In dubio; tent kopen of niet???

26-10-2021 14:49 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al even zitten kijken voor de zomervakantie 2022 en mij vervolgens rot geschrokken! Wat een prijzen!!! Ze vragen rustig 795 euro voor een week in een stacaravan🤪. En de goedkopere locaties zijn nu al wel vol. Iedereen lijkt massaal te boeken, veels te bang om niet op vakantie te kunnen ivm misschien niet mogen reizen naar het buitenland ivm met Corona.

Ik zit er nu over te denken om een tent aan te schaffen. Is wel even een uitgave maar kampeerplekken zijn toch net ff goedkoper. Ik heb alleen niet hele grote auto (Toyota yaris), dus hoe krijg ik alles mee? Ik reis dan vooral met mijn dochter van 6. Mijn jongens zijn al groot dus die gaan niet meer mee.

Wat is een goede tent? Wat moet ik allemaal aanschaffen? En hij moet niet al teveel gedoe geven bij het opzetten. Is zo,n pop up tent wat? Vroeger heb ik wel gecampeerd met mijn ouders maar ja dat was vroeger. Geen idee welke bijkomende kosten erbij komen (op de camping)?
Alle reacties Link kopieren
Als je nog nooit gekampeerd hebt zou ik zeker geen tent van 700 euro aanschaffen, maar gewoon de Arpenaz 4.1 of Arpenaz 4.2 bij de Decathlon kopen. Prima tenten met wat binnenruimte, makkelijk op te zetten, niet te zwaar en je kunt er ook in staan (wel fijn in NL, je weet het nooit met het weer. Als je er toch niets aan vindt hebben je jongens een mooie festival tent.

Pop up tent zou ik niet doen, dat is altijd zo'n gedoe met weer opvouwen.

Verder is fijn om te hebben:
Tafeltje
2 stoelen
Gaspitje (of dubbele)
Fijne matjes
Slaapzakken
Servies, bij voorkeur niet breekbaar
Bestek
Lampje
Koelbox
Kan allemaal via Decathlon of marktplaats.

Extra kosten op de camping zou je kunnen hebben als je elektriciteit wil hebben. En misschien wat toeristenbelasting, maar dan houdt het wel op.

En wij kamperen elke zomer, hebben een vergelijkbare auto en het is soms wat passen en meten, maar het past altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er ook maar net aan waar je van houdt hè? Ik vind in zo’n klein zweterig tentje echt de hel. Dan wil ik daarna NOOIT meer.

Een wat grotere katoenen tent is voor mij een totaal andere ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Een Yaris en 2 volwassen personen. Gaat prima! Wij hadden 2 grote stoelen en tafel en alle andere spullen plus een 3 pers tent waar je in kunt staan. Het kon er op 1 manier in en uit en dat werkte geweldig.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
26-10-2021 17:04
Eerst een keertje lenen om te kijken of kamperen wat voor jullie is?

Ik weet wat kamperen is. Ging vroeger veel kamperen met mijn ouders. Maar ja die hadden alles al qua attributen voor het camperen. Als kind zijnde vond ik camperen heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh-happy-day schreef:
26-10-2021 19:06
Dat wilde ik net opperen, een vouwwagen. En dan idd via marktplaats.
Heb ik idd naar gekeken maar ik heb geen trekhaak.
Alle reacties Link kopieren
Als geld de reden is dat je met de tent wilt gaan dan zou ik eerst spullen lenen of huren voor ik van alles ging kopen.

Kamperen is hartstikke leuk als het lekker warm en droog is, maar als het weer tegenzit vind ik het persoonlijk echt een straf. Zeker in zo'n klein overdegrondkruiptentje.
Grote kans dat je denkt, dat was eens maar nooit weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat deze volgend jaar ook in de beige f&b versie komt.
https://www.decathlon.nl/p/kampeertent- ... R-p-302837
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
27-10-2021 16:29
Ik weet wat kamperen is. Ging vroeger veel kamperen met mijn ouders. Maar ja die hadden alles al qua attributen voor het camperen. Als kind zijnde vond ik camperen heerlijk.
Precies wat ik bedoel; als kind harstikke leuk maar als volwassene heb ik liever wat meer comfort :biggrin: .
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Maar ga je alleen met je dochter of gaat er ook een partner mee?
(1 of 2 slaapkabines? :proud: )
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
27-10-2021 17:11
Maar ga je alleen met je dochter of gaat er ook een partner mee?
(1 of 2 slaapkabines? :proud: )

Ik ga alleen met mijn dochter van dan 7 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ooit al naar een 1 ouder vakantie gekeken?
Ik vind het echt een uitkomst. Week kamperen kind blij, ik blij. Tent ingericht met keuken en echte bedden, activigeiten voor haar en aanspraak voor mij.
Weekje schouwen-duivenland in juli kost 900 euro maar dan is wel alles geregeld. Kleren in je tas, zwemband op de achterbank en gaan.

Ik ben ook wel een week met haar alleen gaan kamperen maar daar moest ik 2 weken van bijkomen.
Kamperen prima maar 2 nachtjes oid. Daar heb ik ook mn spullen op gekocht, 3pers pop up tent, tafeltje, stoelen, gaspitje, gevulde picknickmand, goeie inflatateble matjes en fijne slaapzakken.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
27-10-2021 17:39
Ooit al naar een 1 ouder vakantie gekeken?
Ik vind het echt een uitkomst. Week kamperen kind blij, ik blij. Tent ingericht met keuken en echte bedden, activigeiten voor haar en aanspraak voor mij.
Weekje schouwen-duivenland in juli kost 900 euro maar dan is wel alles geregeld. Kleren in je tas, zwemband op de achterbank en gaan.

Ik ben ook wel een week met haar alleen gaan kamperen maar daar moest ik 2 weken van bijkomen.
Kamperen prima maar 2 nachtjes oid. Daar heb ik ook mn spullen op gekocht, 3pers pop up tent, tafeltje, stoelen, gaspitje, gevulde picknickmand, goeie inflatateble matjes en fijne slaapzakken.

Ja ook daarvoor ben ik aan het kijken, haha geloof dat ik niet helemaal weet wat ik wil🙈
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een katoenen tent en een polyester tent. Die laatste neemt echt veel minder plek in beslag, maar katoen is wel echt fijner. Stahoogte zodat je je normaal kunt omkleden en normaal kunt bewegen vind ik ook echt cruciaal. Evenals een tent met een vast kuipzeil, makkelijk op te zetten en weinig kans op water in je tent.

Goede stoelen en een goed matras vind ik ook superbelangrijk. Wij hebben dus echt geïnvesteerd in goede self inflatable matrassen. Die nemen veel plek in beslag, maar ze slapen echt supergoed. Net alsof je in je eigen bed ligt. En ik haat slaapzakken, dus wij hebben altijd eigen dekbed en kussen mee (en dan dus gewoon een matrashoes om de mat).

Zelf vind ik staand koken ook wel zo prettig. Ik heb dus een tafel om aan te eten en eentje om op te koken (een kleine van de Action). En dan vier losse pitten mee (eentje met 2 pitten en 2 echt losse) zodat ik ook echt kan koken. Wij gaan nauwelijks uit eten vanwege allergieën bij mijn jongste, en dan merk je dan gewoon staand koken met voldoende pitten echt zo veel fijner is dan dat geklooi op de grond.

Verder probeer ik altijd een camping te boeken waar je een koelkast kan huren. Heel fijn om te hebben en meteen een tafeltje in je voortent waar je losse zooi zoals zaklampen, zonnebrand en weet ik wat allemaal op kwijt kan.

Leuk hoor kamperen. Ik vind het heerlijk relaxed en de kinderen hebben van jongs af aan meegeholpen de tent op te zetten en te koken enzo. Zijn nu 14 en 17 en ze vinden het nu nog net zo leuk als toen ze 2 en 5 waren en we voor het eerst gingen kamperen.

Qua spullen kun je het zo duur maken als je wilt, maar ik heb wel echt geïnvesteerd in goede matrassen, goede kookmogelijkheden, een echt waterdichte tent, en een opvouwbare afwasteil. Die is echt voor alles handig. Dat zijn de dure dingen die ik heb, de rest komt van Action, Decathlon en overal en nergens vandaan. Action heeft bijvoorbeeld hele handige plastic lampjes in de vorm van een ouderwets peertje, die je handig in je tent kunt hangen aan een lusje of iets. Heel fijn dat je, als je naar bed gaat, niet hoeft te zoeken naar je licht bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ben het ermee eens dat in je eentje met kind kamperen wel vermoeiend is. Ik zit al twee jaar vol verbazing te kijken naar ouders die een boek lezen. Dat lukt mij zo’n hele vakantie 2x een kwartier. Maar dat komt doordat:
- mijn kind nogal high maintenance is
- je als alleenstaande ouder altijd zelf moet koken/smeren en afwassen
- je de enige bent die met kind mee kan naar het toiletgebouw

En dus heb je zelden rust. Toch vind ik dat niet erg: het buiten zijn en rommelen rondom de tent vind ik heerlijk. En ik doe gewoon alles op z’n elvendertigst. Voor mij is dus wel de voorwaarde dat ik een snel op te zetten kampeermiddel heb en een lekker bed. Handige systemen om in- en uit te pakken en de boel netjes te houden.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een pb.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Heb op mijn zolder een 4-persoons koepeltent liggen. Ooit gevonden langs snelweg in Frankrijk, nog in verpakking. je zet hem vrij snel op, je kunt er in staan en de tent heeft 2 slaapcabines. Handzaam verpakt. Als je interesse hebt dan kun je hem ophalen in Delft. De tent is 1x gebruikt (heb zelf een 2-persoons koepeltent). De tent ligt al jaren stop te happen dus zou even testen of hij nog waterdicht is voordat je vakantie in het water valt.
Ik denk wel dat je schrikt van de aanschafkosten van alles wat je nodig hebt bij het kamperen. Maar eenmaal aangeschaft, kun je natuurlijk elke keer goedkoop op vakantie of een weekendje weg.

Als ik nu weer alles zou moeten aanschaffen dan zou ik naar de Decathlon gaan. Je hebt daar leuke tenten voor leuke prijzen. Ik zou zeker voor een 4persoonstent gaan. Dan heb je ook nog wat ruimte.
Verder zou het voor mij echt belangrijk zijn om een aangename stoel mee te nemen, een kookplaatje met 2 gaspitten, een koelbox, wat serviesgoed (hoeft niet veel te zijn) en een waterkoker. Verder minimaal 1 bak die afgesloten kan worden voor eten (om muizen geen kans te geven).

Ik ben ooit met Suzuki Swift een week op vakantie geweest met bovenstaande spullen: 2 personen en een hond. Het paste allemaal in de auto.
Frizz schreef:
27-10-2021 18:01
Ben het ermee eens dat in je eentje met kind kamperen wel vermoeiend is. Ik zit al twee jaar vol verbazing te kijken naar ouders die een boek lezen. Dat lukt mij zo’n hele vakantie 2x een kwartier.
Ik ervaar dat echt heel anders! Ik ben zo'n ouder die boeken leest. Ik denk echt dat het per kind verschillend is.
Alle reacties Link kopieren
greeneyedcoco schreef:
30-10-2021 00:27
Heb op mijn zolder een 4-persoons koepeltent liggen. Ooit gevonden langs snelweg in Frankrijk, nog in verpakking. je zet hem vrij snel op, je kunt er in staan en de tent heeft 2 slaapcabines. Handzaam verpakt. Als je interesse hebt dan kun je hem ophalen in Delft. De tent is 1x gebruikt (heb zelf een 2-persoons koepeltent). De tent ligt al jaren stop te happen dus zou even testen of hij nog waterdicht is voordat je vakantie in het water valt.

Oh wat lief! Ik ben alleen niet zo,n held in de auto, zeker die kant niet op. Ik woon zelf in het noorden nl. Zal zien of ik iemand kan vinden die dit stuk wel durft te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Madelyn schreef:
30-10-2021 09:54
Ik denk wel dat je schrikt van de aanschafkosten van alles wat je nodig hebt bij het kamperen. Maar eenmaal aangeschaft, kun je natuurlijk elke keer goedkoop op vakantie of een weekendje weg.

Als ik nu weer alles zou moeten aanschaffen dan zou ik naar de Decathlon gaan. Je hebt daar leuke tenten voor leuke prijzen. Ik zou zeker voor een 4persoonstent gaan. Dan heb je ook nog wat ruimte.
Verder zou het voor mij echt belangrijk zijn om een aangename stoel mee te nemen, een kookplaatje met 2 gaspitten, een koelbox, wat serviesgoed (hoeft niet veel te zijn) en een waterkoker. Verder minimaal 1 bak die afgesloten kan worden voor eten (om muizen geen kans te geven).

Ik ben ooit met Suzuki Swift een week op vakantie geweest met bovenstaande spullen: 2 personen en een hond. Het paste allemaal in de auto.

Ik kom regelmatig bij de kringloop en daar staan soms mooie spullen voor kamperen. Tafeltje, stoelen etc. Het hoeft van mij niet nieuw te zijn. Ja een goed luchtbed en gaspitten die wil ik wel graag nieuw hebben.
Alle reacties Link kopieren
Madelyn schreef:
30-10-2021 09:59
Ik ervaar dat echt heel anders! Ik ben zo'n ouder die boeken leest. Ik denk echt dat het per kind verschillend is.
Ja dat zei ik al, dat komt deels door mijn kind. En deels doordat je nu eenmaal alles zelf moet doen.
Als je geluk hebt vind je op marktplaats iemand die niet meer wil kamperen en de hele uitrusting verkoopt, anders is een kampeeruitrusting nog best prijzig. Decathlon heeft best goede spullen en niet te duur vind ik. Onze tent is een coleman coastline 4 persoons, ik vind hem heel fijn omdat je ook binnen kunt zitten bij slechter weer en hij is toch niet zo kolossaal, zo'n popuptent is leuk voor een weekend hooguit
Verder vind lekker slapen belangrijk dus niet te dunne matrassen. Ik heb zelf een kleine auto en geen dakkoffer of iets dus bij kampeerspullen let ik altijd op of het niet te groot is. https://www.decathlon.nl/p/lage-opvouw ... SwQAvD_BwE
https://www.obelink.nl/campingaz-camp-b ... wMQAvD_BwE etc
Alle reacties Link kopieren
Ik ga alleen met mijn kinderen van 13 en 10.
Ik heb vorig jaar een Bell tent gekocht. Groot pakket maar heel makkelijk op te zetten.
Vorig jaar zijn we met een Hyundai I10 gegaan, wel met dakkoffer. Het lukte maar de auto zat wel propvol.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
30-10-2021 18:37
Ik ga alleen met mijn kinderen van 13 en 10.
Ik heb vorig jaar een Bell tent gekocht. Groot pakket maar heel makkelijk op te zetten.
Vorig jaar zijn we met een Hyundai I10 gegaan, wel met dakkoffer. Het lukte maar de auto zat wel propvol.
Wauw dat vind ik echt knap!
Bevalt de tent? Leuke tenten vind ik!
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
30-10-2021 19:10
Wauw dat vind ik echt knap!
Bevalt de tent? Leuke tenten vind ik!
Ja, heerlijke tent. Staat in een kwartier in mijn eentje. En groot genoeg.
Mijn dochter heeft een klein tentje bij maar slaapt de meeste nachten gewoon bij ons.
Katoenen tent dus wel zwaar maar binnenklimaat is heerlijk. Geen last van condens ofzo.
Ik heb er nog een kleine luifel aan.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven