Visite krijgen of op bezoek gaan?

24-10-2021 06:18 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
In elk woonprogramma wil men die fantastische woonkeuken met die lange eettafel met veel stoelen.

Zodat er gezellig gegeten kan worden met vrienden. En dan niet wat makkelijks maar een ingewikkeld recept want iedereen houdt van koken en lekker eten.

In de tuin moet een grote loungeset zodat er op lange hete zomeravonden geborreld kan worden met vrienden en dan mag de vuurkorf en of barbecue nier ontbreken.

Maar volgens de viva topics is het een beetje gechargeerd helemaal niet leuk om bezoek te krijgen.

Bezoekers zijn viezerikken die hun schoenen aan willen houden met kinderen komen die je huis afbreken en vies maken die vooral niet te lang mogen blijven. Ongezellige mensen die altijd wat te zeuren hebben en bakken met energie kosten.

Krijg jij graag visite of ga je liever op bezoek bij anderen?

Blijft het dan bij een uurtje wat drinken en dan wieberen of blijf jij of je bezoek uren lang plakken?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het allebei leuk, bezoek krijgen en op bezoek gaan. Ik heb alleen meer stress als ik mensen over de vloer krijg, want dan wil ik het huis altijd spik en span hebben en dan ben ik de hele tijd bezig voordat ze komen. Eters leveren me nog meer stress op, want dan ben ik bang dat ze het niet lekker vinden en zo. Wat dat betreft ga ik liever zelf ergens heen, maar als het bezoek er eenmaal is, vind ik het bij mij thuis ook altijd erg gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Hier een grote familie, wij hebben regelmatig bezoek en gaan zelf ook vaak ergens langs.

Daarnaast hebben wij met vrienden een “eetclubje” en spreken we eens in de maand af om te gaan eten bij iemand thuis. Dat zijn nogal veel mensen (met kinderen) dus dat is vooral leuk als het niet bij jezelf is. ;-)
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
24-10-2021 07:56
Mijn huis is mijn veilige plek en daar wil ik geen mensen hebben. Zelfs familie liever niet. Dus ik ga liever op bezoek (al is het ook niet van harte), kan ik tenminste weer weg naar m’n eigen cocon als het genoeg is geweest.

Dit inderdaad.

Ik vind buiten de deur afspreken het leukst. Dan kan ik me ook beter ontspannen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind beide prima maar mijn ienieminie huisje voldoet niet aan de tv woonprogramma's.
Geen grote loungeset in de tuin geen grote woonbank geen eetbar in de keuken
Gewoon een woonkamer van 20m2
En een postzegeltuin.
Tel daar nog eens een dorp zonder OV er bij op en dan weet je dat er weinig mensen komen.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
24-10-2021 07:48


Ik zou meer gastvrij willen zijn maar ja het zit er gewoon niet in.

Mijn moeder was een thuisblijfmoeder net als velen van haar vriendinnen. Er waren er een paar die vaak rondjes gingen fietsen langs iedereen en wie open deed gingen ze op de koffie.
Ik vond het als kind al irritant al die vriendin weer met de fiets voor het voorraam verscheen. Voelde als een verstoring voor mij terwijl die vrouw helemaal niet voor mij kwam en ik prima alleen kon spelen. Maar gewoon t feit dat dat niet was afgesproken vond ik irritant.

Raar mens ben ik eigenlijk…


Dit herken ik ook.
Mijn moeder was ook "huisvrouw". Bij ons thuis kwamen ook altijd veel mensen onverwachts aanwaaien en die werden enthousiast onthaald.

Ik vraag me ook altijd af hoe ik op dit vlak zou zijn geweest als ik hele dagen thuis zou zitten in plaats van overprikkeld van mijn werk te komen. Ik kan me best voorstellen dat je dan wel graag wat mensen wil zien. Een belangrijke dagtaak van mijn moeder was ook om het huis altijd netjes op orde te houden. Daar heb ik een stuk minder tijd en energie voor en is bij mij wel een stresspunt wanneer ik bezoek krijg.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind beide leuk, en als ik even met een vriendin wil bijpraten, spreek ik liefst in een cafe/restaurant af

Maar mijn huis is er niet op ingericht. We moeten met stoelen slepen etc
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg liever geen bezoek en nodig dus ook nooit iemand uit.

Ik ga wel graag 'op bezoek', dan spreken we af met vriendinnen en gaan we eten en spelletjes spelen. Ik noem dat dus ook niet echt 'op bezoek', maar gewoon afspreken.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Onverwachte visite vind ik vreselijk . Gepland bezoek prima man kookt heel graag we hebben ongeveer eens per maand eters . Maar dat is maar een kleine cirkel en meestal maar twee man per keer . In de zomer wel vaker redelijk spontaan geplande bezoekjes maar buiten vind ik het fijner dan binnen vraag me niet waarom . Ik zelf zou heel goed zonder visite kunnen en man liefst het huis altijd vol dus beetje schipperen .
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek liever buiten de deur af. Sinds er ooit, jaaaaren geleden, een hele goede vriendin een opmerking gemaakt heeft over mijn vieze plinten ben ik onzeker geworden. Ik ben dus bang dat mensen het hier vies vinden. Terwijl ik echt een heel net, opgeruimd en schoon huis heb. Ik heb een poets en ik hou het zelf goed bij.

Los daarvan vind ik het relaxter om buiten de deur af te spreken. Verjaardagen vieren vind ik ook echt niet leuk en best stressvol (is het wel gezellig, heb ik wel genoeg te eten en drinken), maar dat doen we uiteraard wel voor de kinderen. Ook spreken we wel met familie en vrienden af. Dus ik verplicht mezelf wel om gewoon sociaal gewenst mee te doen. En als er dan mensen zijn is het ook altijd gewoon leuk, maar toch vind ik het fijner om gewoon ergens anders af te spreken. Ook al heb ik dus wel een woonkeuken en grote tuin met loungeset en vuurkorf ;-)
lente19251003 wijzigde dit bericht op 24-10-2021 09:12
4.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bezoek krijgen en op bezoek gaan prima! Alleen onverwachts bezoek ben ik niet zo blij mee, want ik heb nooit wat in huis qua frisdrank en koekjes/chips. Dus dan krijgen ze koffie/thee of ranja met een cracker
Ik heb een hele kleine inner circle van mensen waarbij ik mij 100% op mijn gemak voel. Bij die mensen vind ik zowel op bezoek gaan als bezoek ontvangen altijd top. Geen stress over het huishouden of het eten.

Dan heb je mensen waarbij ik die stress wel heb. Bijvoorbeeld mijn schoonouders. Super lieve mensen, en het ligt volledig aan mijn onzekerheid. Maar als zij komen ben ik van 's morgens vroeg tot 's avonds laat aan het rennen. Huis moet schoon, eten moet perfect. Daar heb ik dus een hekel aan. Zodra ze er zijn en we zitten vind ik het altijd wel gezellig. Maar ik plan het bewust niet al te vaak in.

Met rondrennende kinderen, of vieze handjes heb ik zelf geen probleem. Mijn eigen perfectionisme is bij mij het enige probleem. Ergens mis ik het wel die tijd waarin mensen gewoon spontaan een bakkie kwamen doen. Eigenlijk vond ik dat zoveel leuker. En de verwachtingen waren minder hoog dan bij een gepland etentje. Je bestelt gewoon wat als ze blijven eten, en zorgt dat je altijd een pak koek in de kast hebt. Maar dat gebeurd eigenlijk helemaal niet meer in mijn omgeving. Iedereen is te druk of woont te ver weg om even langs te wippen.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Zwitserland kom je niet bij elkaar over de vloer voor maar een kopje koffie....Maar wel om met elkaar te eten. Dus heb ook wel bijna ieder weekend eters. En heb zelf ook een groot gezin....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt zo'n typische modetrend ofzo.
In bijna alle woonprogrammas lijkt het om uitgebreid tafelen met véél bezoek te gaan.
Ik heb daar niks mee, het is mijn woonkamer en geen horecagelegenheid. Ik heb best een grote woonkamer maar heb deze ingericht voor onszelf, niet voor het ontvangen van véél bezoek omdat dat er zo bij hoort tegenwoordig.
Ik hoef geen tafel van een halve kilometer lang met tig stoelen en ga ook niet staan koken terwijl ik ondertussen moet socializen met bezoek wat aan het kookeiland hangt.
Koken vind ik overigens erg leuk en bijna altijd maak ik gewoon diverse kleine gerechtjes die ik gewoon op de salontafel zet.
Ik houd van gezelligheid en visite, maar dus niet a la Vt wonen of eigen huis en tuin.
Alle reacties Link kopieren
Wel blij om te kezen dat veel meer mensen het eigenlijk maar stressvol vinden vooral de aanloop er naar toe als ze er eenmaal zijn gaat het wel
Ligt eraan. Op zich beste vrienden en familie vind ik heel gezellig.
Anderzijds ga ik liever bij iemand op bezoek, puur omdat ik dan zelf kan bepalen wanneer ik weer naar huis ga.
Heel soms dan ben ik rond 2300 bijvoorbeeld moe en dan blijft bezoek na 2/3 wijntjes nog plakken, terwijl ik alleen maar aan mijn bed kan denken.
En inderdaad bij bezoek thuis, dat het huis dan wat aan de kant moet en spullen die je moet halen.
Alle reacties Link kopieren
nou, hier zat ik dus precies aan te denken bij die laatste aflevering van vt wonen! Hoezo doen mensen dat voor de lol, het huis vol halen,

Met verjaardagen enzo doe ik het altijd wel uitgebreid, met veel bezoek, maar heb daar zo veel stress van. Keuzes, weer die soep met broodjes, of toch eens iets kokkerellen maar met het risico dat het mislukt,,, nou dan toch maar weer die grote luxe sushischotel bestellen… bam even 150 euro aftikken. :-? Drinken ze wit rood, droog zoet, bier radler, fris, sap wat dan ook aaaghh.

Stoelen, loungeset hebben we niet, maar 1 bank, dus iedereen zit midden in het gras op diverse stoelen. Overal vandaan gehaald. Gelukkig veel zomer jarigen, dan hebben we wel meer plek. in de winter maar eentje, tja en dan zit de helft op de vensterbank of op de tv meubel , zo armoedig bij ons (wel gezellig sfeertje), en de kinderen spelen boven, want die kunnen niet zitten hahahah

Ik moet er dan dus niet aan denken dat ik tussen al die stressende verjaardagen door ook nog eens vrijwillig het hele huis vol heb gehaald en mensen vermaak met hapjes en drankjes! Hoezo doen mensen dat voor de lol!! Die moeten wel een horeca hart hebben hahah.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg liever bezoek dan dat ik zelf ergens naar toe moet. Als bezoek van ver komt kook ik uitgebreid maar dan gaat het om 1 of 2 gasten. Ik vraag me ook altijd af als ik in die woonprogramma's hoor dat ze een grote keuken willen ivm met gezellig met gasten samen koken en eten hoe vaak ze dat dan wel niet doen. Bezoek wel graag van te voren even aankondigen, van die mensen die opeens op de stoep staan hou ik niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op bezoek. Mijn huis is toch een ruine met drie kleine kinderen. Plakvingers zijn welkom, mensen mogen zelf kiezen of ze hun schoenen aanhouden of hun sokken vies maken hier ;-) . Iedereen mag blijven eten, en liefst borrelen tot laat. Een voorwaarde: ik wil de kinderen rustig in bed kunnen leggen, dus dan mag het bezoek de vaatwasser doen als ze iets willen helpen (nooit verplicht natuurlijk).
Ik krijg graag visite en ga ook graag op visite. Op 1 stel na, daar ga ik liever naartoe dan ze thuis ontvangen, ze blijven altijd net te lang. Hun kinderen gaan dan ruzie maken en rellen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik organiseer liever geen feestjes thuis omdat ik helemaal gestrest raak van de boodschappen die gedaan moeten worden. Wie vind wat lekker, hoeveel neem je mee?
Dagen slecht slapen.
Eind van het liedje weet ik dat het altijd goed is en dat mensen zich op hun gemak voelen bij ons.

Ik wou dat ik er allemaal niet zo tegen op zou zien want ik hou van feestjes 🤣😅
Allebei niet

Ben graag op mezelf
Ik verbaas mij er ook altijd over. Volgens mij is het bij velen ook standaard ingefluisterd. Het staat nu eenmaal leuker om te vertellen dat je een grote keuken en tuin wilt om vrienden te ontvangen dan dat je hetzelfde wilt maar dan lekker voor jou en je gezin.

Iedereen houdt van koken in die programma's want zo maak je kans op een mooie keuken.

Corona was voor ons een uitkomst. Niet teveel mensen tegelijk. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
24-10-2021 06:27
Ik spreek bij voorkeur buiten de deur af.
Ik hou niet van bezoek krijgen en niet van op bezoek gaan.
Ik hou ook niet van woonprogramma's.

Zo ben ik ook.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Bezoek om samen te eten vind ik leuk. Ik hou van koken en vind het leuk om samen te tafelen.
Op elk ander moment van de dag vind ik bezoek een beetje awkward, zeker als we op de bank zitten.
Zelfde bij op bezoek gaan: liever voor uitgebreide lunch of diner dan op de koffie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bezoek krijgen wel gezellig, maar liever ga ik zelf op bezoek. Dan hoef ik niet eerst mijn huis schoon te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven