Hij zet er een punt achter via telefoon

28-09-2021 10:29 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Iedereen,

De jongen waar ik recent mee dated is toen teruggekeerd van zijn reis uit Costa Rica.
In 1 van mijn vorige topics heeft hij me wel eerlijk verteld dat hij daar op een avond met een ander gekust had weliswaar tijdens een drankspel en het was een meningloze kus.
Hij is dit weekend langsgekomen en we hebben veel gepraat ook over zijn reis en hij toonte foto's en zijn ook samen uiteten geweest omdat ik dit als verrassing voor hem had geregeld.
Heeft ook mijn ouders ontmoet en deed echt alles voor die jongen.
Toch blijft hij erbij dat voor de reis ik een hele goeie vriendin was voor hem en er gebeurde ook regelmatig meer en we bleven bijna ieder weekend bij elkaar slapen en deden samen veel dingen.
Zijn gevoel is hetzelfde gebleven en hij wil ook behouden wat we nu hebben maar aangezien ik echt wel gevoelens had en heb voor hem was al voor de reis zo heb ik mijn grenzen aangegeven en gezegd dat ik meer wil dan dit. Hij voelde zich verstikkend en hij wou die avond toen ook naar huis maar wou ook niet dat het zo moest gaan dus hebben we nog even in de auto gepraat en uiteindelijk had ik hem voorgesteld om het niet toch een kans te geven maar op een rustig tempo aangezien ik weet dat ik soms claimend kan overkomen aangezien ik verlatingsangst heb maar daar wel gericht hulp voor zoek en aan werk.
Hij stemde in en dat hij het niet op social media wil zetten, niet officieel wil enz.
erna is hij alsnog blijven slapen en ook mijn ouders waren geinteresseerd in zijn verhalen over zijn reis en hij toonde ook foto's.
volgende dag nog samen ontbeten en wandeling geweest maken waar we erna nog in een cafeetje iets zijn geweest drinken.
Erna bij het thuiskomen wou hij nu wel iets vroeger naar huis aangezien hij nu deze week terug herstartte met zijn job en nog veel had in te halen.
Heb toen niks meer vernomen of gehoord zelfs geen berichtje toen hij veilig thuis was gekomen.
Vond dit wel ergens niet leuk en nogal pijnlijk.
Heeft toen sinds maandag niks meer van hem laten horen. maandagavond belde hij me plots op en zei aan de telefoon dat hij het eigenlijk niet meer zag zitten hij er zich niet goed bij voelde en er niks was voor hem.
Hij me ook niet verder wou kwetsen.
Wou geen relatie met mij en ook nooit.
Zei wel dat hij me nog wel af en toe wou zien maar niet ieder weekend en we vrienden konden zijn.
Was van mijn kant heel emotioneel en pijnlijk want ik deed zoveel voor hem en hij kon altijd bij me terecht.
Hebben erna nog wel gesproken maar niet zo intens en hij zei me ook dat het nu voor hem beter is vrijgezel te zijn.
Dit heeft me alsnog een zwaar en slecht gevoel gegeven want gebeurd wel vaker dat ik nooit in relatie geraak of uit de friendzone.
Weet het even nietmeer.
Live every moment, laugh every day, Love beyond words
Alle reacties Link kopieren
Nou, je weet waar je staat, hij wil niet.

Klaar.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
is nooit leuk dit en echt pijnlijk voor me.
Vooral omdat ik het al zo vaak voorgehad heb
Live every moment, laugh every day, Love beyond words
Alle reacties Link kopieren
....uiteindelijk had ik hem voorgesteld om het niet toch een kans te geven maar op een rustig tempo aangezien ik weet dat ik soms claimend kan overkomen aangezien ik verlatingsangst heb maar daar wel gericht hulp voor zoek en aan werk.
Je bent ontzettend claimend bezig.
Hij
wil
niet.

Dan moet je hem niet dwingen bij je te blijven. Zo werkt het gewoon niet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Het patroon lijkt me dat jij je eigen grenzen en die van anderen niet herkent. Je hebt dit met alle macht een relatie willen maken (status online, ouders ontmoeten, alles voor hem doen, hoezo!!) terwijl het dat niet was. Trek je les voor de volgende keer. Dit is een mislukte dateperiode, geen ramp, en ja het gaat even pijn doen. Maar leer er van.
Alle reacties Link kopieren
Hey Blair,

Hartstikke naar natuurlijk dat het niet werkt met iemand met wie je maanden aan het daten was. Helaas blijkt zijn gevoel voor jou anders te zijn dan het jouwe voor hem. Dat moet je even verwerken. Overigens, ‘álles’ voor iemand doen is misschien ook iets waarmee je wat kunt. Onderzoek eens waarom je die neiging voelt. Het is helemaal niet verkeerd om wat te doen voor iemand om wie je geeft. Maar álles voor iemand doen klinkt meer als, jij voelt je eigenlijk niet zo goed over jezelf, je bent onzeker en probeert dat te compenseren door álles voor iemand te doen, zo denk je diegene een reden te geven vooral maar bij jou te blijven. Behalve dat deze manier van doen sommigen juist weg jaagt en zorgt dat anderen misbruik van je maken…als iemand jou leuk vindt en voor jou wil gaan dan doet diegene dat omdat hij of zij jou de leukste en de liefste vindt, niet omdat jij álles voor diegene doet. Werk een beetje aan je zelfvertrouwen. Lukt dat je niet alleen, doe het samen met vrienden, lees eens een relevant zelfhulpboek, of, wanneer de problematiek groter is dan je even makkelijk kunt oplossen, praat eens met de POH GGZ. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof hij duidelijk was en jij er in je hoofd meer van hebt gemaakt. Kan gebeuren, uithuilen en weer door.

Je komt nogal wanhopig over en wanhopige mensen zijn nooit aantrekkelijk (in ieder geval niet voor stabiele mensen). Ik zou dus als ik jou was vooral verder gaan met werken aan jezelf en even vrijgezel blijven.

Je deed alles voor hem? Niet meer doen, dat is geen basis voor een gelijkwaardige relatie.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wilde hij op die avond dat hij bij je was al subtiel aangeven dat er voor hem geen relatie meer in zat, alleen heb jij toen net zo lang aangedrongen tot hij toch instemde. Ik vind alleen het 'toen heb ik mijn grenzen aangegeven en gezegd dat ik meer wilde dan dit' al heel veelzeggend, want zo werkt grenzen aangeven natuurlijk niet, dat is niet meer eisen dan de ander eigenlijk wil geven. Zelfs toen hij naar huis wilde omdat hij zich verstikt voelde heb je nog op hem ingepraat in de auto. Ik kan me heel eerlijk gezegd wel voorstellen dat hij je dit telefonisch heeft verteld.

Waarom je nooit in een relatie/uit de friendzone raakt weet je volgens mij zelf wel een beetje, je bent erg claimend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, je hebt hem zelf klem gezet en toen heb je je antwoord gekregen.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij veel anders kon.
Blair0808 schreef:
28-09-2021 10:35
is nooit leuk dit en echt pijnlijk voor me.
Vooral omdat ik het al zo vaak voorgehad heb

Nee niet leuk.
Maar wel hoe het is. Hij wil niet.

Als je doet wat je deed blijf je krijgen wat je kreeg.
Dat jij alles voor hem over had en hij altijd bij je terecht kon betekent niet dat hij ineens gevoelens voor je krijgt.
Hij probeerde er in het weekend een punt achter te zetten maar dat accepteerde je niet. Ik denk dat hij geen andere manier zag dan het via de telefoon te doen.
Heel vervelend voor je maar je zult dit moeten accepteren. Sterkte.
Hij vind je niet leuk genoeg, wel voor seks niet voor een relatie. Hij is niet verliefd en wat je ook doet voor hem of je ouders voor hem hebben gedaan veranderd daar geen bal aan helaas.

Het is geen ruilwaar, jij geeft hem dingen en aandacht en dan moet hij je wel leuk vinden.
Volgende keer beter luisteren naar iemand, dan hoeft hij het niet via telefoon nogmaals doen omdat je geen nee accepteert.
Blair0808 schreef:
28-09-2021 10:35
is nooit leuk dit en echt pijnlijk voor me.
Vooral omdat ik het al zo vaak voorgehad heb
Misschien omdat je te graag wil. Het zou denk ik een goed idee zijn om eerst met jezelf in het reine te komen.

Hij is alleen maar eerlijk naar jou toe. Hij ziet een relatie niet zitten en neemt afstand om jou niet te kwetsen. Dat kun je hem niet kwalijk nemen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
28-09-2021 10:53
Misschien omdat je te graag wil. Het zou denk ik een goed idee zijn om eerst met jezelf in het reine te komen.

Hij is alleen maar eerlijk naar jou toe. Hij ziet een relatie niet zitten en neemt afstand om jou niet te kwetsen. Dat kun je hem niet kwalijk nemen.

Mee eens, ik heb dit in mijn jonge (nog aantrekkelijke) jaren😉, ook zo ervaren.
Ik wilde toen echt niet meer daten, verliefd worden of noem maar op.
Ik wilde daar geen energie meer in stoppen.
Ik wilde me focussen op mijn werk, opleiding, rijbewijs halen, me richten op wie 'ik' ben! I.p.v te hunkeren naar een wederhelft, het geliefd en bemind willen worden. Zo' vermoeiend!
Eerst van jezelf leren te houden.
Alle reacties Link kopieren
Je bent veel te claimend. Hij wilde naar huis. Jij haalt hem over te blijven slapen. In het verleden wilde iemand zelfs aangifte doen vanwege stalling

Verder ben je te negatief. Je ziet alleen maar beren op de weg. Hij woont te ver weg / Hij gaat op een groepsreis.
Tijdens s de reis heb jij hem zo gesteund want er waren problemen in de groep en hij viel er buiten. Terwijl hij het hartstikke gezellig heeft gehad zo blijkt achteraf.

Ik vind trouwens dat er niets mis mee is om het telefonisch uit temaken.
Alle reacties Link kopieren
trekken aan een dood paard is echt erg zonde van je tijd
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
28-09-2021 12:03
Je bent veel te claimend. Hij wilde naar huis. Jij haalt hem over te blijven slapen. In het verleden wilde iemand zelfs aangifte doen vanwege stalling

Verder ben je te negatief. Je ziet alleen maar beren op de weg. Hij woont te ver weg / Hij gaat op een groepsreis.
Tijdens s de reis heb jij hem zo gesteund want er waren problemen in de groep en hij viel er buiten. Terwijl hij het hartstikke gezellig heeft gehad zo blijkt achteraf.

Ik vind trouwens dat er niets mis mee is om het telefonisch uit temaken.
ach nee, ze deed niks verkeerd
ze passen gewoon niet
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook een jongen die het graag uit wilde maken in het weekend maar we de kans niet echt toe kreeg. Waarschijnlijk vond hij het ook rot om je te kwetsen to. Hij had zich waarschijnlijk voorgenomen om het uit te maken... dat lukte niet. Hij ging naar huis en baalde want hij wilde het netjes afronden. Daarna heeft hij het toch maar per telefoon gedaan.

To het lijkt me een goed idee om hulp te zoeken voor je verlatingsangst. Ik heb zelf ook verlatingsangst (of ik heb er eigenlijk geen last meer van want ik heb een stabiele relatie maar ik weet uit het verleden dat ik dat wel had. Vooral in het begin).

Verlatingsangst werkt verstikkend. Door je angsten zoek je bevestiging. En de andere partij ervaart dat als claimend. Daarmee help je een beginnende relatie om zeep. Het is echt beter als je leert waar dit vandaan komt en hie je dit beter maakt. Het is namelijk nooit de verantwoording van een ander om jou gerust te stellen maar wel van jou zelf om hulp te zoeken.

Succes en sterkte.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-09-2021 12:15
ach nee, ze deed niks verkeerd
ze passen gewoon niet

Nou inderdaad, wat een kritiek en commentaar op een jonge vrouw die gewoon verblind was, en gedreven werd door verliefdheid.
Hele waslijsten met wat ze verkeerd gedaan zou hebben. Poeh, poeh.. droge boel zeker?
TO, wat ik eerder al schreef: "ga eerst opzoek naar jezelf, en pas daarna naar een wederhelft".
Komt echt goed :hug:
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je iemand over willen halen een relatie met je aan te gaan? Dat moet je toch helemaal niet willen.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
We doen het allemaal niet in één keer perfect of volgens het boekje hé!
Het leven is ook een leerschool tot je einde.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel verstuurd
Alle reacties Link kopieren
Het is zeker een leerschool, maar die lessen moeten je dan wel duidelijk gemaakt worden. En door de topics in TO's verleden blijkt steeds weer dat het overduidelijke voor haarzelf niet duidelijk is. Dus dan moet iemand je het toch vertellen, wil je een andere uitkomst.

Ik denk, zéker in combinatie met je eerdere topics, dat de kritiek terecht is. Een gezonde relatie is echt niet mogelijk met dit huidige patroon van gedrag.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
28-09-2021 12:45
We doen het allemaal niet in één keer perfect of volgens het boekje hé!
Het leven is ook een leerschool tot je einde.
O nee hoor, toen ik jong was had ik ook wel de neiging tot claimen en daar ben ik ook wel eens een leuke prille liefde door verloren. Was toen heel spijtig, maar als ik daarop terugkijk vind ik het geheel begrijpelijk dat hij daar op afknapte en het uitmaakte. Het was wel een wijze les die me daarna is bijgebleven, waardoor ik, toen ik mijn man net kende, mezelf ervan kon weerhouden het weer zo te doen en hem dus gewoon de ruimte kon geven die hij nodig had.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven