Temperatuur in huis

07-10-2021 22:40 203 berichten
Door alle topics over de stijgende prijzen, bespaartopics e.d. ben ik benieuwd op welke temperatuur de gemiddelde forummer de cv stookt.

Hier staat de thermostaat overdag op 19 (thuiswerken enzo) en gaat 'ie een uur voor bedtijd op 15.

Hoe warm/koud is het bij jou?

Totaal aantal stemmen: 387

24/7 dezelfde temperatuur (13%)
Overdag 22+ en 's nachts kouder (6%)
Overdag 19+ en 's nachts kouder (55%)
Overdag 19- en 's nachts kouder (26%)
Heb vloerverwarming. Overdag op 20.5 en snachts op 18
18 's nachts ook op de slaapkamers?
Alle reacties Link kopieren
17 ‘s nachts en 21 overdag.
Alle reacties Link kopieren
Rond de 18 graden. En wat bijstoken met de airco in gedeelte van het huis waar tv gekeken wordt 's avonds.
23 hier. Wel een zeer goed geïsoleerde woning, waardoor de kosten meevallen.
DS1971 schreef:
07-10-2021 22:53
23 hier. Wel een zeer goed geïsoleerde woning, waardoor de kosten meevallen.
En je geliefde naakt kan rond lopen :P
Alle reacties Link kopieren
Altijd op dezelfde temperatuur. Dit omdat we elektrisch verwarmen en als je hem s nachts uitzet kost het meer energie om hem overdag weer aan te zetten dan wanneer je hem aan laat. Onze slaapkamer staat de verwarming trouwens lager, daar is het meestal 18 graden.
Sjulia schreef:
07-10-2021 22:50
17 ‘s nachts en 21 overdag.
Dit lijkt me best kostbaar.
Vivanomore schreef:
07-10-2021 22:55
En je geliefde naakt kan rond lopen :P
T shirt en string meestal. En een broekje als de kinderen er zijn.

Het valt allemaal wel mee.
Student2020 schreef:
07-10-2021 22:56
Altijd op dezelfde temperatuur. Dit omdat we elektrisch verwarmen en als je hem s nachts uitzet kost het meer energie om hem overdag weer aan te zetten dan wanneer je hem aan laat. Onze slaapkamer staat de verwarming trouwens lager, daar is het meestal 18 graden.
Slaapkamer moet inderdaad koud zijn.

Alleen de vloerverwarming beneden staat aan en natuurlijk de badkamers en wellness. De rest van het huis niet.
Alle reacties Link kopieren
Overdag uit (want niemand thuis), als ik thuis kom rond 17.00 gaat hij naar 19 graden en om 21.00 terug naar 15 graden voor de nacht.

Ik stook in de wintermaanden dus maar 4 uurtjes per dag. In het weekend staat hij overdag op 18.5, maar als er visite komt geef ik hem wel eens een extra zetje naar 19.5 of 20.
Op doordeweekse ochtenden vind ik het niet de moeite om voor dat halve uurtje tussen opstaan en vertrekken de verwarming te laten loeien (ik moet hem handmatig draaien, geen voorgeprogrammeerd thermostaat).
Alle reacties Link kopieren
Overdag niet, of het moet weekend zijn en sneeuwen.

's Avonds een graad of 19 à 21.

's Nachts uit.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Hier staat de thermostaat op 20 graden. 's Nachts gaat ie automatisch naar 15, maar effectief is het hier in huis nooit kouder dan 21graden. 'S avonds gaat de haard aan en is vaak 23-25 graden. In de slaapkamers is het overigens gewoon lekker koel, daar geen radiatoren aan en die pakken dan wel wat mee van de restwarmte. Overigens een groot huis maar wel een verplaatsbare/slimme thermostaat, in de ruimte waar we zijn wordt gestookt. Kosten durf ik hier niet te noemen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Wissewis schreef:
07-10-2021 23:05
Overdag niet, of het moet weekend zijn en sneeuwen.

's Avonds een graad of 19 à 21.

's Nachts uit.
Ook als het straks zou gaan vriezen 's nachts? Brrrrr
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
07-10-2021 22:50
17 ‘s nachts en 21 overdag.
Hier ook.
Alle reacties Link kopieren
Overdag als er iemand thuis is 21,5. ‘S nachts gaat hij terug naar 17. Combi van vloerverwarming en gewone verwarming. Verder staat in huis alleen bij dochter op de kamer de verwarming open. In de badkamer elektrische vloerverwarming.
DS1971 schreef:
07-10-2021 22:59
T shirt en string meestal. En een broekje als de kinderen er zijn.

Het valt allemaal wel mee.
Bedankt voor de nuancering.

TMI
Alle reacties Link kopieren
Door thuiswerken man als het koud wordt 19 graden overdag en 20/21 graden 's avonds, 's nachts 15 wij wonen vrijstaand dus wij zijn wel pittige rekeningen gewend.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
07-10-2021 22:50
17 ‘s nachts en 21 overdag.
Dit.
Am Yisrael Chai!
stippensokken schreef:
07-10-2021 23:01
Overdag uit (want niemand thuis), als ik thuis kom rond 17.00 gaat hij naar 19 graden en om 21.00 terug naar 15 graden voor de nacht.
Ik heb me ooit eens later vertellen dat opstoken van uit naar 19 best kostbaar is. Dan beter van 15 naar 19.
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
07-10-2021 23:10
Ook als het straks zou gaan vriezen 's nachts? Brrrrr
Rijhuis.

Behoudens extremen zoals -20 blijft het hier standaard minstens 15 à 16 graden.
Ook al staat dat ding dag en nacht uit.

Als ik thuis en wakker ben wil ik dus wel liefst iets warmer, maar niet als ik in bed lig of niet thuis ben.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Vivanomore schreef:
07-10-2021 22:48
18 's nachts ook op de slaapkamers?
Nee slaapkamer nooit verwarming. Alleen beneden.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
07-10-2021 23:05
Overdag niet, of het moet weekend zijn en sneeuwen.

's Avonds een graad of 19 à 21.

's Nachts uit.
Dit inderdaad. In de avond zet ik hem op 20, maar dat is nu nog niet nodig. Slapen met verwarming aan vind ik verschrikkelijk. Ook met -15 zet ik lekker mijn raam open.
Alle reacties Link kopieren
Als ik thuiswerk of ben 20 a 20.5°, altijd alleen beneden de radiatoren open en boven in de badkamer i.v.m. vocht. Slaapkamers nooit verwarmd, behalve mijn waterbed op ongeveer 25°. 's Nachts de thermostaat op 17.5°.
Well behaved women rarely make history.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven