Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
15-11-2021 12:25
What the f*ck!! :steam:

Ik wandel met herder aangelijnd - zoals altijd - en zie een stel met hond, model Samson van Samson en Gert. De man ging even achter een boom, de vrouw ging even zitten en Samson kwam blaffend en grommend op herder af. Vrouw blijft gewoon rustig zitten kijken terwijl haar hond de mijne probeert te bijten en ik probeer te voorkomen dat herder terug bijt en haar probeer mee te sleuren.

Goed, ik wandel verder, loop verkeerd en ga terug. Het stel en Samson lopen me tegemoet, zijn nog op een meter of vijftien afstand. Nu houden ze Samsom vast wel bij zich, denk ik hoopvol. Maar nee, Samson sprint naar voren en probeert nogmaals herder te bijten. Deze keer doe ik niks en ik blijf gewoon rustig staan wachten totdat man of vrouw in actie komen. Ze maken echter geen aanstalten en op dat moment besluit ik de riem van herder even te laten vieren en meteen terug te strekken, genoeg om op Samson te springen en verder geen schade aan te richten. Dan valt het kwartje en beginnen ze Samson eens terug te roepen. Ik was zo boos dat ze niet eens probéérden hun hond bij zich te houden, dat ik ze als een tokkie heb toegeschreeuwd: Dit is de tweede keer dat jullie hond de mijne aanvalt, misschien moet je hem aangelijnd houden als hij zo met andere honden doet. Als ik jullie nog een keer tegen kom laat ik mijn hond los en dan is het klaar met jullie hond!
Het maakte geen indruk want ze liepen gewoon rustig verder met Samson in hun kielzog.
Man man man. Overigens zou ik mijn hond niet hebben los gelaten hoor, ik was gewoon Erg Boos.
:proud: Het is natuurlijk helemaal niet grappig, verre van zelfs. Maar dit zou zo uit mijn mond kunnen rollen. Een 046-en omgeving gevalletje (Ganz fertig! Helemaal klaar met jou)

Echt van die standaard irritante en nonchalante figuren, totdat het fout gaat. Dan kunnen ze ineens actief worden. Op FB dan.

Ik had zondag ook zo’n debiel getroffen. Had zes (zes!!!) jachthonden bij zich. An sich vriendelijke honden maar die doken met hun zessen direct op jongedame die maar gelijk met de pootjes in de lucht op haar rug ging liggen. En piepen. Zegt die eikel: “Ja, maar jouw hond piept, dat triggert ze natuurlijk. Dat is dan net een piepspeeltje voor ze”. Echt wtf :roll:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat een idioten!
lemoos2 schreef:
15-11-2021 15:44
:proud: Het is natuurlijk helemaal niet grappig, verre van zelfs. Maar dit zou zo uit mijn mond kunnen rollen. Een 046-en omgeving gevalletje (Ganz fertig! Helemaal klaar met jou)

Echt van die standaard irritante en nonchalante figuren, totdat het fout gaat. Dan kunnen ze ineens actief worden. Op FB dan.

Ik had zondag ook zo’n debiel getroffen. Had zes (zes!!!) jachthonden bij zich. An sich vriendelijke honden maar die doken met hun zessen direct op jongedame die maar gelijk met de pootjes in de lucht op haar rug ging liggen. En piepen. Zegt die eikel: “Ja, maar jouw hond piept, dat triggert ze natuurlijk. Dat is dan net een piepspeeltje voor ze”. Echt wtf :roll:
Ik moest ook wel een beetje aan jou denken toen het mijn mond uit kwam ;-D Het was overigens in omgeving van de Randstad, misschien waren ze niet onder de indruk vanwege mijn 046 accent :D
(had ik al gezegd dat ik mijn hond natuurlijk nooit écht los zou laten?)

Die eikel bij bij jou draait het ook wel even lekker om zeg :@
Ik denk dat die mensen jullie niet begrepen. Dat 046 dialect is natuurlijk Chinees voor de gemiddelde NL-er. :hihi:

Dames, ik heb voor Blijerd een heuse adventskalender gekocht. Dan staat er hier dadelijk 1 voor kind en 1 voor hem. Heb daar nu al zin in. Zijn lekkere neus in die vakjes………om zijn lekkertjes eruit te frummelen..
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen :bonk:

Troeteltje, ik zie jouw beestje al staan, met snuit in de vakjes :lol:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Wat een malloten zeg, en dan de andere de schuld geven want "ze triggeren".
Hoe krijg je het uit je strot!
Alle reacties Link kopieren
.
f1823 wijzigde dit bericht op 15-11-2021 19:58
98.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
f1823 wijzigde dit bericht op 15-11-2021 19:59
98.13% gewijzigd
Nou sterker nog. Wat als ze Jongedame hadden aangevallen, want in hun optiek prooi?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-11-2021 19:58
Nou sterker nog. Wat als ze Jongedame hadden aangevallen, want in hun optiek prooi?
Daar was ik niet bang voor, uit alles bleek dat ze nieuwsgierig waren en nog enthousiaster door het gepiep. Maar ja, zes ‘grote’ honden die aan je porren, wroeten en je aflebberen als een chupa chup werd jongedame allemaal teveel.
(Gebeurt wel eens dat er ineens een hond fixeert op haar als ze aan het rennen is in het veld maar ze luistert goed als ik roep ‘af’. Als ze gaat liggen is zo’n 90% van de honden niet meer geïnteresseerd en de rest is makkelijk door de baas te pakken als ze in de omgeving blijven snuffelen in de hoop op een opleving).

Maar die vent had totaal geen overwicht op die honden, ze luisterden nog beter naar mij (ik vermoed dat het de ‘kinderen’ en hobby van de vrouw des huizes zijn). En hij snapte ook totaal niet dat honden zelf geen oog hebben voor hun gewicht en postuur. “Ze willen alleen maar spelen hoor”. Ehm… zes Heidewachteltjes van 20 kg elk is zo’n 120 kg op een hondje van 6 kg. Denk niet dat een hond in doodsangst minder pijn voelt als ‘ie zich realiseert ‘Goh ze willen alleen maar spelen’.

En ze speelt best veel met grotere honden (daar zijn er oneindig meer van in onze omgeving) en dat gaat eigenlijk altijd goed. De hele grote honden (de Kangal of de Ierse Wolfshonden) willen wel kwispelen en terug snuffelen maar die nemen haar niet serieus genoeg om met haar te gaan rennen of stoeien.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, waar koop je zo’n adventskalender voor de hond?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Is gelul. Elke hond is onder de indruk als er een meute op hem af komt. Daarom mogen mijn honden dat nou juist niet. Want inderdaad, de schrik of onzekerheid triggert hen om verder te gaan. Maar neem een hond eens kwalijk om níet onder de indruk te zijn? Wat een rotvolk loopt er toch rond! Snapt niets van honden.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel. forum doet weer raar.
Bij de dierenspeciaalzaak of via het net (bv Bol) kun je ze vinden. Met speeltjes of met lekkertjes. Voor Blijerds kiezen zijn de doorsnee speeltjes binnen no time ko. Dus die zou ikzelf niet kiezen.
En ik heb die van ons bij de Aldi vandaan. 4,99. Hadden ze voor katten en honden.

Ik zag vorig jaar met de feestdagen op het net geschenkabonnement met cadeau’s voor honden (en katten). Een soort abbo waarbij je elke 2 maanden dan iets toegestuurd krijgt om te proberen. Kan dat nu niet vinden, maar dat was ook grappig.
Alle reacties Link kopieren
Ga er ook eentje zoeken met speeltjes. Zoon wil er geen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Kind hier wil er drie. :bonk:

Lego, fidgettoys en chocolade. Niet dat we dat doen.
lemoos2 schreef:
15-11-2021 15:44
Zegt die eikel: “Ja, maar jouw hond piept, dat triggert ze natuurlijk. Dat is dan net een piepspeeltje voor ze”. Echt wtf :roll:
Zo heb ik laatst gehad dat ik het verwijt kreeg dat mijn dabbertje een hond achter een hek gek maakte. Beest ging zo enorm tekeer terwijl we langs liepen, dat dabber op afstand ging zitten en kijken. Bazin vond dat ik rekening moest houden met hun hond en maande me door te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
15-11-2021 21:25
Zo heb ik laatst gehad dat ik het verwijt kreeg dat mijn dabbertje een hond achter een hek gek maakte. Beest ging zo enorm tekeer terwijl we langs liepen, dat dabber op afstand ging zitten en kijken. Bazin vond dat ik rekening moest houden met hun hond en maande me door te lopen.
Echt wtf. Een ‘Zet ‘m dan binnen als ‘ie op alles reageert en je zelf te lui bent om een hekwerk te blinderen gekke geit’ zou dan zomaar uit mijn mond rollen 8-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
15-11-2021 22:09
Echt wtf. Een ‘Zet ‘m dan binnen als ‘ie op alles reageert en je zelf te lui bent om een hekwerk te blinderen gekke geit’ zou dan zomaar uit mijn mond rollen 8-)
Echt te zielig voor die hond ook. Iedere keer over de toeren als 'ie iets ziet. Blinderen zou het minste zijn inderdaad.
Oh, ik zit dan juist aan de andere kant van het verhaal van die kijkende honden.
Herder valt gelukkig steeds minder uit als ze niet getriggerd wordt, maar valt helaas nog wel eens uit. Ik leid dan af, loop door, sus, zeg streng dat het klaar is, enzovoort.
Sommige honden gaan er dan inderdaad eens rustig voor zitten, terwijl als het baasje ze zou laten doorlopen ze veel eerder uit het zicht zouden zijn en herder weer rustig..

Maar inderdaad, in eerste instantie is het natuurlijk aan mij om nog meer met herder te oefenen
lemoos2 schreef:
15-11-2021 20:09
Trouwens, waar koop je zo’n adventskalender voor de hond?
Petsplace heeft er van Trixie.
AbsoFabso schreef:
15-11-2021 22:24
Oh, ik zit dan juist aan de andere kant van het verhaal van die kijkende honden.
Herder valt gelukkig steeds minder uit als ze niet getriggerd wordt, maar valt helaas nog wel eens uit. Ik leid dan af, loop door, sus, zeg streng dat het klaar is, enzovoort.
Sommige honden gaan er dan inderdaad eens rustig voor zitten, terwijl als het baasje ze zou laten doorlopen ze veel eerder uit het zicht zouden zijn en herder weer rustig..

Maar inderdaad, in eerste instantie is het natuurlijk aan mij om nog meer met herder te oefenen
Ik had het beter begrepen als ik iets van een poging tot corrigeren richting eigen hond had gezien.

En ja, links of rechtsom is het aan jou om er voor te zorgen dat je hond niet uitvalt.
Vivanomore schreef:
15-11-2021 22:30
Ik had het beter begrepen als ik iets van een poging tot corrigeren richting eigen hond had gezien.

En ja, links of rechtsom is het aan jou om er voor te zorgen dat je hond niet uitvalt.
Ik wil toch gewoon nog even zeggen dat herder vier jaar lang enigszins is verpest door de vorige eigenaren en dat het na een half jaar bij ons al een stuk beter gaat

Iets met persoonlijk aangesproken voelen enzo :proud:
AbsoFabso schreef:
15-11-2021 22:36
Ik wil toch gewoon nog even zeggen dat herder vier jaar lang enigszins is verpest door de vorige eigenaren en dat het na een half jaar bij ons al een stuk beter gaat

Iets met persoonlijk aangesproken voelen enzo :proud:
Een hond met een rugzak opvoeden lijkt me een behoorlijke opgave, maar blijft primair de verantwoordelijkheid van de begeleider. Je kunt hoogstens om hulp of begrip vragen als je in een lastige situatie terecht komt.

Hier in de buurt woont ook een 'verpeste' herder. Na een gesprek met z'n baas, steek ik graag over als ik ze zie aankomen of hij gaat achter een auto staan als hij ons ziet.

Wat voor mij het verschil maakt met die hekhond situatie is dat ik weet dat herderbaas moeite doet om de hond goed te begeleiden. Dat zag ik bij de hekhond nl. helemaal niet.

In die zin vervelend dat je je aangesproken voelt door dat voorbeeld, want als jij wel met je hond traint ging het dus niet over jou :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag wilde zoon de oude babycamera testen. Jongedame neem ik steekproefsgewijs wel qua audio op met de iPad maar niet echt met beeld. De hond van een collega was er (die Basset kan niet zonder baas of andere hond maar kon ook niet naar de opvang vanwege verlopen prik tegen het een of ander). Het is eigenlijk heel saai maar ik heb mij rot gelachen bij het bekijken.

Collega en ik vertrekken naar werk. Jongedame vliegt de hoekbank op en steekt snuit tussen de shutters. Basset ligt in zijn mandje toe te kijken. Wij verdwijnen uit beeld. Jongedame begint te springen op de sierkussens en ramt ze één voor één achter de bank met een kopstoot. Basset kijkt geïnteresseerd toe. Jongedame flikkert de nep-schapenvacht van de bank, recht naast Basset. Basset vindt het wel erg dichtbij komen en taffelt naar een vloerkleed en gaat daar op een nylabone knagen. Jongedame rent over Basset, Basset geeft geen kik en knaagt door. Jongedame blaft naar Basset, weer geen reactie. Jongedame sleept nep-schapenvacht weer op de bank, kijkt om zich heen en rolt zich op de nepvacht. Rolt zich dan op de rug, poten tegen de rugleuning en valt in slaap. Basset kijkt en gaat ook slapen.

En zo hebben ze dus 1,5 uur liggen snurken.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven