Hadden jullie voorkeur?
dinsdag 26 oktober 2021 om 10:32
Volgende week komen wij te weten wat het geslacht is van onze baby.
Ik krijg telkens de vraag of ik voorkeur heb.
Veel mensen lijken er ook vanuit te gaan dat ik graag een meisje wil.
Voorkeur heb ik eigenlijk helemaal niet en ik heb eigenlijk ook niet een sterk gevoel van wat ik denk dat we krijgen.
Ik weet het gewoon echt niet. Ik ben wel heel erg nieuwsgierig.
Hadden jullie voorkeur/een sterk voorgevoel? En wat werd het uiteindelijk?
Ik krijg telkens de vraag of ik voorkeur heb.
Veel mensen lijken er ook vanuit te gaan dat ik graag een meisje wil.
Voorkeur heb ik eigenlijk helemaal niet en ik heb eigenlijk ook niet een sterk gevoel van wat ik denk dat we krijgen.
Ik weet het gewoon echt niet. Ik ben wel heel erg nieuwsgierig.
Hadden jullie voorkeur/een sterk voorgevoel? En wat werd het uiteindelijk?
dinsdag 26 oktober 2021 om 15:14
dinsdag 26 oktober 2021 om 15:19
Dat laatste - ontzettende sneu dat mensen die mening zijn toegedaan. Nou vind ik het ook vreselijk wanneer mensen spreken over een koningskoppel als ze zowel een dochter als een zoon hebben. Wees blij dat je überhaupt een kind mag krijgen en al helemaal als dit kind gezond is…amnesiac schreef: ↑26-10-2021 11:03Herkenbaar.. Ik ben zwanger van onze tweede zoon en ik merk dat veel mensen, vooral vrouwen, om mij heen een soort medelijden hebben.
Ikzelf ben er heel blij mee, had zelfs een lichte voorkeur voor nog een jongetje, maar ik voelde bijna een soort druk dat het een meisje moest zijn.
Treurig eigenlijk.
Maar misschien heb ik ook wel iets te veel meegemaakt (ook in mijn omgeving) om begrip of sympathie op te kunnen brengen voor mensen die echt diep en diep teleurgesteld zijn in het geslacht van hun toekomstige kind.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 26 oktober 2021 om 15:48
Ja, bij de eerste wilde ik graag een meisje en dat is gelukt.
Bij de tweede wilde ik eerst graag een jongen, maar wat later had ik zoiets van dat de band met mijn dochter zo geweldig was dat eigenlijk een tweede meid net zo leuk zou zijn.
En nu heb ik twee meiden.
Een jongen lijkt mij overigens ook leuk. Het is dus meer een 51%/49% voorkeur. Veel belangrijker lijkt mij dat ze gewoon gelukkig zijn.
Bij de tweede wilde ik eerst graag een jongen, maar wat later had ik zoiets van dat de band met mijn dochter zo geweldig was dat eigenlijk een tweede meid net zo leuk zou zijn.
En nu heb ik twee meiden.
Een jongen lijkt mij overigens ook leuk. Het is dus meer een 51%/49% voorkeur. Veel belangrijker lijkt mij dat ze gewoon gelukkig zijn.
dinsdag 26 oktober 2021 om 15:48
Ach,…. Dat was altijd mijn grootste angst. Maar ik heb twee hele gezellige schoondochters waar ik mee winkel, wandel, wijntjes drink, filmpje kijk en thee mee leut. We doen zelfs zo nu en dan een “ meidenavond “ . Ik ben een gelukkig mens.Madeliefjees schreef: ↑26-10-2021 14:10Nooit voorkeur gehad, uiteindelijk een jongen en een meisje. Nu ben ik toch wel blij dat we ook een meisje kregen. Ze zijn volwassen, en zoon hoor en zien we veel minder dan dochter. Ik ga met mn dochter winkelen, leuke dingen doen. Schoondochter heeft dat nog nooit aan me gevraagd (die gaat met haar eigen moeder). Toen ze zwanger was alleen met haar eigen moeder babyspullen kopen.....
Haar moeder past ook op, ik niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 26 oktober 2021 om 15:52
Ik riep altijd hard dat ik het niet wilde weten. Tot ik zwanger was. Ik was zo van overtuigd dat het een meisje was, zo overtuigd daarvan dat kon niet dus het moest wel een jongen zijn.
Ik had ook lichte voorkeur voor jongen. Met 10 weken besloten dat we het geslacht wilde weten. En het sterke gevoel van een meisje bleef. Dat werd alleen maar sterker. En jawel, een meid.
Bij de 2e was ik vanaf t begin overtuigd van een meid en had daar ook de voorkeur voor. En nu hebben we 2 dochters. Een derde komt er niet
Ik had ook lichte voorkeur voor jongen. Met 10 weken besloten dat we het geslacht wilde weten. En het sterke gevoel van een meisje bleef. Dat werd alleen maar sterker. En jawel, een meid.
Bij de 2e was ik vanaf t begin overtuigd van een meid en had daar ook de voorkeur voor. En nu hebben we 2 dochters. Een derde komt er niet
Een baksteen is nooit alleen
dinsdag 26 oktober 2021 om 17:20
Eerste: voorgevoel meisje. Na bijna 4.5 jaar (en meerdere miskramen) blijvend zwanger via cryo terugplaatsing. Ik was zo bang en depressief, dat ik niet eens nadacht over welk geslacht ik wilde. Bij 15 weken pretecho (zit geslachtsbepaling bij in) gedaan, maar dat was meer omdat we vaak een echo deden voor onze gemoedsrust. Het was een jongen en toen kwam toch stiekem, tussen alle angst en depressiviteit door, mijn kleine meisjesdroom naar boven (wilde altijd een jongen).
Tweede: voorgevoel meisje, voorkeur had ik niet (weer een cryo terugplaatsing en zo dankbaar dat het ons nogmaals was gegund). Was een jongen.
Huidige zwangerschap: voorgevoel een jongen, voorkeur had/heb ik niet. Deze zwangerschap is spontaan en ik kan er gewoon niet bij dat het ons nog een keer gegund is en dat dit überhaupt zo mogelijk is! En het is een meisje. Ik moest (en moet nog steeds) enorm schakelen. Sowieso doordat deze zwangerschap spontaan is, maar ook omdat ik totaal niet aan zag komen dat dit een meisje zou zijn, waarschijnlijk omdat ik mezelf na die twee jongens als een jongensmoeder zag
. Beide geslachten waren meer dan welkom trouwens, maar dit is sowieso allemaal zo onverwacht
. Moet allemaal nog beetje landen
Tweede: voorgevoel meisje, voorkeur had ik niet (weer een cryo terugplaatsing en zo dankbaar dat het ons nogmaals was gegund). Was een jongen.
Huidige zwangerschap: voorgevoel een jongen, voorkeur had/heb ik niet. Deze zwangerschap is spontaan en ik kan er gewoon niet bij dat het ons nog een keer gegund is en dat dit überhaupt zo mogelijk is! En het is een meisje. Ik moest (en moet nog steeds) enorm schakelen. Sowieso doordat deze zwangerschap spontaan is, maar ook omdat ik totaal niet aan zag komen dat dit een meisje zou zijn, waarschijnlijk omdat ik mezelf na die twee jongens als een jongensmoeder zag
dinsdag 26 oktober 2021 om 17:24
Ja dit. Alsof 2 of 3 (of meer) van hetzelfde geslacht minder leuk is ofzoTinkeltje33 schreef: ↑26-10-2021 10:55Ik heb wel veel mensen om me heen die nu heel blij voor me zijn dat het een meisje is. Dat irriteert me eigenlijk best wel. Door veel mensen wordt er kennelijk toch gedacht dat het hebben van beide geslachten leuker is, terwijl we met een jongen dus net zo blij zijn. Wij zijn gewoon blij met ons kind.
Bij ons werd gezegd op het nieuws dat ik voor derde keer zwanger was: "oh, jullie wilden dus graag nog voor een meisje gaan"
Ja dit hadden wij ook. Vond het ook wel bijzonder, kon je de baby ook bij zijn naam noemen als je het over hem had of tegen hem praatteTinkeltje33 schreef: ↑26-10-2021 10:53Mijn man wilde het geslacht trouwens alle 3 keren weten, dat maakt het voor hem allemaal wat concreter. De baby was een stuk abstracter dan, ‘onze zoon’ of ‘onze dochter’.
dinsdag 26 oktober 2021 om 17:36
Ik moet zeggen dat dit het enige is waar ik wat angst voor heb. Maar...ik heb 0 band met oma van moederskant en zeer gehecht aan oma van vaders kant. Dus ik hoop maar dat ik later ook een goede band met eventuele schoondochters kan opbouwen. Zal weinig over te zeggen zijn...dat is van zoveel factoren afhankelijk of dat lukt.Madeliefjees schreef: ↑26-10-2021 14:10Nooit voorkeur gehad, uiteindelijk een jongen en een meisje. Nu ben ik toch wel blij dat we ook een meisje kregen. Ze zijn volwassen, en zoon hoor en zien we veel minder dan dochter. Ik ga met mn dochter winkelen, leuke dingen doen. Schoondochter heeft dat nog nooit aan me gevraagd (die gaat met haar eigen moeder). Toen ze zwanger was alleen met haar eigen moeder babyspullen kopen.....
Haar moeder past ook op, ik niet.
dinsdag 26 oktober 2021 om 20:05
Ah leuk BGB!blijfgewoonbianca schreef: ↑26-10-2021 15:48Ach,…. Dat was altijd mijn grootste angst. Maar ik heb twee hele gezellige schoondochters waar ik mee winkel, wandel, wijntjes drink, filmpje kijk en thee mee leut. We doen zelfs zo nu en dan een “ meidenavond “ . Ik ben een gelukkig mens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 26 oktober 2021 om 20:48
Ik ga niet met mijn schoonmoeder op stap maar eigenlijk ook niet met mijn moeder. Niks samen winkelen, koffiedrinken oid. Maar mijn broer en ik zien onze moeder even vaak en zijn vriendin komt ook gerust zonder hem met kind bij mijn moeder.Madeliefjees schreef: ↑26-10-2021 17:47Ze is heel lief hoor, onze schoondochter. Alleen, als ik naar mezelf kijk, ging ik vroeger ook niet met mn schoonmoeder op stap, en wel met mn moeder.
Ik zie mijn moeder wel vaker maar woont iets dichterbij en werkt niet meer dus vaker thuis uberhaupt.
dinsdag 26 oktober 2021 om 20:53
dinsdag 26 oktober 2021 om 21:07
Ik wou heel erg graag eerst een meisje. Met een beetje een egoistische reden.
Ik heb nooit een goede band met mijn moeder gehad en ik zou zo ontzettend graag een fijne moeder-dochter relatie willen meemaken. (Er is natuurlijk helemaal geen garantie dat het meisje dat ik krijg dat ook wilt!)
Ik kreeg een jongen!
De dag dat we erachter kwamen was ik echt heel erg teleurgesteld. Voelde mij er zo schuldig om! Maar nu zou ik hem voor geen goud willen inruilen en is hij mijn allerliefste bijna 9 maander!
En misschien wordt hij ooit een grote broer van een meisje. Of niet. Ik denk dat ik vast wel weer teleurgesteld zal zijn als de volgende ook een jongen is. Maar je krijgt wat de natuur je geeft, en ze zullen geen druppel minder liefde krijgen vanwege mijn egoistische reden!
Ik kreeg een jongen!
De dag dat we erachter kwamen was ik echt heel erg teleurgesteld. Voelde mij er zo schuldig om! Maar nu zou ik hem voor geen goud willen inruilen en is hij mijn allerliefste bijna 9 maander!
En misschien wordt hij ooit een grote broer van een meisje. Of niet. Ik denk dat ik vast wel weer teleurgesteld zal zijn als de volgende ook een jongen is. Maar je krijgt wat de natuur je geeft, en ze zullen geen druppel minder liefde krijgen vanwege mijn egoistische reden!
dinsdag 26 oktober 2021 om 21:12
Ik snap het begrip "jongensmoeder" en "meisjesmoeder" niet zo?
Bedoel, de "gelegenheid" bepaalt dat toch?
Als je alleen maar meisjes hebt kan ik me voorstellen dat je zegt ik ben een meisjesmoeder en andersom. Maar dat is dan puur een feitelijke constatering lijkt me?
Of zijn er vrouwen die bij voorbaat weten wat voor soort moeder ze (willen) zijn?
Als dat zo is, wat gebeurd er dan als ze alleen maar kids krijgen van het andere geslacht? Krijgen ze dan soort van identiteitscrisis?
Als je alleen maar meisjes hebt kan ik me voorstellen dat je zegt ik ben een meisjesmoeder en andersom. Maar dat is dan puur een feitelijke constatering lijkt me?
Of zijn er vrouwen die bij voorbaat weten wat voor soort moeder ze (willen) zijn?
Als dat zo is, wat gebeurd er dan als ze alleen maar kids krijgen van het andere geslacht? Krijgen ze dan soort van identiteitscrisis?
simano wijzigde dit bericht op 26-10-2021 21:20
0.31% gewijzigd
dinsdag 26 oktober 2021 om 21:14
Zo inderdaad! Überhaupt dat ze gaan bepalen dat jij "klaar" bent. Misschien wil.je wel een groot gezin, maar dat mag dan blijkbaar niet meer. Echt mensen kunnen zulke aparte dingen zeggen
dinsdag 26 oktober 2021 om 21:18
Bij mijn eerste had ik een extreme voorkeur voor een meisje. Ik had op een gegeven moment zelfs angst, wat als het een jongen is?
Bij de echo bij 13 weken gaven ze al aan dat het voor 95% zeker een meisje was. Latere echo’s bevestigden dit.
Bij mijn tweede had ik helemaal geen voorkeur en leek een jongen me juist ook heel leuk. Het werd weer een meisje en stiekem vond ik het wel erg leuk. Vriend baalde 2 seconden en vond het toen ook heel leuk.
De meiden zijn wel tegen poolen.
Bij de echo bij 13 weken gaven ze al aan dat het voor 95% zeker een meisje was. Latere echo’s bevestigden dit.
Bij mijn tweede had ik helemaal geen voorkeur en leek een jongen me juist ook heel leuk. Het werd weer een meisje en stiekem vond ik het wel erg leuk. Vriend baalde 2 seconden en vond het toen ook heel leuk.
De meiden zijn wel tegen poolen.
dinsdag 26 oktober 2021 om 21:24
Bij de eerste maakte het mij niets uit, maar ik had een sterk voorgevoel dat het een jongen was en daardoor moest ik toch even schakelen toen het een meisje was.
Bij de tweede had ik een lichte voorkeur voor een jongen, maar een meisje leek me dan weer leuker voor mijn dochter. Het bleek een jongen dus heel blij mee maar 2 meisjes had me ook heel leuk geleken.
Bij de tweede had ik een lichte voorkeur voor een jongen, maar een meisje leek me dan weer leuker voor mijn dochter. Het bleek een jongen dus heel blij mee maar 2 meisjes had me ook heel leuk geleken.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
dinsdag 26 oktober 2021 om 22:22
Ik snap dat ook niet helemaal. Vooral omdat ik het best vaak vrouwen hoor zeggen die überhaupt (nog) geen kinderen hebben.SiMaNo schreef: ↑26-10-2021 21:12Ik snap het begrip "jongensmoeder" en "meisjesmoeder" niet zo?
En wat is dan precies een meisjes- of jongensmoeder?
Ik had zelf trouwens oprecht geen enkele voorkeur maar wel een sterk voorgevoel en dat klopte
dinsdag 26 oktober 2021 om 22:29
Alhoewel het me op zich natuurlijk echt niet uitmaakte, zei ik wel altijd; dat als het zo zou werken dat je een vinkje zou moeten zetten bij het geslacht, ik voor een meisje zou gaan.
1e werd een jongen, helemaal top.
Bij de tweede heb ik me ook ingesteld op een jongen. In mijn mans familie worden er alleen maar een hele boel jongens geboren. Dus ik ging er vanuit dat dat bij ons ook het geval zou zijn.
En toen was die 2de opeens een meisje, dat was toch wel echt even schakelen. Heel raar vond ik het. Ze is inmiddels geboren en soms vind ik het nog steeds heel raar dat mijn man het gepresteerd heeft om (als enige in zijn best grote familie) een meisje te fabriceren.
ivm iets medisch moest ik op het einde van mijn zwangerschap een paar extra echo's en ik heb toen wel nog gevraagd of ze toch het geslacht nog een keer wilde checken.
Voorgevoel tijdens de zwangerschap had ik dan weer niet.
1e werd een jongen, helemaal top.
Bij de tweede heb ik me ook ingesteld op een jongen. In mijn mans familie worden er alleen maar een hele boel jongens geboren. Dus ik ging er vanuit dat dat bij ons ook het geval zou zijn.
En toen was die 2de opeens een meisje, dat was toch wel echt even schakelen. Heel raar vond ik het. Ze is inmiddels geboren en soms vind ik het nog steeds heel raar dat mijn man het gepresteerd heeft om (als enige in zijn best grote familie) een meisje te fabriceren.
ivm iets medisch moest ik op het einde van mijn zwangerschap een paar extra echo's en ik heb toen wel nog gevraagd of ze toch het geslacht nog een keer wilde checken.
Voorgevoel tijdens de zwangerschap had ik dan weer niet.
zaterdag 6 november 2021 om 23:15
Eerlijk? Ik had wel voorkeur voor een meisje ja. Ik heb altijd naar een dochter verlangd.
Ik heb nu 1 kind en dat is een zoon.
De eerste keer dat er tijdens mijn zwangerschap naar het geslacht werd gekeken dacht de echoscopiste dat het een meisje was. Dus ik was blij. Later bleek het toch een jongen te zijn. Ik moest daarvan even slikken.
Maar ik had ook meteen al heel sterk het idee dat ik niks te zeuren had want ik kreeg een kind en dat is zegen genoeg. Dus binnen 24 uur had ik het van me afgezet (met enige innerlijke dwang)
Toen mijn zwangerschap vorderde werd ik langzaamaan steeds blijer met m’n zoon en echt niet dat ik hem kwijt wilde.
En toen hij geboren was voelde ik meteen allesoverheersende liefde en alles was goed. En nu genieten we enorm van hem
Cliché verhaal. Maar wel de waarheid.
2e kind? Hopelijk een meisje haha. Maar zonee, zal het vast net zo verlopen als bij de 1e
Ik heb nu 1 kind en dat is een zoon.
De eerste keer dat er tijdens mijn zwangerschap naar het geslacht werd gekeken dacht de echoscopiste dat het een meisje was. Dus ik was blij. Later bleek het toch een jongen te zijn. Ik moest daarvan even slikken.
Maar ik had ook meteen al heel sterk het idee dat ik niks te zeuren had want ik kreeg een kind en dat is zegen genoeg. Dus binnen 24 uur had ik het van me afgezet (met enige innerlijke dwang)
Toen mijn zwangerschap vorderde werd ik langzaamaan steeds blijer met m’n zoon en echt niet dat ik hem kwijt wilde.
En toen hij geboren was voelde ik meteen allesoverheersende liefde en alles was goed. En nu genieten we enorm van hem
Cliché verhaal. Maar wel de waarheid.
2e kind? Hopelijk een meisje haha. Maar zonee, zal het vast net zo verlopen als bij de 1e