Wat eet je op dit moment deel 21

31-10-2021 17:07 3436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in dit topic :hello:

De titel is een beetje misleidend ;-)) want wij praten hier niet alleen over ons eten en drinken. We kletsen ook heel wat af :-D over leuke dingen maar ook over minder leuke dingen.

Iedereen is welkom om mee te schrijven!


Een link naar het vorige deel: eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-20/l ... #p33407572
Alle reacties Link kopieren
Ik heb steeds al gezegd dat Nederland achter de feiten aanloopt nu met de Corona.
Is nu ook op het nieuws dat iedereen ontevreden is .ik wil zo graag de derde prik en hoop dat er meerdere mensen die prik krijgen .en wel zo snel mogelijk.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, Chris! Hier met die booster :whip:

Mijn vader gaat zaterdag en neemt een golfvriend mee die dan ook gevaccineerd wordt.
Mijn moeder gaat zondag en haalt oude buurvrouw die niet mobiel is op.

Top :yes:

Geitenkaas lust ik zeker, maar vanavond aten we kibbeling met broccoli en aardappelpuree.

Ik ben idd geen vegetariër, Thee, maar probeer wel minder vlees en vis te eten en dat gaat me goed af. De vegetarische slager (is een merk) heeft veel lekkere vleesvervangers.

Jongste en ik hebben vandaag haar auto opgehaald. Het is echt een autootje waar ik ook mee begon toen ik haar leeftijd had :P Ze heeft hem met haar eigen geld en een kleine bijdrage van mijn ouders gekocht, en is hartstikke trots :applause:

Verder een rustige thuiswerkdag gehad en morgen ook. Vrijdag heb ik vrij en oudste is dan thuis met kleindochter, dus ik denk dat we iets afspreken.

Nu een glas icetea en de vaatwasser inruimen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Wat leuk Cookie,dat jongste hetzelfde autootje heeft als jij vroeger.Mijn oudste is nog steeds zo blij met haar auto,geeft zoveel vrijheid.

Ik ben al aan het werk,moet vanmiddag met vriend naar het ziekenhuis voor weer een onderzoek aan zijn hart.
Thuis koffie gedronken en straks 2 crackers met filet americain.
Alle reacties Link kopieren
lieveke79 schreef:
29-11-2021 23:40
Viva ik vind het knap van je :lol:

Hier was de pan boerenkool ook leeg. Niet door ons zelf helemaal. Had nog best wat over, maar een alleenstaande kennis geappt die niet zo graag voor zichzelf kookt haha. Die wilde het graag hebben. Ze zei eet ik het wel gezellig bij jou op. Altijd goed natuurlijk, en gezellig

Dankjewel 😊

En wat super lief dat je aan die kennis hebt gedacht en dat ze bij jullie mocht komen eten.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
29-11-2021 21:50
Zo even wat bijgelezen , lekker veel.

weer eens iets anders als een goed boek 😉

Ik heb ook zin om het huis Kerst klaar te maken .maar wil toch zeker eerst de ramen doen.hoop dat dat deze week er van komt .denk het wel .neem aan dates veel thuis zijn komende week ,weinig in de planning .

kan ik mij voorstellen, ik denk dat veel mensen dit jaar heel vroeg zijn met (kerst) versiering


Krullend haar is iets makkelijker knippen Viva toch?zie je niet zo snel als je uitschiet met de schaar.

klopt hoor, je moet wel even goed kijken hoe de krul valt, maar als je dan een keer verkeerd knipt, valt het niet op
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
01-12-2021 13:13
Goedemiddag. Hier waaide er een koude Wind en het Regent de hele dag, niet fijn.. was er ook nog een patiënt die wou dat ik de ramen van de buitenkant ging Lappen :facepalm: sorry maar dat heb ik geweigert, ik ga nu echt niet buiten staan. :roll:
Vanavond zouden we eigenlijkkerstviering van het werk hebben maar dat is afgezegd, in plaats daarvan mogen we een menu voor thuis afhalen. Ik heb daar echter vriendelijk voor bedankt, moet ik er weer heen rijden en het smaakt me 9 van de 10 keer ook niet echt geweldig :-$ (ik ben geen fan van de duitse kerstspecialiteiten) dus ik heb met een smoesje bedankt (want an sich is het goed bedoeld, ze had ook niks kunnen doen en gewoon de viering afzeggen)
Nu eten we vanavond hachee met rode kool en aardappels.
Ik geef je groot gelijk Liz, voor beide dingen! Die patiënt is niet goed joh, accepteerde de patiënt het of werd er nog een potje moeilijk gedaan?

An sich vind ik het wel een leuke actie, om een maaltijd af te halen. Maken zij dat zelf klaar of een cateraar?
Alle reacties Link kopieren
KoffieDoosje schreef:
01-12-2021 16:20
Zo'n broodje ga ik ook maar eens maken! Yum!
Laat je weten of het je gesmaakt heeft 😁?
Alle reacties Link kopieren
coetje schreef:
02-12-2021 07:14
Ik ben al aan het werk,moet vanmiddag met vriend naar het ziekenhuis voor weer een onderzoek aan zijn hart.

Sterkte vandaag lieve Coetje :hug:
Alle reacties Link kopieren
Chris, ik moet zo lachen om je geitenkaas verhaal. Fijn dat man hielp met de ramen wassen en dat je nu ook bezig kan met de kerstversiering.

Lieve, was het qua weer een beetje te doen voor je vanmorgen? Werkse in ieder geval.

Coetje, wat handig dat je wat proefmonster mee hebt gekregen om te gebruiken in je haar. Er lopen ook wat curly girl methode topics, daar al eens gelezen?

Cookie, wat leuk dat je dochter een eerste eigen auto heeft gekocht en dan ook nog zo een die jij had.

Thee, alles goed met je? Ben je ook al bezig je huis een beetje in kerstsfeer te brengen?

Liz, ik zwaai naar je.


Goed, dit was mijn spam op de donderdagochtend. Mijn afspraak ging niet door, dus ik kan wat later beginnen op het werk.

Ontbijt was 2 geroosterde boterhammen, een met kaas en een met jam en een kop thee. Nu nog een bakje koffie met man en een plakje cake en dan moet ik de deur uit. Vandaag neem ik maar de auto :thumbsup:

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .Viva al goed op dreef vanmorgen

Oh ik weet ook nog hoe trots ik was op mijn eerste knal oranje mini .🥳🥳
Wat n vrijheid .
Ik werkte destijds in n winkel komt er n klant binnen hijgen ze moest naar het ziekenhuis en de bus was net voor haar neus weg gereden .
Ik zeg neem mijn auto maar even mee. Dat was haar heel goed bevallen schijnbaar ze kwam steeds weer vragen of ze mijn karretje mee mocht .ik zeg dat doen we maar liever niet die ene keer was echt n uitzondering .vond het eerlijk gezegd ook wel n beetje brutaal .
Ze dacht zeker Chris is toch aan het werk en die auto staat daar maar te staan.kunnen we mooi samen mee doen .
Kan maar zo dat ik het hier al eerder verteld heb .🤫

Ontbijt was brood met paté en cervelaatworst.koffie
Fijne dag :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Coetje sterkte vanmiddag met vriend. Jij was ook al vroeg aan de gang.

Viva ja het weer was goed vanmorgen om 6.45 haha. Nu hoef ik ook niet zover, paadje bij mij achter uit en ik ben er.
Had man jou nog gehaald, moet je het fietsen voor je werk?

Lunch worstenbroodjes even wat warms
Alle reacties Link kopieren
Coetje sterkte straks met vriend. En hoe is het met middelste na de nachtelijke val van de trap? Hopelijk niet al te blauw?
Lieve hoe is het met je dochters oorpijn nu. Zo rot als ze daar last van hebben vind ik altijd :-( en hoe is het nu met je kleine nichtje dat corona had?
Chris wat een brutaal mens joh, zoiets vraag je toch niet! Sommigen hebben echt watten in hun hoofd ipv hersenen als je het mij vraagt :facepalm:
Fijn dat man hielp met de ramen Lappen, heb je inmiddels de kerstversiering er al staan?
Viva we konden het eten halen wat we anders tijdens de kerstviering hadden gehad, wat dus is klaargemaakt door de cateraar waar het zaaltje van is.
Die patiënt deed gelukkig niet heel moeilijk toen ik zei dat ik niet buiten ging staan gisteren maar leuk vond ze het ook niet. Ach ja, die is volgende week wel weer bijgedraaid voor ik er weer kom denk ik. Vandaag kreeg ik ook al zo'n maf verzoek; of ik het plafond eerst nat en daarna droog wou afnemen in alle ruimtes want dat hadden ze zelf nog nooit gedaan.. nou dan hoeft een ander dat nu ook niet ineens te doen lijkt me zo :roll:
Alle reacties Link kopieren
Liz met de oorpijn gaat het een stuk beter nog snotterig, en af en toe zegt ze auw ool haha.

Coetje hoe was het het in het ziekenhuis?

Thee gaat het een beetje met je?

Nu koffie en een stukje warme amandelstaaf
Alle reacties Link kopieren
Chris, dat verhaal van je auto heb ik in ieder geval nog nooit gehoord. Lief dat je dat deed, maar jammer dat ze het niet bij één keer hield.

Lieve, ja man heeft mij gisteren opgehaald. Ik moet inderdaad op de fiets of met de auto naar het werk. Gelukkig was het vanmorgen goed weer om naar het werk te gaan. En wat handig dat het zo dichtbij is.

Liz, die patiënt heeft het ook maar te respecteren hoor, als ze het zo graag wil, mag hij/zij zelf naar buiten in de regen. Maar jij hebt er bijzondere patiënten bij zitten zo te lezen. Ik zit mij in te denken hoe dat eruit moet zien en wat het nu ervan is, eerst nat en dan droog.


Wij aten kip kerrie met rijst.
Alle reacties Link kopieren
Coetje hoe ging zkh afsrpraak met vriend?

Da's best pittig Viva, 3 kleintjes en 32 uur werken. Vervelend dat man ziek is. Hoop dat het snel weer de goede kant met hem opgaat :hug:

Chris hier heeft Lidl gewoon de Zwagerman worst maar de verpakking is iets veranderd en eerst lagen ze volgens mij altijd bij de verse knakworst maar nu elders bij de vleeswaren.

Coetje en Viva, lang haar en krullen, het is oneerlijk verdeeld in de wereld :P ik heb weinig haar en erg dun, het enige wat ik ermee kan is een dun ielig staartje, geen gezicht eigenlijk. Maar heel kort is geen optie, het is zo dun dat je dan alleen de hoofdhuid ziet.
Coetje die foto's van jou bij de kapper waren echt gaaf! Oei dat had heel anders af kunnen lopen met een val van de trap. Gelukkig viel de schade mee!

Da's lief Lieveke, en zeker als diegene al niet graag kookt. Chris ik maak alleen geen andijviestamppot voor mezelf, vind dat niet lekker uit de vriezer. Andere stamppotten altijd gelijk meerdere vriezerporties. Snert maak ik heel af en toe maar neem gelijk zoveel vriezerruimte in. Oef mij krijg je ook niet aan de geitenkaas, *gruwel*

Liz als ze je geen plezier doen met de maaltijd kun je het maar beter niet ophalen. Anders zonde van zowel haaltijd en eten. Zeker als je het dan maar voor 1 persoon krijgt. Eend in sinaasappelsaus nooit op, zou ik weleens willen proberen.

Haha Chris jij dus ook aan de enige echte bamischijf zoals ik een paar dagen geleden ;-D

Ik ken het merk Cookie maar het heeft me nog nooit aangetrokken om er iets van te proeven. Ik eet eigenlijk altijd wel vlees of vis maar erg kleine porties want mijn hele maaltijd is een klein portie. Vaak maar 75 tot 100 gram. Leuk voor jongste een eigen autootje. Geniet morgen met dochter en kleindochter!

Wat een idioot Chris om nogmaals om je auto te vragen en Liz ook al zo'n idioot om te willen dat de ramen buiten worden gezeemd.
Mijn eerste eigen auto stampt uit 1988, een V&D-bruine Peugeot 205. Als zo'n auto van o.a.de stoffeerders vervangen moest worden werd de auto aan iemand van het personeel verkocht. Daar was altijd veel belangstelling voor. Gelukkig was het mijn baas die daarover kon beslissen :D en heb er nog jaren met plezier in gereden.

Hier weinig nieuws. Gister en vandaag brood op van de toko, heerlijke baguettes vind ik dat. Morgen denk ik dat ik maar eens pastasaus/macaroni'prutje' maak.
Stom al 20.30 geweest, had een Kerstfilm willen kijken. Opnemen gaat op de een of andere manier niet goed. Opname wordt voor het einde gestopt. Da zet ik de nieuwe cd van Rod S. nog maar een keer op. Ik eet wat salmiakballen en ga nu een verlaat toetje nemen, dubbelvla.
Alle reacties Link kopieren
Viva, geloof dat ik ergens nog een bekertje zelfgemaakte kerriesaus in de vriezer heb, Zal eens kijken en heb varkenshaas nog in de vriezer. Lekker. Lang geleden!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook Liz dat het n houten bruin plafond is of heb ik het mis.eerlijk gezegd vind ik oudere mensen niet altijd reeel ze denken vaak dat alles om hun behoeftes draait .Hoe lief mijn moeder ook was tegen haar hulp vond ik haar niet altijd redelijk.sorry mam,

Nee er hangen nog steeds maar twee snoertjes inde kamer.we moeten alles nog pakkenKomt een deze dagen wel
Vanmiddag n paar boodschappen gehaald man supermarkt en ik Kruidvat.snel weer naar huis want ik vond het echt waterkoud .en nu nog .
Gegeten hebben we spaghetti met chocolade vla na. En nog twee mandarijnen .
Fijne avond😴😴
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, havermout met appel en kaneel. En een kop thee erbij. Meisjes zijn moe en hebben geen zin in school en hebben dus ook geen haast op dit moment :-?

Fijne dag allemaal en tot later.
Alle reacties Link kopieren
Coetje niet meer gezien hier gisteren, hoop niet dat het slecht ging gisteren in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Liz,wat een rare mensen zijn er toch.Moeten jullie zulke wensen inwilligen of mag je dat echt zelf beslissen?

Vriend zijn onderzoeken zijn gedaan,nu gaan cardioloog en chirurg overleggen en dan horen we 13dec meer.
Ik kreeg zelf gistermiddag een galblaasaanval oid,lijken wel weeen maar dan alleen rechts boven in mijn buik.Huisarts belt mij vandaag hierover terug,loop al vanaf 2u vannacht rondjes door de huiskamer.

Fijne dag allemaal,kom later weer kijken.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .een boterham met paté en n rozijnenbol .koffie,

Zal mij weer benieuwen coetje wat er nu weer gebeurt met vriend .

Kinderen Viva geen zin in school kan ook gebeuren toch .

Denkt dat man niet goed zoekt naar Zwagerman thee.ik ben zelf in de auto blijven zitten had geen zin om mee naar binnen te gaan .had ook zelf niks wat ik hebben wou .rookworst niet aan gedacht .
Ik heb geen zin om zo lang in n supermarkt te lopen man kijkt bij alle artikelen daarom duurt het ook zo lang dan ben ik al 5 keer de winkel rondgelopen en ga buiten in de auto zitten pfffffff.
Fijne dag :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag

Viva was je nog op tijd op school haha?

Coetje wat nou toch weer... heb je daar vaker last van?

Dochter had wel zin om naar school te gaan. Normaal hoeft ze niet op vrijdag, maar nu kwam sinterklaas en zwarte Piet. Het was alleen buiten, dus nu is ze onder een deken aan het opwarmen.

Ik eet een bistro baquette salami met een glas sprite ernaast
Alle reacties Link kopieren
thee schreef:
02-12-2021 20:44
Da's best pittig Viva, 3 kleintjes en 32 uur werken. Vervelend dat man ziek is. Hoop dat het snel weer de goede kant met hem opgaat :hug:

Dankjewel! Ja, het is zeker pittig. Ik zou weer gaan werken, mede op basis dat man dan wat minder kon werken en voor de kinderen zorgen. Maar nu valt hij op het werk helemaal uit en thuis ook voor een groot deel. Gelukkig hebben we een groot sociaal netwerk om ons heen. We zien wel waar het schip strand.

Coetje en Viva, lang haar en krullen, het is oneerlijk verdeeld in de wereld :P ik heb weinig haar en erg dun, het enige wat ik ermee kan is een dun ielig staartje, geen gezicht eigenlijk. Maar heel kort is geen optie, het is zo dun dat je dan alleen de hoofdhuid ziet.

Aah ja, dat is niet eerlijk verdeeld inderdaad! Heb je wel eens aan extensions gedacht? En dan bedoel ik van natuurlijk haar, om het een beetje op te vullen zodat je je hoofdhuid niet ziet.

Hier weinig nieuws. Gister en vandaag brood op van de toko, heerlijke baguettes vind ik dat. Morgen denk ik dat ik maar eens pastasaus/macaroni'prutje' maak.
Stom al 20.30 geweest, had een Kerstfilm willen kijken. Opnemen gaat op de een of andere manier niet goed. Opname wordt voor het einde gestopt. Da zet ik de nieuwe cd van Rod S. nog maar een keer op. Ik eet wat salmiakballen en ga nu een verlaat toetje nemen, dubbelvla.

Jammer dat je de film hebt gemist. Maar er komt nog genoeg :biggrin: Gek dat hij eerder stopt met opnemen, tijd iets langer instellen?
Alle reacties Link kopieren
thee schreef:
02-12-2021 20:48
Viva, geloof dat ik ergens nog een bekertje zelfgemaakte kerriesaus in de vriezer heb, Zal eens kijken en heb varkenshaas nog in de vriezer. Lekker. Lang geleden!

Lekker! 😋
Alle reacties Link kopieren
Chris, lekker rustig aan doen met al die versiering, het weer is goed genoeg om binnen te blijven :biggrin:. Dat hoort volgens mij gewoon bij het ouder worden, hoe lief ze verder ook zijn. Hun wereldje word denk ik steeds een beetje kleiner.

Coetje, hè bah, wat vervelend allemaal weer :hug: . Ben benieuwd wat de huisarts zegt en spannende dagen weer voor de uitslag van de onderzoeken van vriend.

Lieve, ja wij waren nog op tijd. Maar ik heb ze wel met de auto gebracht, want fietsen gingen we niet meer redden.

Meisjes hebben vandaag Sinterklaasfeest op school, dat vonden ze spannend. Vannacht ook slecht geslapen, dus ik begrijp wel waar die vermoeidheid en geen zin vandaan kwam. Al weet oudste allang dat Sint en Piet niet bestaan.

Schoonzus heeft jongste opgehaald en meegenomen naar het Sinterklaasfeest op de opvang. Per 1 december kan jongste daar weer heen, maar we hebben afgesproken dat ze a.s. maandag voor het eerst gaat. Nu kan ze toch vast even kijken.

Lunch was, een bruine boterham met kaas en een wit bolletje met ham. Een beker karnemelk en een manderijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven