Irritatie's

27-11-2021 12:01 79 berichten
Irriteren of ergeren jullie je ook wel eens aan je partner ?

Geen irritaties of ergenissen als sokken naast de wasmand of op de vloer , geen dopjes niet op de tube tandpasta draaien of de wc bril omhoog laten staan maar gewoon andere dingen , als net iets teveel drinken of altijd het hoogste woord willen hebben...macho gedrag , te hard rijden enz enz

Gewoon puur nieuwsgierigheid van mijn kant :)

Ik trap af , ik vind het irritant dat bijvoorbeeld als ik iets tot in de puntjes geregeld heb en bijvoorbeeld 1 van de kinderen ons erna vraagt , hij dan antwoord geeft op zo'n manier of dat ie het dan ook helemaal weet allemaal.
Maar dan net niet dus , in plaats van vraag dat maar aan K of je moeder.
Het is uiteraard geen big deal , naar soms een beetje storend...een ergernis

Wie volgt , wat vind jij irritant of waaraan erger je je aan je partner ?
anoniem_408230 wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:38
3.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat niks in het huishouden vanzelf gaat.

Moet zeggen dat er over de jaren wel enigzins een stijgende lijn in zit, dus alledaagse dingen zoals de vaatwasser, een wasje opzetten (mqar ophangen en opvouwen, ho maar), de kattenbak uitscheppen of een beperkt stofzuigje hem nog wel lukt, maar voor de rest bedenkt ‘ie niets zelf.
Ben er inmiddels aan gewend en weet nu dat ik hem gewoon moet vertellen wat ik verwacht. Dus app ik hem tegenwoordig op zijn parttime dag een lijstje aan klussen. Klinkt heel stom en schools, maar dan gebeurt het in ieder geval wel.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
27-11-2021 13:52
bijvoorbeeld 1 van de kinderen ons erna vraagt

Dit is pas irritant……
*ernaar
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
27-11-2021 13:52
bijvoorbeeld 1 van de kinderen ons erna vraagt

Dit is pas irritant……
:mrgreen:
Gekopbloemen schreef:
27-11-2021 13:52
bijvoorbeeld 1 van de kinderen ons erna vraagt

Dit is pas irritant……
Vind je jezelf grappig , ik niet iig
Je bent niet verplicht om te reageren.
Andersom schreef:
27-11-2021 12:23
Dat je mijn man wel naar de Lidl kunt sturen voor boodschappen maar niet naar AH want door het enorme aanbod kiest hij steeds de verkeerde dingen.

En dan zelf mopperen dat hij het niet lekker of niet goed vindt.
Ja ik had t helemaal gelezen..wellicht verkeerd begrepen.
Zal t even verwijdern
Alle reacties Link kopieren
Kattenliefhebster schreef:
27-11-2021 15:11
Vind je jezelf grappig , ik niet iig
Je bent niet verplicht om te reageren.
Wel on topic al die irritatie’s
Alle reacties Link kopieren
Murrdurr schreef:
27-11-2021 15:19
Wel on topic al die irritatie’s
1’s
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Wij latten en het is een schat hoor. Alleen doet hij aan mensplaining in de overtreffende trap, nou ja, meestal gaat dat mijn ene oor in en de andere weer uit.
Hij zet erg lekkere koffie. Met geklopte melk en zo. Alleen moet ik daar altijd met een dweiltje achteraan, aanrecht onder water en onder de melk. Hoe dan?
En als ik ergens mee bezig ben vraagt hij heel vaak "lukt het?". Waarop ik steevast antwoord "nee". :lol:

Ik schaar dit onder de kleine ergernisjes.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het probleem niet zo goed? Waarna vraagt het kind dan iets? Nadat hij iets heeft uitgelegd wat jij beter had kunnen verwoorden?
Ik kan zelf zo even snel niets verzinnen. Misschien dat hij altijd pas nieuwe tandpasta neerzet als je uit de oude tube alleen nog iets krijgt als je er op gaat staan, en zelfs dan niet. Hem lukt dat dan wel, waarop ik direct die tube onder mijn neus geduwd krijg ‘zie je wel, er zit nog heel veel in.’ Ander dingetje, ook in de categorie toiletartikelen. Als ik wel eens zeg ‘goh, kun je dit en die doucheschuim eens bestellen?’, doet hij gelijk dus dat is prima. De weken daarna kom ik erachter dat het eigenlijk niet zo lekker ruikt of zo, maar dan heeft hij in zijn ijzeren voorraadbeheer al 6 van die flessen in dezelfde geur besteld. Daar doe ik anderhalf jaar mee!
Alle reacties Link kopieren
Na 45 jaar huwelijk zijn er vaak irritaties voorbij gekomen.
Over emotie,s praten? Hij zou graag wegrennen,nee zitten blijven!
Toen ik nogal ziek was deed hij alles,nu moet ik t weer vragen wat ik dan ook doe.
Naar de supermarkt gaan en allerlei lekkere dingen kopen denk aan chocolade,bier,nootjes enz.
Als ik dan vraag wat voor eten hij meeheeft voor die avond is het antwoord huh?
Toch houden we t met elkaar uit,hij zal zich ook wel eens ergeren aan mij.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ik vind het irritant dat ik niet in de auto van mijn man mag eten :$
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me vrij snel, toch in relaties nooit zo gehad met kleine dingen. Meestal vind ik onhebbelijkheden wel grappig of aandoenlijk, van mezelf ook, rare afwijking misschien maarja.

Waar ik wel allergisch voor ben geworden is neerbuigend reageren als ik ergens van schrik, zo van "doe eens normaal er is niets aan de hand." Net alsof ik helemaal hysterisch in paniek loop te krijsen, wat echt nooit aan de hand is.

Mensen die achteloos hun zooi laten slingeren terwijl ze samenwonen, alsof ze een puber zijn, word ik kwaad van. Gelukkig nooit zelf meegemaakt, of niet in ernstige mate. Wel enkele partners van vrienden of familie die dit doen en zelfs dan erger ik me eraan. Waarom zadel je je geliefde met je rondslingerende vieze sokken en etensresten op? Ook van die mensen die helemaal trots zijn op zichzelf dat ze een keer lekker gekookt hebben, maar de ontplofte teringzooi in de keuken opruimen is voor de ander want dat is de deal. Ik zit zelf zo niet in elkaar en vind het best wel respectloos naar elkaar toe.
Alle reacties Link kopieren
Zijn perfectionisme, een vloek en een zegen.
Dwangmatig dingen moeten afmaken. Maar dat zijn beiden ook dingen wat ik weer bewonder. Ik ben snel(ler) tevreden.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
27-11-2021 15:51
1’s
:hello: groetje's
Kattenliefhebster schreef:
27-11-2021 15:11
Vind je jezelf grappig , ik niet iig
Je bent niet verplicht om te reageren.


Dat dacht ik wel, je bent nogal snel geïrriteerd.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij zo treuzelt als we ergens heengaan.
Ik ben altijd in 5 min klaar maar dan is hij gerust nog een halfuur bezig.
Ach, als dat het enige is 😉 heb me er een beetje bij neergelegd, ga dan wat voor mezelf nog doen
“Morgen lekker uitslapen! Ik hoef pas om 08:00 uur op de zaak te zijn schat!”

Whut?! Ik zag ons in bed liggen tot een uurtje of 10…
Alle reacties Link kopieren
Ik ergerde me vreselijk aan mijn ex. 14 jaar een relatie mee gehad en 13 jaar lang op iedere verjaardag of feestje dezelfde verhalen over het leger waar hij bij zat. Steeds weer dezelfde flauwe grapjes. En het overmatig bier gebruik. En zichzelf ook super grappig vinden.
Ik kwam hem een paar jaar later op een verjaardag tegen en nog steeds diezelfde flauwe grapjes en zo vol van zichzelf. Toen dacht ik bij mezelf dat ik echt blij ben dat ik niet meer bij hem ben. En dat als ik hem toen nog niet had gekend hij ook zeker geen relatiemateriaal zou zijn. Wat heb ik me die paar uur dat ik hem zag geërgerd aan hem.
Alle reacties Link kopieren
dat hij zo erg in zijn eigen gedachte kan zitten, dat hij denkt dat zijn hoofd een glazen bol is en ik exact weet wat hij denkt en gaat doen als hij zonder iets te zeggen zijn schoenen en jas aan doet en ik de voordeur hoor dichtgaan, (en als we samen ergens heen zouden gaan hij in de auto op mij zit te wachten, en geïrriteerd is als ik dat niet door heb)
Alle reacties Link kopieren
Al vele jaren samen dus we hebben zeker wel irritaties, hij naar mij en ik naar hem.
Mijn lieve echtgenoot heeft een hekel aan lijstjes en nog veel meer aan voorgestelde weekmenu's.
Niet dat het iedere week helemaal vastgelegd moet worden van mij maar iedere dag boodschappen doen vind ik zo zonde van mijn tijd.
Mijn man bedenkt het liefst om 16:30 uur wat we gaan eten, hij kookt altijd.
Hij heeft helaas zelf geen rijbewijs (wel veel lessen gehad maar geen klik met instructuur en geen belangstelling voor rijden an sich dus gestopt) dus voor de grote boodschappen zoals fris, sappen en melk haal ik altijd.
Ik vind het dus vervelend om na werk de deur uit te moeten voor avondeten , vaak is het ook bezorgen hoor.
En soms regel ik voor iedere dag eten wat hij ook klaar maakt zonder mopperen hoor, maar dit heeft niet zijn voorkeur.

Qua autorijden zegt hij ook vaak de weg te weten maar vergeet dan dat de bussluis niet voor mij bestemd is.
Of dat rode bord met witte horizontale balkje ook verboden gebied is.
Maar we geraken er altijd wel hoor alleen met oud en nieuw ga in de deur niet uit.
De knallen daar schrik ik zo van (en hier wordt ook veel op straat afgestoken) dat ik me zelf niet veilig vindt rijden en er omheen manufreren vindt ik ook niets.
Dus dan blijf ik thuis en manlief gaat en komt met de bus en trein waar hij wilt, helemaal goed.

Verder irriteert mijn man zich aan mij als ik vloek, dat doe ik zeer weinig (hij maakt voor 2 goed) en hij reageer ook gelijk met "wat is er" op een toon die mijn bui dan niet beter maakt.

Laat ik duidelijk zijn, we zijn totaal verschillende personen maar hij maakt me gelukkig en hij is nog steeds de allerliefste ookal stinkt hij op de WC en waarschuwd voordat ik ga zodat ik de andere toilet kan gebruiken.
Als dat geen liefde is ;-)
Zwijgen is geen zwakte maar een sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft echt twee linkerhanden, dus ik doe alle klusjes in en rond huis. Nu hebben z'n vrienden ons vergeleken met Martien en zn vrouw :rofl: . Nu doe ik de meeste klusjes als hij er niet is, want hij staat er met z'n neus bovenop om te leren. Heel lief dat hij dat nu wil leren, maar hij staat dan vooral in de weg
cornelus155 wijzigde dit bericht op 28-11-2021 09:00
5.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
27-11-2021 12:23
Dat je mijn man wel naar de Lidl kunt sturen voor boodschappen maar niet naar AH want door het enorme aanbod kiest hij steeds de verkeerde dingen.

En dan zelf mopperen dat hij het niet lekker of niet goed vindt.
En mijn man neemt het boodschappenlijstje nogal letterlijk. Wij eten nooit wortels, maar onze 2 kinderen willen perse een wortel in de schoen doen voor ozosnel ipv een appel of wat dan ook. En toen stond er winterpeen op het lijstje en neemt hij er dus 1 mee voor 2 kinderen. En daar mag ik dan niks van zeggen, want dat zegt ie dat er geen 2 op het lijstje stond. Top ;-D
happyapple schreef:
28-11-2021 13:06
En mijn man neemt het boodschappenlijstje nogal letterlijk. Wij eten nooit wortels, maar onze 2 kinderen willen perse een wortel in de schoen doen voor ozosnel ipv een appel of wat dan ook. En toen stond er winterpeen op het lijstje en neemt hij er dus 1 mee voor 2 kinderen. En daar mag ik dan niks van zeggen, want dat zegt ie dat er geen 2 op het lijstje stond. Top ;-D

Dat zou hier ook kunnen gebeuren inderdaad. (Nu niet meer, want alle drie 18+)
Alle reacties Link kopieren
Hier een schat van een man, al bijna 38jaar.

Mijn grootste ergernis is het volgende, hij eet bij de koffie een koek of koekje met zulke achterlijk kleine hapjes dat een muisje zich daar nog in zou verslikken.
Maaaaaaaaaaaaaaar als hij een boterham eet stopt hij zijn mond zooooo vol dat hij de eerste 25 minuten niet kan praten vanwege zijn volle mond


echt zo irritant om te zien... en ook onbeschoft.
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
27-11-2021 13:56
Dat niks in het huishouden vanzelf gaat.

Moet zeggen dat er over de jaren wel enigzins een stijgende lijn in zit, dus alledaagse dingen zoals de vaatwasser, een wasje opzetten (mqar ophangen en opvouwen, ho maar), de kattenbak uitscheppen of een beperkt stofzuigje hem nog wel lukt, maar voor de rest bedenkt ‘ie niets zelf.
Ben er inmiddels aan gewend en weet nu dat ik hem gewoon moet vertellen wat ik verwacht. Dus app ik hem tegenwoordig op zijn parttime dag een lijstje aan klussen. Klinkt heel stom en schools, maar dan gebeurt het in ieder geval wel.
Hoe irritant is dat!!! Hou vol, ik heb er 32 jaar over gedaan maar hij is allrounder geworden :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven