Kitchenaid schiet van rem

26-09-2021 14:28 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een mooie kitchen aid artisan, die ik ook veel gebruik.
Nu ben ik alleen bang dat er een onderdeel aan de binnenkant is beschadigd of afgesleten ofzo. Want als ik de kop omhoog til, schiet de rem er vanzelf af. Dus ik kan hem gewoon omhoog doen, waarbij het hendeltje van de rem even naar achter flipt en weer terug.
Misschien is hij versleten van het vele brood bakken dat ik doe en waarbij de kop soms flink op en neer gaat.
Iemand die dit herkent? En kan ik dit laten repareren ergens?
Alle reacties Link kopieren
Doe eens gek: https://www.kitchenaid.nl/klantenservic ... en-contact
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Deze man kan "alles" repareren volgens mij:

https://www.superdoughhook.com/
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Die laatste was ik vergeten, maar daar heb ik ook een kneedhaak van, die ik trouwens niet fijn vind. Maar ik zal eens met hem bellen.
En ja, ik snap dat ik kitchenaid zelf kan bellen. Maar het is zondag en ik merkte het net. Dus ik vroeg me af of iemand dit herkent.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
26-09-2021 15:57
Thanks! Die laatste was ik vergeten, maar daar heb ik ook een kneedhaak van, die ik trouwens niet fijn vind. Maar ik zal eens met hem bellen.
En ja, ik snap dat ik kitchenaid zelf kan bellen. Maar het is zondag en ik merkte het net. Dus ik vroeg me af of iemand dit herkent.

Vind jij die niet fijn? Ik heb hem ook en ben wel tevreden. Heb jij nog een betere wellicht?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Kan je er geen voorwerp tussen klemmen waardoor hij omhoog blijft staan?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
26-09-2021 18:33
Vind jij die niet fijn? Ik heb hem ook en ben wel tevreden. Heb jij nog een betere wellicht?
Bij mij kruipt het deeg steeds omhoog langs de spiraalvormige kneedhaak. Het werkt zichzelf omhoog en als ik niet uitkijk zit het zo in het draai deel.
Heb jij dat niet?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
26-09-2021 21:12
Kan je er geen voorwerp tussen klemmen waardoor hij omhoog blijft staan?
Het probleem is niet dat hij niet omhoog blijft staan.
Het probleem is dat ik hem gewoon omhoog kan duwen, zonder het handeltje van de rem opzij te duwen.
Daardoor ‘bokt’ hij soms teveel omdat de rem dat niet tegen houdt. Lastig uitleggen merk ik.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
27-09-2021 09:25
Bij mij kruipt het deeg steeds omhoog langs de spiraalvormige kneedhaak. Het werkt zichzelf omhoog en als ik niet uitkijk zit het zo in het draai deel.
Heb jij dat niet?

Nee. Uiteindelijk gaat hij wel om de haak zitten, maar dan is het deeg vaak (bijna) klaar. Maar hij is nog nooit het draai deel in gegaan. Wat gek. Ik zou dat anders nog eens vragen bij hem, misschien een productie fout?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Maak jij ook zelf brooddeeg met die haak? Ik heb het al met verschillende degen geprobeerd, maar maakt eigenlijk niet uit hoeveel hydratatie het deeg heeft. Dacht eerst dat het daar misschien door kwam.
De kop bokt ook vreselijk als ik deze haak gebruik. Ik ben bang dat misschien zelfs daardoor de rem kapot is gegaan. Duur grapje, alles bij elkaar, die haak :-(
Alle reacties Link kopieren
Op welke snelheid kneed jij dan brooddeeg?
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
27-09-2021 11:30
Op welke snelheid kneed jij dan brooddeeg?

Da's een duur grapje ja . Ik heb die hele dure die in de vaatwasser kan... lol. Ik maak er ook brooddeeg mee idd. Maar het "laatste stuk" doe ik soms met de hand. Ik weet ook niet altijd goed wanneer iets klaar is. Ik maak te vaak andere recepten ipv herkennen wat je deeg doet... niet slim misschien.

Laatst had ik bao broodjes gemaakt... dat bleef een plakzooi. Dan weet ik dus gewoon niet wanneer het goed is. Zo frustrerend. Maar ze waren heel lekker. :proud:

Ik kneed meestal vrij rustig... 2e of 3e stand. Wat doe jij?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook die hele dure. Wel echt spijt van.
Vanochtend nog een keer geprobeerd, maar het kruipt echt meteen omhoog.
Ik zal die man eens mailen.

Ik kneed meestal op stand 2. Stand 3 gaat me te wild.

Leuk hè, dat bakken? Ik bak ook zuurdesem. Maar ik heb mijn desempje per ongeluk uitgehongerd tot bijna dood, omdat ik ziek werd en hem nog niet in de koelkast had gezet. Maar ik ben bezig met de reanimatie. Hopelijk lukt het.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
27-09-2021 16:18
Ik heb ook die hele dure. Wel echt spijt van.
Vanochtend nog een keer geprobeerd, maar het kruipt echt meteen omhoog.
Ik zal die man eens mailen.

Ik kneed meestal op stand 2. Stand 3 gaat me te wild.

Leuk hè, dat bakken? Ik bak ook zuurdesem. Maar ik heb mijn desempje per ongeluk uitgehongerd tot bijna dood, omdat ik ziek werd en hem nog niet in de koelkast had gezet. Maar ik ben bezig met de reanimatie. Hopelijk lukt het.

Heel leuk ja!

Ik heb ook eens een poging tot desem gedaan maar het was me veel te sterk. Niet lekker. Na maand ofzo was ik het voeden ook beu lol... ben een luie bakker.

Ik bak ook graag met recepten uit Flower, Water, Salt & Yeast. Van Ken Forkish.

Mijn laatste pogingen waren dus Bao Buns, van Marions Kitchen (YT).

Misschien kun je anders die haak online verkopen op MP? Ik zou die problemen met de haak trouwens ook even met hem bespreken!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik ken jouw recepten die je noemt niet. Ik ga eens kijken!
Ik gebruik veel recepten van Levine, ken je haar site? Google maar eens op Levine recepten index. Niet doen als je snel keuzestress krijgt 😃.

Ik heb die man van de haak gemaild. Ik wacht het even af.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al reactie? Ben benieuwd of hij nog te repareren was.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen contact opgenomen over die rem, omdat hij het weer beter doet. Ik heb het handeltje met de hand naar voren geduwd en nu lijkt hij weer beter op slot te zitten.

Wel hebben ze me heel uitgebreid gemaild over die menghaak. Ik probeer m nog even en anders mag ik m terug sturen.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
13-10-2021 09:17
Ik heb nog geen contact opgenomen over die rem, omdat hij het weer beter doet. Ik heb het handeltje met de hand naar voren geduwd en nu lijkt hij weer beter op slot te zitten.

Wel hebben ze me heel uitgebreid gemaild over die menghaak. Ik probeer m nog even en anders mag ik m terug sturen.

Nou dat vind ik wel netjes!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Zeker netjes! Het is een duur ding, maar ik had niet verwacht dat ze zo coulant zouden zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven