken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven