Singles unite, vierde editie 2021 deel 9
donderdag 21 oktober 2021 om 08:15
Even uit interesse voor die andere kant. Waarom hou je een beetje de handrem er op als je hem echt enorm leuk vindt?Peertjes schreef: ↑21-10-2021 06:42
Ik heb enkele weken geleden een leuke man ontmoet en we hebben nu al meerdere keren afgesproken en ik vind hem zowaar echt enorm leuk.
Hij vroeg mij ook hoe ik erin sta en toen heb ik ook gezegd wat jouw date heeft gezegd.
Maar ik vind hem echt leuk genoeg om het zeker een kans te geven.
.
donderdag 21 oktober 2021 om 09:55
‘Hell yes’ ga je van mij ook niet krijgen na een paar dates hoor. Mss na een paar maand.
Het is wel belangrijk dat hij wil kijken waar het naartoe gaat, dat hij het een kans wil geven. Als hij nu al weet dat het maar voor de fun is moet hij daar eerlijk over zijn.
Heb dat met huidige date ook. Ik weet helemaal nog niet of dit iets zal worden. Ben aan het aftasten en kijken of ik hier (weer) zin in heb.
Het is wel belangrijk dat hij wil kijken waar het naartoe gaat, dat hij het een kans wil geven. Als hij nu al weet dat het maar voor de fun is moet hij daar eerlijk over zijn.
Heb dat met huidige date ook. Ik weet helemaal nog niet of dit iets zal worden. Ben aan het aftasten en kijken of ik hier (weer) zin in heb.
donderdag 21 oktober 2021 om 10:05
Lastig Clumsy, ik zou naar een paar dates wss ook niet gelijk een 'hell yes!' kunnen geven en een beetje willen aftasten. Alleen als hij aangeeft dat hij eigenlijk niet op zoek is naar iets serieus en het leuk vindt zoals het nu is, dan moet je bedenken of je gewoon een leuke tijd wil hebben of het liever stopt.
Ik ben zelf bezig geweest met iemand waarbij het niet duidelijk was wat we nu precies waren. Hij wist niet precies hoe en wat. Het komt er op neer dat het uiteindelijk niks is geworden. Ik heb echt heel erg veel liefdesverdriet gehad, wat ik niet had verwacht. In mijn beleving vond ik hem niet zo leuk, voor zo'n extreme reactie. Nu is het nog steeds een rare situatie tussen ons, ondanks dat we goede vrienden zijn geworden en bewust voor intensief contact hebben gekozen. Ik weet wel dat ik niks meer met hem wil, alleen ik vind hem nog wel leuk en er is aantrekkingskracht van beide kanten.
Maargoed wat ik wil zeggen, als je verder gaat met hem en hij blijft het afhouden een relatie. Weet dat je gekwetst kan worden. Wel kan je samen een leuke tijd hebben en als je daarvoor kiest is dat ook prima. Alleen hou het wel in je achterhoofd. Maar met een leuke tijd samen hebben is ook niks mis! Ik heb er zelf ook geen spijt van gehad dat ik het zolang heb laten duren.
Ik ben zelf bezig geweest met iemand waarbij het niet duidelijk was wat we nu precies waren. Hij wist niet precies hoe en wat. Het komt er op neer dat het uiteindelijk niks is geworden. Ik heb echt heel erg veel liefdesverdriet gehad, wat ik niet had verwacht. In mijn beleving vond ik hem niet zo leuk, voor zo'n extreme reactie. Nu is het nog steeds een rare situatie tussen ons, ondanks dat we goede vrienden zijn geworden en bewust voor intensief contact hebben gekozen. Ik weet wel dat ik niks meer met hem wil, alleen ik vind hem nog wel leuk en er is aantrekkingskracht van beide kanten.
Maargoed wat ik wil zeggen, als je verder gaat met hem en hij blijft het afhouden een relatie. Weet dat je gekwetst kan worden. Wel kan je samen een leuke tijd hebben en als je daarvoor kiest is dat ook prima. Alleen hou het wel in je achterhoofd. Maar met een leuke tijd samen hebben is ook niks mis! Ik heb er zelf ook geen spijt van gehad dat ik het zolang heb laten duren.
donderdag 21 oktober 2021 om 11:43
Voor mij zit er verschil tussen (nog) geen 'hell yes!' kunnen geven omdat je nog geen duidelijkheid hebt over wat je voelt voor iemand of de handrem op je gevoelens willen houden omdat je geen serieuze relatie wilt.
Het eerste zou ik geen probleem mee hebben, het tweede is een grote rode vlag voor mij. Lastig is alleen dat beide in de praktijk moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn. Soms zelfs voor degene die het doet.
Het eerste zou ik geen probleem mee hebben, het tweede is een grote rode vlag voor mij. Lastig is alleen dat beide in de praktijk moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn. Soms zelfs voor degene die het doet.
donderdag 21 oktober 2021 om 12:55
De handrem meer als gewoon rustig aan elkaar beter leren kennen en rustig opbouwen om te kijken of het serieus iets kan worden op termijn. Maar ik sta er wel voor open om dat te onderzoeken en een kans te geven ondanks dat ik het ook wel spannend vind allemaal. En soms denk ik neee, over de heg ermee, maar ik vind em toch te leuk tot op heden om over de heg te smijten.ClumsyNinja schreef: ↑21-10-2021 08:15Even uit interesse voor die andere kant. Waarom hou je een beetje de handrem er op als je hem echt enorm leuk vindt?
En ik denk dat jouw date dat ook echt wel weet hoe hij erin staat en ik vind ook dat hij eerlijk moet zijn daarin richting jou, zeker als hij weet hoe jij daar instaat.
Ik ben langere tijd heel bewust alleen geweest. En dan sprak ik ook wel af met mannen maar zei daarin wel altijd eerlijk ik niet op zoek was naar een relatie.
Waarom denk je dat je nu niets meer gaat horen? Hebben jullie nog concreet iets afgesproken?
donderdag 21 oktober 2021 om 13:05
Op zich positief toch dat het een fijn gesprek was. Dat gaat hij dus niet uit de weg blijkbaar.ClumsyNinja schreef: ↑21-10-2021 08:11Ik heb hem dat gevraagd, was een heel fijn gesprek. Zijn antwoord was dat hij er over na moet denken, ook door de dingen die nog meer meespelen en die ik hier even niet opschrijf. Ik begrijp die omstandigheden prima en ik begrijp ook dat hij er over na moet denken daardoor.
Maar ik heb het vreemde voorgevoel dat ik gewoon niets meer van hem ga horen nu. Kan zijn dat dat mijn onzekerheid is, kan ook een gut feeling zijn.
Misschien jij iets achterover leunen en het initiatief wat bij hem laten nu? Gedrag zegt uiteraard meer dan woorden.
Rot he dat onzekere gevoel
donderdag 21 oktober 2021 om 13:38
Dat is zeker heel erg waar, vooral in zo'n situatie.
Bij mijn handremmer kwamen woorden en daden ook niet meer overeen en ik heb te lang in zijn mooie praatjes geloofd. Pijnlijke, maar wijze les geweest.
anoniem_406902 wijzigde dit bericht op 21-10-2021 15:31
0.63% gewijzigd
donderdag 21 oktober 2021 om 15:20
Als je iemand echt heel leuk vindt ga je er voor. Timing, omstandigheden of whatever doen er dan niet toe, die kans laat je dan simpelweg niet lopen. Je kunt een rem hebben uit angst om gekwetst te worden maar met de juiste persoon tegenover je is dat iets dat besproken moet kunnen worden en kun je er samen rustig voor gaan en die rem er langzaam af halen
donderdag 21 oktober 2021 om 15:31
Dat ben ik echt niet met je eens. Timing is alles! Hoe leuk iemand ook is, als het niet in mijn leven past dan staat bij mij de radar van: iemand leuk vinden niet eens aan.Twijfelaar4444 schreef: ↑21-10-2021 15:20Als je iemand echt heel leuk vindt ga je er voor. Timing, omstandigheden of whatever doen er dan niet toe, die kans laat je dan simpelweg niet lopen. Je kunt een rem hebben uit angst om gekwetst te worden maar met de juiste persoon tegenover je is dat iets dat besproken moet kunnen worden en kun je er samen rustig voor gaan en die rem er langzaam af halen
donderdag 21 oktober 2021 om 15:36
Ben ik het niet mee eens. Soms heb je gewoon dingen waardoor het echt niet gaat, hoe graag je ook wil. Je kan het misschien bij sommige dingen op lager pitje zetten en af en toe een date ofzo. Maar echt voor een relatie gaan kan dan lastig zijn.Twijfelaar4444 schreef: ↑21-10-2021 15:20Als je iemand echt heel leuk vindt ga je er voor. Timing, omstandigheden of whatever doen er dan niet toe, die kans laat je dan simpelweg niet lopen. Je kunt een rem hebben uit angst om gekwetst te worden maar met de juiste persoon tegenover je is dat iets dat besproken moet kunnen worden en kun je er samen rustig voor gaan en die rem er langzaam af halen
donderdag 21 oktober 2021 om 16:42
Beste is om inderdaad nu gewoon naar zijn acties te kijken. Neemt hij nog initiatief tot contact en inplannen van dates, dat zou je het nog kunnen aankijken. Maar als dit niet het geval in en je er aan moet trekken, dan weet je genoeg. Dat geldt uiteraard voor alle situaties, niet specifiek alleen die van Clumpsy!
vrijdag 22 oktober 2021 om 08:53
Ik had het idee dat ik misschien wel niets meer zou gaan horen maar hij nam vanochtend contact op met een voorstel voor dit weekend. Ik ben blij dat ik tussendoor hier had geschreven en ook irl met vrienden had gepraat want gisterenochtend zou ik het misschien hebben afgekapt. Nu gaan we elkaar dit weekend toch weer zien en vanaf daar wel weer verder zien.
Om mijn twijfel misschien iets te verduidelijken, wat speelt is dat hij voor werk misschien naar het buitenland moet verhuizen. Wat nu oa door corona ook weer niet meer helemaal 100% zeker is, maar het is wel de bedoeling.
vrijdag 22 oktober 2021 om 09:26
Ah. Ik wilde nog iets schrijven over de omstandigheden en dat dat wel van invloed kon zijn afhankelijk van de inhoud van de omstandigheden, maar omdat je zei je daarover niet kon uitwijken niet gedaan.
Maar ik kan mij indenken dit meespeelt voor hem.
Nogmaals, het komt op mij niet verkeerd over allemaal. Ik zou het, zonder head over heels, gewoon nog even bezien.
Hoop dat je een leuk weekend hebt!
Maar ik kan mij indenken dit meespeelt voor hem.
Nogmaals, het komt op mij niet verkeerd over allemaal. Ik zou het, zonder head over heels, gewoon nog even bezien.
Hoop dat je een leuk weekend hebt!
vrijdag 22 oktober 2021 om 11:24
Maar dit speelt dan toch ook voor jou mee om te overwegen om wel/niet met hem verder te daten? Als hij plannen heeft om naar buitenland te verhuizen, lijkt me dat voor jou ook geen pretje. Is dus niet iets waar alleen hij keuze in kan maken, jij moet net zo goed beslissen of jij dan wel trek hebt in een LAT relatie. Tevens had hij dan ook wel zelf kunnen indenken dat dit zou gaan gebeuren als je plannen hebt om te emigreren, maar dan alsnog met iemand gaat daten. Hopelijk komen jullie er samen uit!
vrijdag 22 oktober 2021 om 11:29
Lastig, ik zou voor mezelf ook goed afwegen of JIJ dit ziet zitten. Een relatie waarbij je vriend in het buitenland woont is niet niks. Nu is zijn reactie wel goed te verklaren vind ik. Laat het niet alleen van hem afhangen, weeg voor jezelf ook de belangrijke punten af of jij er toekomst in ziet met iemand die in het buitenland woont. Wil jij emigreren? Wil je een lange afstandsrelatie? Hoe zie jij die toekomst voor je? Het zijn wel allemaal dingen die je moet meenemen. Los van wat hij wil.
vrijdag 22 oktober 2021 om 12:06
Hier ben ik het mee eens. Komt niet over alsof hij er goed over nagedacht heeft. Überhaupt dat je belangrijke informatie als het ontbreken van serieuze intenties en immigratieplannen uit een persoon moet trekken. Ik vraag me af wanneer/of hij het had verteld als je er niet naar had gevraagd.
Wat ik heb geleerd is om gelijk te vragen waar iemand naar op zoek is. Misschien had je hem wel geskipt als hij vanaf het begin duidelijk was geweest.
wij slapen nooit.
vrijdag 22 oktober 2021 om 12:24
Dit. Als jij open staat voor een serieuze relatie en je treft iemand die je echt heel leuk vindt ga je er samen voor, dat laat je niet lopen, ongeacht de timing (zie mijn eerdere post). Als jij echter bewust op een datingsite gaat staan terwijl je weet dat je binnenkort misschien emigreert ben je niet transparant in je intenties. Dan had Clumsey namelijk zelf een keuze kunnen maken om überhaupt wel of niet te gaan daten.alongwiththesunshine schreef: ↑22-10-2021 12:06Hier ben ik het mee eens. Komt niet over alsof hij er goed over nagedacht heeft. Überhaupt dat je belangrijke informatie als het ontbreken van serieuze intenties en immigratieplannen uit een persoon moet trekken. Ik vraag me af wanneer/of hij het had verteld als je er niet naar had gevraagd.
Wat ik heb geleerd is om gelijk te vragen waar iemand naar op zoek is. Misschien had je hem wel geskipt als hij vanaf het begin duidelijk was geweest.
vrijdag 22 oktober 2021 om 12:33
Maar stond hij op een datingsite? Ik meende uit Clumsey d'r schrijven op te maken ze elkaar ergens spontaan waren tegengekomen.Twijfelaar4444 schreef: ↑22-10-2021 12:24Dit. Als jij open staat voor een serieuze relatie en je treft iemand die je echt heel leuk vindt ga je er samen voor, dat laat je niet lopen, ongeacht de timing (zie mijn eerdere post). Als jij echter bewust op een datingsite gaat staan terwijl je weet dat je binnenkort misschien emigreert ben je niet transparant in je intenties. Dan had Clumsey namelijk zelf een keuze kunnen maken om überhaupt wel of niet te gaan daten.
vrijdag 22 oktober 2021 om 12:37
vrijdag 22 oktober 2021 om 12:42
Dat maakte ik eruit op hoor, kan zijn dat dat niet klopt.Twijfelaar4444 schreef: ↑22-10-2021 12:37Als dat zo is trek ik mijn bericht bij deze in. Dan zeg ik pas op je eigen hart en bedenk ook goed wat jij zelf wilt!
Maar op een datingsite staan,dan zeggen je niet op zoek was naar een relatie plus evt emigreren verhaal zou het voor mij zeker anders maken dan wanneer je elkaar spontaan ergens tegenkomt.
vrijdag 22 oktober 2021 om 12:50
Eens. Dan is de situatie in zoverre anders dat het je overkomt, hoe heerlijk! Wel kun je dan nog direct vanaf het begin transparant zijn en een bewuste keuze maken om wel of niet te gaan daten met elkaar