Dingen waar je van houdt

18-09-2021 19:20 129 berichten
Gewoon een vriendelijk opsomtopic. Wat voor dingen/gevoelens/situaties vullen jouw hart met warmte en blijdschap? Wat geeft je, hoe kortstondig ook, een gelukzalig gevoel?
Alle reacties Link kopieren
Nou, seks
Chinees eten als het in die plastic bakjes op de eettafel staat met de deksels er nog op. De eerste keer in het jaar dat het buiten naar herfst ruikt. De eerste keer dat het buiten naar lente ruikt. Nieuwe sokken aantrekken. Pannenkoekenplanten. Een nieuwe serie ontdekken die nog leuk is ook. In een vreemde taal praten en dat mensen je gewoon verstaan. Ooievaars.
Naar het geluid luisteren van mijn dochter als ze aan het tekenen is. Het zachte krassen, de rust en tevredenheid. Heerlijk
Bonbonblok
Een lekkere parfum
Helemaal niets moeten
Een kus.
Een welgemeende lach.
Een compliment.
Muziek.
De zonsondergang.
De westenwind.


En last but most certainly not least, mijn Balin. :heart:
In mijn eentje autorijden en dat er dan een perfect liedje op de radio is en dan belachelijk meezingen.
Afprijzingen in de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Drop.
Grondmist boven de uiterwaarden bij zonsopgang. Bomen, nog vol in het blad maar wel felgeel met af en toe een rooie ertussen, en dat dan de zon uitbundig schijnt en dat je nog net lekker zonder jas kunt fietsen. Bedauwde spinnenwebben. Eikeltjes zoeken. Vliegenzwammen. Het geluid van wind en regen op zondagochtend, dat je je nog even fijn een uurtje om kunt draaien. Maagdelijke knisperende sneeuw onder je voeten. Onweer.
Alle reacties Link kopieren
het gebabbel van het zoontje van een van mijn beste vriendinnen

de geur van pasgemaaid gras

een wandeling in de vroege ochtend, als het nog rustig is

samenzijn met de mensen waar ik van hou
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mooi!

Een kat die stil blijft staan als ik alleen ergens wandel, zodat ik stiekem even kan aaien. Wandelen door woonwijken als het regent, onder mijn grote paraplu en stiekem bij andere mensen naar binnen loeren.
Alle reacties Link kopieren
Lezen in de zon, en dan langzaam in slaap sukkelen.

De laatste werkdag voor de vakantie, het moment dat je afsluit en naar huis rijdt.
Maar ook als je op vakantie bent, en dan de dag wakker worden waarop je weer naar huis gaat, ook heerlijk.

Grote pannen vol stoofvlees, stoofperen en appelmoes koken

Eenjarig kopen voor in een mooie pot

Op de bank met thee en een groot stuk chocolade

Ik hou best van visite, maar als ze dan weer weg zijn genieten van de rust
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-09-2021 19:34
Maagdelijke knisperende sneeuw onder je voeten.
Dit inderdaad

En zomers als het warm is, het trillen van de lucht en het tsjirpen van krekels in de duinen
De chocolade kruidnoten die ik nu eet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Honden dus :heart:
Alle reacties Link kopieren
Fietsen op mijn goeie fiets. ‘
S ochtends in alle rust genieten van een kopje koffie. Op mijn bed een boek lezen.
Het begin van de herfst.
Bij mijn ouders op de bank liggen.
Een croissantje op zondag.
Een leuk vogeltje zien.
Een grappig gesprekje opvangen.
Thee drinken op de camping in een plastic mok.
Sjulia schreef:
18-09-2021 19:41
Afbeelding

Honden dus :heart:
:flirting:
Watervallen. Ronde hooibalen in het veld. Een roodborstje in de tuin. Hoe trots mijn jongste is als ze cakejes gebakken heeft.
Zeker Sjulia. Poepieroepies zijn het.
Alle reacties Link kopieren
De zee.
Ik hou van mensen die van honden houden.
Alle reacties Link kopieren
Rondkijken in mooie boekwinkels, bloemen die bezorgd worden als verrassing, onverwacht uit eten of iets leuks doen met mijn ouders, mensen die ineens heel veel van een onderwerp blijken te weten en daar mega enthousiast over vertellen, als de persoon op wie ik verliefd ben een grapje maakt over iets en ik weet dat hij dat doet omdat hij weet dat ik daarom moet lachen :heart:
Het pianogetingel van mijn zoon als ie net enorm heeft zitten vloeken omdat het niet lukken wilde met gamen, en de brede grijns waarmee hij na het afronden van Für Elise dan naar beneden komt.
Oh ja, boeken. Bijna niks zo bevredigend als een rondje kringloop en dan thuiskomen met een rugzak vol boeken waar ik in totaal nog geen tientje voor heb betaald. En dan lekker vroeg naar bed, met de stapel boeken en wat snaai :love:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-09-2021 19:51
Oh ja, boeken. Bijna niks zo bevredigend als een rondje kringloop en dan thuiskomen met een rugzak vol boeken waar ik in totaal nog geen tientje voor heb betaald. En dan lekker vroeg naar bed, met de stapel boeken en wat snaai :love:
:high5:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven