Welk vakantiepark dichtbij legoland Denemarken

22-09-2021 19:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Als alles mee zit, dan willen wij graag volgend jaar zomervakantie naar Denemarken.
Het liefst gaan wij dan naar een vakantiepark vlakbij legoland.
Weet iemand hier een leuke vakantiepark?
En hebben jullie nog tips waar wij rekening mee moeten houden in Denemarken.
(las al iets over stroom dat apart betaald moet worden, en boodschappen daar veel duurder zijn)
Ik ben iig benieuwd naar jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet het Legohouse niet overslaan. Overige pretparken weet ik niet.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn jaren geleden in Bork Havn geweest. Niet heel ver van Legoland vandaan en een heel leuk park.

https://www.tui.nl/bork-havn-50926441/? ... lsrc=aw.ds
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
mrs.lamaze schreef:
22-09-2021 19:03
Je moet het Legohouse niet overslaan. Overige pretparken weet ik niet.
Oh dat klinkt ook leuk.
Hoort dit bij legoland, of is dit weer een apart iets?
Alle reacties Link kopieren
Lalandia in Billund
Alle reacties Link kopieren
vikingbabe schreef:
22-09-2021 19:26
Lalandia in Billund
Op loopafstand van Legoland.

Of het verder leuk is, hangt af van wat je precies zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Hvidjberg strand resort. Heel mooi aan strand veel faciliteiten. Wij hadden huisje in water.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten 3 jaar geleden in een huisje op legoland holiday villages en mochten gebruik maken van d'r zwem en speelfaciliteiten van lalandia. Toen geboekt via Tui. En op loopafstand. Kregen toen ook gratis toegang tot een dierenpark op autoafstand. Was ook echt heel tof park. Weet even de naam biet meer.

Verder zou ik je adviseren vanuit NL zoveel mogelijk boodschappen mee te nemen. Boodschappen zijn vrij prijzig. En let op het seizoen. Wij waren er begin oktober en was echt al best fris in tegenstelling tot Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Ze zitten niet in de euro-zone, dus betalen in Deense kronen. (Ik bedacht dat pas vlak voordat we gingen).

In de buurt zit ook een dierentuin/safaripark. Erg leuk, er zijn 3 delen waar je met de auto doorheen kunt. Tussendoor kun je parkeren en rondlopen in een regulier dierentuin gebeuren.

Bij accomodaties in de regio krijg je een kortingspas voor allerlei dingen. In dat dierenpark konden kinderen helpen met voeren van de buffels.

Wij zaten in de regio, maar niet heel dicht
Alle reacties Link kopieren
trikkie schreef:
22-09-2021 19:12
Oh dat klinkt ook leuk.
Hoort dit bij legoland, of is dit weer een apart iets?
Het is apart van Legoland, maar wel in dezelfde straat. Ik geloof dat Legoland niet meer van Lego is. Lego house wel.

https://legohouse.com/en-gb/
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips.
Vooral Lalandia in Billund ziet er wel heel leuk uit voor onze zoontje.
Lalandia is een ruim park met opvallend schone huisjes. Echt, heel fijn. Het is alleen best prijzig, omdat ook de entree voor het glijbanenparadijs erbij zit. Dus om daar te verblijven en dan hele dagen in Legoland te zijn is denk ik best zonde van het geld. Maar goed, toen wij gingen was het hoogseizoen en waren de prijzen ook best hoog.
In de directe omgeving zat niet zo gek veel. Ja, een hele gore pizzeria 🤢
Maar Lalandia zelf en Legoland waren wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Lebow schreef:
25-09-2021 20:39
Lalandia is een ruim park met opvallend schone huisjes. Echt, heel fijn. Het is alleen best prijzig, omdat ook de entree voor het glijbanenparadijs erbij zit. Dus om daar te verblijven en dan hele dagen in Legoland te zijn is denk ik best zonde van het geld. Maar goed, toen wij gingen was het hoogseizoen en waren de prijzen ook best hoog.
In de directe omgeving zat niet zo gek veel. Ja, een hele gore pizzeria 🤢
Maar Lalandia zelf en Legoland waren wel leuk.
Bedankt voor je reactie.
Als wij gaan dan zou ik sowieso graag voor een week willen gaan.
Dus dan denk ik dat beide wel goed te doen is toch?

Verder houden wij heel erg veel van wandelen, kan dat daar wel een beetje?
Lijkt mij iig al gaaf z'n reis met de auto te maken.
Jawel hoor, alleen als je een week gaat betaal je dan een week voor verblijf + zwemparadijs. En moet je kaartjes voor Legoland apart kopen, terwijl je die weer juist kunt krijgen als je een Legolandverblijf boekt.
Wandelen hebben daar we niet gedaan, we waren te druk met glijden en Lego :P
Maar dat zal best ergens kunnen daar in de buurt ook. Vond het landschap wel wat saai daar, niks bijzonders iig, denk dat er wel mooiere omgevingen zijn in Denemarken.
Alle reacties Link kopieren
Toen wij in Lalandia waren zijn we twee of drie keer naar Legoland geweest, twee of drie keer in het zwembad, twee keer naar de dierentuin, twee of drie keer naar het klimparadijs/binnenspeeltuin op Lalandia, twee dagen regende het zo hard dat we nergens zijn gweest (2 of 3 = helft van gezin 2, andere helft 3x)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven