Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nee die ken ik niet. Wel die filmpjes van die honden die zo’n ‘talking board’ hebben. Zo’n ding met veertig knoppen die elk iets anders zeggen zoadat je met je hond kunt ‘praten’. Dat zo’n hond dan steeds ‘walk’ en ‘cookie’ indrukt. Baas zegt ‘nee’ en dan die hond ‘asshole’.

Het is grappig maar ik geloof er niet zo in.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oh, het is natuurlijk niet echt maar fictief. Casper heeft een grappig stemmetje en daarmee kan hij praten, en hij zegt dingen die passen bij de situatie. Hij is ook wel eens stout geweest en dan heeft hij samen met Daisy zitten graven in de tuin wat dus niet mag. En dan probeert hij er onderuit te komen als baasje daarnaar vraagt en probeert hij de kat van de buren de schuld te geven. Uiteindelijk hoor je Daisy dan zeggen "It was us dad! Sorry!". En dan lig ik helemaal dubbel. Het klinkt zo grappig.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
07-10-2021 19:04
Oh, het is natuurlijk niet echt maar fictief. Casper heeft een grappig stemmetje en daarmee kan hij praten, en hij zegt dingen die passen bij de situatie. Hij is ook wel eens stout geweest en dan heeft hij samen met Daisy zitten graven in de tuin wat dus niet mag. En dan probeert hij er onderuit te komen als baasje daarnaar vraagt en probeert hij de kat van de buren de schuld te geven. Uiteindelijk hoor je Daisy dan zeggen "It was us dad! Sorry!". En dan lig ik helemaal dubbel. Het klinkt zo grappig.
Nee dat snap ik van Casper en Daisy :-D

Ik bedoelde deze ‘pratende’ honden: https://www.tiktok.com/@pollythetalkin ... _webapp=v1
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet zien. Blijf hangen in de cookie instellingen. Waarschijnlijk omdat ze het niet leuk vinden dat ik met niets akkoord ga.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag lekker een grote wandeltocht gedaan met het hele gezin en gegeten in een eetcafé. Jongedame mocht eigenlijk alleen op het terras maar ze lag zo zielig te rillen op schoot half onder mijn fleecevest dat de uitbaatster in plat Limburgs zei: ‘Kind neem dat diertje mee naar binnen, och God wat een stakkertje’.

Madame kreeg een eigen ‘tellerke’ geserveerd met een mini-runderstoofpotje en snijbonen :-). We kregen haar amper mee naar huis, heb haar moeten oppakken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke verhalen weer allemaal :)

Niets leuker dan honden met sterke eigen karakters en eigenaardigheden, dat maakt ze nu juist zo uniek. En laten we eerlijk zijn, juist het afwijkende gedrag en kattenkwaad is waar we het hardst om kunnen lachen. (Tenminste, ik wel ;-D )

Die van mij trof vannacht weer eens een kat in de tuin. En daar is hij niet van gediend, dus hij vloog er achteraan. Hij is een goede waker en jager, in die zin dat hij het altijd direct doorheeft als er ongenode gasten zijn, en daar dan op afstormt. Maar vervolgens gaat het ook altijd “mis”, omdat hij vervolgens verwoed blijft zoeken in de hoek waar hij zo’n beestje voor het laatst gezien heeft, en hij niet snapt dat de insluiper er dan al lang alweer vandoor is in een andere richting. (“Mis” tussen aanhalingstekens, want ik ben zelf altijd blij en opgelucht als de ongenode bezoeker het terrein weer veilig heeft kunnen verlaten).
Alle reacties Link kopieren
Iemoos, jouw jongedame is lekker verwend daar.

Hier een witje die gistermiddag de hele middag alleen is geweest.
We waren op verjaardagsvisite en ze kon niet mee.
Helemaal blij dat we weer thuis waren.

Voordat ik naar bed ga doe ik altijd een rondje door de kamer, wat dingen opruimen en gordijnen dicht.
Witje gaat dan demonstratief voor de kamerdeur liggen zodat je er niet door kunt.
Alsof ze wil zeggen dat ze het er niet mee eens is dat ik naar boven ga.

Katten vind witje ook niet leuk en wil er achter aan.
Maar nu hebben de overburen een kitten en die is dus niet bang voor haar.
Rug omhoog, wat blazen en een tikje met het pootje als het nodig is.
Maar ze beginnen elkaar enigszins te verdragen, vind het wel leuk om te zien hoe ze met elkaar om gaan.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Het is maar net hoe je het bekijkt. PIppa vindt katten heel leuk en gaat er daarom achter aan. :-D
Vandaag gaan we naar de military. Hadden we gisteren gewild want toen was de cross, maar toen hadden we begrafenis in het westen en daar waren we wel effe zoet mee. Dus nu gaan we vandaag. Daarom kan Pietertje wel mee, en Pippa sowieso. Maar onze dementino Sokkie laten we thuis. We wachten als ze ligt te slapen en dan gaan we. Anders wil ze mee en dat vind ik zo sneu.
Alle reacties Link kopieren
Boef is moe, zijn net terug van een lange parkwandeling.
Kwam een hond achter hem aan, die was compleet verliefd (was nog in het losloopgebied), maar de baas was die van haar dus kwijt, want we waren uit het zicht. Hebben maar even gewacht en toen kwam zoals zo vaak de vraag: "Tis zeker een vrouwtje?" :roll:
En het gebeurt best vaak dat andere reuen niet bij hem weg te slaan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lexeflex schreef:
10-10-2021 12:47
Boef is moe, zijn net terug van een lange parkwandeling.
Kwam een hond achter hem aan, die was compleet verliefd (was nog in het losloopgebied), maar de baas was die van haar dus kwijt, want we waren uit het zicht. Hebben maar even gewacht en toen kwam zoals zo vaak de vraag: "Tis zeker een vrouwtje?" :roll:
En het gebeurt best vaak dat andere reuen niet bij hem weg te slaan zijn.
Boef is misschien heel genderfluïde :-)
Oude bes had dat ook wel, een bepaalde aantrekkingskracht op andere reutjes. Vaak jonge honden die wel een beetje wilde domineren maar niet echt goed durfden.

Jongedame heeft vandaag keurig op haar kleine kont zitten toekijken hoe de buurman (niet dè buurman van de lab maar de andere) alle blaadjes op een hoop aan het vegen was. Om er vervolgens in te springen en als een gek te gaan rollen :-?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Honden zijn net kinderen. Die doen dat ook, springen en zich laten vallen in een hoop bladeren. Mijn smousekousje kan ook zo blij doen. Bladeren ritselen. Dat vinden ze leuk om in te klooien.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kreeg ik een hele map met werkjes van zoon te zien uit groep 7.

Een van de thema’s was ‘maak jouw familieportret’. Ter vervanging van de soms pijnlijke stamboom denk ik. Zoon had de hele familie getekend inclusief hem bekende oudtantes. Onder man en mijzelf had hij oude bes getekend met daarbij ‘grote broer met vacht 2004-2019’ en jongedame als nummer drie met ‘kleintje met vacht 2019-…’.

Het deed mij zo denken aan een opdracht die ik ooit kreeg bij catechismusles op de basisschool. We moesten een persoon tekenen ‘die vele namen had’. Eigenlijk vroegen ze je dus om Jezus te tekenen en dan al die bijnamen er rondom te schrijven. Ik tekende ons vrolijke bastaardje met al haar troetelnaampjes er omheen. Dikke ruzie met de kapelaan want een hond was geen persoon volgens hem. Mijn eindargument was ‘Voor mij wel!’. De juf liet het gaan, wellicht omdat ik een hybridversie was :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zo kreeg mijn moeder ooit les van zo'n domme non die zei "dieren kunnen niet denken, mensen wel". En toen stak mijn moeder haar vinger op en zei "maar dieren hebben instinct". Daar was die non dus niet van gediend......

En het klopt trouwens ook niet wat ze zei. Dieren kunnen wél denken. En het zijn óók personen. Want het zijn individuen met allemaal een verschillend karakter en bewustzijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke verhalen! Man is met puber en oudste zoon een week aan het wandelen, ze trekken van berghut naar berghut..... Pubeer vind het heerlijk, blaft alleen naar koeien, en ik krijg iedere dag foto+s van een verwende hond.... Zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk jobeva

Afgelopen weekend weer eens met witje naar het bos geweest en man had bedacht dat hij ook wel mee wou
Binnen 15 minuten stonden we weer bij de auto
Hond was het er niet mee eens ( en ik ook niet, maar goed, man heeft last van zijn knieën en kan dus niet lang lopen)
Dag later hebben we de schade in gehaald en ben ik samen met kind en witje terug gegaan en hebben we een uur door het bos gezworven.
Witje tevreden en compleet uitgeteld de rest van de middag en avond.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Ik merk aan puber dat hij veel meer energie heeft als de andere honden......Dus voor he is het heerlijk! Oude dame is teveden met een rondje door het bos, en gaat ook niet mmer iedere dag mee als ik ga paard rijden... Ze is echt stijf de volgende dag.....
Alle reacties Link kopieren
Onze Polleke ging vroeger altijd mee als ik met mijn paard een buitenrit ging maken. en dat hield ze met het grootste gemak bij. Die kon zo haar energie prima kwijt. En dan gingen we gedrieen op stap; hond paard en ik. Dat is nou een perfecte drie eenheid.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke verhalen weer!

Ons monster heeft gelukkig geen last meer van zijn darmen, maar nu is hij volop aan het wisselen dus bijten bijten bijten. Gelukkig gaat het wandelen nu bijna de hele wandeling goed, eerder hing hij van begon tot eind in de riem als we mazzel hadden en in onze enkels/benen/handen als we pech hadden, nu is het beperkt tot 1 a 2 minuten hangen aan de riem.

Weet iemand trouwens wanneer Mechelaars de nacht gaan doorslapen? Hij meldt zich zo ongeveer om de 4 uur en de gebroken nachten beginnen ons op te breken.
Ik heb alles gelezen, heeft even geduurd!
Fijn om weer van jullie en de honden te lezen. Is altijd een feestje.

Wat een verhalen weer. De hondenbeesten hebben het maar goed bij jullie. Gelukkig hoor, niets zo vervelend als een hondeneigenaar die daar anders over denkt.

Hier wat nieuwe contacten gemaakt, en ontdekt hoe verschillend mensen over opvoeden van honden denken.
Iemand gesproken die zijn hond alles laat doen wat ie wil, luisteren is iets voor mensen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling, maar kon er mee lachen zolang anderen daar geen hinder van hebben.
En iemand die van mening was dat een hond hard aangepakt dient te worden. Had zelf een minihond, denk formaat van Jongedame inclusief slipketting en belerende hardhandige aanpak. Dat vond ik allesbehalve sympathiek en dat gesprek heb ik dan ook afgekapt toen meneer mij begon te vertellen dat ik mijn hond ook op die manier moest opvoeden, want dat was toch wel een gebleken noodzakelijke manier volgens hem.

Mattie van Blijerd is geweerd van het gemeenschappelijke hondenveld. Te druk en te wild voor de andere honden. Hartstikke sneu en balen voor ons en de honden.

Ik ontdek nu steeds meer het lekker doorstappen met Blijerd. Dat is waar ik in beginsel naar snakte bij de komst van Blijerd. Lekker wandelen in tempo en zo ook echt wat kilometers doen.. Niet enkel dat stap, stil, op kont, lig, stap, stap, stil, lig, zit, stap………

Gisteren was hij in de avond even alleen. Ik had hem geen eten gegeven voordat ik ging, waardoor hij iets later at dan hij gewend was. Nou, dat heb ik geweten. Toen ik terug kwam zat hij te piepen en toen ik binnen kwam rende hij rechtstreeks naar de kast waar het voer in staat. Toch eerst gaan wandelen, want met een volle maag wil ik hem niet buiten laten rennen en springen. Tijdens het wandelen heeft hij de ene grasmat na de andere inclusief wortels en al uit de bodem getrokken en gegeten. Jee, ik voelde me echt een slechterik. Thuis meteen eten klaar gemaakt en daarna een extra grote kauwsnack.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 14-10-2021 09:04
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moondream hoe oud is mechelaar nu?
Witje is met 10 week bij ons gekomen dat was in oktober
Man en ik sliepen om de beurt een nacht beneden.
Ze maakte ons wakker als ze er uit moest, was ook echt om de 4 uur toen.
Heel zoetjes aan kwam er neer tijd tussen en uiteindelijk rond de kerst maakten we weer relatief fatsoenlijke nachten.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Moondream schreef:
13-10-2021 21:35
Weet iemand trouwens wanneer Mechelaars de nacht gaan doorslapen? Hij meldt zich zo ongeveer om de 4 uur en de gebroken nachten beginnen ons op te breken.

Het verschilt enorm per hond; sommigen slapen direct door en anderen doen er maanden over.

Het enige wat helpt is routine, en de tijden langzaam oprekken, bijv door de hond een kwartiertje te laten wachten, en daarna nog een kwartiertje, enz. zodat je om de 4 uur langzaam oprekt naar om de 4,25 uur, 4,30 uur, enz. Dat kost in het begin wat extra nachtrust omdat je zelf dat kwartiertje ook wacht, maar het is voor de goede zaak.

En hoe laat krijgt de hond zijn avondmaaltijd en eventuele avondsnacks? Kun je dat vervroegen? Van eten krijgen ze nadorst, en later op de avond drinken leidt tot later in de nacht plassen.

Je hoort ook wel eens de tip om water na een bepaalde tijd weg te halen, maar daar ben ik geen voorstander van. De hond moet kunnen drinken als daar behoefte aan is en het kan bijv problemen met de nieren opleveren als dat niet gebeurt.

En daarover gesproken; heb je medische oorzaken uit laten sluiten? Mijn eerste pup bleef veel plassen omdat hij een blaasontsteking bleek te hebben. Omdat het normaal is dat pups vaker plassen en kleinere plasjes doen, is dat niet het eerste waar aan gedacht wordt, met het risico dat een ontsteking chronisch wordt zonder dat je het door hebt. Ik zou dat dus zeker laten uitsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Mama-inge, hij is nu 19 weken (net even geteld).

NZ, de tussenliggende tijden lijken langzaamaan langer te worden, en we hebben nu ook een wat strakkere routine qua uitlaten 's morgens en 's avonds.
Maar ik wel de dierenarts bellen om medische dingen uit te sluiten, en dan vraag ik meteen of ze voor de zekerheid willen testen of de giardia helemaal weg is.
Alle reacties Link kopieren
@Troetteltje: wat een klojo zeg. Zo’n klein hondje een slipketting omdoen. Wat wil ‘ie ermee bereiken? Dat het dier de luchtpijp verbrijzeld raakt?! Wij hebben nog nooit een slipketting gebruikt. Zelfs niet voor de voormalige autoslooprotti’s uit het asiel. Alle honden hadden bij ons thuis een op maat gemaakte brede leren halsband. Alleen de middenslagjes niet, die hadden van die sierbandjes (maar dat waren ook altijd heel hondvriendelijke honden, die vielen nooit uit). Ik zie hier ook niemand met slipkettingen of halti’s. Wel veel dubbel gelijnde honden maar dat zijn vooral die sprinthonden (jachthonden en whippets). Zo’n 99,9% loopt met een tuigje of harnas.

@moondream: zelf heb ik nooit een Mechelaar gehad, alleen de Duitse variant. Zo rond een half jaar oud zaten ze eigenlijk allemaal in een ‘normaal’ dag/nachtritme. De een sneller dan de ander. Alleen oude bes (terriër) was langzamer maar toen ik ontdekte dat hij met ‘zicht op slapende baas’ ook in zijn mand bleef, kreeg hij gewoon een extra mand boven.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ja Lemoos, inderdaad een klojo. Dat dacht ik ook toen ik hem sprak. In eerste instantie was het gesprek leuk, want mijn aandacht ging uit naar het kleine hondje. Blijerd stond erbij, paste zich voortreffelijk aan aan dat kleine hondje. Wat ik niet in de gate had was dat er van achteren een andere hond kwam, en toen Blijerd die zag trok hij mij bijna omver omdat hij wilde spelen met die hond. Was een type Blijerd qua formaat en energiepijl. Dus Blijerd zag zijn kans om te doen wat hij het liefst doet…..
Die man met dat kleine hondje zag dat en daarna gooide hij zijn opvoedingsadviezen op tafel.
Ik had ook nog niet gezien dat zijn hondje een slipketting droeg. Ik was gewoon te veel afgeleid door het koppie.

Blijerds chemische castratie is nu echt een feit. Zijn balletjes zijn geschrompen. Het duurt altijd even voordat het echt in werking treed. Hij is ook een stuk rustiger. Wat mij betreft hoeft het hierna niet tot een echte castratie te komen. DA gaf aan dat het jammer zou zijn. Blijerd zit zo mooi in zijn vacht en zijn bouw, en vwb karakter is hij heel stabiel en prettig. Die chemische castratie is nu enkel gekozen vanwege zijn ontstoken voorhuid. Maar ben er bang voor. Heb me laten vertellen dat die voorhuid ontsteking chronisch kan zijn. Afwachten dus.

Blijerd ligt nu heel tevreden naast me. Hij is echt een aanwinst voor ons gezin. Dat vertel ik hem elke dag. Hij weet het, hij voelt het. En daar ben ik blij om.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel afwachten steeds hoe lang die chemische castratie ‘houd’. Dat was bij oude bes heel wisselend.

Vandaag had zoon een ‘projectpartner’ over de vloer (maar aan zijn gastheerschap te merken hoopte hij dat er meer in zat ;-D). Zegt dat meisje: “Waarom klinkt jouw hond als een caviaatje?”. En flots daar ging mijn thee. Zoon nu boos want ik zat ‘af te luisteren’.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven