Rondreis Engeland (auto) tips gevraagd

25-09-2021 13:33 36 berichten
De titel zegt het al, ik ben op zoek naar tips voor een rondreis met de auto in Engeland.
We willen het in ieder geval combineren met 2 dagen Londen, waar we goed bekend zijn.
We gaan met de autotrein en komen dus in Folkestone aan.
We willen vrijdag aankomen en dan de vrijdag daarop in Londen zijn, hebben dus een weekje om rond te reizen.

Eventueel kunnen we er een 2e week aanplakken maar dat is nog niet zeker, dus willen ons eerst op 1 week richten.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer en vraag ik me af: wat is leuk te combineren?

Ik wil graag in het zuiden blijven, tot ongeveer hoogte Londen maar dus niet hoger, dat bewaren we voor een volgende keer ;)

Ohja, de trip vind plaats in juni, wellicht ook goed om erbij te zetten en we zijn met zijn 2-en zonder kinderen (beide begin 30)
Gelijk van de ferry even naar Canterbury, daarna door richting New Forest zou ik doen. Onderweg is Winchester mooi en ik vind Dorset geweldig om rond te keutelen en in een klein dorpje cream tea te nemen.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 25-09-2021 13:46
40.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alles buiten de grote steden is even mooi in Engeland. Neem een ouderwetse papieren kaart, teken een rondje en maak een route in je GPS. Gewoon rijden en beslissen waar je wil slapen doe je aan het eind van de middag of zo. Heb ik jaren zo gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Canterbury is leuk, of meer richting het westen naar Dartmouth of Bath.
KamilleT schreef:
25-09-2021 13:45
Canterbury is leuk, of meer richting het westen naar Dartmouth of Bath.
En dan meteen naar Bristol als je ook naar Bath gaat! :love:
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie interesses?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
puntillita schreef:
25-09-2021 13:44
Gelijk van de ferry even naar Canterbury, daarna door richting New Forest zou ik doen. Onderweg is Winchester mooi en ik vind Dorset geweldig om rond te keutelen en in een klein dorpje cream tea te nemen.
:heart: ik vond het daar echt prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
25-09-2021 14:14
:heart: ik vond het daar echt prachtig!
Heel Engeland buiten Londen is prachtig. Ik ben zelf fan van Devon maar mijn dochter wil tzt graag in Yorkshire wonen. We hebben al verschillende streken bezocht. Meestal huren we gewoon een huis en maken van daaruit dagtrips. Er is meestal zoveel te zien en te doen dat je aan een week niet genoeg hebt (of keuzes maken).
Alle reacties Link kopieren
Canterbury oa Kathedraal , Hastings stukje geschiedenis slag bij Hastings , Brighton .
Winchelsea en Rye voor leuke antiekzaakjes .
Oh al zoveel leuke plaatsen worden genoemd!
Ons probleem; keuzes maken. Het liefst zou ik dus al die plekken die nu genoemd worden bezoeken, maar ik weet dat we een selectie moeten maken.

@himalaya; we houden van een schattig plaatsje bezoeken en gewoon rondwandelen of ergens koffie/thee drinken, maar ook een natuurgebied opzoeken of een stukje geschiedenis bekijken. Ik denk zoiezo dat het landschap al ontzettend leuk is om doorheen te rijden. Als ik foto's van kliffen zie wordt ik daar ook enthousiast van!
Musea doen we af en toe maar is niet direct ons favoriet.
KamilleT schreef:
25-09-2021 14:18
Heel Engeland buiten Londen is prachtig.

Ben ik toch niet met je eens, ik ben echt op hele lelijke plekken geweest zoals Bolton, Derby en mijn persoonlijke favoriet Swindon :-|
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
25-09-2021 14:30
Ben ik toch niet met je eens, ik ben echt op hele lelijke plekken geweest zoals Bolton, Derby en mijn persoonlijke favoriet Swindon :-|
Haha, ja ik geloof wel dat er ook lelijke steden zijn :)
Wij plannen onze Engeland vakanties meestal aan de hand van een bezienswaardigheid waar we heen willen. Daar in de buurt zoek ik dan een huis, en gaandeweg verzinnen we er andere dagtrips bij. Alleen al rijden door het landschap is een belevenis.
Voor TO met haar wensen zou ik zeker Devon aanraden. Talloze leuke plaatsjes, mooie natuur, afgewisseld met de kust.
Ik vergat trouwens Milton Keynes, nog zo’n briljant staaltje van architectuur :mrgreen:

Op zich wel met je eens hoor dat Engeland mooi is. Zeker het platteland, maar ook steden als Manchester en Leeds zijn leuk. Maar er lijkt zoveel toevallig te zijn ontstaan en je ziet al die verloederde winkelgebieden terwijl er een zielloos modern winkelcentrum pal naast is gebouwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vanaf Folkestone, onderlangs rijden, langs de kust, de A27 of sommige stukken nog meer echt langs de zee
Tot aan Prtsmouth (leuke stad), dan New Forest in
Doorsteken naar Bristol, Bath en dan weer rchting Londen
Alle reacties Link kopieren
New forest, Bournemouth, Brighton, Bath. Richting Cornwall is ook mooi, maar wellicht wat ver voor een weekje maar wel leuk misschien mocht die tweede week er toch nog bij komen.
Alle reacties Link kopieren
Oh een leedscastle zeker de moeite waard !

http://www.nl.leeds-castle.com/

Ligt ook in Kent
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar2 schreef:
25-09-2021 14:55
Oh een leedscastle zeker de moeite waard !

http://www.nl.leeds-castle.com/

Ligt ook in Kent
Die vonden wij ook mooi! Onze favoriet was Dover Castle, daar hebben we een erg leuke rondleiding gehad over de Engelandvaarders, maar dan vanuit het perspectief van de overkant.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een tip: links rijden!
Alle reacties Link kopieren
En nog een tip: vanaf 1 oktober heb je een paspoort nodig om naar Engeland te gaan. Een ID-kaart is dan niet meer voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de hele Cotswolds geweldig, een overdaad aan schattige cottages.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Koop een National Trust-kaart en bezoek het ene kasteel of landhuis of natuurgebied na het andere. Vaak met prachtige lunchroom.

https://www.nationaltrust.org.uk/days-out
Alle reacties Link kopieren
Dé tip: links rijden!
Such fun!1
daddy_gijs schreef:
25-09-2021 17:19
Koop een National Trust-kaart en bezoek het ene kasteel of landhuis of natuurgebied na het andere. Vaak met prachtige lunchroom.

https://www.nationaltrust.org.uk/days-out
Oh dank voor de tip, daar ga ik zeker naar kijken
Oh die routes ga ik even bekijken, moeten inderdaad goed gaan kijken wat nu praktisch is en dat we niet teveel kiezen.

Links rijden komt wel goed, daar maken we ons geen zorgen over. Paspoort hebben we beide dus ook geen probleem.

Ik heb een lijstje gemaakt met al jullie tips en aanbevelingen die we rustig allemaal gaan opzoeken en kijken wat onze favorieten zijn :-D
Alle reacties Link kopieren
Baileyslife schreef:
26-09-2021 12:14


Links rijden komt wel goed, daar maken we ons geen zorgen over.

En zodra je van de boot/trein komt, kan het niet missen.
Wat ik lastig vind is uitdraaien na parkeren, dat doe je net anders.
Oh en nood, plotse tegenligger op een smalle weg, dan wil je naar rechts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven