Bed 1.90 lang

25-09-2021 07:30 51 berichten
Ik ben met spoed op zoek naar een extra bed van Max 1.90 lang. Man is sinds zijn operatie erg onrustig ‘s nachts en ik slaap op de bank maar ik zou graag in een bed slapen. Enige plek echter waar een bed zou passen is 1.90 lang.
Liefst een fatsoenlijk bed dus geen opklapbaar maar ook wil ik eigenlijk geen 500 euro betalen.
Zoek me dus maar kan niks vinden
En bed is niets meer dan een matras op een bodem op pootjes. Nodig voor de ventilatie.

Een lattenbodem op een paar pallets is een ook een bed!
Alle reacties Link kopieren
In Frankrijk zijn bedden / matrassen van 190cm standaard (90x190 of 140x190) in belgie misschien ook ? Ik weet niet waar je woont, maar dat kan misschien een optie zijn als je dat in Nederland niet kan vinden ?
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
25-09-2021 08:51
Ja, ook een goed idee. Of zo’n lattenbodemding van de decathlon https://www.decathlon.nl/p/opblaasbaar- ... R-p-309887
Die ziet er goed uit. Deze is alleen 200 cm lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak geslapen op zo'n opvouwbaar logeerbed met een niet te dunne matras en dat ligt best goed. Om het fijner te maken had ik er een topmatras (paar cm) op gelegd en dat lag prima.
Een boxspring is wel veel beter om op te slapen en licht om te verplaatsen.
Als je het bed lang wil laten staan, kun je wat investeren.
Alle reacties Link kopieren
-
aivlys23 wijzigde dit bericht op 15-12-2022 12:22
98.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen 2 matrassen op elkaar. Ligt voor geen meter en 't gaat er tussen broeien en krijg je schimmel.

Snelste oplossing is een lattenbodem van 190 kopen (matras had je al, of niet?) en die op de grond leggen, evt met pallets er onder als je makkelijker op wilt kunnen staan.

Voordat wij airco hadden, sliepen we in de zomer in de woonkamer op de grond. Maar wel met lattenbodem er onder. Opstaan was op zich pirma voor die paar weken.
Alle reacties Link kopieren
Ikea heeft heel goedkope lattenbodems, eigenlijk zijn het latjes verbonden door een stoffen band. Deze kan je afknippen op de gewenste lengte. Wij hebben ze gebruikt in de camper.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou of pallets neerleggen en daar een matras op. Of een luchtbed, ik zag dat de hema er bijv een van 1.90m heeft.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
25-09-2021 07:58
Ik vind het eigenlijk een dolkomisch idee :-D
Zo eentje dan?
https://www.ikea.com/nl/nl/p/lycksele-l ... s89280870/
Uitgeklapt 1.88

Voordeel van een slaapbank(je) is dat je hem later kan gebruiken als logeen optie zonder dat hij erg in de weg staat
smulrol wijzigde dit bericht op 25-09-2021 10:10
19.73% gewijzigd
Matras heb ik ook niet. Logeerbed met extra topper voor comfort kan misschien ook voordeel is dat ik dat vandaag nog kan halen.

Marktplaats vind ik wat gedoe. Ik kan man niet te lang alleen laten. Dus dan moet ik echt gericht in de buurt gaan zoeken
Alle reacties Link kopieren
Wat is de exacte ruimte die je hebt?
Een bed voor een 190 matras kan zo 198 zijn.

Lokale verkoophoek/weggeefhoek?
Alle reacties Link kopieren
Bij bedopmaat.nl heb je voor 274 euro (plus zo nodig 29 euro verzendkosten) een simpel bed met simpel matras van 90x180 cm (houten bed dicht - bas).
Alle reacties Link kopieren
MatchaTeaLatte schreef:
25-09-2021 10:03
Bij bedopmaat.nl heb je voor 274 euro (plus zo nodig 29 euro verzendkosten) een simpel bed met simpel matras van 90x180 cm (houten bed dicht - bas).
Levertijd 4-6 weken. TO heeft nu een probleem
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
25-09-2021 10:09
Levertijd 4-6 weken. TO heeft nu een probleem
sorry, had ik niet gezien. Misschien toch die zaak even bellen, ze hebben een fysieke winkel.
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je? Wij hebben er een in die maat op zolder staan. Gebruiken we niet
Alle reacties Link kopieren
https://www.leenbakker.nl/bed-en-toebeh ... -80x190-cm

Zo'n bed hebben wij. Je kan er evt nog een beter matras op kopen, dan ligt het prima want de bodem is stevig. Of gewoon een topper
lexis schreef:
25-09-2021 10:25
https://www.leenbakker.nl/bed-en-toebeh ... -80x190-cm

Zo'n bed hebben wij. Je kan er evt nog een beter matras op kopen, dan ligt het prima want de bodem is stevig. Of gewoon een topper
Heel vaak op zo'n bed geslapen en dat slaapt echt prima. Ook handig voor logées (heb je überhaupt geen logeerbed in huis?).
Ik rij dadelijk naar de leenbakker.

Nee we hebben geen logeerbed. Iedereen die we kennen woont in de buurt. We hebben dus nooit logees
Alle reacties Link kopieren
Bel eerst even, anders rijd je mss voor niets.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij een thuiszorgwinkel zoals Vegro, Medipoint, etc. of je daar een bed kunt huren/lenen.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
25-09-2021 09:17
Geen 2 matrassen op elkaar. Ligt voor geen meter en 't gaat er tussen broeien en krijg je schimmel.

Snelste oplossing is een lattenbodem van 190 kopen (matras had je al, of niet?) en die op de grond leggen, evt met pallets er onder als je makkelijker op wilt kunnen staan.

Voordat wij airco hadden, sliepen we in de zomer in de woonkamer op de grond. Maar wel met lattenbodem er onder. Opstaan was op zich pirma voor die paar weken.
Onder zo´n lattenbodem kan je ook pootjes zetten, toch?
Alle reacties Link kopieren
aliva schreef:
25-09-2021 17:53
Onder zo´n lattenbodem kan je ook pootjes zetten, toch?
Kan, maar of het heel stevig wordt, daar wil ik van af ;)
Wij zijn van het "zelf maken" types, en een goede en stevige constructie is wel wenselijk.

To; ben je geslaagd bij de Leen?
Ja opklapbed is gekocht. Passende topper hadden ze niet maar voor vannacht heb ik in ieder geval een oplossing
Een topper kan ik online wel bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte… ik hoop dat je een beetje tot rust komt…
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
25-09-2021 20:36
Ja opklapbed is gekocht. Passende topper hadden ze niet maar voor vannacht heb ik in ieder geval een oplossing
Een topper kan ik online wel bestellen.
Fijn! Ik hoop dat het je helpt om beter tot rust te komen. Het lijkt me niet makkelijk om voor een zieke partner te zorgen :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven