Amazon Belastingdienst

29-11-2021 15:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Iemand die verstand heeft met het verkopen op amazon? Zoja? --> Ben je belastingplichtig in Nederland of Amerika als je je goederen verkoopt in Amerika?

Groetjes,

A
Als je in Nederland woont ben je gewoon hier belastingplichtig

De regels hiervoor in de vs ken ik niet
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om inkomstenbelasting of btw?
Verkoop je aan particulieren of aan bedrijven?
Verkoop je überhaupt direct aan een klant of verkoop je 'aan Amazon'?

De website van de Belastingdienst is hier in principe heel duidelijk over. Verkoop van goederen buiten de EU onder het kopje btw (op de ondernemers pagina), als je op btw doelt.
Blijf toch lekker weg van die hel joh. Dat bedrijf staat voor alles wat er mis is in deze wereld.


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-11-2021 16:40
Blijf toch lekker weg van die hel joh. Dat bedrijf staat voor alles wat er mis is in deze wereld.


Afbeelding

Waar is dit?
Metallover schreef:
29-11-2021 16:59
Waar is dit?

Mexico. Ze bouwen net over de grens want daar zijn de arbeiders goedkoper en geen vakbonden.

Echt joh, die Jeff Bezos (rijkste man ter wereld) is de grootste smeerlap die er rondloopt. En dat zegt wat.
Alle reacties Link kopieren
Jeff Bezos is een engnek met z’n ruimtereisje en mensonterende werkomstandigheden. Zelf de rijkste in de wereld en je werknemers zo min mogelijk betalen.
Ik zou er niet aan mee willen werken.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Je bent alleen belasting plichtig in Amerika als je minimaal 180 dagen in Amerika verblijft gedurende het belasting jaar en daadwerkelijk inkomen krijgt vanuit een Amerikaans dienstverband, of zelfstandige onderneming gevestigd in Amerika.

Lijkt erop dat jij gewoon in Nederland blijft maar zaken doet met Amerika. Dan ben je nog gewoon belastingplichtig in Nederland.

Bovenstaande geld niet voor Amerikaanse burgers in Nederland maar ga ervan uit dat je dat niet bent.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
29-11-2021 17:15
Jeff Bezos is een engnek met z’n ruimtereisje en mensonterende werkomstandigheden. Zelf de rijkste in de wereld en je werknemers zo min mogelijk betalen.
Ik zou er niet aan mee willen werken.
Eens! Om maar niet te spreken over het (oneerlijk) wegconcurreren van andere bedrijven en op die manier een monopolie creëren en daarmee heel veel voor het zeggen hebben...
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dit "gezeur" over Amazon als bedrijf of Bezos als persoon met de vraag van TO te maken......?
Alle reacties Link kopieren
staples399 schreef:
29-11-2021 17:32
Wat heeft dit "gezeur" over Amazon als bedrijf of Bezos als persoon met de vraag van TO te maken......?

Omdat het dit soort fenomenen in de wereld is waar je m.i. niet aan mee moet willen werken. Dus heel goed dat meerdere mensen TO hier op wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Wat interessant, dit wist ik allemaal niet. Nah, Amazon heeft mij gebanned for no reason maar dat is maar goed ook als ik dit allemaal lees. Het universum neemt mij digitaal in bescherming :proud:
Nog even off-topic: lekker geprivilegieerd natuurlijk om te lopen roepen dat mensen niet aan Amazon mee moeten doen. Feit is gewoon dat Amazon echt goedkoper is dan concurrenten en veel mensen (waaronder ik) het zich niet altijd kunnen veroorloven om hetzelfde product op een andere plek voor veel meer geld te kopen. Tja. Is dat de schuld van die mensen? Ik betwijfel het.
Alle reacties Link kopieren
hikikomori schreef:
29-11-2021 18:37
Nog even off-topic: lekker geprivilegieerd natuurlijk om te lopen roepen dat mensen niet aan Amazon mee moeten doen. Feit is gewoon dat Amazon echt goedkoper is dan concurrenten en veel mensen (waaronder ik) het zich niet altijd kunnen veroorloven om hetzelfde product op een andere plek voor veel meer geld te kopen. Tja. Is dat de schuld van die mensen? Ik betwijfel het.
Dan betekent dat dus dat het product gewoon die prijs heeft (amazone legt soms bewust geld bij om dingen heel goedkoop aan te kunnen bieden en daarmee de concurrentie weg te concurreren). Wat is er dan zo essentieel dat je het nú moet hebben en je niet nog heel even door kan sparen om de normale prijs te betalen? Hoe ging dat in het pre-amazone tijdperk?
Alle reacties Link kopieren
staples399 schreef:
29-11-2021 17:32
Wat heeft dit "gezeur" over Amazon als bedrijf of Bezos als persoon met de vraag van TO te maken......?
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Zou jij slechtbetaald werk willen doen, waar mensen voor in sloppenwijken leven, geen ziektekostenverzekering kunnen betalen meewerken aan oneerlijke concurrentie?

Ken je dat verhaal van die luierfima?
Een klein bedrijf in Amerika verkocht milieuvriendelijke luiers tegen een goeie prijs. Ze wilden geen zaken doen met Amazon. Amazon heeft ze op alle mogelijke manieren dwarsgezeten: hun milieuvriendelijke luiers goedkoper maken met allerhande acties en abonnementen en snelbezorging bijvoorbeeld.
Uiteindelijk was de bodem onder het bestaan van de luierfirma weggeconcurreerd. Niemand kocht hun luiers nog, want Amazon verkocht iets soortgelijks goedkoper. Uiteindelijk met een laag bod heeft Amazon het bedrijf gekocht. Amazon ging hun ideële luiers verkopen, en andere luiers voor een hogere prijs dan daarvoor gebruikelijk was.
Geen enkele consument is er iets mee opgeschoten, want nu zit in alle luiers duurder en Jef Bezos lacht z’n ballen uit zijn broek.

Ik kan me niet voorstellen dat je als Europeaan met sociale achtergrond hieraan wilt meewerken.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Socie schreef:
29-11-2021 18:41
Hoe ging dat in het pre-amazone tijdperk?
En je had het ook al over dat amazon andere bedrijven weg concurreerde...Hou toch op. Tijden veranderen...Amazon, AirBnB, Netflix, Facebook (en Instagram en Snapchat), Uber...allemaal voorbeelden van bedrijven die dingen anders doen dan we vroeger deden. Ja daardoor zijn sommige bedrijven die het niet overleefden maar zijn ook nieuwe bedrijven voor in de plaats gekomen.
Die camera op de smartphone...harstikke handig...ga je daar ook huilie huilie over doen...want de ouderwetse cameras and foto rollotjes zijn er bijna niet meer...
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-11-2021 17:04
Mexico. Ze bouwen net over de grens want daar zijn de arbeiders goedkoper en geen vakbonden.

Echt joh, die Jeff Bezos (rijkste man ter wereld) is de grootste smeerlap die er rondloopt. En dat zegt wat.
Ik nomineer Mark Zuckerberg en zijn genocidefaciliterende bedrijf.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
staples399 schreef:
29-11-2021 18:47
En je had het ook al over dat amazon andere bedrijven weg concurreerde...Hou toch op. Tijden veranderen...Amazon, AirBnB, Netflix, Facebook (en Instagram en Snapchat), Uber...allemaal voorbeelden van bedrijven die dingen anders doen dan we vroeger deden. Ja daardoor zijn sommige bedrijven die het niet overleefden maar zijn ook nieuwe bedrijven voor in de plaats gekomen.
Die camera op de smartphone...harstikke handig...ga je daar ook huilie huilie over doen...want de ouderwetse cameras and foto rollotjes zijn er bijna niet meer...
Lees even het verhaal over het luierbedrijf. Dat is hoe ze werken en nee, dat het niks te maken met "tijden veranderen" en alles met dat straks een paar grote bedrijven alles in de wereld voor het zeggen hebben.
staples399 schreef:
29-11-2021 18:47
En je had het ook al over dat amazon andere bedrijven weg concurreerde...Hou toch op. Tijden veranderen...Amazon, AirBnB, Netflix, Facebook (en Instagram en Snapchat), Uber...allemaal voorbeelden van bedrijven die dingen anders doen dan we vroeger deden. Ja daardoor zijn sommige bedrijven die het niet overleefden maar zijn ook nieuwe bedrijven voor in de plaats gekomen.

Die dingen anders doen. Dat is de understatement van het jaar. Verdiep je eens in de praktijken van Amazon. Werknemers die zo uitgebuit worden dat ze zelfmoord proberen te plegen op de werkvloer. Krankzinnig. En dan hebben we het echt over honderden gevallen hè.
Alle reacties Link kopieren
staples399 schreef:
29-11-2021 18:47
En je had het ook al over dat amazon andere bedrijven weg concurreerde...Hou toch op. Tijden veranderen...Amazon, AirBnB, Netflix, Facebook (en Instagram en Snapchat), Uber...allemaal voorbeelden van bedrijven die dingen anders doen dan we vroeger deden. Ja daardoor zijn sommige bedrijven die het niet overleefden maar zijn ook nieuwe bedrijven voor in de plaats gekomen.
Die camera op de smartphone...harstikke handig...ga je daar ook huilie huilie over doen...want de ouderwetse cameras and foto rollotjes zijn er bijna niet meer...
Je hebt dingen anders doen en moderniseren... En je hebt uitbuiting, ondermijning van de sociale cohesie, oneerlijke concurrentie, belastingontduiking, etc.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-11-2021 18:54
Die dingen anders doen. Dat is de understatement van het jaar. Verdiep je eens in de praktijken van Amazon. Werknemers die zo uitgebuit worden dat ze zelfmoord proberen te plegen op de werkvloer. Krankzinnig. En dan hebben we het echt over honderden gevallen hè.
Euhh...het is allemaal zo slecht geregeld bij Amazon. Zootje, lusten de honden geen brood van. Waarom werken er meer dan 1,5Miljoen mensen voor Amazon als het daar zo'n puinhoop is..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet perse voorstander van Amazon maar ben ook zeker niet zo radicaal tegen als de meerderheid hier...Nou ik hou het voor gezien. Ik heb maar 30 minuten internet per dag op mijn zelfvoorzienende boerderij. Ik zeg stuur een kaartje als je nog iets te zeggen hebt. De postbode komt volgende maand weer langs met paard en wagen.
staples399 schreef:
29-11-2021 19:01
Euhh...het is allemaal zo slecht geregeld bij Amazon. Zootje, lusten de honden geen brood van. Waarom werken er meer dan 1,5Miljoen mensen voor Amazon als het daar zo'n puinhoop is..

Omdat mensen moeten eten en een dak boven hun hoofd nodig hebben. Als niemand anders werk voor je heeft dan heb je weinig keuze.
Alle reacties Link kopieren
hikikomori schreef:
29-11-2021 18:37
Nog even off-topic: lekker geprivilegieerd natuurlijk om te lopen roepen dat mensen niet aan Amazon mee moeten doen. Feit is gewoon dat Amazon echt goedkoper is dan concurrenten en veel mensen (waaronder ik) het zich niet altijd kunnen veroorloven om hetzelfde product op een andere plek voor veel meer geld te kopen. Tja. Is dat de schuld van die mensen? Ik betwijfel het.
Tja als je nu graag voor een dubbeltje op de eerste rang wil zetten om straks de hoofdprijs te betalen: lekker doen!

Maar beetje kortzichtig ben je wel.
Alle reacties Link kopieren
Ginger schreef:
29-11-2021 19:20
Tja als je nu graag voor een dubbeltje op de eerste rang wil zetten om straks de hoofdprijs te betalen: lekker doen!

Maar beetje kortzichtig ben je wel.
Onbegrijpelijk dat er nog mensen werken bij, of vliegen met, KLM en Transavia.... straks de hoofdprijs betalen: lekker doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven