Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1824 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
AeonOfWinter schreef:
02-10-2021 14:13
1 van onze meiden (2 zusjes) is nogal een apart geval. Zo komt ze je wel eens halen omdat ze wil dat je ergens naar kijkt of iets doet.

Een paar weken geleden nam ze mijn man mee richting de schuur waar onze tweede vriezer staat. Ze vond dat het weer eens tijd werd voor een ééndagskuiken. Had ze helemaal gelijk in, dat was al een tijd geleden.

Zojuist kwam ze mij halen, ik moest met haar mee naar boven, naar de badkamer. Om haar te laten zien dat de kraan in de wasbak het nog doet. Denk ik. Na wat gespetter in het straaltje water mocht de kraan weer uit. "Mrraau!" Yup, hij doet het nog.

:rofl:
Geweldig!! 😂
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
30-09-2021 23:52
Klopt Mieke, heb wel gelezen dat ze bij oormijten veel aan de oren kunnen krabben. Voor jeuk klachten met mijten als verdenking nemen ze dan een huisafschraapsel, hebben ze bij 1 van onze vorige poezen een keer gedaan. Heel zielig vond ik dat…
Hier zijn in de straat veel problemen met een andere soort mijt, namelijk Cheyletiella. Hopelijk goed geschreven zo. Nu is mijn hond bij de buurvrouw geweest en krabben ze zich weer. Heel duur in bestrijding :(.

KC lijkt wat beter te gaan maar hij is stevig afgevallen en als hij op een stoel wil sleept hij zich naar boven ipv springen.
AeonOfWinter schreef:
02-10-2021 14:13
1 van onze meiden (2 zusjes) is nogal een apart geval. Zo komt ze je wel eens halen omdat ze wil dat je ergens naar kijkt of iets doet.

Een paar weken geleden nam ze mijn man mee richting de schuur waar onze tweede vriezer staat. Ze vond dat het weer eens tijd werd voor een ééndagskuiken. Had ze helemaal gelijk in, dat was al een tijd geleden.

Zojuist kwam ze mij halen, ik moest met haar mee naar boven, naar de badkamer. Om haar te laten zien dat de kraan in de wasbak het nog doet. Denk ik. Na wat gespetter in het straaltje water mocht de kraan weer uit. "Mrraau!" Yup, hij doet het nog.

:rofl:
Dit is nou zo leuk aan katten :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
02-10-2021 18:31
Hier zijn in de straat veel problemen met een andere soort mijt, namelijk Cheyletiella. Hopelijk goed geschreven zo. Nu is mijn hond bij de buurvrouw geweest en krabben ze zich weer. Heel duur in bestrijding :(.

KC lijkt wat beter te gaan maar hij is stevig afgevallen en als hij op een stoel wil sleept hij zich naar boven ipv springen.
Ach die KC… sneu dat hij zich zo slap voelt! Als hij het flink te pakken heeft gehad dan zal hij eerst nog wel even flink aan moeten sterken.

Hier heerste deze week ook iets denk ik want het schildpadmeisje had dunne ontlasting en de beide honden hebben ook een paar keer gespuugd en reutje had 1 keer een beetje dunne slijmerige ontlasting. Ik geef ze dan altijd meteen Okugest van VSM en dat werkt echt als een malle! Als ik zelf soms wat opgeblazen of draaierig in mijn buik ben neem ik het ook en ook bij mij werkt het super goed.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi! Mia lijkt ondertussen gewend te raken aan het niet naar buiten kunnen.
Ben er opgelucht over want voel(de) me er best schuldig over naar d'r.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn Kohaku, een zorg minder! En ben je zelf ook al een beetje gewend?

Mijn katten komen alleen in mijn tuintje, met mooi weer. Want dan heb ik ze in het zicht. Nu de deur niet meer open kan blijven en het regent, komen ze niet meer buiten. Is even een paar dagen zeuren voor de achterdeur, maar zijn ook zo weer gewend aan lekker binnen zijn.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muizen op 2 hoog in een flat O_O beide heren hebben er vandaag elk al 2 gevangen alle 4 buiten.
Morgen de woningbouw bellen
derooiekater schreef:
03-10-2021 17:13
Muizen op 2 hoog in een flat O_O beide heren hebben er vandaag elk al 2 gevangen alle 4 buiten.
Morgen de woningbouw bellen
Die beestjes kunnen overal komen volgens mij. In elk geval heb je een prima biologische manier van bestrijding en de katten doen waar ze voor zijn oorspronkelijk. Ik zeg win-win :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind 4 op 1 dag best veel :-$
Kohaku schreef:
03-10-2021 11:20
Hi! Mia lijkt ondertussen gewend te raken aan het niet naar buiten kunnen.
Ben er opgelucht over want voel(de) me er best schuldig over naar d'r.
Gelukkig dat het beter gaat want het is best spannend allemaal lijkt mij. Ik hoop dat het zo verder gaat :redrose:

Hier gaan de deuren ook wat meer dicht voor sommige katten. Het is 50/50 drie kunnen nog hun gang gaan en drie niet. Ze vinden het niet zo leuk dus Louise mocht dan nog wel maar zij zag de bakken met regen en dacht laat maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
derooiekater schreef:
03-10-2021 18:25
Ik vind 4 op 1 dag best veel :-$
Ik ook 😂 maar dankzij jouw katten wel 4 minder!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kohaku schreef:
03-10-2021 11:20
Hi! Mia lijkt ondertussen gewend te raken aan het niet naar buiten kunnen.
Ben er opgelucht over want voel(de) me er best schuldig over naar d'r.
Fijn dat het beter lijkt te gaan. Katten zijn echte stresskipjes hoor, die hebben echt de tijd nodig om aan nieuwe situaties te wennen…
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
03-10-2021 18:27
Gelukkig dat het beter gaat want het is best spannend allemaal lijkt mij. Ik hoop dat het zo verder gaat :redrose:

Hier gaan de deuren ook wat meer dicht voor sommige katten. Het is 50/50 drie kunnen nog hun gang gaan en drie niet. Ze vinden het niet zo leuk dus Louise mocht dan nog wel maar zij zag de bakken met regen en dacht laat maar.
Hier zitten ze vandaag ook allemaal binnen. Heb het raam naar de ren wel een poosje opengedaan vanmiddag maar ze hadden er niet zo’n zin in ondanks dat ze overdekt zitten….
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
03-10-2021 21:57
Hier zitten ze vandaag ook allemaal binnen. Heb het raam naar de ren wel een poosje opengedaan vanmiddag maar ze hadden er niet zo’n zin in ondanks dat ze overdekt zitten….
Ik snap ze wel. Die regen waait overal heen en de temperatuur was aan de lage kant, brrr.
Even weer een bevestiging;

https://www.metronieuws.nl/lifestyle/20 ... sje-nodig/

Ze zien ons als hun mama denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
04-10-2021 07:06
Even weer een bevestiging;

https://www.metronieuws.nl/lifestyle/20 ... sje-nodig/

Ze zien ons als hun mama denk ik.
Wij wisten dit natuurlijk al lang, toch Mieke?
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het altijd zo gek dat lang taboe was dat dieren niet dezelfde emoties hebben als wij. Ik las pas dat giraffen net zo een rijk emotioneel leven hebben als olifanten, dat dat nu ook eindelijk bewezen is.

Paar weken terug nog een filmpje van een roedel wildzwijnen die gevangen zwijntjes bevrijden uit hun kooi.

Als het een beetje meezit, krijgt Nina binnenkort een nieuw vriendinnetje. Vandaag hoor ik meer. Zo spannend!!
Het is een al wat oudere hondendame van 10 jaar. Hoe ze met katten is is niet bekend, dus ze komt sowieso eerst proefdraaien. Er zijn iig geen incidenten oid geweest en ook geen negatieve ervaringen met katten. Heb me al helemaal ingelezen hoe de introductie het beste kan verlopen, maar hebben jullie nog tips?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja Mia is ook echt een stresskip hoor, dat kun je wel zeggen. Maar het gaat, dat is al heel fijn!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Hendrikje106 schreef:
04-10-2021 07:40
Wij wisten dit natuurlijk al lang, toch Mieke?
Nou inderdaad :)


Momenteel heb ik een ziek " kind" wat aan de wat beterende hand lijkt te zijn maar wat een verschrikking. Hij wil steeds tegen me aanhangen en sabbelen, jammeren en zeuren omdat hij naar buiten wil zo juist, jammeren tegen een dichte wc deur omdat hij dacht dat ik daar was. Niet te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje, ik heb vandaag een zak Pro Plan Optirenal (chicken) gekocht. Dit is de eerste brok die gegeten wordt na Royal Canin. Volgens mij valt ie in de smaak. Welke heb jij altijd? Ik zag ook dat er zakken zijn zonder Optirenal. En de dierenwinkel hier verkocht ook niet alle smaken zag ik toen ik later even op Zooplus keek.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
Quaintrelle schreef:
04-10-2021 07:52
Ik vind het altijd zo gek dat lang taboe was dat dieren niet dezelfde emoties hebben als wij. Ik las pas dat giraffen net zo een rijk emotioneel leven hebben als olifanten, dat dat nu ook eindelijk bewezen is.

Paar weken terug nog een filmpje van een roedel wildzwijnen die gevangen zwijntjes bevrijden uit hun kooi.

Als het een beetje meezit, krijgt Nina binnenkort een nieuw vriendinnetje. Vandaag hoor ik meer. Zo spannend!!
Het is een al wat oudere hondendame van 10 jaar. Hoe ze met katten is is niet bekend, dus ze komt sowieso eerst proefdraaien. Er zijn iig geen incidenten oid geweest en ook geen negatieve ervaringen met katten. Heb me al helemaal ingelezen hoe de introductie het beste kan verlopen, maar hebben jullie nog tips?
Spannend Quaintrelle!! Waar komt ze vandaan?

Wij hebben de honden altijd meteen mee naar binnen genomen en tussen de katten gezet. Katten gromde soms, dikke staarten ook veel gezien, blazen en af en toe een soort van aanvalletje maar ze waren altijd voornamelijk heel erg beledigd 🙈😂
Verbleven een aantal dagen/weken op hoogte en zelfs veelal boven maar uiteindelijk hebben ze het altijd geaccepteerd.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
04-10-2021 14:36
Nou inderdaad :)


Momenteel heb ik een ziek " kind" wat aan de wat beterende hand lijkt te zijn maar wat een verschrikking. Hij wil steeds tegen me aanhangen en sabbelen, jammeren en zeuren omdat hij naar buiten wil zo juist, jammeren tegen een dichte wc deur omdat hij dacht dat ik daar was. Niet te doen.
Hahaha het klinkt wel heel aandoenlijk Mieke… 🤗 is het KC?
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
MockTurtle schreef:
04-10-2021 20:28
Hendrikje, ik heb vandaag een zak Pro Plan Optirenal (chicken) gekocht. Dit is de eerste brok die gegeten wordt na Royal Canin. Volgens mij valt ie in de smaak. Welke heb jij altijd? Ik zag ook dat er zakken zijn zonder Optirenal. En de dierenwinkel hier verkocht ook niet alle smaken zag ik toen ik later even op Zooplus keek.
Ik heb de Optirenal met kalkoen. Had voorheen vaak de zalm maar die ging ze op een gegeven moment toch wat vervelen. De kalkoen vinden ze nog steeds super lekker! Ik kan binnenkort wel weer een keer een klein zakje zalm erbij bestellen, voor de afwisseling. Fijn dat ze deze brok lekker vinden!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
04-10-2021 20:43
Hahaha het klinkt wel heel aandoenlijk Mieke… 🤗 is het KC?
Ja het is KC de verschrikkelijke. En natuurlijk ontsnapte hij naar buiten want ontsnappen vindt hij prachtig. Draaide even een rondje van blijdschap en toen had ik hem weer te pakken. Hij voelt nog warm aan en ruikt uit zijn bekje, krijgt nog steeds AB.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk om jullie katten avonturen te lezen. Hier gaat het met de kleine draakjes ook goed.
Mijn buren zetten hun kittens van nog geen half jaar sochtends vroeg buiten en ze mogen Savonds laat als t donker word weer een keer naar binnen.
Ik maak me daar best druk om.
Ze zijn nog zo jong en dan al de hele
Dag buiten.
Ze zitten ook vaak een hele tijd voor t raam te miauwen om weer naar binnen te mogen.
Wáárom nemen sommige mensen in hemelsnaam huisdieren vraag ik me
Af…. :(
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven