Bestellen op ali express na 1 juli

21-09-2021 11:49 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er nog bij ali express besteld nadat daar vanaf 1 juli belasting + inklaringskosten over moet worden betaald?
Wat zijn jullie ervaringen en hoeveel moet je ongeveer betalen?
Gaat dat naar gewicht, naar grootte van wat je besteld op naar prijs wat je ervoor hebt betaald?
Alle reacties Link kopieren
Besteld en geen belasting en inklaringskosten betaald. Merkte eigenlijk geen verschil met voor 1 juli.
Alle reacties Link kopieren
Ik.

Alieexpress is een One Stop Shop en berekent vanaf 1 juli haar BTW tijdens het afrekenen, dus niet pas als het Nederland in komt. Dan komt er uit mijn hoofd 21% bij per product. Dus een item van 1 euro wordt 1,21. Het hoeft dan niet meer langs de afhandeling als het in Nederland komt, want de BTW is al betaald. Je betaalt dus geen 14 euro inklaringskosten, maar gewoon die 1,21 en that's it. Dit geldt voor alle items onder de 150 euro. Boven de 150 euro moet je invoerrechten gaan betalen.

Let op dat als je iets bestelt bij een webshop die geen One Stop Shop is, je dus die 14 euro dokt als het Nederland in komt. Het maakt dan niet uit als je iets van een Amerikaanse verkoper bestelt en het komt uit een EU warenhuis verzonden, zolang de verkoper niet uit de EU komt ben je de klos. Je kan het herkennen aan het feit dat je de BTW al bij afrekenen verrekend ziet (of er staat iets als VAT included).
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel nog steeds veel via AliExpress en heb nog geen extra kosten hoeven betalen. Er staat netjes bij het bedrag van het artikel “price includes VAT” dus de belasting is er al bij opgeteld en dan is het goed. Ik zorg er wel voor dat ik onder de 22 euro blijf
Alle reacties Link kopieren
Je betaalt de extra kosten bij de bestelling nu, niet achteraf. Mag ook gewoon boven 22 euro zijn nu. Tot 150 euro idd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
21-09-2021 12:07
Ik bestel nog steeds veel via AliExpress en heb nog geen extra kosten hoeven betalen. Er staat netjes bij het bedrag van het artikel “price includes VAT” dus de belasting is er al bij opgeteld en dan is het goed. Ik zorg er wel voor dat ik onder de 22 euro blijf
Deze regel geldt niet meer, je betaalt nu dus overal die BTW dus je wordt er om die reden niet meer uitgepikt als je al betaald had bij aankoop.
Bij de meesten is het al inclusief
Hoe zat het dan met die 4 euro van de postNL? Dat zouden standaardkosten worden toch? Daarom bestelde ik niet meer. Bestelde altijd leuke katten speeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Beter gewoon daar niet bestellen. Milieu, CSR, veiligheid producten enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
21-09-2021 13:19
Hoe zat het dan met die 4 euro van de postNL? Dat zouden standaardkosten worden toch? Daarom bestelde ik niet meer. Bestelde altijd leuke katten speeltjes.
Ik weet niet wat je bedoelt met 4 euro, maar als de BTW pas aan de grens verrekend wordt betaal je in Nederland 14 euro per pakket voor de afhandeling, ongeacht waarde. Dat is waar veel shoppers bang voor waren, dat je dus altijd die 14 euro dokt. Maar die betaal je dus niet als de BTW al verrekend is tijdens het afrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Baudolino schreef:
21-09-2021 13:20
Beter gewoon daar niet bestellen. Milieu, CSR, veiligheid producten enzo.

Oh gaan we weer hoor. :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Of je besteld gewoon degelijke producten die niet zo krankzinnig milieuvervuilend zijn of gemaakt worden door kleine kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
21-09-2021 13:30
Of je besteld gewoon degelijke producten die niet zo krankzinnig milieuvervuilend zijn of gemaakt worden door kleine kinderen.
Ja want de kabeltjes die je bij Media Markt koopt komen niet uit China. Oh wait.
Alle reacties Link kopieren
Baudolino schreef:
21-09-2021 13:20
Beter gewoon daar niet bestellen. Milieu, CSR, veiligheid producten enzo.
Ik bestel alleen bepaalde dingen daar die ik hier niet kan vinden. Geen rotzooi of 'bestellen om te bestellen'.

Zo heb ik daar sokken gevonden (zowel voor mijn man als voor mij), heel stevig, ondersteunend en dik waar ik eindelijk minder pijn aan mijn voeten heb als ik schoenen draag. Goud waard. Verder ook strings die fantastisch zitten (ook Sloggi geprobeerd hier, nope, niet fijn). Niet het goedkoopste, wel goede kwaliteit.

Wat ik daar wel bestel zijn filters voor onze robotstofzuigers. Kosten hier 10 euro per stuk, daar een euro ofzo.

Zulke dingen dus.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Dan ga ik erop letten of er VAT included op staat.
Sherry750106 schreef:
21-09-2021 14:42
Dan ga ik erop letten of er VAT included op staat.
Dat hoeft niet, dat word juist gemeld gemeld als het niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
21-09-2021 13:36
Ja want de kabeltjes die je bij Media Markt koopt komen niet uit China. Oh wait.

Oh wait. Producten die in de EU verkocht worden, moeten een bepaald keurmerk dragen. Niet zonder reden.

https://europa.eu/youreurope/business/p ... dex_nl.htm
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
21-09-2021 15:11
Oh wait. Producten die in de EU verkocht worden, moeten een bepaald keurmerk dragen. Niet zonder reden.

https://europa.eu/youreurope/business/p ... dex_nl.htm
Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
21-09-2021 13:29
Oh gaan we weer hoor. :zzz:
Yep, ik blijf het zeggen. Vind het krankzinnig dat mensen dit gewoon zijn gaan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Baudolino schreef:
22-09-2021 00:06
Yep, ik blijf het zeggen. Vind het krankzinnig dat mensen dit gewoon zijn gaan vinden.

En je denkt echt dat na jouw betweterige commentaar iemand denkt ‘goh, mag niet van Baudolino, ik zal het niet meer doen’?
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
22-09-2021 12:12
En je denkt echt dat na jouw betweterige commentaar iemand denkt ‘goh, mag niet van Baudolino, ik zal het niet meer doen’?

Hoezo betweterig? Het is gewoon zo en iedereen die er bestelt weet het maar steekt bewust de kop in het zand.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
22-09-2021 12:12
En je denkt echt dat na jouw betweterige commentaar iemand denkt ‘goh, mag niet van Baudolino, ik zal het niet meer doen’?
Nou ja, echt goed is het niet natuurlijk. Daarom bestel ik ook alleen die paar dingen daar die ik fantastisch vind.
Life is short. Eat dessert first.
Oh ik lees het nu inderdaad. Al die tijd fout gelezen. Ik dacht echt dat je altijd die 4-7 euro moest betalen. Dat scheelt een hoop. En voor diegene die aangeeft over waar de producten vandaan komen: ik kan de meesten alleen daar vinden. Bepaalde molds voor epoxy,maar ook andere dingen. En vaak als ik ze hier vindt, zijn het exact dezelfde producten, maar dan 3x zo duur!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
22-09-2021 12:19
Hoezo betweterig? Het is gewoon zo en iedereen die er bestelt weet het maar steekt bewust de kop in het zand.
En iedereen die auto rijdt en op vakantie gaat steekt ook de kop in het zand maar dat doet ze ook gewoon. Leef en laat leven zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
22-09-2021 12:12
En je denkt echt dat na jouw betweterige commentaar iemand denkt ‘goh, mag niet van Baudolino, ik zal het niet meer doen’?

Het is een stukje bewustwording he.

Veel mensen kopen nog steeds liever spullen met kankerverwekkende stoffen erin heel ver weg, om een paar euro uit te sparen. Niet de beste keuze voor een lang en gelukkig leven.
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven