Beetje te veel

23-10-2021 16:03 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat weer goed.
ballenbak888 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 12:56
98.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je eerst flink moet gaan huilen voordat je vriend een keer gaat koken mag je zeker wel klagen.
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 16:58
Mijn vriend heeft niet echt op zichzelf gewoond. En dat eventjes toen hij een eigen plekje had en ik zei dat ik niet meer langs kwam als zijn huis vies was en de boodschappen niet gedaan waren deed hij iedere dag het noodzakelijke. Hij kan niet vooruit denken. Dus hij rende ieder dag even voor iets makkelijks door de supermarkt en zodra hij geen sokken meer had deed hij een wasje. Ik wou soms dat ik zo makkelijk was. Ik wil alles goed geregeld en baal als ik een keer iets vergeet in de supermarkt.

Op dit moment staat hij te koken, ik mag dus niet klagen. Maar daar is van mij een flinke huilbui aan vooraf gegaan.
Zijn manier is niet per se slechter of minder goed. Het is alleen niet jouw manier. Als hij de taak krijgt om voor het eten te zorgen, dan mag hij zelf kiezen of hij daar elke dag tijd aan besteed of 1x per week.
SunShine35 schreef:
23-10-2021 17:03
Als je eerst flink moet gaan huilen voordat je vriend een keer gaat koken mag je zeker wel klagen.
Oh en dit.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 16:58
Mijn vriend heeft niet echt op zichzelf gewoond. En dat eventjes toen hij een eigen plekje had en ik zei dat ik niet meer langs kwam als zijn huis vies was en de boodschappen niet gedaan waren deed hij iedere dag het noodzakelijke. Hij kan niet vooruit denken. Dus hij rende ieder dag even voor iets makkelijks door de supermarkt en zodra hij geen sokken meer had deed hij een wasje. Ik wou soms dat ik zo makkelijk was. Ik wil alles goed geregeld en baal als ik een keer iets vergeet in de supermarkt.

Op dit moment staat hij te koken, ik mag dus niet klagen. Maar daar is van mij een flinke huilbui aan vooraf gegaan.
Een huilbui? Dat hij dan kookt? Ja, dan heb je gewoon een puber in huis genomen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
De kinderen zijn niet van hem begrijp ik?

Als je het niet trekt: papieren schema maken voor iedere dag van de week voor hem. Kan hij kijken wat er die dag van hem verwacht wordt.

Ik werk op papier 36 maar in pieken tot 50 uur per week. Alleenstaand in een koophuis met een puber en een kat. Die doen allebei niets behalve troep maken. Wel heb ik een lat relatie met zijn eigen huishouden.

Kijk naar jullie uitgaven, misschien kan het minder dat je ook weer minder kan gaan werken. Werkt je vriend wel fulltime?
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
23-10-2021 16:58
Brengt vriend jouw kinderen ook naar clubjes? Dit kun je ook verdelen met hem.
Het zijn niet zijn kinderen en hij werkt 40 uur per week. Dus nee, hij brengt ze niet naar clubjes. Hij draagt geen verantwoordelijkheid voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
23-10-2021 17:00
Dus ga je dat voor jezelf regelen. Ik denk niet dat het zin in je werkuren, maar in de combinatie van werk, zorg en huishouden. .En daarin de scheve verhouding tussen wat jij doet, wat je vriend doet en wat je kinderen doen.

Hoe oud zijn de pubers? (je vriend niet meegerekend)
11 en 13 jaar. En ze doen geen fluit behalve hun bord in de vaatwasser zetten en was in de wasmand. Daar valt nog wel winst te behalen.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 17:06
Het zijn niet zijn kinderen en hij werkt 40 uur per week. Dus nee, hij brengt ze niet naar clubjes. Hij draagt geen verantwoordelijkheid voor de kinderen.
Jullie zijn toch samen? Dan kan hij toch af en toe ook helpen?
Alle reacties Link kopieren
Het is júllie huishouden. Het is raar om met z'n allen gezinnetje te spelen, maar meneer doet alleen voor spek en bonen mee want de kinderen zijn niet van hem. Een heel rare instelling.
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 17:06
Het zijn niet zijn kinderen en hij werkt 40 uur per week. Dus nee, hij brengt ze niet naar clubjes. Hij draagt geen verantwoordelijkheid voor de kinderen.
Maar hij leeft wel met jou en de kinderen samen. Dus jij rijdt naar clubjes, dan maakt hij het eten klaar. Of jij rijdt naar clubjes en hij stofzuigt en dweilt de benedenverdieping. Dat zijn allemaal taken die gewoon gedaan moeten worden. Je hoeft niet alles te doen omdat het jouw kinderen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 17:06
Het zijn niet zijn kinderen en hij werkt 40 uur per week. Dus nee, hij brengt ze niet naar clubjes. Hij draagt geen verantwoordelijkheid voor de kinderen.
Maar dan is het evident dat hij in de tijd dat jij de kinderen regelt, hij het huis doet.
Lekker makkelijk, niemand doet iets omdat jij het uiteindelijk toch wel doet.

Vanaf nu was je alleen wat in de wasmand zit.
Een persoon moet ophangen, een persoon opvouwen. Ieder krijgt de kleren op het bed gelegd, zelf in de kast stoppen.

Een kind ruimt de vaatwasser in. Een ruimt hem uit.
Vriend en jij koken om de beurt op vaste avonden.

Enzovoort.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Tja, hier ben je uitgebreid voor gewaarschuwd.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
23-10-2021 17:06
De kinderen zijn niet van hem begrijp ik?

Als je het niet trekt: papieren schema maken voor iedere dag van de week voor hem. Kan hij kijken wat er die dag van hem verwacht wordt.

Ik werk op papier 36 maar in pieken tot 50 uur per week. Alleenstaand in een koophuis met een puber en een kat. Die doen allebei niets behalve troep maken. Wel heb ik een lat relatie met zijn eigen huishouden.

Kijk naar jullie uitgaven, misschien kan het minder dat je ook weer minder kan gaan werken. Werkt je vriend wel fulltime?
Dat schema heb ik geprobeerd. En dan zaten we zonder eten. Als hij aan het werk is denkt hij nergens aan dan werken.
En ik neem het hem niet echt kwalijk, het lukt hem niet.
Wel moet ik zeggen dat sinds hij een maand geleden geen vrachtwagen monteur meer is dat er een lichte kanteling lijkt te ontstaan in zijn verantwoordelijkheidsgevoel. Meer volwassen.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 17:08
11 en 13 jaar. En ze doen geen fluit behalve hun bord in de vaatwasser zetten en was in de wasmand. Daar valt nog wel winst te behalen.
Die kinderen kunnen veel meer hoor. Je bent er zelf bij. Als mijn zoon hier lastig over deed ging ik ook lastig doen. Gelukkig vindt hij sommige dingen ook gewoon leuk, zoals boodschappen en stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 17:15
Dat schema heb ik geprobeerd. En dan zaten we zonder eten. Als hij aan het werk is denkt hij nergens aan dan werken.
En ik neem het hem niet echt kwalijk, het lukt hem niet.
Wel moet ik zeggen dat sinds hij een maand geleden geen vrachtwagen monteur meer is dat er een lichte kanteling lijkt te ontstaan in zijn verantwoordelijkheidsgevoel. Meer volwassen.
En wie lost dat dan op? Wie gaat langs de supermarkt en zorgt dat er een uur later alsnog eten op tafel staat?

Jij zeker?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 17:15
Dat schema heb ik geprobeerd. En dan zaten we zonder eten. Als hij aan het werk is denkt hij nergens aan dan werken.
En ik neem het hem niet echt kwalijk, het lukt hem niet.
Wel moet ik zeggen dat sinds hij een maand geleden geen vrachtwagen monteur meer is dat er een lichte kanteling lijkt te ontstaan in zijn verantwoordelijkheidsgevoel. Meer volwassen.
Stop met dit gedrag om alles goed te praten. Huishouden doen is geen hogere wiskunde. ALs er dus geen eten is, dan kan hij zelf naar de winkel en boodschappen halen. Dan eet je een half uur later.
Alle reacties Link kopieren
Offf... moet er niet aan denken dat ik zo moet leven. Ik werk vier dagen, als ik minder werk vind ik mijn werk niet leuk genoeg meer. Man werkt ook vier dagen. Op onze vrije dag doen we allebei minstens 1 was, soms de een soms de ander een tweede. We zuigen het huis en we koken voor twee dagen. Dat zijn staande afspraken die al een hoop schelen.

Je doet het jezelf aan hoor, door bij alles te zeggen 'hij kan het echt niet'. En je kinderen moet je hierin ook echt opvoeden, die van mij (7 en 10) doen al meer in het huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
23-10-2021 17:14
Maar dan is het evident dat hij in de tijd dat jij de kinderen regelt, hij het huis doet.
Lekker makkelijk, niemand doet iets omdat jij het uiteindelijk toch wel doet.

Vanaf nu was je alleen wat in de wasmand zit.
Een persoon moet ophangen, een persoon opvouwen. Ieder krijgt de kleren op het bed gelegd, zelf in de kast stoppen.

Een kind ruimt de vaatwasser in. Een ruimt hem uit.
Vriend en jij koken om de beurt op vaste avonden.

Enzovoort.
Het wordt inderdaad tijd voor een goed gesprek met het hele gezin.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 17:15
Dat schema heb ik geprobeerd. En dan zaten we zonder eten. Als hij aan het werk is denkt hij nergens aan dan werken.
En ik neem het hem niet echt kwalijk, het lukt hem niet.
Wel moet ik zeggen dat sinds hij een maand geleden geen vrachtwagen monteur meer is dat er een lichte kanteling lijkt te ontstaan in zijn verantwoordelijkheidsgevoel. Meer volwassen.
Hoe laat is hij thuis uit zijn werk? Als dit om bijvoorbeeld om 16 uur is dan kan hij dan nog ontdekken dat hij die dag kookt en dat hij daarvoor nog boodschappen moet doen. Geen probleem om dat dan alsnog te doen. Als hij pas thuis is als de supermarkt al leeg is dan is het lastig om dat op het laatste moment nog te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 17:06
Het zijn niet zijn kinderen en hij werkt 40 uur per week. Dus nee, hij brengt ze niet naar clubjes. Hij draagt geen verantwoordelijkheid voor de kinderen.
Werkt hij op alle momenten dat de clubjes zijn of kan hij wel wegbrengen en halen in het weekend bijvoorbeeld? Als hij een gezin vormt met jou is het niet gek dat hij jou helpt met dingen voor jouw kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 17:15
Dat schema heb ik geprobeerd. En dan zaten we zonder eten. Als hij aan het werk is denkt hij nergens aan dan werken.
En ik neem het hem niet echt kwalijk, het lukt hem niet.
Wel moet ik zeggen dat sinds hij een maand geleden geen vrachtwagen monteur meer is dat er een lichte kanteling lijkt te ontstaan in zijn verantwoordelijkheidsgevoel. Meer volwassen.
En als er dan geen eten is, los jij het dan weer voor hem op? Dit soort hulpeloosheid in een volwassene (zonder issues) is echt aangeleerd gedrag en ontstaat alleen omdat jij het tolereert… 40 uur werken betekent niet dat hij zich verder als een hulpeloze kleuter kan gedragen. Ik zou er voor passen iig.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 17:20
Het wordt inderdaad tijd voor een goed gesprek met het hele gezin.
Allereerst met je vriend.
Pas als hij zijn grote deel van het huishouden doet, mag je de kinderen betrekken.
Anders laadt hij de klussen gewoon op de kinderen want dat snapt hij anders niet, hoe koken en boodschappen doen werkt en hoe de stekker van de stofzuiger in het stopcontact moet enzo.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Vast geen optie (met de huidige woningnood), maar het klinkt alsof LAT-ten in ieder geval de (terechte!!) frustratie/teleurstelling van jou over de opstelling van jouw partner zou kunnen wegnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ballenbak888 schreef:
23-10-2021 17:15
Dat schema heb ik geprobeerd. En dan zaten we zonder eten. Als hij aan het werk is denkt hij nergens aan dan werken.
En ik neem het hem niet echt kwalijk, het lukt hem niet.
Wel moet ik zeggen dat sinds hij een maand geleden geen vrachtwagen monteur meer is dat er een lichte kanteling lijkt te ontstaan in zijn verantwoordelijkheidsgevoel. Meer volwassen.
Dan verdeel je het zo dat de meest acute dingen door jou geregeld worden. Boodschappen en eten. Hij mag wassen en schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat half 7 de deur uit en komt meestal 18 uur (soms 19 uur of 22 uur als hij studeert) thuis. Dan is alles al gedaan. Tsja, ik werk 5 dagen tot 15 uur en ben half 4 thuis. Dan kan ik tot hij thuis komt alles in huis doen. Maar ik beleef er gewoon geen lol aan om nooit meer alleen tijd te hebben en alleen maar te hollen. Tussendoor moet nog 3x zijn hond uitgelaten worden en gaat mee naar mijn werk. Ik vind het gewoon veel. Als ik mocht kiezen werkte ik helemaal niet. Ik word gelukkig van mijn projectjes. Beetje schilderen, naaien, schoonmaken bij ouderen. Maar dat alles bij elkaar levert me geen 2200 euro in de maand op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven